Fon, bireysel emeklilik sistemindeki katılımcıların devlet katkı tutarlarının değerlendirilmesi amacı ile kurulmuştur. Fon, Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından veya T.C. Hazine ve Maliye Bakanlığı Varlık Kiralama Şirketlerince ihraç edilen Türk Lirası cinsinden borçlanma araçları, gelir ortaklığı senetleri ve kira sertifikalarına, fon portföyünün %50 ila 70'i oranında yatırım yapar.
Bununla birlikte; BIST 30, BIST Likit Banka, BIST Banka Dışı Likit 10 ve BIST Katılım 30 endeksleri takip etmek üzere kurulan Borsa Yatırım Fonları'nın Katılma Payları'nda %10 ila 30'u ve BIST 100, BIST Sürdürülebilirlik Endeksi, BIST Kurumsal Yönetim Endeksi ve Borsa İstanbul A.Ş. tarafından hesaplanan katılım endekslerindeki paylara fon portföyünün %20 ila 40'ı kadar yatırım yapar. Ancak bu iki yatırım tipindeki toplam yatırım, fon potföyünün %50'sini aşamaz.
Tek bir ortaklık payına fon portföyünün %5'inden fazla yatırım yapılamaz.
Türk Lirası Cinsinden Vadeli Mevduat, Katılma Hesabı, Borsada İşlem Görmesi Kaydıyla Bankalar Tarafından İhraç Edilen Borçlanma Araçları'na fon portföyünün en fazla %20'si oranında yatırım yapılabilir.
Tek bir bankada mevduat veya katılma hesabı olarak değerlendirilebilecek tutar fon portföyünün %6'sını aşamaz.
Borsada işlem görmesi kaydıyla bankalar tarafından çıkarılan borçlanma araçlarına, fon portföyünün %15'inden fazla yatırım yapılamaz.
Tek bir banka tarafından ihraç edilen borçlanma araçlarına fon portföyünün %0,15'inden fazlası yatırılamaz.
Fon portföyüne, fon portföyünün azami %5'i oranında BIST repo-ters repo pazarında gerçekleştirilen ters repo sözleşmeleri dahil edilebilir veya fon varlıkları Takasbank para piyasasında değerlendirilebilir.
Fon yönetiminde, yatırım yapılacak sermaye piyasası araçları seçiminde nakde dönüşümü kolay ve riski az olanlar tercih edilir ve Yönetmeliğin 20. maddesinde belirlenmiş olan yönetim ilkelerine uyulur.