DOLAR
35,96
0,21%
DOLAR
EURO
37,34
-0,13%
EURO
GRAM ALTIN
3309,36
0,40%
GRAM ALTIN
BIST 100
9842,15
0,00%
BIST 100
USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla

Markaların yeni hedefi 'ruj etkisi' yaratmak

Alım gücünün azaldığı günümüz koşullarında ‘ruj etkisi’ni dikkate alan markalar kazanıyor. ‘Küçük mutluluklar’ sunan markalar, erişilebilir fiyatlı ürünleriyle tüketicilerin hayatlarına renk katıyor.

16 Şubat 2025 | 10:18
Markaların yeni hedefi 'ruj etkisi' yaratmak

‘Ruj etkisi’ son dönemde öne çıkan teorilerin başında geliyor. Bu kavram, tüketicilerin durgunluk, ekonomik gerileme veya kişisel olarak çok az nakitleri olduğu dönemlerde küçük zevklere para harcamaya devam etmeleri olarak tanımlanıyor. Yani ekonomik koşulların getirdiği finansal zorluklar nedeniyle ev, araba alamayan, istediği tatili yapamayan ya da beğendiği lüks ürünlere ulaşamayan tüketiciler küçük mutluluklara kayıyor.

Bu küçük mutluluklar, her bütçeye hitap eden ürünler ve deneyimler ile şekilleniyor. Bu dönemde, hedef kitlelerini anlayan ve ekonomik olarak daha hassas hale gelen tüketicileri memnun edecek fiyat politikaları benimseyen markalar öne çıkıyor.

Haberin ayrıntıları Ekonomist’in bu haftaki sayısında.

0


  • ALTIN GRAM - TL 3309,36 0,4%
  • ALTIN ONS 2861,07 0,16%
  • BIST 100 9842,15 0%
  • DOLAR/JAPON YENI 151,807 0,181%
  • DOLAR/KANADA DOLARI 1,43132 0,05348%
  • DOLAR/RUS RUBLESI 97,41 0,5499%
  • DOLAR/TURK LIRASI 35,9637 0,2095%
  • EURO/DOLAR 1,0379 -0,0924%
  • EURO/TURK LIRASI 37,3395 -0,1302%
  • STERLIN/DOLAR 1,24305 -0,06954%
EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL