Bu yıl 13’üncü yaşını kutlayan ev tekstili ve dekorasyon markası Madame Coco, büyüme ivmesini sürdürüyor. Büyük şehirlerin yanı sıra daha küçük ölçekli bölgelerde de varlığını artıran marka, son altı ayda geçekleştirdiği atılımla 386 mağazaya açarak 850 mağazaya ulaştı. Madame Coco, 2025 sonuna kadar yurtiçi ve yurtdışında bin mağaza hedefliyor.
Ekonomist’in 30 Mart - 12 Nisan 2025 tarihli sayısından
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) ve TÜİK verilerine göre perakende ve hazır giyimin ortalama büyümesinin yüzde 50 olduğuna, Madame Coco’nu ise geçen yılı 2023’e göre yüzde 190’lık büyüme oranı ile kapattığına dikkat çeken Madame Coco CEO’su Cem Cemal Işık, bu büyümenin altında markanın son yıllarda metrekarelerini büyütüp, mağaza deneyimini iyileştirmesinin yanı sıra ürün, kalite ve fiyat performansının etkili olduğunu söylüyor.
“30 ÜLKEYE GİRECEĞİZ”
2019 yılından bu yana büyük metrekarelerde deneyim mağazaları açmaya odaklandıklarını ifade eden Işık, “500 metrekarelerin üzerine mağazalar açıyoruz. Bu yılki yatırım hedefimiz 1 milyar TL. Geçen yılki yüzde 190’lık büyüme rakamını 2025’te de yakalamayı hedefliyoruz” diyor. Yılın ilk yarısı bitmeden Güney Afrika pazarına gireceklerini kaydeden Işık, yurt dışı hedeflerine ilişkin şu bilgileri veriyor: “Senegal ve Fildişi Sahilleri’nde de mağaza açacağız. Avrupa’da büyürken kuzey ülkeleri ve Ortadoğu pazarına da gireceğiz. Çünkü önümüzdeki üç yıl içerisinde de ciromuzun yarısının döviz olmasını hedefliyoruz. Bu yıl 30 ülkeye girmeyi planlıyoruz.”
AVRUPA’DA ‘ONLINE’ ATAĞI
Geçen yıl mağazalarına 60 milyon, e – ticaret mağazasına ise 100 milyon ziyaretçi çeken şirket, 2024 Kasım ayı itibariyle Avrupa’da online sitesini açmış durumda. 32 ülkede, 10 ayrı dilde, 48 saat teslimat garantisiyle faaliyet gösteren site, Almanya Düsseldorf’taki deposundan siparişlerin gönderimini gerçekleştiriyor. Yurt dışında; Sırbistan’da ilk mağazalarını 2,5 yıl önce açtıklarını ve bu ülkede bugün 16 mağazaya ulaştıklarını söyleyen Işık, “Bosna’da çok hızlı büyüdük. Derken Belçika’ya, Hollanda’ya geçtik. Orada iki mağaza açtık. Şimdi Paris’e gidiyoruz. Sonrasında da İspanya ve İtalya pazarlarına gireceğiz. Şu anda İspanya’da depo arayışımız var. Güney Fransa, İspanya, İtalya ve Portekiz’i burada açacağımız depomuzdan beslemeyi planlıyoruz” diye anlatıyor.
SADAKAT PROGRAMI
5 bin çalışanı bulunan Madem Coco’nun cirosunda online’ın payı yüzde 24. Kısa bir süre önce ‘Madame Coco Prestige’ aplikasyonunu da devreye alan şirket, sadakat programı aracılığıyla da 4 milyon müşteri datasına ulaşmış bulunuyor. Bundan kampanya duyuruları anlamında çokça yararlanılıyor. Öte yandan geliştirdikleri puan toplama uygulamasıyla da farklılaştıklarını dile getiren Işık, “Türkiye’deki alışverişinizden topladığınız puanları yurt dışında da kullanabilirsiniz. Mesela, Hollanda’daki mağazadan puanlarınızla alışveriş yapabilirsiniz. Ayrıca Yunanistan’dan aldığınız ürünü Belçika’da değiştirebilirsiniz. Üstelik işlemlerinizi istediğiniz para birimi üzerinden gerçekleştirebilirsiniz” diye anlatıyor.
500 TEDARİKÇİSİ VAR
Madame Coco ürünlerinin yüzde 77’sini Türkiye’den tedarik ediyor. 500’ün üzerinde tedarikçisi bulunuyor ve bunların içinde 25’e yakını siparişlerin yaklaşık yüzde 80’ini karşılıyor. Müşterilerin artık ‘Bu ürün için bu fiyat uygun mu?’ şeklinde değerlendirmede bulunarak alışveriş yaptığını söyleyen Işık, “Biz buna ‘altın oran’ diyoruz. Marka olarak bu konuda doğru fiyatlama yaptığımız için başarılıyız” diyor.