Beymen Grup 2020 yılında kendi e-Ticaret sitelerinde 500 milyon TL'yi aşkın bir ciroya ulaşmayı hedefliyor. Beymen E-Ticaret Direktörü Ümit Arsoy, dijital yatırımların önümüzdeki dönemde artarak devam edeceğini söylüyor.
Ayşegül Sakarya Pehlivan
Beymen Grup, Türkiye'de lüks perakende denilince ilk akla gelen markalardan biri. Beymen Collection, Academia ve Beymen Club'ın yanı sıra 900'ü aşkın dünyaca ünlü markanın koleksiyonlarını aynı çatı altında buluşturan grup, 2019 yılını toplam 98 mağaza ile 56 bin metrekarelik net satış alanıyla tamamladı.
Mağazalaşırken diğer taraftan dijitalleşmeye yönelik yatırımlara da önem veren Beymen Grup, pandemi döneminde bu yatırımların meyvesini topladı. Beymen.com'un nisan ayında sipariş hacmi yüzde 245 artarken, yeni müşteri sayısı yaklaşık yüzde 80 oranında artış gösterdi.
Mayıs ayı için yüzde 350 gibi bir büyüme yakaladıklarını söyleyen Beymen e-Ticaret Direktörü Ümit Arsoy, dijitalleşmeye yönelik yatırımların artarak devam edeceğini belirtiyor.
Beymen Grup olarak 2020 yılında kendi e-ticaret sitelerinde 500 milyon TL'yi aşkın bir ciro hedeflediklerini söyleyen Ümit Arsoy, Beymen'in dijitalleşme yolculuğunu anlattı.
Şirketinizin dijital dönüşüm yolculuğunu ne zaman başladı?
Dijitalleşme, Beymen olarak bizim en öncelikli konularımız arasında zaten yer alıyordu. Beymen. com kanalı ile 2010 yılından bu yana müşterilerimize ulaşıyoruz. Bu sayede Beymen mağazalarımızla, daha çok büyükşehirlerde müşterilerimize ulaşırken; beymen.com'la mağazamız olmayan şehirlerde dahil olmak üzere tüm ülke genelinde müşterilerimize ulaşabiliyoruz, İstanbul, Ankara, İzmir dışındaki illerden de yüksek adetlerde sipariş alabiliyoruz.
Dijital dönüşümün nasıl bir katkısı oldu size?
Tüm müşterilerimiz için ortak bir CRM sistemi kullanıyoruz. Bu sayede mağazalarımızdan alışveriş yapan müşterilerimizi online'a, online'dan alışveriş yapan müşterilerimizi ise mağazalarımıza yönlendirebiliyoruz. Müşterilerin tüm kanallardaki alışverişini de birlikte değerlendiriyoruz. Bunu desteklemek için de omnichannel uygulamalarına düzenli olarak yatırım yapıyoruz.
Şirkette dijital dönüşüm konusunda bir ekibiniz var mı? Kaç kişi çalışıyor?
e-Ticaret ekibimizin içerisinde kategori yönetimi, dijital pazarlama, ürün geliştirme, teknoloji ve stüdyo ekipleri yer alıyor. e-Ticaret ekibimiz 74 kişiden oluşuyor.
Önümüzdeki dönemde dijital dönüşüm konusunda atacağınız yeni adımlar nelerdir?
Yeni teknolojileri yakından takip ediyoruz. Hem internet sitemizi hem de mobil uygulamamızı müşterilerimizin beklentileri ve davranışları doğrultusunda sürekli güncelliyoruz. Önümüzdeki dönemde dijital kanallarda sunduğumuz servisler ile mağazalarda sunduğumuz servisleri birbirine daha da yaklaştıracağız. Bu doğrultuda servis kalitemizi artırmak için çok sayıda proje üzerinde çalışıyoruz.
Koronavirüs salgını tüm dünyayı değiştiriyor. Bu süreçte siz ne gibi önlemler aldınız?
Bu dönemde çok hızlı aksiyonlar aldık. Pandemi ile birlikte ortaya çıkan ihtiyaçlar paralelinde Beymen.com'daki ürün çeşitliliğimizi genişlettik. Evde bolca zaman geçirdiğimiz bugünlerde hayatımızı renklendirecek ve kolaylaştıracak casual giyimden spor aletlerine, ses sistemlerinden telefon aksesuarlarına, fotoğraf makinalarından koleksiyon
Hayata geçirdiğiniz yeni hizmetler oldu mu?
Pandemi ile birlikte değişen dünyanın gereklilikleri ile müşterilerimiz için yeni servislerimizi hayata geçirdik. Alışveriş keyfini evden sürdürmek isteyen müşterilerimiz için Beymen Danışmanım servisimiz ile WhatsApp üzerinden tercih ettikleri alışveriş danışmanımızla görüntülü konuşarak alışveriş yapma imkanı sunuyoruz.
Koleksiyonlarımızı evlerinin ya da ofislerinin konforunda deneyimlemek isteyenler ise Beymen Özel Müşteri İlişkileri Hattı'nı (444 4 700) veya satış danışmanlarımızı arayarak Beymen Evimde servisimizden yararlanabiliyor.
Beymen Danışmanım ya da Beymen Evimde servislerimiz ile seçtikleri ürünleri BEYMEN 24' aracılığıyla aynı şehirde diledikleri adrese 24 saat içinde ücretsiz olarak ulaştırıyoruz. Mağazalarımızda özel alışveriş deneyimi yaşatmak isteyenler de VIP Randevu servisimizden yararlanabiliyor.
Mağazalarımızda ise QR ile ödeme, instant check-out gibi temassız ödeme yöntemlerini uyguluyoruz. Satış sonrası servislerimizde de yine mağaza içerisinde olduğu gibi işlemleri temassız olarak tamamlıyoruz.
Bu süreçte dijitalleşmeye yönelik yatırımlarınız size nasıl bir katkı sağladı?
Pandemi dönemi ile birlikte mağazaların kapanmasıyla tüm satışlar online'a yöneldi, çok sayıda yeni tüketici bu süreçte online alışveriş ile tanıştı. Dijital alt yapıya ve omnichannel yatırım yapan markalar, bu yatırımların karşılığını aldı. Son yıllarda, müşterilerimize mağazalarımızda sunduğumuz ayrıcalıklı alışveriş deneyimini, online kanallarımızda da en iyi şekilde sunabilmek için omnichannel uygulamalarımıza büyük yatırım yapmıştık.
Gerek beymen.com gerekse Beymen App'in operasyonumuz içindeki önemi ve katkısı her geçen gün daha da artıyordu. Pandemi dolayısıyla mağazalarımızın kapalı olduğu dönemde online kanallarımız olan Beymen.com ve Beymen App üzerinden müşterilerimize hizmet vermeye devam ettik.
Bu süreçte online kanallarda ne kadarlık büyüme oldu?
Beymen.com olarak nisan ayında sipariş hacmimiz yüzde 245 artarken, yeni müşteri sayımız yaklaşık yüzde 80 oranında artış gösterdi. En yüksek artış gösteren kategorimiz yüzde 458 ile Home oldu. Home'un ardından yüzde 434 ile kozmetik ve yüzde 403 ile de çocuk, Beymen.com'da en çok yükseliş gösteren kategorilerimiz oldu.
Mayıs ayında büyümeler daha da ivme kazandı ve şu an mayıs ayı için yüzde 350 gibi bir büyüme oranı ile ilerliyoruz. Beymen Grup olarak 2020 yılında kendi e-Ticaret sitelerimizde 500 milyon TL'yi aşkın bir ciro hacmi öngörümüz var. Grup olarak dijital yatırımımız önümüzdeki dönemde artarak devam edecek.
e-Dönüşüm konusunda attığınız adımlardan bahsedebilir misiniz?
Dijital dönüşüm beraberinde e-Dönüşümü getirdi. Beymen.com'un hızlı büyümesi ile birlikte özellikle e-Fatura ve e-Arşiv uygulamalarının hayatımıza girmesi bizim için büyük kolaylık sağladı. Tüm mağazalarımızda ve dijital kanallarımızda e-Fatura ve e-Arşiv fatura kullanıyoruz. Müşterilerimizden de bu konuda olumlu geri dönüşler alıyoruz. e-Fatura sayesinde hem operasyonlarımızda verimlilik artışı gözlemledik hem de çevreci olması nedeni ile basılı kağıt kullanımımızı azalttık.
e-Dönüşüm konusunda gündeminizde ne gibi projeler var?
Gündemimizde e-İrsaliye çalışmaları var. e-İrsaliye geçmek için geliştirmelerimize devam ediyoruz. Sonrasında e-gider pusulası sürecini başlatacağız. Bu geliştirmelerin de özellikle e-ti-caretteki operasyonel süreçlere olumlu katkısının olmasını bekliyoruz.
BEYMEN.COM’U 56 MİLYON KİŞİ ZİYARET ETTİ
OMNİCHANNEL’A YATIRIM
Yıllardır mağazalarımızda müşterilerimize sunduğumuz ayrıcalıklı alışveriş deneyimini, online kanallarımızda da müşterilerimize en iyi şekilde sunabilmek için omnichannel uygulamalarımıza büyük yatırım yaptık. Ayrıca mobilde de çok hızlı büyüdük.
CİRODAKİ PAYI YÜZDE
10 Son dört yılda yaklaşık beş kat büyüyen ve yılın en başarılı lüks e-ticaret şirketi seçilen Beymen.com’u 2019 yılında 56 milyon kişi ziyaret etti. 2015 yılında toplam cirodaki payı yüzde 5 olan Beymen.com, 2019 yılında yüzde 40’ın üzerinde büyüdü ve toplam cirodaki payı yüzde 10’u geçti. 2016 yılından bu yana büyük yatırımlar yaptığımız Beymen App’in kullanım payı ise yüzde 50 oldu. Her yıl bu oranı daha da artırmak için çalışmalar yapıyoruz.
Ayşegül Sakarya Pehlivan
[email protected]
Mağazalaşırken diğer taraftan dijitalleşmeye yönelik yatırımlara da önem veren Beymen Grup, pandemi döneminde bu yatırımların meyvesini topladı. Beymen.com'un nisan ayında sipariş hacmi yüzde 245 artarken, yeni müşteri sayısı yaklaşık yüzde 80 oranında artış gösterdi.
Mayıs ayı için yüzde 350 gibi bir büyüme yakaladıklarını söyleyen Beymen e-Ticaret Direktörü Ümit Arsoy, dijitalleşmeye yönelik yatırımların artarak devam edeceğini belirtiyor.
Beymen Grup olarak 2020 yılında kendi e-ticaret sitelerinde 500 milyon TL'yi aşkın bir ciro hedeflediklerini söyleyen Ümit Arsoy, Beymen'in dijitalleşme yolculuğunu anlattı.
Şirketinizin dijital dönüşüm yolculuğunu ne zaman başladı?
Dijitalleşme, Beymen olarak bizim en öncelikli konularımız arasında zaten yer alıyordu. Beymen. com kanalı ile 2010 yılından bu yana müşterilerimize ulaşıyoruz. Bu sayede Beymen mağazalarımızla, daha çok büyükşehirlerde müşterilerimize ulaşırken; beymen.com'la mağazamız olmayan şehirlerde dahil olmak üzere tüm ülke genelinde müşterilerimize ulaşabiliyoruz, İstanbul, Ankara, İzmir dışındaki illerden de yüksek adetlerde sipariş alabiliyoruz.
Dijital dönüşümün nasıl bir katkısı oldu size?
Tüm müşterilerimiz için ortak bir CRM sistemi kullanıyoruz. Bu sayede mağazalarımızdan alışveriş yapan müşterilerimizi online'a, online'dan alışveriş yapan müşterilerimizi ise mağazalarımıza yönlendirebiliyoruz. Müşterilerin tüm kanallardaki alışverişini de birlikte değerlendiriyoruz. Bunu desteklemek için de omnichannel uygulamalarına düzenli olarak yatırım yapıyoruz.
Şirkette dijital dönüşüm konusunda bir ekibiniz var mı? Kaç kişi çalışıyor?
e-Ticaret ekibimizin içerisinde kategori yönetimi, dijital pazarlama, ürün geliştirme, teknoloji ve stüdyo ekipleri yer alıyor. e-Ticaret ekibimiz 74 kişiden oluşuyor.
Önümüzdeki dönemde dijital dönüşüm konusunda atacağınız yeni adımlar nelerdir?
Yeni teknolojileri yakından takip ediyoruz. Hem internet sitemizi hem de mobil uygulamamızı müşterilerimizin beklentileri ve davranışları doğrultusunda sürekli güncelliyoruz. Önümüzdeki dönemde dijital kanallarda sunduğumuz servisler ile mağazalarda sunduğumuz servisleri birbirine daha da yaklaştıracağız. Bu doğrultuda servis kalitemizi artırmak için çok sayıda proje üzerinde çalışıyoruz.
Koronavirüs salgını tüm dünyayı değiştiriyor. Bu süreçte siz ne gibi önlemler aldınız?
Bu dönemde çok hızlı aksiyonlar aldık. Pandemi ile birlikte ortaya çıkan ihtiyaçlar paralelinde Beymen.com'daki ürün çeşitliliğimizi genişlettik. Evde bolca zaman geçirdiğimiz bugünlerde hayatımızı renklendirecek ve kolaylaştıracak casual giyimden spor aletlerine, ses sistemlerinden telefon aksesuarlarına, fotoğraf makinalarından koleksiyon
Hayata geçirdiğiniz yeni hizmetler oldu mu?
Pandemi ile birlikte değişen dünyanın gereklilikleri ile müşterilerimiz için yeni servislerimizi hayata geçirdik. Alışveriş keyfini evden sürdürmek isteyen müşterilerimiz için Beymen Danışmanım servisimiz ile WhatsApp üzerinden tercih ettikleri alışveriş danışmanımızla görüntülü konuşarak alışveriş yapma imkanı sunuyoruz.
Koleksiyonlarımızı evlerinin ya da ofislerinin konforunda deneyimlemek isteyenler ise Beymen Özel Müşteri İlişkileri Hattı'nı (444 4 700) veya satış danışmanlarımızı arayarak Beymen Evimde servisimizden yararlanabiliyor.
Beymen Danışmanım ya da Beymen Evimde servislerimiz ile seçtikleri ürünleri BEYMEN 24' aracılığıyla aynı şehirde diledikleri adrese 24 saat içinde ücretsiz olarak ulaştırıyoruz. Mağazalarımızda özel alışveriş deneyimi yaşatmak isteyenler de VIP Randevu servisimizden yararlanabiliyor.
Mağazalarımızda ise QR ile ödeme, instant check-out gibi temassız ödeme yöntemlerini uyguluyoruz. Satış sonrası servislerimizde de yine mağaza içerisinde olduğu gibi işlemleri temassız olarak tamamlıyoruz.
Bu süreçte dijitalleşmeye yönelik yatırımlarınız size nasıl bir katkı sağladı?
Pandemi dönemi ile birlikte mağazaların kapanmasıyla tüm satışlar online'a yöneldi, çok sayıda yeni tüketici bu süreçte online alışveriş ile tanıştı. Dijital alt yapıya ve omnichannel yatırım yapan markalar, bu yatırımların karşılığını aldı. Son yıllarda, müşterilerimize mağazalarımızda sunduğumuz ayrıcalıklı alışveriş deneyimini, online kanallarımızda da en iyi şekilde sunabilmek için omnichannel uygulamalarımıza büyük yatırım yapmıştık.
Gerek beymen.com gerekse Beymen App'in operasyonumuz içindeki önemi ve katkısı her geçen gün daha da artıyordu. Pandemi dolayısıyla mağazalarımızın kapalı olduğu dönemde online kanallarımız olan Beymen.com ve Beymen App üzerinden müşterilerimize hizmet vermeye devam ettik.
Bu süreçte online kanallarda ne kadarlık büyüme oldu?
Beymen.com olarak nisan ayında sipariş hacmimiz yüzde 245 artarken, yeni müşteri sayımız yaklaşık yüzde 80 oranında artış gösterdi. En yüksek artış gösteren kategorimiz yüzde 458 ile Home oldu. Home'un ardından yüzde 434 ile kozmetik ve yüzde 403 ile de çocuk, Beymen.com'da en çok yükseliş gösteren kategorilerimiz oldu.
Mayıs ayında büyümeler daha da ivme kazandı ve şu an mayıs ayı için yüzde 350 gibi bir büyüme oranı ile ilerliyoruz. Beymen Grup olarak 2020 yılında kendi e-Ticaret sitelerimizde 500 milyon TL'yi aşkın bir ciro hacmi öngörümüz var. Grup olarak dijital yatırımımız önümüzdeki dönemde artarak devam edecek.
e-Dönüşüm konusunda attığınız adımlardan bahsedebilir misiniz?
Dijital dönüşüm beraberinde e-Dönüşümü getirdi. Beymen.com'un hızlı büyümesi ile birlikte özellikle e-Fatura ve e-Arşiv uygulamalarının hayatımıza girmesi bizim için büyük kolaylık sağladı. Tüm mağazalarımızda ve dijital kanallarımızda e-Fatura ve e-Arşiv fatura kullanıyoruz. Müşterilerimizden de bu konuda olumlu geri dönüşler alıyoruz. e-Fatura sayesinde hem operasyonlarımızda verimlilik artışı gözlemledik hem de çevreci olması nedeni ile basılı kağıt kullanımımızı azalttık.
e-Dönüşüm konusunda gündeminizde ne gibi projeler var?
Gündemimizde e-İrsaliye çalışmaları var. e-İrsaliye geçmek için geliştirmelerimize devam ediyoruz. Sonrasında e-gider pusulası sürecini başlatacağız. Bu geliştirmelerin de özellikle e-ti-caretteki operasyonel süreçlere olumlu katkısının olmasını bekliyoruz.
BEYMEN.COM’U 56 MİLYON KİŞİ ZİYARET ETTİ
OMNİCHANNEL’A YATIRIM
Yıllardır mağazalarımızda müşterilerimize sunduğumuz ayrıcalıklı alışveriş deneyimini, online kanallarımızda da müşterilerimize en iyi şekilde sunabilmek için omnichannel uygulamalarımıza büyük yatırım yaptık. Ayrıca mobilde de çok hızlı büyüdük.
CİRODAKİ PAYI YÜZDE
10 Son dört yılda yaklaşık beş kat büyüyen ve yılın en başarılı lüks e-ticaret şirketi seçilen Beymen.com’u 2019 yılında 56 milyon kişi ziyaret etti. 2015 yılında toplam cirodaki payı yüzde 5 olan Beymen.com, 2019 yılında yüzde 40’ın üzerinde büyüdü ve toplam cirodaki payı yüzde 10’u geçti. 2016 yılından bu yana büyük yatırımlar yaptığımız Beymen App’in kullanım payı ise yüzde 50 oldu. Her yıl bu oranı daha da artırmak için çalışmalar yapıyoruz.