Yapay zeka destekli görüntü tanıma teknolojisi ile geleneksel medya reklamlarının analiz edilerek takip edilmesine imkan sunan Medialyzer, henüz ilk yılında 3,2 milyon TL değerleme ile tohum yatırım almayı başardı.
Şirketin kurucularından Mustafa Güllü, "Start upların başarılı olabilmesi için çok çok hızlı büyümesi gerekiyor. İlk yılımız olduğu için büyümeyi aylık takip ediyoruz ve hedefimiz aydan aya yüzde 30'un üzerinde büyümek" diyor.
Aram Ekin Duran
[email protected]
Televizyon ve radyo reklamlarının performansının ölçülebilmesini, analiz edilmesini ve etkilerinin artırılmasını sağlayan Medialyzer, son dönemde adı sıkça duyulan bir girişim. TechOne ve twozero Ventures'tan 3,2 milyon TL değerleme ile tohum yatırım almayı başaran şirketin kurucuları Mustafa Güllü, Abdurrahman Beşinci, Emre Gönültaş ve Can Üzüm. Medialyzer, yapay zeka destekli görüntü tanıma teknolojisi ile geleneksel medya reklamlarının analiz edilerek takip edilmesine imkan sunuyor.
Garanti BBVA Partners programı içerisinde yer alan şirketin yeni dönem hedeflerini kuruculardan Mustafa Güllü ile konuştuk.
Kısaca şirketinizden bahsedebilir misiniz? Ne zaman kuruldu? Nasıl bir fikirle yola çıktınız?
Medialyzer, TV ve radyo reklamlarının performansını dijital veriler üzerinden ölçerek medya yatırımlarını daha kârlı hale getiren bir analiz aracıdır. Eskiden TV'ye yapılan yatırımlar sonucu reklam verenler sadece reyting, yani izlenme sayısıyla ilgili fikir edinebiliyorlardı. Dijital reklam platformlarının aksine satış gibi iş sonuçlarına dair herhangi bir veri ellerine geçmiyordu.
Bu eksikliği gidermek adına, medya ölçümleme alanında yüksek teknoloji üretme vizyonuyla şirketimizi bu yıl içerisinde kurduk ancak AR-GE faaliyetlerimiz geçen seneden bu yana devam ediyor. İlk etapta bir hafta sonu projesi olarak başladık, bugün buradayız. Reyting gibi geleneksel yöntemlerin aksine verinin niteliğini ön planda tutuyoruz. Makine öğrenmesi ve video tanıma teknolojisiyle reklam verenlere yeni bir ölçümleme perspektifi sağlıyoruz.
Şirket olarak müşterilerinize ne gibi hizmetler veriyorsunuz?
TV ve Radyo reklam vereni müşterilerimize yayınladıkları her bir reklam sonucu elde ettikleri iş sonuçlarına dair detaylı raporlar sağlıyoruz. Birlikte çalışacağımız reklam verenlerin satış, form doldurma veya uygulama indirme gibi bir online hedefi olması bizim öl-çümleme yapabilmemiz için yeterli. Tvlyzer ve Radiolyzer ürünleriyle haftanın hangi günü, günün hangi saati daha verimli, en iyi sonuç veren kanal veya programlar neler net bir şekilde ortaya koyuyoruz.
Bu sayede reklam verenler medya yatırımlarının kârlılığını artırabiliyorlar. Verimlilik artışı sağlamak için öncelikle ölçme ve analiz edebilme yetisi gerekiyor. Makine öğrenmesiyle müşterilerimize ait datayı anlamlı hale getiriyor ve hedeflerini gerçekleştirme imkânı sağlıyoruz. Ayrıca rakiplerinin medya yatırımlarını takip etmek isteyen müşterilerimiz için de TV Tracking hizmeti sağlıyoruz. Herhangi bir TV reklamı yayına girdiği anda video tanıma teknolojisiyle bunu tespit edebiliyoruz.
Reklam algısı ve içeriği yeni dönemde nasıl bir değişim geçiriyor?
İnternete ve mobil cihazlara erişimin artmasıyla medya tüketimi artık çoklu ekranlar üzerinden simultane bir şekilde gerçekleşiyor. Kullanıcılar TV'de gördükleri veya radyoda dinledikleri ürün veya hizmetler ilgilerini çekerse leptop, tablet veya çoğunlukla akıllı telefonları üzerinden hemen arama yapıyor hatta satın alma işlemini gerçekleştiriyorlar.
Dolayısıyla artık online ve offline reklamcılık çok iç içe geçmiş durumda. Geçmişte TV ve radyo reklamları sadece bilinirlik sağlamak için yapılır, dijital reklamlardan online satış getirmesi beklenirdi.
Ama kullanıcılar online satın alma kararlarını verirken TV ve radyo gibi mecralardan da etkileniyor. Artık reklam verenlerin çok kanallı ve çok ekranlı medya tüketim serüvenini bütünsel olarak ele alması gerekiyor. Biz de tam olarak bu alanda hizmet veriyor, offline ve online reklamcılık arasında bir köprü kuruyoruz.
Aldığınız tohum yatırımlardan bahseder misiniz?
TechOne ve twozero fonlarının katıldığı turda 3,2 milyon TL değerlemeyle yatırım aldık. Henüz ilk yılımızda aldığımız bu destek aslında yatırımcılarımızın ekibimize ve vizyonumuza olan güvenini gösteriyor. Kendilerine bir kez daha teşekkür ediyorum. Yeni girişimlerin pek çoğu maalesef gerekli finansman desteğine erişemediği için erken aşamada faaliyetlerine son veriyor.
Biz bu konuda şanslıydık. Yatırım sermayesi kısıtlı bir ülkeyiz. Bizim gibi katma değerli teknoloji üretimi yapan, ihracat potansiyeli olan firmalara yatırım yapılması aslında ülkemizin kalkınmasına ciddi katkı sağlıyor. Bu bilinç ve sorumlulukla kısa sürede globaldeki rakiplerimizle boy ölçüşebilecek, e-ihracat ile ülkemizin cari açığına katkı sağlayan, sürekli büyüyen bir teknoloji firması olmayı hedefliyoruz.
Önümüzdeki dönemde yeni projeleriniz var mı?
Video on Demand gün geçtikçe popüleritesini artırıyor. Bizde de Netflix kullanımı hızla yaygınlaşıyor. Ülkemizde kısıtlı sayıda servis sağlayıcı olsa da globalde Amazon Prime'dan Disney Plus'a çok fazla seçenek mevcut ve bu platformlardan bazılarında reklam gösterimi yapılıyor. İlerleyen dönemde VoD’ye yönelik Videolyzer ürünümüzü lanse edeceğiz.
Paralelde Streetlyzer ürününü geliştiriyoruz. Bu sayede neredeyse hiçbir ölçümleme yapılamayan açık hava mecrasında da markalara verimlilik sağlayacağız. Bir teknoloji şirketi olarak durmaksızın devam eden bir yazılım geliştirme faaliyeti içerisindeyiz ve böyle olmaya devam edeceğiz.
2020'yi ne kadarlık bir büyüme ile kapatmayı hedefliyorsunuz?
2020 yılı içerisinde her sektörden reklam verenle çalışarak müşteri portföyümüzü genişletmek istiyoruz. Start upların başarılı olabilmesi için çok çok hızlı büyümesi gerekiyor. İlk yılımız olduğu için büyümeyi aylık takip ediyoruz ve hedefimiz aydan aya yüzde 30'un üzerinde büyümek.
Şirketin kurucularından Mustafa Güllü, "Start upların başarılı olabilmesi için çok çok hızlı büyümesi gerekiyor. İlk yılımız olduğu için büyümeyi aylık takip ediyoruz ve hedefimiz aydan aya yüzde 30'un üzerinde büyümek" diyor.
Aram Ekin Duran
[email protected]
Televizyon ve radyo reklamlarının performansının ölçülebilmesini, analiz edilmesini ve etkilerinin artırılmasını sağlayan Medialyzer, son dönemde adı sıkça duyulan bir girişim. TechOne ve twozero Ventures'tan 3,2 milyon TL değerleme ile tohum yatırım almayı başaran şirketin kurucuları Mustafa Güllü, Abdurrahman Beşinci, Emre Gönültaş ve Can Üzüm. Medialyzer, yapay zeka destekli görüntü tanıma teknolojisi ile geleneksel medya reklamlarının analiz edilerek takip edilmesine imkan sunuyor.
Garanti BBVA Partners programı içerisinde yer alan şirketin yeni dönem hedeflerini kuruculardan Mustafa Güllü ile konuştuk.
Kısaca şirketinizden bahsedebilir misiniz? Ne zaman kuruldu? Nasıl bir fikirle yola çıktınız?
Medialyzer, TV ve radyo reklamlarının performansını dijital veriler üzerinden ölçerek medya yatırımlarını daha kârlı hale getiren bir analiz aracıdır. Eskiden TV'ye yapılan yatırımlar sonucu reklam verenler sadece reyting, yani izlenme sayısıyla ilgili fikir edinebiliyorlardı. Dijital reklam platformlarının aksine satış gibi iş sonuçlarına dair herhangi bir veri ellerine geçmiyordu.
Bu eksikliği gidermek adına, medya ölçümleme alanında yüksek teknoloji üretme vizyonuyla şirketimizi bu yıl içerisinde kurduk ancak AR-GE faaliyetlerimiz geçen seneden bu yana devam ediyor. İlk etapta bir hafta sonu projesi olarak başladık, bugün buradayız. Reyting gibi geleneksel yöntemlerin aksine verinin niteliğini ön planda tutuyoruz. Makine öğrenmesi ve video tanıma teknolojisiyle reklam verenlere yeni bir ölçümleme perspektifi sağlıyoruz.
Şirket olarak müşterilerinize ne gibi hizmetler veriyorsunuz?
TV ve Radyo reklam vereni müşterilerimize yayınladıkları her bir reklam sonucu elde ettikleri iş sonuçlarına dair detaylı raporlar sağlıyoruz. Birlikte çalışacağımız reklam verenlerin satış, form doldurma veya uygulama indirme gibi bir online hedefi olması bizim öl-çümleme yapabilmemiz için yeterli. Tvlyzer ve Radiolyzer ürünleriyle haftanın hangi günü, günün hangi saati daha verimli, en iyi sonuç veren kanal veya programlar neler net bir şekilde ortaya koyuyoruz.
Bu sayede reklam verenler medya yatırımlarının kârlılığını artırabiliyorlar. Verimlilik artışı sağlamak için öncelikle ölçme ve analiz edebilme yetisi gerekiyor. Makine öğrenmesiyle müşterilerimize ait datayı anlamlı hale getiriyor ve hedeflerini gerçekleştirme imkânı sağlıyoruz. Ayrıca rakiplerinin medya yatırımlarını takip etmek isteyen müşterilerimiz için de TV Tracking hizmeti sağlıyoruz. Herhangi bir TV reklamı yayına girdiği anda video tanıma teknolojisiyle bunu tespit edebiliyoruz.
İnternete ve mobil cihazlara erişimin artmasıyla medya tüketimi artık çoklu ekranlar üzerinden simultane bir şekilde gerçekleşiyor. Kullanıcılar TV'de gördükleri veya radyoda dinledikleri ürün veya hizmetler ilgilerini çekerse leptop, tablet veya çoğunlukla akıllı telefonları üzerinden hemen arama yapıyor hatta satın alma işlemini gerçekleştiriyorlar.
Dolayısıyla artık online ve offline reklamcılık çok iç içe geçmiş durumda. Geçmişte TV ve radyo reklamları sadece bilinirlik sağlamak için yapılır, dijital reklamlardan online satış getirmesi beklenirdi.
Ama kullanıcılar online satın alma kararlarını verirken TV ve radyo gibi mecralardan da etkileniyor. Artık reklam verenlerin çok kanallı ve çok ekranlı medya tüketim serüvenini bütünsel olarak ele alması gerekiyor. Biz de tam olarak bu alanda hizmet veriyor, offline ve online reklamcılık arasında bir köprü kuruyoruz.
Aldığınız tohum yatırımlardan bahseder misiniz?
TechOne ve twozero fonlarının katıldığı turda 3,2 milyon TL değerlemeyle yatırım aldık. Henüz ilk yılımızda aldığımız bu destek aslında yatırımcılarımızın ekibimize ve vizyonumuza olan güvenini gösteriyor. Kendilerine bir kez daha teşekkür ediyorum. Yeni girişimlerin pek çoğu maalesef gerekli finansman desteğine erişemediği için erken aşamada faaliyetlerine son veriyor.
Biz bu konuda şanslıydık. Yatırım sermayesi kısıtlı bir ülkeyiz. Bizim gibi katma değerli teknoloji üretimi yapan, ihracat potansiyeli olan firmalara yatırım yapılması aslında ülkemizin kalkınmasına ciddi katkı sağlıyor. Bu bilinç ve sorumlulukla kısa sürede globaldeki rakiplerimizle boy ölçüşebilecek, e-ihracat ile ülkemizin cari açığına katkı sağlayan, sürekli büyüyen bir teknoloji firması olmayı hedefliyoruz.
Önümüzdeki dönemde yeni projeleriniz var mı?
Video on Demand gün geçtikçe popüleritesini artırıyor. Bizde de Netflix kullanımı hızla yaygınlaşıyor. Ülkemizde kısıtlı sayıda servis sağlayıcı olsa da globalde Amazon Prime'dan Disney Plus'a çok fazla seçenek mevcut ve bu platformlardan bazılarında reklam gösterimi yapılıyor. İlerleyen dönemde VoD’ye yönelik Videolyzer ürünümüzü lanse edeceğiz.
Paralelde Streetlyzer ürününü geliştiriyoruz. Bu sayede neredeyse hiçbir ölçümleme yapılamayan açık hava mecrasında da markalara verimlilik sağlayacağız. Bir teknoloji şirketi olarak durmaksızın devam eden bir yazılım geliştirme faaliyeti içerisindeyiz ve böyle olmaya devam edeceğiz.
2020'yi ne kadarlık bir büyüme ile kapatmayı hedefliyorsunuz?
2020 yılı içerisinde her sektörden reklam verenle çalışarak müşteri portföyümüzü genişletmek istiyoruz. Start upların başarılı olabilmesi için çok çok hızlı büyümesi gerekiyor. İlk yılımız olduğu için büyümeyi aylık takip ediyoruz ve hedefimiz aydan aya yüzde 30'un üzerinde büyümek.