Ülkemizde daha çok içecek alanındaki aktiviteleriyle tanıdığımız PepsiCo, bunun yanı sıra atıştırmalık pazarının da önemli oyuncularından biri.
MUSTAFA KEMAL ÇOLAK
[email protected]
Twitter: @mk_colak
Bünyesinde Frito Lay ve Quaker markalarının da bulunduğu grup, son dönemde Tropicana ve Gatorade'yi de Türkiye pazarına sundu ve iyi bir gelecek bekliyor.
Halihazırda Türkiye ve dünya pazarlarında 22 markayı yöneten şirketin Türkiye operasyonunda pazarlama alanı yeni bir isme emanet edildi. PepsiCo'nun deneyimli pazarlama yöneticisi Evrim Şen, şirketin kıdemli pazarlama direktörü oldu.
Şen, yeni görevinde şirket bünyesindeki tüm yiyecek ve içecek markalarının pazarlama faaliyetleriyle beraber ticari pazarlama bölümünün de sorumluluğunu üstleniyor.
Üç farklı sektörde çalıştı
Pazarlamanın inşaat alanındaki önemi gittikçe artıyor. Çünkü Türkiye'nin bu deneyim sahibi sektörü üretimi, proje geliştirmeyi çok iyi biliyor.
Rekabette öne geçmek için şirketler artık satış ve pazarlamayı ön plana alıyor. Nurol GYO, üst yönetimini yeniden yapılandıran şirketlerden biri. Kuruluş, bu adımlara geçtiğimiz hafta bir yenisi daha eklendi.
Nurol GYO'nun pazarlama direktörlüğüne Mustafa Tayfun atandı. Boğaziçi Üniversitesi İşletme Bölümü'nden 2004 yılında mezun olan Tayfun, üç farklı sektörde, Ülker, Turkcell ve Nef'te çalıştı.
Yeni durak Ziylan
Türkiye'de ayakkabının organize perakende alanının önemli kategorilerinden biri haline gelmesinde Flo markası ile sektörde bulunan Ziylan Grubu'nun büyük katkısı vardır.
Büyük metrekareli mağaza konseptiyle perakendede yer edinen Ziylan, yurtiçinde olduğu kadar Avrupa'da da etkin çalışmalar yürütüyor.
Kurumsallaşmaya ağırlık veren şirketin yeni pazarlama ve kurumsal iletişim direktörü Kemal Ömerci oldu. İstanbul Üniversitesi İngilizce İktisat Bölümü'nden mezun Ömerci, kariyerine 1994'te Aygaz'da başladı.
Goodyear Türkiye, Real Hipermarketler, Collezione, Defacto'da çalıştı. Son bir yıl içinde de ATU Duty Free'de genel müdür yardımcısı olarak görev yapıyordu.