Türkiye'nin ev tekstilindeki köklü markalarından Menderes Tekstil, yurtdışında yatırım planları yapmaya başladı. Menderes Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı Rıza Akça, "Afrika ve Türki Cumhuriyetler'de üretim üzerine araştırma yapıyoruz" diyor.
ARAM EKİN DURAN
[email protected]
Bundan 60 yıl önce 'Pamuklu Mensucat' adıyla kurulan Denizli merkezli Menderes Tekstil, bugün yalnızca Türkiye'nin değil Avrupa'nın da en büyük ev tekstili fabrikasına sahip.
Şirket, yeni dönemde yurtdışında üretimi gündemine aldı. Ekonomist'e konuşan Menderes Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı Rıza Akça, "Küresel ticaretin geldiği bu noktada biz de yurtdışında üretim yapmayı gözden geçiriyoruz. Afrika ve Türki Cumhuriyetler'de üretim üzerine araştırma yapıyoruz" diyor.
YÜZDE 10 BÜYÜME HEDEFİ
1983'ten beri yoluna Akça Holding çatısı altında devam eden Menderes Tekstil, Türkiye'nin en köklü tekstil markalarından biri. Denizli Sarayköy'de 500 bin metrekarelik alan üzerine kurulu fabrikanın 180 bin metrekaresi kapalı alandan oluşuyor. Başta Avrupa Birliği ülkeleri olmak üzere 40'a yakın ülkeye ihracat gerçekleştiren şirketin bünyesinde 4 bin 80 kişi çalışıyor.
Şirketin yeni dönem hedeflerini Ekonomist'e anlatan Menderes Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı Rıza Akça, 2017'yi 180 milyon doları ihracattan olmak üzere 215 milyon dolar ciroyla kapattıklarını söylüyor.
Şirket 2018'de ise en az yüzde 10 büyüme hedefi koymuş durumda. Akça, son dönemde piyasalarda yaşanan dalgalanmalara rağmen ihracat ağırlıklı bir şirket olmanın avantajını yaşadıklarını belirtiyor.
Toplam ihracatın yaklaşık yüzde 7O'ini Avrupa Birliği ülkelerine gerçekleştirdiklerini dile getiren Akça, "Avrupa'da IKEA, ABD'de Walmart gibi dev müşterilerimiz var ve ihracatımız kesintisiz devam ediyor" diyor. Akça, son dönemde Rusya pazarına da ilgi duyduklarını ama şimdilik Rusya'ya ihracatı küçük partiler halinde gerçekleştirmeyi tercih ettiklerini belirtiyor.
KÜRESEL PLANLAR
İhracat odaklı bir şirket olarak rekabetçi fiyat avantajını sonuna kadar kullanmaya çalıştıklarını kaydeden Rıza Akça, yakın gelecekte yurtdışında üretim seçeneğini de masaya yatırdıklarını söylüyor.
Henüz bu konuda net bir karar vermemiş olmalarına rağmen, Afrika ve Türki Cumhuriyetler'in üretim için elverişli olabileceğini dile getiren Akça, "Küresel bir güç olmak ve bu gücü korumak için atılması gereken adımları atacağız" şeklinde konuşuyor. Akça, yüzde 47,1'i Borsa İstanbul'a kote olan şirketin yakın zamanda yeni bir halka arz ise planlamadığını ifade ediyor.
ENDÜSTRİ 4.0'A UYUM
Menderes Tekstil, yeni dönemde ev tekstili, döşemelik kumaş ve astar üretiminde küresel çapta daha da başarılı olabilmek ve piyasalardaki oynaklıklara karşı güçlü durabilmek için teknolojik altyapıya yatırım yapma kararı da almış durumda.
Rıza Akça, "Fabrikamızda çalışanlarımızın tamamının Endüstri 4.0'a uyum sağlaması için çalışıyoruz. Üretim teknolojilerimizi güncel gelişmelere uygun şekilde yeniliyoruz” diye konuşuyor.
ARAM EKİN DURAN
[email protected]
Şirket, yeni dönemde yurtdışında üretimi gündemine aldı. Ekonomist'e konuşan Menderes Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı Rıza Akça, "Küresel ticaretin geldiği bu noktada biz de yurtdışında üretim yapmayı gözden geçiriyoruz. Afrika ve Türki Cumhuriyetler'de üretim üzerine araştırma yapıyoruz" diyor.
YÜZDE 10 BÜYÜME HEDEFİ
1983'ten beri yoluna Akça Holding çatısı altında devam eden Menderes Tekstil, Türkiye'nin en köklü tekstil markalarından biri. Denizli Sarayköy'de 500 bin metrekarelik alan üzerine kurulu fabrikanın 180 bin metrekaresi kapalı alandan oluşuyor. Başta Avrupa Birliği ülkeleri olmak üzere 40'a yakın ülkeye ihracat gerçekleştiren şirketin bünyesinde 4 bin 80 kişi çalışıyor.
Şirketin yeni dönem hedeflerini Ekonomist'e anlatan Menderes Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı Rıza Akça, 2017'yi 180 milyon doları ihracattan olmak üzere 215 milyon dolar ciroyla kapattıklarını söylüyor.
Şirket 2018'de ise en az yüzde 10 büyüme hedefi koymuş durumda. Akça, son dönemde piyasalarda yaşanan dalgalanmalara rağmen ihracat ağırlıklı bir şirket olmanın avantajını yaşadıklarını belirtiyor.
Toplam ihracatın yaklaşık yüzde 7O'ini Avrupa Birliği ülkelerine gerçekleştirdiklerini dile getiren Akça, "Avrupa'da IKEA, ABD'de Walmart gibi dev müşterilerimiz var ve ihracatımız kesintisiz devam ediyor" diyor. Akça, son dönemde Rusya pazarına da ilgi duyduklarını ama şimdilik Rusya'ya ihracatı küçük partiler halinde gerçekleştirmeyi tercih ettiklerini belirtiyor.
KÜRESEL PLANLAR
İhracat odaklı bir şirket olarak rekabetçi fiyat avantajını sonuna kadar kullanmaya çalıştıklarını kaydeden Rıza Akça, yakın gelecekte yurtdışında üretim seçeneğini de masaya yatırdıklarını söylüyor.
Henüz bu konuda net bir karar vermemiş olmalarına rağmen, Afrika ve Türki Cumhuriyetler'in üretim için elverişli olabileceğini dile getiren Akça, "Küresel bir güç olmak ve bu gücü korumak için atılması gereken adımları atacağız" şeklinde konuşuyor. Akça, yüzde 47,1'i Borsa İstanbul'a kote olan şirketin yakın zamanda yeni bir halka arz ise planlamadığını ifade ediyor.
ENDÜSTRİ 4.0'A UYUM
Menderes Tekstil, yeni dönemde ev tekstili, döşemelik kumaş ve astar üretiminde küresel çapta daha da başarılı olabilmek ve piyasalardaki oynaklıklara karşı güçlü durabilmek için teknolojik altyapıya yatırım yapma kararı da almış durumda.
Rıza Akça, "Fabrikamızda çalışanlarımızın tamamının Endüstri 4.0'a uyum sağlaması için çalışıyoruz. Üretim teknolojilerimizi güncel gelişmelere uygun şekilde yeniliyoruz” diye konuşuyor.