Bebek saç bakım ürünleri markası Dalin ile ağda ve tüy dökücü markası Sesu'nun üreticisi yüzde 100 yerli sermayeli Kopaş Kozmetik, yurtdışında üretime başlamaya hazırlanıyor. Hedef ihracat pazarlarına yenilerini eklemek ve büyük bir pazarda üretim yapmak.
BURCU TUVAY
[email protected]
Adil Karaağaç tarafından temelleri atılan Kopaş Kozmetik, 44 yıldır kozmetik ve bakım ürünleri sektöründe faaliyet gösteriyor. Bebek bakımı, kişisel bakım ve ev bakımı kategorilerinde 10 markayla faaliyet gösteren Kopaş Kozmetik, bebek bakım ve ağda ürünlerinde Türkiye'de pazar lideri konumunda. Çerkezköy'de 24 bin metrekarelik üretim tesisinde yıllık 42 milyon adet üretim yapan şirket, yurtdışında büyümeyi hedefliyor.
Kopaş Kozmetik'in 1983 yılında piyasaya sunduğu ve yıllardır kendi kategorisinde pazar lideri konumunda bulunan Dalin markasının yanı sıra ağda ve tüy dökücüler markası Sesu da kendi kategorisinde lider. Şirket, Türkiye'nin en büyük saç boyası üreticisi Voila saç boyasının yanı sıra Foot Doctor, XO, Alix Natura, Dr Beckmann, Alix Professional, GOO.N, Humana markalarının da distribütörlüğünü yapıyor.
ROMANYA'NIN KÖKLÜ ŞİRKETLERİNDEN
500 kişiye istihdam sağlayan Kopaş Kozmetik, bugün Romanya, Sırbistan, Karadağ, Makedonya, Azerbaycan, Gürcistan, Suudi Arabistan, Lübnan, Ürdün, Türkmenistan gibi 30 ülkeye ihracat yapıyor. 2001 yılında Romanya'da kurdukları şirketle Romanya'nın en eski Türk şirketlerinden biri olduklarını söyleyen Kopaş Kozmetik Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi Onur Özyurt, bu ülke üzerinden Doğu Avrupa'daki tüm büyük perakendecilerle çalıştıklarını ifade ediyor.
Bu yıl Kuzey Irak'a da ihracata başlayacaklarını belirten Özyurt, "2019 yılı hedeflerimiz arasında Mısır, Cezayir ve Fas bulunuyor. Cezayirli bir üretici firmayla birlikte 2019 yılında bu ülkede teknoloji transferi yoluyla üretime başlayacağız" diyor.
CİROYU İKİYE KATLAYACAK
Geçtiğimiz yılı 300 milyon TL ciro ile tamamlayan Kopaş Kozmetik'in bu yılki hedefi 400 milyon TL ciroya ulaşmak. Onur Özyurt, önümüzdeki üç yıl içerisinde başka ülkelerin de devreye girmesiyle birlikte cironun yüzde 50'sinden fazlasını ihracattan elde etmeyi hedeflediklerini söylüyor.
Özyurt, "ismini şimdilik açıklamıyoruz, nüfusu yoğun uzak bir coğrafyada üretim için fizibilite çalışmalarına başladık. Makine parkını tamamladık. Bu ülkede yıllık 25-30 milyon adet üretim planlıyoruz" diyor. Hedef yeni tesisle birlikte önümüzdeki üç yıl içerisinde ciroyu iki katına çıkarmak. Onur Özyurt, Kopaş Kozmetik'in yerli sermayeli tüketim ürünleri şirketi olarak Türkiye'de lider konuma gelmesini hedeflediklerini de sözlerine ekliyor.
DİSTRİBÜTÖRLÜKTE LİDERLİK HEDEFİ
Kopaş, Alman bebek mama markası Humana, Japon bebek bezi markası GOO.N, İspanyol saç bakım markası Montibello’nun da temsilciliğini yapıyor. Onur Özyurt, distribütörlükleri ile ilgili şu bilgileri veriyor: “Humana markasının anneler için çayları da bulunuyor.
İspanya’nın saç bakım markası Montibello’nun da distribütörlüğünü yapıyoruz. Marka, İspanya’da 17 bin kuaföre direkt satış yapıyor. Türkiye’de ise kuaförlere yıllık 3 milyon adet satışımız bulunuyor. Dalin lisansı alan Japon iş ortağımızın bebek bezi markası GOO.N için Türkiye büyük bir pazar. Külot tipi olan bebek beziyle bu kategoride Türkiye’de yüzde 50 pazar payı almayı hedefliyoruz.”
BURCU TUVAY
[email protected]
Adil Karaağaç tarafından temelleri atılan Kopaş Kozmetik, 44 yıldır kozmetik ve bakım ürünleri sektöründe faaliyet gösteriyor. Bebek bakımı, kişisel bakım ve ev bakımı kategorilerinde 10 markayla faaliyet gösteren Kopaş Kozmetik, bebek bakım ve ağda ürünlerinde Türkiye'de pazar lideri konumunda. Çerkezköy'de 24 bin metrekarelik üretim tesisinde yıllık 42 milyon adet üretim yapan şirket, yurtdışında büyümeyi hedefliyor.
Kopaş Kozmetik'in 1983 yılında piyasaya sunduğu ve yıllardır kendi kategorisinde pazar lideri konumunda bulunan Dalin markasının yanı sıra ağda ve tüy dökücüler markası Sesu da kendi kategorisinde lider. Şirket, Türkiye'nin en büyük saç boyası üreticisi Voila saç boyasının yanı sıra Foot Doctor, XO, Alix Natura, Dr Beckmann, Alix Professional, GOO.N, Humana markalarının da distribütörlüğünü yapıyor.
ROMANYA'NIN KÖKLÜ ŞİRKETLERİNDEN
500 kişiye istihdam sağlayan Kopaş Kozmetik, bugün Romanya, Sırbistan, Karadağ, Makedonya, Azerbaycan, Gürcistan, Suudi Arabistan, Lübnan, Ürdün, Türkmenistan gibi 30 ülkeye ihracat yapıyor. 2001 yılında Romanya'da kurdukları şirketle Romanya'nın en eski Türk şirketlerinden biri olduklarını söyleyen Kopaş Kozmetik Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi Onur Özyurt, bu ülke üzerinden Doğu Avrupa'daki tüm büyük perakendecilerle çalıştıklarını ifade ediyor.
Bu yıl Kuzey Irak'a da ihracata başlayacaklarını belirten Özyurt, "2019 yılı hedeflerimiz arasında Mısır, Cezayir ve Fas bulunuyor. Cezayirli bir üretici firmayla birlikte 2019 yılında bu ülkede teknoloji transferi yoluyla üretime başlayacağız" diyor.
CİROYU İKİYE KATLAYACAK
Geçtiğimiz yılı 300 milyon TL ciro ile tamamlayan Kopaş Kozmetik'in bu yılki hedefi 400 milyon TL ciroya ulaşmak. Onur Özyurt, önümüzdeki üç yıl içerisinde başka ülkelerin de devreye girmesiyle birlikte cironun yüzde 50'sinden fazlasını ihracattan elde etmeyi hedeflediklerini söylüyor.
Özyurt, "ismini şimdilik açıklamıyoruz, nüfusu yoğun uzak bir coğrafyada üretim için fizibilite çalışmalarına başladık. Makine parkını tamamladık. Bu ülkede yıllık 25-30 milyon adet üretim planlıyoruz" diyor. Hedef yeni tesisle birlikte önümüzdeki üç yıl içerisinde ciroyu iki katına çıkarmak. Onur Özyurt, Kopaş Kozmetik'in yerli sermayeli tüketim ürünleri şirketi olarak Türkiye'de lider konuma gelmesini hedeflediklerini de sözlerine ekliyor.
DİSTRİBÜTÖRLÜKTE LİDERLİK HEDEFİ
Kopaş, Alman bebek mama markası Humana, Japon bebek bezi markası GOO.N, İspanyol saç bakım markası Montibello’nun da temsilciliğini yapıyor. Onur Özyurt, distribütörlükleri ile ilgili şu bilgileri veriyor: “Humana markasının anneler için çayları da bulunuyor.
İspanya’nın saç bakım markası Montibello’nun da distribütörlüğünü yapıyoruz. Marka, İspanya’da 17 bin kuaföre direkt satış yapıyor. Türkiye’de ise kuaförlere yıllık 3 milyon adet satışımız bulunuyor. Dalin lisansı alan Japon iş ortağımızın bebek bezi markası GOO.N için Türkiye büyük bir pazar. Külot tipi olan bebek beziyle bu kategoride Türkiye’de yüzde 50 pazar payı almayı hedefliyoruz.”