İnci Deri, iç pazarda e-ticaret ve yurtdışında ise mağazacılıkla büyüme kararı aldı. Şirket, önümüzdeki beş yılda yurtdışı mağaza sayısını 80'e çıkarmayı hedefliyor. Yurtdışında yapılan satışların toplam ciro içindeki payının ise yüzde 50'ye ulaştırılması planlanıyor.
AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
[email protected]
Son yıllarda perakende sektöründe giderek artan rekabet, döviz kurlarındaki dalgalanma nedeniyle yükselen kiralar ve tüketici tercihlerinin değişmesi şirketlerin büyüme için farklı stratejilere yönelmesine neden oluyor.
Türkiye'nin en eski ayakkabı markalarından inci Deri de değişen trendlere uyum sağlamak için odağına e-ticareti ve yurtdışı büyümeyi aldı. İç pazarda büyümenin lokomotifi olarak e-ticarete odaklanan şirket, yurtdışında ise mağazalaşmayı planlıyor.
80 MAĞAZAYA ÇIKACAK
Halihazırda Türkiye'de 36 şehirde 94 mağazası bulunan İnci Deri'nin yurtdışında ise dört ülkede yedi mağazası var. Kıbrıs, Romanya, Türkmenistan ve Mısır'da mağazaları bulunan şirket, önümüzdeki beş yılda yurtdışı mağaza sayısını 80'e, yurtdışının ciro içindeki payını ise yüzde 50'ye ulaştırmayı planlıyor.
İnci Deri Yönetim Kurulu Başkanı Ali Murat Kızıltaş, yurtdışı hedefleri konusunda şunları söylüyor: "2018'in ilk sekiz ayında yurtdışında üç kat büyüdük. Mısır'da çok iyi bir master franchise bulduk. Dört yıl sonunda Mısır'da 13 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz.
Turquality kapsamında 10 ülke belirledik. MENA bölgesi ülkelerinde araştırmalarımız sürüyor." Yurtdışında mağazalaşarak büyüyen İnci Deri, iç pazarda ise e-ticarete odaklanmayı planlıyor. 2018'de e-ticarette yüzde 98 büyüyen şirketin cirosu içinde e-ticaretin payı yüzde 13'e ulaştı.
Bu oranın yıl sonuna kadar yüzde 20'ye ulaşması hedefleniyor. Kızıltaş, "İki yıl önce yenilenen online kanalımız artan müşteri talepleri nedeniyle tekrar yenilenme sürecine girdi. Bu kanala önümüzdeki üç yılı da kapsayacak şekilde 1 milyon 180 bin TL yatırım yapacağız" diyor.
Kendi e-ticaret sitesinin ciro içindeki payı yüzde 4'e ulaşan şirket, yıl sonuna kadar bu oranı yüzde 7'ye çıkarmayı hedefliyor.
YENİ ÜRÜN GELİYOR
Kurulduğundan bu yana ayakkabı ve çanta ağırlıklı büyüyen İnci Deri, yeni dönemde deri ceketi de koleksiyonuna ekleyecek. 2018 kış sezonu sonuna kadar hedef 40 bin adet deri ceket satışıyla birlikte 28 milyon TL ciroya ulaşmak.
Ayrıca şirket üst segment müşteriler için yeni bir ürün grubu üzerinde çalışıyor. Bu ürün grubunda kullanılacak yeni bir logo tasarlanması planlanıyor.
VERİMSİZ MAĞAZALARI KAPATIYOR
14 yılını 247 milyon TL ciroyla kapatan 2018 yılında ise 325 milyon TL ciro hedefleyen İnci Deri, yeni mağazalar açarken bir taraftan da verimli olmayan mağazalarını kapatıyor. Ali Murat Kızıltaş, 2018 yılında 13-14 mağazayı kapatmış olacaklarını söylüyor.
2017'de sekiz mağazayı kapattıklarını söyleyen Kızıltaş, sözlerine şöyle devam ediyor: "Son 10 yılda AVM'lerle birlikte mağaza sayısı hızla arttı. Yakın lokasyonlarda çok sayıda mağaza açıldı. Artık bir konsolidasyon süreci başladı. Mağaza kapatıp var olan mağazaların cirosunu artırmaya çalışıyoruz. Müşteri ve kaliteyi konsolide ediyoruz."
AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
[email protected]
Son yıllarda perakende sektöründe giderek artan rekabet, döviz kurlarındaki dalgalanma nedeniyle yükselen kiralar ve tüketici tercihlerinin değişmesi şirketlerin büyüme için farklı stratejilere yönelmesine neden oluyor.
Türkiye'nin en eski ayakkabı markalarından inci Deri de değişen trendlere uyum sağlamak için odağına e-ticareti ve yurtdışı büyümeyi aldı. İç pazarda büyümenin lokomotifi olarak e-ticarete odaklanan şirket, yurtdışında ise mağazalaşmayı planlıyor.
80 MAĞAZAYA ÇIKACAK
Halihazırda Türkiye'de 36 şehirde 94 mağazası bulunan İnci Deri'nin yurtdışında ise dört ülkede yedi mağazası var. Kıbrıs, Romanya, Türkmenistan ve Mısır'da mağazaları bulunan şirket, önümüzdeki beş yılda yurtdışı mağaza sayısını 80'e, yurtdışının ciro içindeki payını ise yüzde 50'ye ulaştırmayı planlıyor.
İnci Deri Yönetim Kurulu Başkanı Ali Murat Kızıltaş, yurtdışı hedefleri konusunda şunları söylüyor: "2018'in ilk sekiz ayında yurtdışında üç kat büyüdük. Mısır'da çok iyi bir master franchise bulduk. Dört yıl sonunda Mısır'da 13 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz.
Turquality kapsamında 10 ülke belirledik. MENA bölgesi ülkelerinde araştırmalarımız sürüyor." Yurtdışında mağazalaşarak büyüyen İnci Deri, iç pazarda ise e-ticarete odaklanmayı planlıyor. 2018'de e-ticarette yüzde 98 büyüyen şirketin cirosu içinde e-ticaretin payı yüzde 13'e ulaştı.
Bu oranın yıl sonuna kadar yüzde 20'ye ulaşması hedefleniyor. Kızıltaş, "İki yıl önce yenilenen online kanalımız artan müşteri talepleri nedeniyle tekrar yenilenme sürecine girdi. Bu kanala önümüzdeki üç yılı da kapsayacak şekilde 1 milyon 180 bin TL yatırım yapacağız" diyor.
Kendi e-ticaret sitesinin ciro içindeki payı yüzde 4'e ulaşan şirket, yıl sonuna kadar bu oranı yüzde 7'ye çıkarmayı hedefliyor.
YENİ ÜRÜN GELİYOR
Kurulduğundan bu yana ayakkabı ve çanta ağırlıklı büyüyen İnci Deri, yeni dönemde deri ceketi de koleksiyonuna ekleyecek. 2018 kış sezonu sonuna kadar hedef 40 bin adet deri ceket satışıyla birlikte 28 milyon TL ciroya ulaşmak.
Ayrıca şirket üst segment müşteriler için yeni bir ürün grubu üzerinde çalışıyor. Bu ürün grubunda kullanılacak yeni bir logo tasarlanması planlanıyor.
14 yılını 247 milyon TL ciroyla kapatan 2018 yılında ise 325 milyon TL ciro hedefleyen İnci Deri, yeni mağazalar açarken bir taraftan da verimli olmayan mağazalarını kapatıyor. Ali Murat Kızıltaş, 2018 yılında 13-14 mağazayı kapatmış olacaklarını söylüyor.
2017'de sekiz mağazayı kapattıklarını söyleyen Kızıltaş, sözlerine şöyle devam ediyor: "Son 10 yılda AVM'lerle birlikte mağaza sayısı hızla arttı. Yakın lokasyonlarda çok sayıda mağaza açıldı. Artık bir konsolidasyon süreci başladı. Mağaza kapatıp var olan mağazaların cirosunu artırmaya çalışıyoruz. Müşteri ve kaliteyi konsolide ediyoruz."