Üçüncü Havalimanı ve TANAP gibi projelerin taşıyıcısı olan Arkas Lojistik, Türkiye merkezli yurtdışı işlere ağırlık verecek. Arkas Lojistik Genel Müdürü Onur Göçmez, "2018'i 250 milyon dolar ciroyla kapatırız. 2019'da da yüzde 10-15 büyürüz" diyor.
ÖZLEM BAY YILMAZ
[email protected]
Ulaştırma, depoculuk ve forwarding olmak üzere üç alanda hizmet veren Arkas Lojistik, lojistik işini farklı taşıma modlarıyla adım adım hesaplayarak yapıyor. Bu yılı yaklaşık 250 milyon dolarlık ciroyla kapatmayı planlayan şirket, 2019'da ise yüzde 10-15 büyüme hedefliyor. Arkas Lojistik Genel Müdürü Onur Göçmez, THY'nin Üçüncü Havalimanı'na taşınması ve TANAP gibi önemli projelerin en büyük taşıyıcısı olduklarını vurguluyor. Göçmez, "TANAP projesi için borularını taşıdığımız Tosçelik tarafından yurtdışı taşıması için de biz tercih edildik. Bulgaristan, Romanya, Macaristan ve Avusturya'yı kapsayan BRUA adındaki projenin de taşıyıcısı olduk" diyor. 2019'da Türkiye merkezli yurtdışı işlere ağırlık vermeyi planladıklarını belirten
Göçmez, sorularımızı şöyle yanıtladı:
2018 yılını nasıl geçirdiniz?
2018 ilk çeyrek bizim için çok güzel geçti. Bu, 2018 kapanışına da olumlu yansıyacak. Faaliyet gösterdiğimiz farklı sektörlerde büyüme yakaladık. Bunda terminal hizmetleri tarafında tamamen yeni saha satış ofislerimizin kurulması ve stratejimizin direkt müşteri odaklı olmasının önemli katkısı var. Ulaştırma tarafında da yurtiçi dağıtım yapmaya başladık. Petrol Ofisi'nin 81 ile yurtiçi dağıtımını yapıyoruz. Pınar Su, Yurtbay Seramik gibi şirketlerle çalışıyoruz. Şu anda 20'ye yakın firmayla iş yapıyoruz. Bu niş bir alan olduğu için kontrollü gidiyoruz.
2018'de neler yaptınız?
500 tane çekicimiz vardı. Çekicilerimizin taşıdığı dorseleri farklılaştırdık. Çekicilerimiz artık sadece konteyner değil, açık yük ve tenteli taşıma yapıyorlar. Bu sayede iş zenginliği yarattık. Yani artık bir çekici ile üç tane farklı taşıma modeli yapabiliyoruz. Bunu Türkiye'de ilk yapanlardan biriyiz.
Son dönemde ne gibi projeler yürütüyorsunuz?
Büyük bir oyuncuyuz. Böyle olunca hep ilkleri yapmanız lazım. Örneğin 2018'de Türkiye'de ilk defa Bakü-Kars-Tiflis hattında taşımaları biz yaptık. 2017 Ekim'de başladık. Mersin'den her cuma tren kalkıyor. Hattın yüzde 70'lik kısmını dolduruyoruz. Türkiye'ye tahıl ürünleri getiriyoruz. Buradan da inşaat malzemesi, gıda, bebek bezi, zaman zaman işlenmiş petrol ürünleri gönderiyoruz. Bir yıldır çalışan bu hat Kazakistan, Azerbaycan, Tacikistan, Türkmenistan, Kırgızistan gibi ülkelere gidiyor. Ayda bir tren ile başladık, şu anda ayda 6-7 tren ve 600'e yakın konteynere ulaştık.
Üçüncü Havalimanı'nın da taşıma yükleni-cisisiniz. Nasıl bir hazırlık yapılıyor?
Bu bir lojistik mühendisliği gerektiriyor ve bizden daha iyi yapan olamaz diye düşündük. Sekiz ay boyunca bu projeyle ilgili ciddi bir çalışma yürüttük. Bizimle beraber ihaleye giren birçok firma oldu. Denizcilik kültüründen gelen farklı çözümleri karayoluna adapte ettik. Herkes normal kamyonla taşımaya giderken biz "konteyner ile taşıyalım" dedik. Bu sayede araç beklemeyecek. Konteyner bize yüzde 60-70 oranında hız kazandıracak. Öte yandan bizim 500'e yakın öz varlık aracımız ve güvendiğimiz tedarikçilerimiz var. Bu bizim yer hizmetlerindeki gücümüzü ve farklı çözümlerimizi ön plana çıkardı. Bu operasyonel çözümlerin üzerine sadece bu işe özgü yazılım kurguladık. Bu Türkiye'deki en büyük taşıma projesi ve dünyada havacılık tarihinin en büyük göçü olacak.
Neler taşıyacaksınız?
THY'nin yer ekipmanlarını taşıyacağız. Uçağa binerken yerde gördüğünüz, merdivenlerden bavul hizmetleri veren arabalara kadar her şeyi biz taşıyacağız.
TANAP projesinin de taşımalarını üstlendiniz. Bu proje hakkında bilgi verir misiniz?
7 milyar dolarlık yatırımla hayata geçirilen TANAP projesi için Tosçelik ile 48 inç ve 56 inç boruların Ardahan (Türkgözü)-Edirne (İpsala) arasında belirlenen stok sahalarına taşınması, indirilmesi ve stoklanmasını yaptık. Araçlarımızda ve vagonlarımızda kullanılan tüm taşıyıcı aparatları tasarladık. Başlangıçta bizimle birlikte birkaç yüklenici daha vardı ama sonra o yükleniciler de bize güvendi ve en sonunda taşımayı tek başımıza yaptık.
TANAP'ta ne kadarlık bir taşıma gerçekleştirdiniz?
10 farklı şehirde 18 farklı istasyon kullanılarak tamamlanan teslimatlar esnasında yaklaşık 40 bin karayolu seferi ve 8 bin 300 vagon taşıması gerçekleşti. 3,2 milyonu karayolu ve 16,2 milyonu demiryolu olmak üzere toplamda 19,5 milyon kilometre mesafe katedildi. Başka bir deyişle proje süresince dünyanın çevresinde 485 tur atıldı.
Son dönemde yurtdışında yürüttüğünüz projeler neler?
TANAP'ın devamında yine Tosçelik'in aldığı bir ihalenin de yurtdışı taşımasını üstlendik. Bulgaristan, Romanya, Macaristan ve Slovakya'yı kapsayan "BRUA" adındaki projenin taşıyıcısı olduk. Bunun Romanya ayağı başladı. TANAP'ta gösterdiğimiz performansın aynısını artık globalde de gösteriyoruz. Türkiye'den boruları alarak açık yük gemilerine yükledikten sonra Köstence Limanı'na bırakıyoruz. Köstence Limanı'ndan boruları nehir gemilerine yüklüyoruz. Daha sonra da kamyonlara yüklüyoruz ve stok alanlarına götürüyoruz. Çalıştığımız tüm tedarikçiler yabancı ve tüm süreci bir Türk şirketi olarak biz yönetiyoruz. 45 tane açık yük gemisi olacak ve şu anda 12 tanesi gitti. 1,5 yıl sürecek bir projeydi ama biz bunu 11 ay gibi kısa bir sürede bitireceğiz. Projeye ağustos ayında başladık.
2018 yılını nasıl kapatacaksınız? 2019 yılına ilişkin hedefleriniz neler?
Bu yılı yaklaşık 250 milyon dolarlık ciroyla kapatmayı hedefliyoruz. 2019'da yurtdışı ofislerimiz çok daha önemli olacak. Özellikle yurtiçi nakliyede ciddi gelişmeler yaşanacak. Depolama hizmetimizi geliştireceğiz. Proje ve ağır yük nakliye kısmına yönelik çalışmalarımız olacak. 2018'de kamyon ve dorse yatırımlarımızı tamamladık. O nedenle çok fazla araç yatırımı düşünmüyoruz. 2019'daki resme bakarak istihdam artışına gidebiliriz.
2019'da ne kadarlık bir büyüme hedefliyorsunuz?
Biz yüzde 10-15 büyüme öngöreceğiz. Hedefimiz mevcut istihdamımızı koruyarak bu büyümeyi sağlamak. 2019'da Türkiye merkezli yurtdışı işlere ağırlık vermeyi planlıyoruz. Şu anda Türkiye'den Türkmenistan'a yaklaşık bir yıl sürecek, bin 500 adet kamyon taşımamız var. İnşaat malzemesi taşıyoruz. 2019'da da bunların gelişimi için stratejik olarak çalışacağız.
"ÇİN OFİSİMİZ DAHA AKTİF OLACAK"
"Arkas Lojistik olarak Azerbaycan, Kazakistan, Gürcistan, Rusya, Ukrayna, Yunanistan ve Çin'de ofislerimiz var. Bizim global ihaleler departmanımız var ve şu anda takip ettiğimiz çok büyük projeler bulunuyor. 2019'da Çin'deki ofisimizi daha aktif kullanacağız, bu ülkedeki pazarlama çalışmalarımızı artıracağız."
ÖZLEM BAY YILMAZ
[email protected]
Ulaştırma, depoculuk ve forwarding olmak üzere üç alanda hizmet veren Arkas Lojistik, lojistik işini farklı taşıma modlarıyla adım adım hesaplayarak yapıyor. Bu yılı yaklaşık 250 milyon dolarlık ciroyla kapatmayı planlayan şirket, 2019'da ise yüzde 10-15 büyüme hedefliyor. Arkas Lojistik Genel Müdürü Onur Göçmez, THY'nin Üçüncü Havalimanı'na taşınması ve TANAP gibi önemli projelerin en büyük taşıyıcısı olduklarını vurguluyor. Göçmez, "TANAP projesi için borularını taşıdığımız Tosçelik tarafından yurtdışı taşıması için de biz tercih edildik. Bulgaristan, Romanya, Macaristan ve Avusturya'yı kapsayan BRUA adındaki projenin de taşıyıcısı olduk" diyor. 2019'da Türkiye merkezli yurtdışı işlere ağırlık vermeyi planladıklarını belirten
Göçmez, sorularımızı şöyle yanıtladı:
2018 yılını nasıl geçirdiniz?
2018 ilk çeyrek bizim için çok güzel geçti. Bu, 2018 kapanışına da olumlu yansıyacak. Faaliyet gösterdiğimiz farklı sektörlerde büyüme yakaladık. Bunda terminal hizmetleri tarafında tamamen yeni saha satış ofislerimizin kurulması ve stratejimizin direkt müşteri odaklı olmasının önemli katkısı var. Ulaştırma tarafında da yurtiçi dağıtım yapmaya başladık. Petrol Ofisi'nin 81 ile yurtiçi dağıtımını yapıyoruz. Pınar Su, Yurtbay Seramik gibi şirketlerle çalışıyoruz. Şu anda 20'ye yakın firmayla iş yapıyoruz. Bu niş bir alan olduğu için kontrollü gidiyoruz.
2018'de neler yaptınız?
500 tane çekicimiz vardı. Çekicilerimizin taşıdığı dorseleri farklılaştırdık. Çekicilerimiz artık sadece konteyner değil, açık yük ve tenteli taşıma yapıyorlar. Bu sayede iş zenginliği yarattık. Yani artık bir çekici ile üç tane farklı taşıma modeli yapabiliyoruz. Bunu Türkiye'de ilk yapanlardan biriyiz.
Son dönemde ne gibi projeler yürütüyorsunuz?
Büyük bir oyuncuyuz. Böyle olunca hep ilkleri yapmanız lazım. Örneğin 2018'de Türkiye'de ilk defa Bakü-Kars-Tiflis hattında taşımaları biz yaptık. 2017 Ekim'de başladık. Mersin'den her cuma tren kalkıyor. Hattın yüzde 70'lik kısmını dolduruyoruz. Türkiye'ye tahıl ürünleri getiriyoruz. Buradan da inşaat malzemesi, gıda, bebek bezi, zaman zaman işlenmiş petrol ürünleri gönderiyoruz. Bir yıldır çalışan bu hat Kazakistan, Azerbaycan, Tacikistan, Türkmenistan, Kırgızistan gibi ülkelere gidiyor. Ayda bir tren ile başladık, şu anda ayda 6-7 tren ve 600'e yakın konteynere ulaştık.
Üçüncü Havalimanı'nın da taşıma yükleni-cisisiniz. Nasıl bir hazırlık yapılıyor?
Bu bir lojistik mühendisliği gerektiriyor ve bizden daha iyi yapan olamaz diye düşündük. Sekiz ay boyunca bu projeyle ilgili ciddi bir çalışma yürüttük. Bizimle beraber ihaleye giren birçok firma oldu. Denizcilik kültüründen gelen farklı çözümleri karayoluna adapte ettik. Herkes normal kamyonla taşımaya giderken biz "konteyner ile taşıyalım" dedik. Bu sayede araç beklemeyecek. Konteyner bize yüzde 60-70 oranında hız kazandıracak. Öte yandan bizim 500'e yakın öz varlık aracımız ve güvendiğimiz tedarikçilerimiz var. Bu bizim yer hizmetlerindeki gücümüzü ve farklı çözümlerimizi ön plana çıkardı. Bu operasyonel çözümlerin üzerine sadece bu işe özgü yazılım kurguladık. Bu Türkiye'deki en büyük taşıma projesi ve dünyada havacılık tarihinin en büyük göçü olacak.
Neler taşıyacaksınız?
THY'nin yer ekipmanlarını taşıyacağız. Uçağa binerken yerde gördüğünüz, merdivenlerden bavul hizmetleri veren arabalara kadar her şeyi biz taşıyacağız.
TANAP projesinin de taşımalarını üstlendiniz. Bu proje hakkında bilgi verir misiniz?
7 milyar dolarlık yatırımla hayata geçirilen TANAP projesi için Tosçelik ile 48 inç ve 56 inç boruların Ardahan (Türkgözü)-Edirne (İpsala) arasında belirlenen stok sahalarına taşınması, indirilmesi ve stoklanmasını yaptık. Araçlarımızda ve vagonlarımızda kullanılan tüm taşıyıcı aparatları tasarladık. Başlangıçta bizimle birlikte birkaç yüklenici daha vardı ama sonra o yükleniciler de bize güvendi ve en sonunda taşımayı tek başımıza yaptık.
TANAP'ta ne kadarlık bir taşıma gerçekleştirdiniz?
10 farklı şehirde 18 farklı istasyon kullanılarak tamamlanan teslimatlar esnasında yaklaşık 40 bin karayolu seferi ve 8 bin 300 vagon taşıması gerçekleşti. 3,2 milyonu karayolu ve 16,2 milyonu demiryolu olmak üzere toplamda 19,5 milyon kilometre mesafe katedildi. Başka bir deyişle proje süresince dünyanın çevresinde 485 tur atıldı.
Son dönemde yurtdışında yürüttüğünüz projeler neler?
TANAP'ın devamında yine Tosçelik'in aldığı bir ihalenin de yurtdışı taşımasını üstlendik. Bulgaristan, Romanya, Macaristan ve Slovakya'yı kapsayan "BRUA" adındaki projenin taşıyıcısı olduk. Bunun Romanya ayağı başladı. TANAP'ta gösterdiğimiz performansın aynısını artık globalde de gösteriyoruz. Türkiye'den boruları alarak açık yük gemilerine yükledikten sonra Köstence Limanı'na bırakıyoruz. Köstence Limanı'ndan boruları nehir gemilerine yüklüyoruz. Daha sonra da kamyonlara yüklüyoruz ve stok alanlarına götürüyoruz. Çalıştığımız tüm tedarikçiler yabancı ve tüm süreci bir Türk şirketi olarak biz yönetiyoruz. 45 tane açık yük gemisi olacak ve şu anda 12 tanesi gitti. 1,5 yıl sürecek bir projeydi ama biz bunu 11 ay gibi kısa bir sürede bitireceğiz. Projeye ağustos ayında başladık.
2018 yılını nasıl kapatacaksınız? 2019 yılına ilişkin hedefleriniz neler?
Bu yılı yaklaşık 250 milyon dolarlık ciroyla kapatmayı hedefliyoruz. 2019'da yurtdışı ofislerimiz çok daha önemli olacak. Özellikle yurtiçi nakliyede ciddi gelişmeler yaşanacak. Depolama hizmetimizi geliştireceğiz. Proje ve ağır yük nakliye kısmına yönelik çalışmalarımız olacak. 2018'de kamyon ve dorse yatırımlarımızı tamamladık. O nedenle çok fazla araç yatırımı düşünmüyoruz. 2019'daki resme bakarak istihdam artışına gidebiliriz.
2019'da ne kadarlık bir büyüme hedefliyorsunuz?
Biz yüzde 10-15 büyüme öngöreceğiz. Hedefimiz mevcut istihdamımızı koruyarak bu büyümeyi sağlamak. 2019'da Türkiye merkezli yurtdışı işlere ağırlık vermeyi planlıyoruz. Şu anda Türkiye'den Türkmenistan'a yaklaşık bir yıl sürecek, bin 500 adet kamyon taşımamız var. İnşaat malzemesi taşıyoruz. 2019'da da bunların gelişimi için stratejik olarak çalışacağız.
"ÇİN OFİSİMİZ DAHA AKTİF OLACAK"
"Arkas Lojistik olarak Azerbaycan, Kazakistan, Gürcistan, Rusya, Ukrayna, Yunanistan ve Çin'de ofislerimiz var. Bizim global ihaleler departmanımız var ve şu anda takip ettiğimiz çok büyük projeler bulunuyor. 2019'da Çin'deki ofisimizi daha aktif kullanacağız, bu ülkedeki pazarlama çalışmalarımızı artıracağız."