Rekabet Kurumu’nun onay vermesinin ardından UCZ hisselerinin yüzde 60’mı satın alan Yıldız Holding, şimdi markayı büyütmeye hazırlanıyor. 2012 yılında kurulan UCZ’nin şube sayısı bir ara 900’e kadar çıkmıştı ama şu anda 390 şubesi var. Holding, UCZ’yi franchise vererek yeniden büyütmeyi hedefliyor. Bu planın ucuzluk marketlerinde yeni bir büyüme dalgasına yol açması bekleniyor.
AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
[email protected]
Yıldız Holding, Şok’u ve Diasa’yı satın alarak girdiği discount market pazarındaki büyümesine satın almalarla devam ediyor. 2012 yılında Turgay Ci-ner’in sahibi olduğu Park Holding tarafından kurulan discount market zinciri UCZ’nin çoğunluk hissesini satın almak için başvuran Yıldız Holding, Rekabet Kurumu’nun onay vermesinin ardından bunu gerçekleştirdi. Bunun ardından da UCZ’yi büyütmek için hazırlıklara başladı.
Yıldız Holding, 2011 yılında Şok Marketleri satın alarak perakende sektöründe ciddi bir adım atmıştı. 2013 yılında ise Diasa’yı satın almış ve bu markayı Şok’un bünyesine katarak ilerleme kararı almıştı. UCZ satın almasının ardından Yıldız Holding’in nasıl bir strateji izleyeceği merak konusuydu. Aldığımız duyumlara göre, UCZ markasıyla yola devam etme kararı alan Yıldız Holding, markanın altyapısını güçlendirip franchise sistemiyle büyümeyi hedefliyor.
70 METREKARELİK ALAN
2012 yılında Turgay Ciner’e ait Park Holding bünyesinde kurulan UCZ, bakkallara alternatif olma fikriyle yola çıkmıştı. Diğer discount’lardan farklı olarak 600 yerine 300 civarında ürün satılan UCZ’nin, 2013 yılında Fatih Saraç’ın şirketin başında olduğu dönemde, her yıl ortalama bin mağaza açma hedefi bulunuyordu.
2014 yılında Ülker ailesine yakınlığıyla bilinen Ergün Bodur, Ertan Acar, İsmet Or, Ahmet Özaktaç ve Veysel Taş-kın’a satılan UCZ, bu satın almanın ardından franchise vererek büyümeye başlamıştı. Haziran 2015’te mağaza sayısı 900’e kadar çıkmıştı. Ancak istediği performansı gösteremediği için daha sonra şube sayısı 390’a geriledi.
Yıldız Holding, UCZ mağazalarını tekrar franchise vererek büyütecek. UCZ bayisi olmak için en az 70 metrekarelik satış alanı gerekiyor. Şirket, dış cephe genişliği en az üç metre, kot farkı bulunmayan ve 15 metrekare depo alanına sahip yerler arıyor.
Yıldız Holding’in bu satın almayı yapmasının en önemli nedenlerinden biri discount pazarındaki konumunu güçlendirmek. Holdingin girişimlerinden Gözde Girişim liderliğinde bir konsorsiyum tarafından satın alınanŞok, geçtiğimiz bir yılda bin mağaza açarak bugün 3 bin 478 mağazaya ulaşmış durumda.
Şok, bu sayıyla A101 ve BİM’den sonra en çok mağazaya sahip şirket konumunda. UCZ, Şok’tan farklı olarak çok daha az ürün grubu bulunan küçük bir mağazacılık konsepti. Holding, bu marka sayesinde mahalle aralarına kadar yaygınlaşma olanağı bulabilecek.
SEKTÖR HARKETLENDİ
Gıda perakende sektöründeki yüzde 16'lık büyümesiyle dikkat çeken discount zincirlerin mağaza sayısı 15 bini geçmiş durumda. Sektör, son dönemde satın almalarla hareketlendi. Haziran sonunda Çağrı Marketleri'ne ait Çağrı Semt'in 210 mağazasını satın alarak şube sayısını 6 bin 200'e çıkaran A101 sektörde birinci durumda. Bugün BİM'in 5 bin 373, Şok'un ise 3 bin 478 mağazası bulunuyor.
AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
[email protected]
Yıldız Holding, Şok’u ve Diasa’yı satın alarak girdiği discount market pazarındaki büyümesine satın almalarla devam ediyor. 2012 yılında Turgay Ci-ner’in sahibi olduğu Park Holding tarafından kurulan discount market zinciri UCZ’nin çoğunluk hissesini satın almak için başvuran Yıldız Holding, Rekabet Kurumu’nun onay vermesinin ardından bunu gerçekleştirdi. Bunun ardından da UCZ’yi büyütmek için hazırlıklara başladı.
Yıldız Holding, 2011 yılında Şok Marketleri satın alarak perakende sektöründe ciddi bir adım atmıştı. 2013 yılında ise Diasa’yı satın almış ve bu markayı Şok’un bünyesine katarak ilerleme kararı almıştı. UCZ satın almasının ardından Yıldız Holding’in nasıl bir strateji izleyeceği merak konusuydu. Aldığımız duyumlara göre, UCZ markasıyla yola devam etme kararı alan Yıldız Holding, markanın altyapısını güçlendirip franchise sistemiyle büyümeyi hedefliyor.
70 METREKARELİK ALAN
2012 yılında Turgay Ciner’e ait Park Holding bünyesinde kurulan UCZ, bakkallara alternatif olma fikriyle yola çıkmıştı. Diğer discount’lardan farklı olarak 600 yerine 300 civarında ürün satılan UCZ’nin, 2013 yılında Fatih Saraç’ın şirketin başında olduğu dönemde, her yıl ortalama bin mağaza açma hedefi bulunuyordu.
2014 yılında Ülker ailesine yakınlığıyla bilinen Ergün Bodur, Ertan Acar, İsmet Or, Ahmet Özaktaç ve Veysel Taş-kın’a satılan UCZ, bu satın almanın ardından franchise vererek büyümeye başlamıştı. Haziran 2015’te mağaza sayısı 900’e kadar çıkmıştı. Ancak istediği performansı gösteremediği için daha sonra şube sayısı 390’a geriledi.
Yıldız Holding, UCZ mağazalarını tekrar franchise vererek büyütecek. UCZ bayisi olmak için en az 70 metrekarelik satış alanı gerekiyor. Şirket, dış cephe genişliği en az üç metre, kot farkı bulunmayan ve 15 metrekare depo alanına sahip yerler arıyor.
Yıldız Holding’in bu satın almayı yapmasının en önemli nedenlerinden biri discount pazarındaki konumunu güçlendirmek. Holdingin girişimlerinden Gözde Girişim liderliğinde bir konsorsiyum tarafından satın alınanŞok, geçtiğimiz bir yılda bin mağaza açarak bugün 3 bin 478 mağazaya ulaşmış durumda.
Şok, bu sayıyla A101 ve BİM’den sonra en çok mağazaya sahip şirket konumunda. UCZ, Şok’tan farklı olarak çok daha az ürün grubu bulunan küçük bir mağazacılık konsepti. Holding, bu marka sayesinde mahalle aralarına kadar yaygınlaşma olanağı bulabilecek.
SEKTÖR HARKETLENDİ
Gıda perakende sektöründeki yüzde 16'lık büyümesiyle dikkat çeken discount zincirlerin mağaza sayısı 15 bini geçmiş durumda. Sektör, son dönemde satın almalarla hareketlendi. Haziran sonunda Çağrı Marketleri'ne ait Çağrı Semt'in 210 mağazasını satın alarak şube sayısını 6 bin 200'e çıkaran A101 sektörde birinci durumda. Bugün BİM'in 5 bin 373, Şok'un ise 3 bin 478 mağazası bulunuyor.