Türkiye’de 301,6 milyon dolara ulaşan kurumsal yazılım pazarında en fazla büyüme üretim sektöründen geliyor.
Sektörde bulut tabanlı uygulamalar tercih edilirken İK, müşteri deneyimi, yapay zeka, chatbot gibi mobil
uygulamalar ve iş zekası dikkat çekiyor. Şirketler rekabette öne çıkmak için yazılım yatırımlarına devam ederken, özellikle KOBİ’ler buradan Avantaj elde ediyor.
GÖZDE YENİOVA
[email protected]
Artık günümüz dünyasında öne geçmek isteyen ve geride kalmak istemeyen her şirket için dijitale geçiş zorunluluk haline geldi. Teknoloji tarafında yaşanan gelişmeler, şirketlerin kurumsal yazılım çözüm ve hizmetlerine daha da önem vermesini sağladı.
Çünkü kurumlar, iş süreçlerini iyileştirmeye ve güçlendirmeye, maliyetlerini düşürmeye, müşteri bağlılığını ve verimliliği artırmaya odaklanıyor. Özellikle üretim şirketlerinin ERP (kurumsal kaynak planlama) yatırımlarına hız vermesi, bu pazardaki büyümenin temel nedenlerinden biri olarak gösteriliyor. Dijital dönüşüm çalışmaları da buna ekleniyor. Finansal mevzuatta yaşanan değişiklikler de kurumsal yazılım pazarındaki büyümeyi olumlu yönde etkiliyor.
Elektronik fatura, arşiv gibi e-muhasebe uygulamaları, pazarın büyümesinde önemli bir etken. Bulut bilişim uygulamaları da kurumsal yazılımlarda yerini aldı. Sadece büyük şirketlerin kullandığı kiralama (SaaS) modeli artık KOBİ boyutunda şirketlerin de ilgisini çekiyor.
301 MİLYON DOLARA ULAŞTI
Rakamlar da bu büyümeyi doğruluyor. Global teknoloji araştırma şirketi IDC'nin en son yayınlanan verilerine göre, devam eden ekonomik zorluklara rağmen, Türkiye'nin kurumsal uygulama yazılım (EAS) pazarı 2016 yılında yüzde 12,3'lük büyümeyle 301,6 milyon dolara ulaştı.
IDC’nin yeni yayınladığı 'Türkiye Kurumsal Uygulama Yazılımı Pazarı 2017-2021 Öngörü ve 2016 Üretici Pazar Payları' raporu, Türkiye'deki EAS pazarının yılda ortalama yüzde 5.4 büyüyeceğini gösteriyor. Buna göre, üretim sektörünün EAS harcamalarının yüzde 6,6'lık oranla en güçlü büyümeyi göstermesi öngörülüyor. Bunu yüzde 6,2'lik büyüme beklentisiyle perakende sektörü ve üretim alt sektörü takip ediyor.
PAZAR PAYLARI
2016 yılında Türkiye EAS pazarının en büyük payını yüzde 54,8 ile kurumsal kaynak yönetimi (ERP) yazılımı oluşturdu ve 165,3 milyon dolarlık lisans ve bakım geliri elde etti. Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) yazılımı ise pazarın yüzde 20,4'ünü oluşturdu ve gelirleri 61,5 milyon dolar olarak gerçekleşti.
Türkiye'deki EAS pazarında, SAP ve Türk şirketi Logo'nun hakimiyeti devam ediyor. SAP, 2016 yılında pazardaki yüzde 42,2 payı ile Türkiye'nin en büyük EAS tedarikçisi olurken, Logo ise yüzde 23,3'lük payıyla ikinci sırada kaldı. Microsoft yüzde 8.4 pay ile üçüncü sırada yer aldı. 2016 yılında Türkiye'deki toplam EAS harcamalarının yüzde 96,2'sini ilk 10 üretici elde etti.
Üretim şirketleri 2016 yılında Türkiye'deki en büyük EAS harcayıcıları arasında yer aldı ve toplam pazarın yüzde 28,2'sini oluşturan 84,9 milyon dolarlık alım gerçekleştirdi. Bunu pazardaki yüzde 15,8'lik ve 47,6 milyon dolarlık harcamayla perakende sektörü takip etti.
2016 yılı, temmuz ayında gerçekleşen darbe girişimi, çeşitli bombalı saldırılar ve döviz kuru dalgalanmaları nedeniyle zor geçti. Bununla birlikte, darbe girişimi öncesinde başlatılıp sonrasında da devam eden EAS projeleri pazarın büyümesine yardımcı oldu. Yıl boyunca ülkedeki EAS yatırımlarını hızlandıran başlıca etkenler elektronik fatura (e-fatura) ve e-muhasebe yatırımları, bütçe kısıtlamaları, verimliliği artırma isteği ve dijital dönüşüm olarak sıralanabilir.
E-FATURA HIZLANDIRDI
Pazarın büyümesinde, özellikle dijital dönüşümle birlikte e-devlet uygulamalarının yaygınlaşmasının etkili oldu. Uzmanlar, özellikle şirketlerin uygulama yazılımlarını, kurumsal rekabetçiliği ve verimliliği artırma aracı olarak gördüklerini ifade ediyor. Ayrıca şirketler zor dönemlerde yazılım ve BT uygulamalarını gözden geçirerek bu alanlara yatırıma yöneliyor.
IDC Türkiye'den kıdemli araştırma analisti Yesim Arac Öztürk’e göre, 2017 yılında Türkiye’nin ekonomik genel görünümü, döviz kuru ve politik dalgalanmaların yarattığı dengesizlikler dolayısıyla negatif bir tablo çiziyor. Bununla birlikte, şirketlerin iş hedeflerine giden yolda stratejilerine sadık kalarak üçüncü platform teknolojilerine ve yeniliğe yönelik yatırımlarına devam etmesi bekleniyor.
Öztürk, “EAS yatırımları, iş süreçlerini güçlendirmek ve müşteri bağlılığını sağlamak için bu stratejilerin merkezinde yer almaya devam edecek. Bunun yanında, yenileme, görselleştirme ve modernizasyon ihtiyaçları önümüzdeki yıllarda EAS pazarını yönlendirecek. Bulut yaklaşımının artan bir kabul görmesiyle de talep her geçen gün büyüyecek" diyor.
YENİ TRENDLER
Kurumsal yazılım tarafında klasik uygulamalar dışında yeni teknolojiler de trendleri belirliyor. Bulut bilişim son yılların en büyük trendi olarak varlığını sürdürüyor. Şu anda en fazla yatırım bulut alanında gerçekleşirken, bunun dışında sırasıyla İK, müşteri deneyimi, mobil uygulamalar (yapay zeka ve chatbot) ve iş zekası öncelikler arasında yer alıyor.
Burada dijital dönüşüm, buluta geçiş ve bulut teknolojileri bu yıl öncelikli konular. Özellikle mobil cihaz üzerinde yapay zeka ve ve chatbot’ların yükselen trendler arasında olduğu görülüyor. Sırasıyla müşteri deneyimi çözümleri, İK çözümleri ve ERP’nin bu yıl yine öncelikli konular olması bekleniyor.
Giyilebilir teknolojiler ve artırılmış gerçeklik çalışmaları, kurumsal yazılımlarda başka bir trend olacak. 3D yazıcılar, kurumsal hayatta ve özellikle üretim teknolojilerinde yerini almaya çoktan başladı. Artık özellikle üretim şirketlerindeki prototip çalışmaları 3D yazıcılar ile çözülüyor, bu da ciddi hız ve maliyet avantajı sağlıyor.
Nesnelerin interneti kurumsal hayattaki konumunu güçlendirecek. Drone teknolojisi de IoT ile birlikte özellikle saha yoğun sektörlerde ve hizmet sektörlerinde kurumsal yazılım ile birlikte kullanılacak. Yapay zeka da kurumsal yazılımların içinde sıklıkla karşılaşılacak trendlerden olacak.
KOBİ’LERE FIRSAT
Günümüzün küresel rekabet koşullarında hiçbir sektör, yazılım sektörünün desteği olmadan ve yenilikçi uygulamalar geliştirmeden sektör içindeki konumunu koruyamıyor. Bu nedenle yazılım sektörü, diğer sektörlerin lokomotifi konumunda yer alarak bir bütün olarak sanayinin gelişmesinde doğal bir kaldıraç görevini üstleniyor.
Gelişmiş ülkeler bunun bilincine vararak yazılım sektörünü stratejik sektör ilan ediyor ve gelişmesi için çeşitli teşvikler veriyor. ARGE çalışmaları hem sektörün önünü açarken hem de yenilikçi uygulamaların yaygınlaşmasına olanak sağlıyor. Burada özellikle KOBİ’ler öne çıkıyor. Kurumsal yazılım yatırımları KOBİ’lere yeni fırsatlar sağlayarak, sektördeki rekabette öne çıkmalarını sağlıyor.
ENTEGRE ÇÖZÜMLER ÖNDE
CPM Yazılım Yönetim Kurulu Başkanı Recep Palamut, KOBİ’nin bulunduğu sektöre göre, şirketin ihtiyacı olan tüm bilgi akışına ve raporlamalarına doğru ve hızlı şekilde ulaşabilmelerini sağlayacak bir ürün yelpazesi sunduklarını söylüyor. Palamut, “Stok takibinden malzeme ihtiyaç planlamaya, risk yönetiminden kredilere, yasal defterlerden uluslararası raporlamaya, doküman yönetiminden kurumsal satın alma ve gider yönetimine, satış öncesi CRM’den satış sonrası servis hizmetlerine, kalite yönetiminden toplam verimlilik yönetimine kadar birçok sistemin bir arada çalıştığı entegre sistemler bütünü sunuyoruz” diyor.
KOBİ’ler için kurumsal yazılım yatırım kararlarını kolaylaştırmaya çalıştıklarını söyleyen Mikro Yazılım Genel Müdürü Alpaslan Tomuş ise “Mikro Yazılım, büyük ve orta ölçekli işletmeler için Kurumsal Kaynak Planlaması (ERP) çözümlerinin yanı sıra; perakende, küçük ve orta ölçekteki işletmeler için, onların ticari yönetimlerini ve muhasebesel ihtiyaçlarını karşılayan kurumsal yazılımlar geliştiriyor. Asıl odaklandığımız segment KOBİ’ler” diyor.
CPM YAZILIM YÖNETİM KURULU BAŞKANI RECEP PALAMUT
"ŞİRKETİN BÜTÜN İHTİYAÇLARINI KARŞILAYABİLİYORUZ"
"Kurumsal yazılım alanında büyüme için öncelikli olarak enerji sektöründen bahsedebiliriz. Ardından tüm süreçlerin hızlı ve etkili takibinin yapılabileceği ERP sistemlerinin de içinde bulunduğu, CPM Yazılım olarak bizlerin de gelişimine katkıda bulunduğumuz bilişim sektörü önemli bir odak noktası. Son yılların en büyük teknolojik gelişimi olarak görülen ve önemini gün geçtikçe arttıracağını düşündüğümüz nesnelerin interneti ile bilişim sektörü daha da önemli bir konuma yükseliyor.
Son olarak da şirketlerin büyümek adına savunma sanayiine odaklandığını söylemek mümkün. Türkiye'de ve dünyada kurumsal yazılım alanında çözüm sunan şirketlerin hemen hemen hepsi birbirine yakın hizmetleri sağlıyor. Sağladığı çözümden ziyade onu nasıl sunduğu daha da önemli. Bu noktada biz CPM Yazılım olarak ayrışıyoruz.
Bizim en önemli özelliğimiz paket program olmaması. Paket program olmadığı için sistemi ERP olarak tanımlıyoruz. ERP'nin en üstün özelliği ise şirketin bütün ihtiyaçlarını karşılayabilmesi. Örnek vermek gerekirse, üretimdeki makineden, depoda çalışan personelden, satış yapan pazarlama ekibinden sisteme bilgi aktarılıyor ve bunların hepsi toplanarak bir rapor oluşturuluyor.
Bu rapor üzerinden de stok ve üretim süreçleri takip ediliyor. Sistemi sadece depo yönetimiyle sınırlı tutmamak gerekli. Tek bir merkezde kurulu sisteme insan kaynaklarından, satın alma biriminden, finans birimine kadar birçok farklı birim üzerinden veri girmek mümkün.
Böylelikle farklı birimlerdeki süreçleri tek bir sistem üzerinden yönetme olanağı sağlanıyor. Bu da ekstra maliyet ve zaman tasarrufu sağlıyor. CPM Yazılım olarak, insan kaynakları, konfeksiyon, mobilya, otomotiv yan sanayi, bankacılık, kimya, gıda, tekstil, inşaat, metal, tahıl, okul yönetimi, kumaş yönetimi, mühendislik çözümü gibi birçok farklı yazılım çözümümüz var."
MİKRO YAZILIM GENEL MÜDÜRÜ ALPASLAN TOMUŞ
"KOBİ'LERİ DİJİTALLEŞTİREREK REKABERE HAZIRLIYORUZ"
"Mikro Yazılım, sunduğu çözümlerle KOBİ'leri dijitalleştirerek rekabete hazırlıyor. Mikro Yazılım, özellikle KOBİ'lere odaklanan kurumsal çözümleri ile büyümek isteyen şirketleri dijitalleştirerek, hem ulusal hem uluslararası rekabet ortamında şirketlerin ellerini güçlendiriyor. Mikro Yazılım, gelinen noktada, 100 bini aşan müşteri portföyü ve ülke çapında sayıları 300'e ulaşan bayi ağı ile Türkiye ekonomisine katkıda bulunan önemli yazılım şirketlerinden biri.
Çok geniş yelpazede bir ürün portföyüne sahibiz ve farklı sektörlerden pek çok şirketin, kurumsal, ticari ve e-devlet uyumlu süreçlerini hayata geçiriyoruz. Kurumsal ve ticari yazılımlar, işletme verimliliğini önemli ölçüde artırarak, doğru verilerin toplanmasını, veriden bilgi bilgiden ise politika/strateji üretilmesini sağlıyor. Ayrıca insan kaynakları, finansal akış, üretim, etkin planlama ile verimlilik artışı elde ediliyor.
Şirketlerin yatırımları sonucu elde ettikleri faydalar arasında maliyetlerde azalma, gelirlerde iyileşme, gelişmiş nakit yönetimi, envanter ve personel sayılarında azalma, sipariş terimin sürelerinin azalması, üretkenlik ve sipariş yönetiminde iyileşme, bilgi ve süreç akışlarıyla müşteriye hizmet sürelerinde iyileşme bulunuyor. Ticari yazılımlar, işletmelerdeki sorunlara erken teşhis konmasına ve sıkıntılar ilerlemeden çözülmesine olanak sunuyor.
Mikro Yazılım'ın en çok talep gördüğü sektörler; inşaat, perakende, üretim, hizmet ve otomotiv. Mikro Yazılım olarak, şirketlerin elindeki çeşitli uygulamalardan elde edilen ham verinin analizi için gerekli araçlar ile kurum içi ve kurum dışı verileri tek bir platformda toplayarak verilen bilgiye, bilgilerin de kararlara dönüştürülmesini sağlıyoruz.
Böylelikle bilgiye en hızlı şekilde ulaşılması, kurumun gelir ve performansının en üst düzeye çıkarılması hedefleniyor. Burada en önemli fayda, şirketlerin stratejik planlarını en doğru şekilde oluşturabilecekleri projeksiyonların onlara doğru ve hızlı bir şekilde sunulması."
Sektörde bulut tabanlı uygulamalar tercih edilirken İK, müşteri deneyimi, yapay zeka, chatbot gibi mobil
uygulamalar ve iş zekası dikkat çekiyor. Şirketler rekabette öne çıkmak için yazılım yatırımlarına devam ederken, özellikle KOBİ’ler buradan Avantaj elde ediyor.
GÖZDE YENİOVA
[email protected]
Artık günümüz dünyasında öne geçmek isteyen ve geride kalmak istemeyen her şirket için dijitale geçiş zorunluluk haline geldi. Teknoloji tarafında yaşanan gelişmeler, şirketlerin kurumsal yazılım çözüm ve hizmetlerine daha da önem vermesini sağladı.
Çünkü kurumlar, iş süreçlerini iyileştirmeye ve güçlendirmeye, maliyetlerini düşürmeye, müşteri bağlılığını ve verimliliği artırmaya odaklanıyor. Özellikle üretim şirketlerinin ERP (kurumsal kaynak planlama) yatırımlarına hız vermesi, bu pazardaki büyümenin temel nedenlerinden biri olarak gösteriliyor. Dijital dönüşüm çalışmaları da buna ekleniyor. Finansal mevzuatta yaşanan değişiklikler de kurumsal yazılım pazarındaki büyümeyi olumlu yönde etkiliyor.
Elektronik fatura, arşiv gibi e-muhasebe uygulamaları, pazarın büyümesinde önemli bir etken. Bulut bilişim uygulamaları da kurumsal yazılımlarda yerini aldı. Sadece büyük şirketlerin kullandığı kiralama (SaaS) modeli artık KOBİ boyutunda şirketlerin de ilgisini çekiyor.
301 MİLYON DOLARA ULAŞTI
Rakamlar da bu büyümeyi doğruluyor. Global teknoloji araştırma şirketi IDC'nin en son yayınlanan verilerine göre, devam eden ekonomik zorluklara rağmen, Türkiye'nin kurumsal uygulama yazılım (EAS) pazarı 2016 yılında yüzde 12,3'lük büyümeyle 301,6 milyon dolara ulaştı.
IDC’nin yeni yayınladığı 'Türkiye Kurumsal Uygulama Yazılımı Pazarı 2017-2021 Öngörü ve 2016 Üretici Pazar Payları' raporu, Türkiye'deki EAS pazarının yılda ortalama yüzde 5.4 büyüyeceğini gösteriyor. Buna göre, üretim sektörünün EAS harcamalarının yüzde 6,6'lık oranla en güçlü büyümeyi göstermesi öngörülüyor. Bunu yüzde 6,2'lik büyüme beklentisiyle perakende sektörü ve üretim alt sektörü takip ediyor.
PAZAR PAYLARI
2016 yılında Türkiye EAS pazarının en büyük payını yüzde 54,8 ile kurumsal kaynak yönetimi (ERP) yazılımı oluşturdu ve 165,3 milyon dolarlık lisans ve bakım geliri elde etti. Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) yazılımı ise pazarın yüzde 20,4'ünü oluşturdu ve gelirleri 61,5 milyon dolar olarak gerçekleşti.
Türkiye'deki EAS pazarında, SAP ve Türk şirketi Logo'nun hakimiyeti devam ediyor. SAP, 2016 yılında pazardaki yüzde 42,2 payı ile Türkiye'nin en büyük EAS tedarikçisi olurken, Logo ise yüzde 23,3'lük payıyla ikinci sırada kaldı. Microsoft yüzde 8.4 pay ile üçüncü sırada yer aldı. 2016 yılında Türkiye'deki toplam EAS harcamalarının yüzde 96,2'sini ilk 10 üretici elde etti.
Üretim şirketleri 2016 yılında Türkiye'deki en büyük EAS harcayıcıları arasında yer aldı ve toplam pazarın yüzde 28,2'sini oluşturan 84,9 milyon dolarlık alım gerçekleştirdi. Bunu pazardaki yüzde 15,8'lik ve 47,6 milyon dolarlık harcamayla perakende sektörü takip etti.
2016 yılı, temmuz ayında gerçekleşen darbe girişimi, çeşitli bombalı saldırılar ve döviz kuru dalgalanmaları nedeniyle zor geçti. Bununla birlikte, darbe girişimi öncesinde başlatılıp sonrasında da devam eden EAS projeleri pazarın büyümesine yardımcı oldu. Yıl boyunca ülkedeki EAS yatırımlarını hızlandıran başlıca etkenler elektronik fatura (e-fatura) ve e-muhasebe yatırımları, bütçe kısıtlamaları, verimliliği artırma isteği ve dijital dönüşüm olarak sıralanabilir.
E-FATURA HIZLANDIRDI
Pazarın büyümesinde, özellikle dijital dönüşümle birlikte e-devlet uygulamalarının yaygınlaşmasının etkili oldu. Uzmanlar, özellikle şirketlerin uygulama yazılımlarını, kurumsal rekabetçiliği ve verimliliği artırma aracı olarak gördüklerini ifade ediyor. Ayrıca şirketler zor dönemlerde yazılım ve BT uygulamalarını gözden geçirerek bu alanlara yatırıma yöneliyor.
IDC Türkiye'den kıdemli araştırma analisti Yesim Arac Öztürk’e göre, 2017 yılında Türkiye’nin ekonomik genel görünümü, döviz kuru ve politik dalgalanmaların yarattığı dengesizlikler dolayısıyla negatif bir tablo çiziyor. Bununla birlikte, şirketlerin iş hedeflerine giden yolda stratejilerine sadık kalarak üçüncü platform teknolojilerine ve yeniliğe yönelik yatırımlarına devam etmesi bekleniyor.
Öztürk, “EAS yatırımları, iş süreçlerini güçlendirmek ve müşteri bağlılığını sağlamak için bu stratejilerin merkezinde yer almaya devam edecek. Bunun yanında, yenileme, görselleştirme ve modernizasyon ihtiyaçları önümüzdeki yıllarda EAS pazarını yönlendirecek. Bulut yaklaşımının artan bir kabul görmesiyle de talep her geçen gün büyüyecek" diyor.
YENİ TRENDLER
Kurumsal yazılım tarafında klasik uygulamalar dışında yeni teknolojiler de trendleri belirliyor. Bulut bilişim son yılların en büyük trendi olarak varlığını sürdürüyor. Şu anda en fazla yatırım bulut alanında gerçekleşirken, bunun dışında sırasıyla İK, müşteri deneyimi, mobil uygulamalar (yapay zeka ve chatbot) ve iş zekası öncelikler arasında yer alıyor.
Burada dijital dönüşüm, buluta geçiş ve bulut teknolojileri bu yıl öncelikli konular. Özellikle mobil cihaz üzerinde yapay zeka ve ve chatbot’ların yükselen trendler arasında olduğu görülüyor. Sırasıyla müşteri deneyimi çözümleri, İK çözümleri ve ERP’nin bu yıl yine öncelikli konular olması bekleniyor.
Giyilebilir teknolojiler ve artırılmış gerçeklik çalışmaları, kurumsal yazılımlarda başka bir trend olacak. 3D yazıcılar, kurumsal hayatta ve özellikle üretim teknolojilerinde yerini almaya çoktan başladı. Artık özellikle üretim şirketlerindeki prototip çalışmaları 3D yazıcılar ile çözülüyor, bu da ciddi hız ve maliyet avantajı sağlıyor.
Nesnelerin interneti kurumsal hayattaki konumunu güçlendirecek. Drone teknolojisi de IoT ile birlikte özellikle saha yoğun sektörlerde ve hizmet sektörlerinde kurumsal yazılım ile birlikte kullanılacak. Yapay zeka da kurumsal yazılımların içinde sıklıkla karşılaşılacak trendlerden olacak.
KOBİ’LERE FIRSAT
Günümüzün küresel rekabet koşullarında hiçbir sektör, yazılım sektörünün desteği olmadan ve yenilikçi uygulamalar geliştirmeden sektör içindeki konumunu koruyamıyor. Bu nedenle yazılım sektörü, diğer sektörlerin lokomotifi konumunda yer alarak bir bütün olarak sanayinin gelişmesinde doğal bir kaldıraç görevini üstleniyor.
Gelişmiş ülkeler bunun bilincine vararak yazılım sektörünü stratejik sektör ilan ediyor ve gelişmesi için çeşitli teşvikler veriyor. ARGE çalışmaları hem sektörün önünü açarken hem de yenilikçi uygulamaların yaygınlaşmasına olanak sağlıyor. Burada özellikle KOBİ’ler öne çıkıyor. Kurumsal yazılım yatırımları KOBİ’lere yeni fırsatlar sağlayarak, sektördeki rekabette öne çıkmalarını sağlıyor.
ENTEGRE ÇÖZÜMLER ÖNDE
CPM Yazılım Yönetim Kurulu Başkanı Recep Palamut, KOBİ’nin bulunduğu sektöre göre, şirketin ihtiyacı olan tüm bilgi akışına ve raporlamalarına doğru ve hızlı şekilde ulaşabilmelerini sağlayacak bir ürün yelpazesi sunduklarını söylüyor. Palamut, “Stok takibinden malzeme ihtiyaç planlamaya, risk yönetiminden kredilere, yasal defterlerden uluslararası raporlamaya, doküman yönetiminden kurumsal satın alma ve gider yönetimine, satış öncesi CRM’den satış sonrası servis hizmetlerine, kalite yönetiminden toplam verimlilik yönetimine kadar birçok sistemin bir arada çalıştığı entegre sistemler bütünü sunuyoruz” diyor.
KOBİ’ler için kurumsal yazılım yatırım kararlarını kolaylaştırmaya çalıştıklarını söyleyen Mikro Yazılım Genel Müdürü Alpaslan Tomuş ise “Mikro Yazılım, büyük ve orta ölçekli işletmeler için Kurumsal Kaynak Planlaması (ERP) çözümlerinin yanı sıra; perakende, küçük ve orta ölçekteki işletmeler için, onların ticari yönetimlerini ve muhasebesel ihtiyaçlarını karşılayan kurumsal yazılımlar geliştiriyor. Asıl odaklandığımız segment KOBİ’ler” diyor.
"ŞİRKETİN BÜTÜN İHTİYAÇLARINI KARŞILAYABİLİYORUZ"
"Kurumsal yazılım alanında büyüme için öncelikli olarak enerji sektöründen bahsedebiliriz. Ardından tüm süreçlerin hızlı ve etkili takibinin yapılabileceği ERP sistemlerinin de içinde bulunduğu, CPM Yazılım olarak bizlerin de gelişimine katkıda bulunduğumuz bilişim sektörü önemli bir odak noktası. Son yılların en büyük teknolojik gelişimi olarak görülen ve önemini gün geçtikçe arttıracağını düşündüğümüz nesnelerin interneti ile bilişim sektörü daha da önemli bir konuma yükseliyor.
Son olarak da şirketlerin büyümek adına savunma sanayiine odaklandığını söylemek mümkün. Türkiye'de ve dünyada kurumsal yazılım alanında çözüm sunan şirketlerin hemen hemen hepsi birbirine yakın hizmetleri sağlıyor. Sağladığı çözümden ziyade onu nasıl sunduğu daha da önemli. Bu noktada biz CPM Yazılım olarak ayrışıyoruz.
Bizim en önemli özelliğimiz paket program olmaması. Paket program olmadığı için sistemi ERP olarak tanımlıyoruz. ERP'nin en üstün özelliği ise şirketin bütün ihtiyaçlarını karşılayabilmesi. Örnek vermek gerekirse, üretimdeki makineden, depoda çalışan personelden, satış yapan pazarlama ekibinden sisteme bilgi aktarılıyor ve bunların hepsi toplanarak bir rapor oluşturuluyor.
Bu rapor üzerinden de stok ve üretim süreçleri takip ediliyor. Sistemi sadece depo yönetimiyle sınırlı tutmamak gerekli. Tek bir merkezde kurulu sisteme insan kaynaklarından, satın alma biriminden, finans birimine kadar birçok farklı birim üzerinden veri girmek mümkün.
Böylelikle farklı birimlerdeki süreçleri tek bir sistem üzerinden yönetme olanağı sağlanıyor. Bu da ekstra maliyet ve zaman tasarrufu sağlıyor. CPM Yazılım olarak, insan kaynakları, konfeksiyon, mobilya, otomotiv yan sanayi, bankacılık, kimya, gıda, tekstil, inşaat, metal, tahıl, okul yönetimi, kumaş yönetimi, mühendislik çözümü gibi birçok farklı yazılım çözümümüz var."
MİKRO YAZILIM GENEL MÜDÜRÜ ALPASLAN TOMUŞ
"KOBİ'LERİ DİJİTALLEŞTİREREK REKABERE HAZIRLIYORUZ"
"Mikro Yazılım, sunduğu çözümlerle KOBİ'leri dijitalleştirerek rekabete hazırlıyor. Mikro Yazılım, özellikle KOBİ'lere odaklanan kurumsal çözümleri ile büyümek isteyen şirketleri dijitalleştirerek, hem ulusal hem uluslararası rekabet ortamında şirketlerin ellerini güçlendiriyor. Mikro Yazılım, gelinen noktada, 100 bini aşan müşteri portföyü ve ülke çapında sayıları 300'e ulaşan bayi ağı ile Türkiye ekonomisine katkıda bulunan önemli yazılım şirketlerinden biri.
Çok geniş yelpazede bir ürün portföyüne sahibiz ve farklı sektörlerden pek çok şirketin, kurumsal, ticari ve e-devlet uyumlu süreçlerini hayata geçiriyoruz. Kurumsal ve ticari yazılımlar, işletme verimliliğini önemli ölçüde artırarak, doğru verilerin toplanmasını, veriden bilgi bilgiden ise politika/strateji üretilmesini sağlıyor. Ayrıca insan kaynakları, finansal akış, üretim, etkin planlama ile verimlilik artışı elde ediliyor.
Şirketlerin yatırımları sonucu elde ettikleri faydalar arasında maliyetlerde azalma, gelirlerde iyileşme, gelişmiş nakit yönetimi, envanter ve personel sayılarında azalma, sipariş terimin sürelerinin azalması, üretkenlik ve sipariş yönetiminde iyileşme, bilgi ve süreç akışlarıyla müşteriye hizmet sürelerinde iyileşme bulunuyor. Ticari yazılımlar, işletmelerdeki sorunlara erken teşhis konmasına ve sıkıntılar ilerlemeden çözülmesine olanak sunuyor.
Mikro Yazılım'ın en çok talep gördüğü sektörler; inşaat, perakende, üretim, hizmet ve otomotiv. Mikro Yazılım olarak, şirketlerin elindeki çeşitli uygulamalardan elde edilen ham verinin analizi için gerekli araçlar ile kurum içi ve kurum dışı verileri tek bir platformda toplayarak verilen bilgiye, bilgilerin de kararlara dönüştürülmesini sağlıyoruz.
Böylelikle bilgiye en hızlı şekilde ulaşılması, kurumun gelir ve performansının en üst düzeye çıkarılması hedefleniyor. Burada en önemli fayda, şirketlerin stratejik planlarını en doğru şekilde oluşturabilecekleri projeksiyonların onlara doğru ve hızlı bir şekilde sunulması."