Anadolu'da faaliyet gösteren şirketlerin gelişen ticaretlerine paralel, kullandıkları ürün ve hizmetler de arttı. TEB Kurumsal Bankacılık GMY Gülümser Özgün Henden, "2019 yılında blockchain gibi yeni teknolojileri baz alan ürünleri ilk kez kullanmayı hedefliyoruz" diyor.
GÖZDE YENİOVA
[email protected]
Türkiye Ekonomi Bankası (TEB), Anadolu'daki büyük şirketlere ürün ve hizmetleriyle destek veren önemli bankalardan biri. Anadolu 500 şirketlerinin büyük çoğunluğuna hizmet veren TEB, birçok hizmet ve ürünü Anadolu'daki KOBİ'lere ulaştırıyor. TEB Kurumsal Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Gülümser Özgün Henden, "Şirketlerin nakit yönetimi ve dış ticaret işlemlerinde daha hızlı yenilikçi ürün ve hizmetler de talep ettiğini gözlemliyoruz" diyor.
Gülümser Özgün Henden ile Anadolu şirketlerinin gelişimi ve TEB'in sunduğu hizmetleri konuştuk.
TEB olarak Türkiye'de kaç şubeye ulaştınız? Bunların kaçı kurumsal? Anadolu'da kaç kurumsal şubeyle şirketlere hizmet veriyorsunuz?
Türkiye genelinde 500'ün üzerinde şubemiz bulunuyor. Sayısı 15 olan kurumsal şubelerimizin beşiyle Anadolu'daki şirketlerimize hizmet veriyoruz.
Anadolu'da faaliyet gösteren şirketler hangi ürün ve hizmetleri daha çok kullanır hale geldi? Bu şirketlerin sizden özel talepleri var mı?
Anadolu'da faaliyet gösteren şirketlerin gelişen ticari faaliyetlerine paralel olarak kullandıkları ürün ve hizmet sayılarının da arttığını görüyoruz. Şirketlerimizin günlük faaliyet döngülerinin bir parçası olan nakit yönetimi ve dış ticaret işlemlerinde daha hızlı, yenilikçi ürün ve hizmetler de talep ettiğini gözlemliyoruz. TEB olarak odağımıza 'danışman ve uzman bankacı' kimliğimizi koymaya devam ederek, bu uzmanlığımızı yaygın şekilde müşterilerimizin hizmetine sunmak ana hedeflerimiz arasında yer alıyor. Bunun yanı sıra sunduğumuz yeni-likçi ürün ve hizmetlerle müşterilerimiz için tüm süreçleri kolaylaştırmayı hedefliyoruz.
Anadolu'daki şirketlere hangi alanlarda, ne tür ürün ve hizmetler sunuyorsunuz?
"TEB Sanal Hesap", "SMS ile gümrük vergisi ödeme", "SMS ile ÖTV ödeme" gibi yeni ürünlerimizle müşterilerimize hız ve operasyonel kolaylık sağlıyoruz. TEB Sanal Hesap, müşteri cari hesaplarını hızla ve sistem otomasyonu ile kapatmasını sağlayarak risk yönetimi konusunda da şirketlere destek veriyor. Geliştirdiğimiz yeni ürünler ve hizmet kalitesine verdiğimiz büyük önem sayesinde uluslararası platformlardan ödüller alıyoruz.
Önümüzdeki dönemde Anadolu'daki şirketlere özel yeni ürün ve hizmetler sunacak mısınız? Bu konuda hedef ve planlarınız neler?
Yurtdışı transferler alanında da müşterilerimize daha iyi hizmet vermek için yatırımlarımıza devam ediyoruz. SWIFT GPI (global payments innovation) sistemi yurtdışı transferler alanında son 30 yılda ortaya çıkan en büyük gelişme olup, bu sisteme Türkiye'den dahil olan sayılı banka arasında yer alıyoruz. Geçtiğimiz yıllarda piyasaya son dönemde hızla yayılan yeni ödeme sistemi BPO'yu (Bank Payment Obligation) sunmuş ve oldukça önemli işlemler gerçekleştirmiştik. 2019 yılında bir taraftan bu ürünlerimizi daha aktif olarak pazarlamaya devam ederken, diğer taraftan blockchain gibi yeni teknolojileri baz alan ürünleri ilk kez kullanmayı hedefliyoruz. Örneğin blockchain akreditifi gibi ürünler üzerinde çalışıyoruz.
"LİKİDİTE YÖNETİMİ ÖNEM KAZANIYOR"
Son dönemde piyasada yaşanan hareketlilikten korunmak üzere Anadolu şirketleri neler yapabilirler?
Biz uzun yıllardır müşterilerimize kendi nakit akış döngülerine ve ihtiyaçlarına uyan vadeler ve koşullarda ürün kullanmalarını, olası kur risklerine karşı da korunma amaçlı Hazine ürünlerini kullanabileceklerini anlatıyoruz. Aslında bu ürünler piyasanın normal seyrinde olduğu zamanlarda sigorta amaçlı kullanılmalı. Çünkü çok sert hareketlilik yaşanan dönemlerde iş işten geçmiş olabiliyor. Bu yüzden her dönem riskleri göz önüne alarak plan yapmak gerekiyor. Yurtdışındaki çalkantıların da bizi etkilediğini dikkate alarak, hem nakit akışını hem risk yönetimini en çok da likidite yönetimini doğru yapmak önem kazanıyor. Geçmişimize baktığımızda Türkiye dinamik ve birçok zor dönemin üstesinden gelmeyi başarmış, dayanıklı bir ülke.
BNP Paribas ile stratej'ik ortaklığınız var. BNP'nin globaldeki gücünün de eklenmesiyle, KOBİ'lere ve müşterilerinize yurtdışında ne gibi destekler veriyorsunuz?
Müşterilerimize, gittikleri her ülkede, stratejik ortağımız BNP Paribas'ın yaygın global ağı üzerinden büyük destek sağlıyoruz. Bu ağ sayesinde, gerek uluslararası ödemelerdeki gerekse dış ticaret işlemlerindeki payımız da genel bankacılık payımızın çok üstünde. 2018'de İstanbul, İzmir, Adana ve Ankara'da bulunan dış ticaret merkezlerimize Bursa'yı da ekledik. Bu sayede, BNP Paribas'ın dünya çapındaki 100'ün üzerindeki 'Trade Center' ağına da erişim olanağı sağlıyoruz. Bu hizmetlerimizi kurumsal şirketlerin yanı sıra KOBİ'lere de sunuyoruz ve yetiştirdiğimiz 'Dış Ticaret Uzmanları' ile ihracatçı KOBİ'lerimize birebir hizmet veriyoruz. Dış ticaret yapan müşterilerimizin işlemlerini güvenli bir şekilde yürütebilmesi için gerekli olan temel dış ticaret bilgisinin yanı sıra başlıca risk ve teknik bilgilerin aktarıldığı Dış Ticaret Eğitim programları da düzenliyoruz.
Özellikle KOBİ'lerin ihracatını artırmasına destek amacıyla, ihracat odaklı çalışmalarınız var mı?
KOBİ'lere yönelik TEB'le Dış Ticaret Platformu'nun (www.tebledisticaret.com) yoğun ilgiyle karşılandığını görüyoruz. Bu platformu kullanan şirketlerimiz dış ticaret için yeni pazarlar keşfetmenin yanı sıra dış ticaret verileri, ekonomik göstergeleri, 160'dan fazla ülke hakkında genel bilgileri, yerel mevzuat ve gümrük vergileri, hedef kitle tanımlamaları, ülke müşteri profilleri ile dış ticaret yapmak istedikleri ülke hakkında a'dan z'ye bilgi sahibi olabilme şansına sahip. Ayrıca işbirliği yapabilecekleri ithalatçı ve ihracatçı iş ortağı şirketlerini de bulabilme olanağı sağlanıyor.
İhracat konusunda Anadolu'daki şirketlere önerilerde bulunuyor musunuz?
İhracat her zaman olduğu gibi önümüzdeki dönemde de bankamız için çok önemli. Müşterilerimizden daha fazla oranda teyitli akreditif, ödeme garantisi gibi enstrümanlar için talep görüyoruz. Yine ihracat tarafında müşterilerimizin Afrika gibi yeni pazarlara açılmaya başladığını görüyoruz. Bu riskli piyasalarda iş yapan müşterilerimizin en büyük önceliği yaptıkları işin bedelini zamanında alabilmek. Risk yönetimine yönelik çözümleri bu bölgede oldukça geniş bir ağa sahip olan BNP Paribas ile oluşturuyoruz.
GÖZDE YENİOVA
[email protected]
Türkiye Ekonomi Bankası (TEB), Anadolu'daki büyük şirketlere ürün ve hizmetleriyle destek veren önemli bankalardan biri. Anadolu 500 şirketlerinin büyük çoğunluğuna hizmet veren TEB, birçok hizmet ve ürünü Anadolu'daki KOBİ'lere ulaştırıyor. TEB Kurumsal Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Gülümser Özgün Henden, "Şirketlerin nakit yönetimi ve dış ticaret işlemlerinde daha hızlı yenilikçi ürün ve hizmetler de talep ettiğini gözlemliyoruz" diyor.
Gülümser Özgün Henden ile Anadolu şirketlerinin gelişimi ve TEB'in sunduğu hizmetleri konuştuk.
TEB olarak Türkiye'de kaç şubeye ulaştınız? Bunların kaçı kurumsal? Anadolu'da kaç kurumsal şubeyle şirketlere hizmet veriyorsunuz?
Türkiye genelinde 500'ün üzerinde şubemiz bulunuyor. Sayısı 15 olan kurumsal şubelerimizin beşiyle Anadolu'daki şirketlerimize hizmet veriyoruz.
Anadolu'da faaliyet gösteren şirketler hangi ürün ve hizmetleri daha çok kullanır hale geldi? Bu şirketlerin sizden özel talepleri var mı?
Anadolu'da faaliyet gösteren şirketlerin gelişen ticari faaliyetlerine paralel olarak kullandıkları ürün ve hizmet sayılarının da arttığını görüyoruz. Şirketlerimizin günlük faaliyet döngülerinin bir parçası olan nakit yönetimi ve dış ticaret işlemlerinde daha hızlı, yenilikçi ürün ve hizmetler de talep ettiğini gözlemliyoruz. TEB olarak odağımıza 'danışman ve uzman bankacı' kimliğimizi koymaya devam ederek, bu uzmanlığımızı yaygın şekilde müşterilerimizin hizmetine sunmak ana hedeflerimiz arasında yer alıyor. Bunun yanı sıra sunduğumuz yeni-likçi ürün ve hizmetlerle müşterilerimiz için tüm süreçleri kolaylaştırmayı hedefliyoruz.
Anadolu'daki şirketlere hangi alanlarda, ne tür ürün ve hizmetler sunuyorsunuz?
"TEB Sanal Hesap", "SMS ile gümrük vergisi ödeme", "SMS ile ÖTV ödeme" gibi yeni ürünlerimizle müşterilerimize hız ve operasyonel kolaylık sağlıyoruz. TEB Sanal Hesap, müşteri cari hesaplarını hızla ve sistem otomasyonu ile kapatmasını sağlayarak risk yönetimi konusunda da şirketlere destek veriyor. Geliştirdiğimiz yeni ürünler ve hizmet kalitesine verdiğimiz büyük önem sayesinde uluslararası platformlardan ödüller alıyoruz.
Önümüzdeki dönemde Anadolu'daki şirketlere özel yeni ürün ve hizmetler sunacak mısınız? Bu konuda hedef ve planlarınız neler?
Yurtdışı transferler alanında da müşterilerimize daha iyi hizmet vermek için yatırımlarımıza devam ediyoruz. SWIFT GPI (global payments innovation) sistemi yurtdışı transferler alanında son 30 yılda ortaya çıkan en büyük gelişme olup, bu sisteme Türkiye'den dahil olan sayılı banka arasında yer alıyoruz. Geçtiğimiz yıllarda piyasaya son dönemde hızla yayılan yeni ödeme sistemi BPO'yu (Bank Payment Obligation) sunmuş ve oldukça önemli işlemler gerçekleştirmiştik. 2019 yılında bir taraftan bu ürünlerimizi daha aktif olarak pazarlamaya devam ederken, diğer taraftan blockchain gibi yeni teknolojileri baz alan ürünleri ilk kez kullanmayı hedefliyoruz. Örneğin blockchain akreditifi gibi ürünler üzerinde çalışıyoruz.
"LİKİDİTE YÖNETİMİ ÖNEM KAZANIYOR"
Son dönemde piyasada yaşanan hareketlilikten korunmak üzere Anadolu şirketleri neler yapabilirler?
Biz uzun yıllardır müşterilerimize kendi nakit akış döngülerine ve ihtiyaçlarına uyan vadeler ve koşullarda ürün kullanmalarını, olası kur risklerine karşı da korunma amaçlı Hazine ürünlerini kullanabileceklerini anlatıyoruz. Aslında bu ürünler piyasanın normal seyrinde olduğu zamanlarda sigorta amaçlı kullanılmalı. Çünkü çok sert hareketlilik yaşanan dönemlerde iş işten geçmiş olabiliyor. Bu yüzden her dönem riskleri göz önüne alarak plan yapmak gerekiyor. Yurtdışındaki çalkantıların da bizi etkilediğini dikkate alarak, hem nakit akışını hem risk yönetimini en çok da likidite yönetimini doğru yapmak önem kazanıyor. Geçmişimize baktığımızda Türkiye dinamik ve birçok zor dönemin üstesinden gelmeyi başarmış, dayanıklı bir ülke.
BNP Paribas ile stratej'ik ortaklığınız var. BNP'nin globaldeki gücünün de eklenmesiyle, KOBİ'lere ve müşterilerinize yurtdışında ne gibi destekler veriyorsunuz?
Müşterilerimize, gittikleri her ülkede, stratejik ortağımız BNP Paribas'ın yaygın global ağı üzerinden büyük destek sağlıyoruz. Bu ağ sayesinde, gerek uluslararası ödemelerdeki gerekse dış ticaret işlemlerindeki payımız da genel bankacılık payımızın çok üstünde. 2018'de İstanbul, İzmir, Adana ve Ankara'da bulunan dış ticaret merkezlerimize Bursa'yı da ekledik. Bu sayede, BNP Paribas'ın dünya çapındaki 100'ün üzerindeki 'Trade Center' ağına da erişim olanağı sağlıyoruz. Bu hizmetlerimizi kurumsal şirketlerin yanı sıra KOBİ'lere de sunuyoruz ve yetiştirdiğimiz 'Dış Ticaret Uzmanları' ile ihracatçı KOBİ'lerimize birebir hizmet veriyoruz. Dış ticaret yapan müşterilerimizin işlemlerini güvenli bir şekilde yürütebilmesi için gerekli olan temel dış ticaret bilgisinin yanı sıra başlıca risk ve teknik bilgilerin aktarıldığı Dış Ticaret Eğitim programları da düzenliyoruz.
Özellikle KOBİ'lerin ihracatını artırmasına destek amacıyla, ihracat odaklı çalışmalarınız var mı?
KOBİ'lere yönelik TEB'le Dış Ticaret Platformu'nun (www.tebledisticaret.com) yoğun ilgiyle karşılandığını görüyoruz. Bu platformu kullanan şirketlerimiz dış ticaret için yeni pazarlar keşfetmenin yanı sıra dış ticaret verileri, ekonomik göstergeleri, 160'dan fazla ülke hakkında genel bilgileri, yerel mevzuat ve gümrük vergileri, hedef kitle tanımlamaları, ülke müşteri profilleri ile dış ticaret yapmak istedikleri ülke hakkında a'dan z'ye bilgi sahibi olabilme şansına sahip. Ayrıca işbirliği yapabilecekleri ithalatçı ve ihracatçı iş ortağı şirketlerini de bulabilme olanağı sağlanıyor.
İhracat konusunda Anadolu'daki şirketlere önerilerde bulunuyor musunuz?
İhracat her zaman olduğu gibi önümüzdeki dönemde de bankamız için çok önemli. Müşterilerimizden daha fazla oranda teyitli akreditif, ödeme garantisi gibi enstrümanlar için talep görüyoruz. Yine ihracat tarafında müşterilerimizin Afrika gibi yeni pazarlara açılmaya başladığını görüyoruz. Bu riskli piyasalarda iş yapan müşterilerimizin en büyük önceliği yaptıkları işin bedelini zamanında alabilmek. Risk yönetimine yönelik çözümleri bu bölgede oldukça geniş bir ağa sahip olan BNP Paribas ile oluşturuyoruz.