Dünyada ‘Türk alçısı’ algısını yaratan şirketlerden biri olan Alçıbay, 10 milyon dolar yatırımla Ankara’da yeni bir fabrika açıyor. Yeni fabrikada ilk kez tüm dünyada çok rağbet gören alçı plaka üretimine başlanacak. Alçıbay Yönetim Kurulu Başkanı Kağan Karakaş, “ihracattan sonra yeni dönemde iç piyasaya odaklanacağız.
ARAM EKİN DURAN
[email protected]
Ciromuzu bu yıl 100 milyon TL’nin üzerine taşıyacağız” diyor. Dünya inşaat piyasasında ‘Türk Alçısı’ algısını yaratan şirketlerden biri olan Alçıbay, Mersin’e yaptığı 12 milyon dolarlık yatırımın ardından Ankara’da da 10 milyon dolarlık tesis yatırımı yaparak iç pazarda gaza basmaya hazırlanıyor. Alçıbay Yönetim Kurulu Başkanı Kağan Karakaş, yeni yatırımlarla birlikte 2017 sonunda cirolarını 100 milyon TL’nin üzerine taşıyacaklarını dile getiriyor.
Karakaş, “Rusya, Türki Cumhuriyetler, Balkanlar, Afrika’nın tamamı ile Doğu ve Orta Avrupa’da 30’a yakın ülkede varız. Ukrayna’da yüzde 30 ile pazar lideriyiz. Şimdi hedefimiz iç piyasada yüzde 10 olan payımızı iki katına çıkarmak” diyor.
İKİNCİ TESİS GELİYOR
Türkiye, alçı taşı kalitesinde dünyadaki üç ülkeden biri. Türkiye’deki alçı pazarının büyüklüğünün 8 milyon ton/ yıl olduğu ve pazarın her yıl yüzde 10 büyüdüğü tahmin ediliyor. Kağan Karakaş, “Yapım aşamasında olan Ankara tesisiyle ürün seçeneklerimizi artırıp iç piyasada yere daha sağlam basan, daha uzak ve yüksek hedefleri olan bir şirket olacağız” diye konuşuyor.
Alçıbay’ın günlük üretim kapasitesi 2 bin 700 ton. 2016 yılı cirosu 86 milyon TL olan Alçıbay’ın 2017 ciro hedefi 110 milyon TL’ye ulaşmak. Avrupa ihracatında en önemli kriter sayılan Reaclı Belgesine sahip olan ilk Türk firması olan Alçıbay, Niğde taş ocaklarına yaptığı yatırımla Türkiye’de ilk kez ‘Cutting’ tekniğini kullanan firma olma özelliğine de sahip.
Kağan Karakaş, sektördeki nakliye giderlerinin fazlalığı nedeniyle yeni yatırım için Mersin ve Ankara’yı tercih ettiklerini kaydediyor. Karakaş, “Bu bölge oldukça yüksek lojistik kabiliyete sahip olduğundan, kara nakliye maliyetlerinden kaçınmak için, limanlara ve Afrika’ya daha avantajlı bir ulaşım noktası olan Mersin’e 12 milyon dolarlık yatırım yaptık. Eylül ayı itibariyle açılmasını öngördüğümüz Ankara Bala Alçı plaka tesisi için de 10 milyon dolarlık yatırım yapıyoruz” diyor.
ALÇI PLAKA ÜRETECEK
Dünya genelinde işçilik ücretlerinin malzeme fiyatlarına nazaran daha hızlı yükseldiğini anlatan Kağan Karakaş, daha az işçilik ihtiyacı sağlayan alçı plakaların gün geçtikçe daha çok talep edilir hale geldiğini söylüyor. Bu nedenle yeni dönemde ilk kez alçı plaka üretimine başlayacaklarını vurgulayan Karakaş, şöyle konuşuyor: “30’a yakın ülkeye ihracat yapıyoruz.
Bu ülkelerde küçümsenmeyecek bir pazar oluşturduk. Ancak gerek pazar koşulları gerekse iç piyasanın canlılığına arkamızı dönemememiz bizi gün geçtikçe iç pazarda daha çok bulunmaya itti. Sonuç olarak gün geçtikçe iç pazardaki varlığımızı arttırıyoruz.”
ARAM EKİN DURAN
[email protected]
Ciromuzu bu yıl 100 milyon TL’nin üzerine taşıyacağız” diyor. Dünya inşaat piyasasında ‘Türk Alçısı’ algısını yaratan şirketlerden biri olan Alçıbay, Mersin’e yaptığı 12 milyon dolarlık yatırımın ardından Ankara’da da 10 milyon dolarlık tesis yatırımı yaparak iç pazarda gaza basmaya hazırlanıyor. Alçıbay Yönetim Kurulu Başkanı Kağan Karakaş, yeni yatırımlarla birlikte 2017 sonunda cirolarını 100 milyon TL’nin üzerine taşıyacaklarını dile getiriyor.
Karakaş, “Rusya, Türki Cumhuriyetler, Balkanlar, Afrika’nın tamamı ile Doğu ve Orta Avrupa’da 30’a yakın ülkede varız. Ukrayna’da yüzde 30 ile pazar lideriyiz. Şimdi hedefimiz iç piyasada yüzde 10 olan payımızı iki katına çıkarmak” diyor.
İKİNCİ TESİS GELİYOR
Türkiye, alçı taşı kalitesinde dünyadaki üç ülkeden biri. Türkiye’deki alçı pazarının büyüklüğünün 8 milyon ton/ yıl olduğu ve pazarın her yıl yüzde 10 büyüdüğü tahmin ediliyor. Kağan Karakaş, “Yapım aşamasında olan Ankara tesisiyle ürün seçeneklerimizi artırıp iç piyasada yere daha sağlam basan, daha uzak ve yüksek hedefleri olan bir şirket olacağız” diye konuşuyor.
Alçıbay’ın günlük üretim kapasitesi 2 bin 700 ton. 2016 yılı cirosu 86 milyon TL olan Alçıbay’ın 2017 ciro hedefi 110 milyon TL’ye ulaşmak. Avrupa ihracatında en önemli kriter sayılan Reaclı Belgesine sahip olan ilk Türk firması olan Alçıbay, Niğde taş ocaklarına yaptığı yatırımla Türkiye’de ilk kez ‘Cutting’ tekniğini kullanan firma olma özelliğine de sahip.
Kağan Karakaş, sektördeki nakliye giderlerinin fazlalığı nedeniyle yeni yatırım için Mersin ve Ankara’yı tercih ettiklerini kaydediyor. Karakaş, “Bu bölge oldukça yüksek lojistik kabiliyete sahip olduğundan, kara nakliye maliyetlerinden kaçınmak için, limanlara ve Afrika’ya daha avantajlı bir ulaşım noktası olan Mersin’e 12 milyon dolarlık yatırım yaptık. Eylül ayı itibariyle açılmasını öngördüğümüz Ankara Bala Alçı plaka tesisi için de 10 milyon dolarlık yatırım yapıyoruz” diyor.
ALÇI PLAKA ÜRETECEK
Dünya genelinde işçilik ücretlerinin malzeme fiyatlarına nazaran daha hızlı yükseldiğini anlatan Kağan Karakaş, daha az işçilik ihtiyacı sağlayan alçı plakaların gün geçtikçe daha çok talep edilir hale geldiğini söylüyor. Bu nedenle yeni dönemde ilk kez alçı plaka üretimine başlayacaklarını vurgulayan Karakaş, şöyle konuşuyor: “30’a yakın ülkeye ihracat yapıyoruz.
Bu ülkelerde küçümsenmeyecek bir pazar oluşturduk. Ancak gerek pazar koşulları gerekse iç piyasanın canlılığına arkamızı dönemememiz bizi gün geçtikçe iç pazarda daha çok bulunmaya itti. Sonuç olarak gün geçtikçe iç pazardaki varlığımızı arttırıyoruz.”