Türkiye'nin Kadın Girişimcisi Yarışması'nda 2023 Yılı Türkiye'nin Gelecek Vadeden Kadın Girişimcisi Vivoo'nun kurucu ortağı Gözde Büyükacaroğlu oldu. Gözde Büyükacaroğlu, "Vivoo'nun en önemli hedefi wellness alanında bir platform haline gelebilmek" diyor.
01-14 Ekim 2023 tarihli sayıdan
Ekonomist Dergisi, Garanti BBVA ve KAGİ-DER tarafından düzenlenen Türkiye'nin Kadın Girişimcisi Yarışması'nda 2023 Yılı Türkiye'nin Gelecek Vadeden Kadın Girişimcisi Vivoo'nun kurucu ortağı Gözde Büyükacaroğlu oldu.
Büyükacaroğlu, kadın ortağı Miray Tayfun ile yediklerinin vücuda etkilerini araştırırken bu alandaki doğru ve objektif bilgiyi alıp hızlı şekilde sonuç verecek uygulamaların çok az olduğunu fark etti. Buradan yola çıkarak kullanıcıya hızlı ulaşabilecek, uygun fiyatlı ve hızlı aksiyon alınmasını sağlayacak olan Vivoo'yu kurmaya karar verdi.
Vivoo, evinizin konforunda kullanılabilecek idrar testleri ile kullanıcılara su tüketim seviyesi, pH, kalsiyum, magnezyum gibi farklı parametrelerde sonuçlar gösteriyor ve nasıl daha sağlıklı bir yaşam sürebileceğine dair tavsiyeler veriyor.
100'den fazla ülkeye ihracat yapan şirket, ABD'nin en büyük eczane ve market zincirlerinden CVS ile çalışmaya başladı. Büyükacaroğlu, "Vivoo'nun en önemli hedefi wellness alanında bir platform haline gelebilmek. " diyor.
Büyükacaroğlu ile girişim hikayesini ve şirketin hedeflerini konuştuk.
Öncelikle sizi tanıyabilir miyiz? İş fikrinizi nasıl oluşturdunuz?
İTÜ mezunuyum. Vivoo'nun kurucu ortaklarından biriyim. Operasyonlardan sorumluyum. Ben ve ortağım Miray Tayfun, 2015 yılında taşınabilir tanı teknolojileri üzerine bir start up kurduk. 2017 yılına kadar hayvancılık sek-
töründe yerinde ve anında tanı yapabilecek bir ürün geliştirdik, prototiplerimizle saha denemeleri yaptık. Ancak 2017 yılının sonunda daha hızlı ticarileşebilecek bir ürüne pivot ettik.
Miray'ın daha önce hastanelerde idrar testleri ile çalışması olmuştu. Şirket olarak da kan ve süt çalıştıktan sonra en kolay ulaşılabilir vücut sıvılarından birisi olan idrarla neleryapabiliriz diye düşündük. Daha sonrasında potansiyel müşterilerimize sorduk, ürün geliştirmeye başladık, hedef pazara karar verdik ve 2020 yılının başında ürünü pazara çıkardık.
Şirketinizi ABD'de kurma nedeniniz neydi? Bu size nasıl bir avantaj sağladı?
Biz 2015 yılında Teknogirişim desteği ile Türkiye'de şirketleştik. Ancak, Türkiye'de başka bir alanda ’ hizmet sağlıyorduk. Daha sonrasında, Vivoo'ya pivot etmemiz, Vivoo'nun hedef pazarının Amerika'da olduğuna karar vermemiz ve kapitale erişimin daha kolay olacağını düşünmemiz nedeniyle 2017 yılında Amerika'da bir şirket daha kurduk. Erken aşamada daha kolay yatırım almamızı, şirketin her zaman global bir vizyonda olmasını, dünyanın her yerinden müşteri edinmemizi sağladı. Şu anda Türkiye'de üretip, 100'den fazla ülkeye ihracat yapan bir şirket haline geldik.
Üretmiş olduğunuz kitler hakkında bilgi verir misiniz? Nasıl bir inovasyon ve farklılık yarattınız?
Kişilerin ev konforunda kendilerini takip edebilmelerini, kendilerine dair daha fazla bilgi almalarını ve hayatlarında daha fazla kendi hayatlarında sağlıklı tercihler yapmalarını istiyorduk. Kendimizde kullandığımız hiçbir ürün, istediğimiz kadar bilgiyi bizimle paylaşmıyordu.
Vivoo sayesinde, evinizin konforunda kalsiyum, magnezyum, vitamin C, sodyum, ketone, protein, su tüketim seviyesi ve idrar pH'ini ölçebileceğiniz, nasıl daha iyiye götüreceğinizi kişiselleştirilmiş tavsiyelerle de kullanıcılarımıza gösteriyoruz.
Ürünleriniz hangi kanallar üzerinden satılıyor?
Vivoo, tüm dünyada 100'den fazla ülkeye ihracat yaptı. Son tüketiciye web sitemiz ve Amazon gibi pazar yerleri üzerinden satış yapıyoruz. Diğer taraftan, gym, stüdyolar, kliniklerle partnerlik yapıyoruz.
Aynı şekilde ABD'nin en büyük eczane ve market zincirlerinden CVS ile çalışmaya başladık. Şu anda da diğer çok büyük zincir olan Target ile ekim ayında mağazalarında satmaya başlayacağız. Aynı zamanda ülkelerde distribütörlerimiz, partnerlerimiz var. Şu ana kadar 120'den fazla partnerle çalıştık ve gittikçe artıyor.
Ne kadarlık üretiminiz var? Önümüzdeki yıl ne kadar üretim yapmayı hedefliyorsunuz?
Vivoo şu ana kadar 1,5 milyonun üzerinde dağıtım gerçekleştirdi, fiziksel olarak mağazalara da girebilecek bir kapasiteyle üretimine devam ediyor.
Hangi ülkelere ihracat yapıyorsunuz? İhracat konusunda hedefleriniz neler?
Başta, Amerika, Kanada, Avustralya, İngiltere genel hedef pazarlarımız olmak üzere, 120'den fazla ülkeye ihracat yapıyoruz. Uygulamamız İngilizce ve İspanyolca dilinde, aynı zamanda iki yeni dil desteği de geliyor. 2023
yılına kadar yıllık 75 milyon TL'nin üzerinde bir gelir ile geldik. 2023 yılında bu sayıda, dövizle birkaç katlık bir büyüme hedefi ile devam ediyoruz. Bu yılı da hedefimizle kapatacağız gibi görünüyoruz. Vivoo'nun en önemli hedefi wellness alanında bir platform haline gelebilmek.
Şu anda evinizde yaptığınız idrar testleri üzerinden sonuçlarınızı görebilmek, sonuçlarınızla ilgili tavsiyeler alabilmek, alınan sonuçlara göre kişiselleştirilmiş vitamin üretebilmek. Akıllı saatlerinizle bağlantı kurup oradaki datayı da gözlemlemek ve tavsiyelere dönüştürme olarak ürünümüzü piyasada konumlandırabiliyoruz.
Ancak hedefimiz wellness dendiğinde akla gelen ilk ürünün Vivoo olmasını sağlamak. Bununla birlikte, 2023 yılı içerisinde üç yeni ürün çıkardık, 2024 yılı içerisinde de ürün portfolyomuzu artırmayı hedefliyoruz.
Üzerinde çalıştığınız yeni ürünler ve projeler hakkında bilgi verir misiniz?
Vivoo geçtiğimiz bir ay içerisinde, vaginal pH ürünü çıkardı. Sadece Amerika'da tıbbi cihaz olarak regülasyon-larını sağladığımız ürünü, bir ay önce piyasaya çıkarmayı başardık. Şu anda Amazon üzerinden satışlarımız devam ediyor. Aynı şekilde, OpenAI (chatgpt) destekli bir wellness akıllı asistanı yayınladık.
Bu asistan ile sonuçlarınızı sanal asistanınız ile tartışabiliyor, kalori ve beslenme değerlerinizi hesaplatabiliyor, tavsiyelerinizi alabiliyor, değiştirebiliyor, tarifler alabiliyorsunuz. Vivoo olarak her yıl ocak ayında Amerika'daki CES isimli fuarda yeni bir ürün piyasaya sunmak gibi bir hedefimiz var. Ocak 2024 yılında da evlerde yapılabilir Sınıf-2 medikal bir cihaz çıkartacağız.