Bel Group, sürülebilir peynirde yeni ürünlerle büyüme hedefini yukarı çekti. Bu yıl yüzde 50 büyüme hedefleyen şirket, son olarak labne peynir alanına da girdi. Türkiye pazarı, gösterdiği büyüme ve ihracat başarısıyla grubun bölge merkezi haline geldi.
06 – 19 Mart 2022 tarihli sayıdan
SİBEL ATİK [email protected]
Fransa merkezli peynir üreticisi Bel Group Türkiye'de yeni ürünlerle büyümeyi hedefliyor. 2006 yılında Karper'le ortaklık yaparak Türkiye pazarına giren ve 2012 yılında Karper'in tamamını satın alan Bel Group, yatırımlarını sürdürdüğü sürülebilir peynir alanının yanı sıra sağlıklı atıştırmalık ve vegan ürünlerle de pazarda yerini almayı hedefliyor.
En son sürülebilir peynir kategorisinde labne alanında da üretime başlayan şirket, bu yıl fiyat artışlarının etkisi ve sundukları yeni ürünlerle ciroda yüzde 50 üzeri büyüme planlıyor. Türkiye pazarı gösterdiği büyüme ve ihracat başarısıyla grubun bölge merkezi durumunda olurken 2021 cirosu ise 400 milyon TL oldu.
Türkiye'nin yanı sıra İsrail, Filistin, Malta, Kuzey Kıbrıs ve Güney Kıbrıs pazarlarını Türkiye'den yönettiklerini ifade eden Bel Türkiye Genel Müdürü Aytekin Yıldız, Türkiye'nin ihracat gücüyle büyümeyi hızlandırmak istediklerini kaydediyor.
Dünyada 33 tesisi olan grup açısından Türkiye'nin önemli bir pazar olduğunu ve Çorlu'da üretim tesisleri olduğunu kaydeden Aytekin Yıldız, önümüzdeki süreçte sağlıklı atıştırmalık ve vegan ürünlerle de pazarda yer almak istediklerini ifade ediyor.
Fakat Türkiye'de konjonktürün çok hızlı değiştiğini ifade eden Aytekin Yıldız, "Yatırım için stabilite gerekiyor. Biz 2019'da en son yatırımımızı yaptık. Türkiye için yenilikçi ürünler konusunda da yatırım iştahımız var. Fakat önümüzü biraz daha gördüğümüzde yurtdışı merkez ofise yatırım projelerimizi götürebiliriz.
Ancak Türkiye pazarına güveniyoruz, yeni yatırımlarımızla ülke ekonomisine istihdamına ve yerel kalkınmasına katma değer sağlıyoruz" diyor.
Bel Group, dünya genelinde 3,5 milyar Euroluk bir ciroya sahip. Beş marka ile 400 milyon tüketiciye ulaşan marka, 130 pazarda yer alıyor. Türkiye pazarında ise Çorlu'da 12 bin ton üretim kapasitesiyle yatırımlarını sürdüren grubun Türkiye'de yüksek beklenti içinde olduğunu söyleyen Aytekin Yıldız sözlerini şöyle sürdürüyor:
"Türkiye'den beklentimiz çok büyük. O nedenle farklı kategorilere giriyoruz. Tüketime yönelik potansiyelle ilgili bu, bir de diğer pazarlara erişim önemli bir güç. Grup olarak buradan ihracatı artırma hedefimiz var. Türkiye'den ihracat maliyet yapısı nedeniyle bir avantaja sahip."
Bel Group, Fransa’da kurulmuş, uluslararası bir aile şirketi. Dünya çapında 33 peynir üretim tesisi ve 12 binin üzerinde çalışanı var. Fransa merkezli şirketin yönetimi beşinci kuşağa emanet. Markalı sürülebilir peynirde iddialı olan şirketin ana markaları arasında La Vache qui rit, Mini Babybel, Kiri yer alıyor.
Dünyada peynir ülkesi olarak bilinen Fransa’da toplum tüketimi 1 milyon ton. Türkiye’de ise pazarın büyüklüğü 650 bin ton civarında. Peynir tüketim alışkanlığına bakıldığında ise yüzde 50 pay ile beyaz, yüzde 30 payla da kaşar peyniri ilk sırada yer alıyor.
06 – 19 Mart 2022 tarihli sayıdan
SİBEL ATİK [email protected]
Fransa merkezli peynir üreticisi Bel Group Türkiye'de yeni ürünlerle büyümeyi hedefliyor. 2006 yılında Karper'le ortaklık yaparak Türkiye pazarına giren ve 2012 yılında Karper'in tamamını satın alan Bel Group, yatırımlarını sürdürdüğü sürülebilir peynir alanının yanı sıra sağlıklı atıştırmalık ve vegan ürünlerle de pazarda yerini almayı hedefliyor.
En son sürülebilir peynir kategorisinde labne alanında da üretime başlayan şirket, bu yıl fiyat artışlarının etkisi ve sundukları yeni ürünlerle ciroda yüzde 50 üzeri büyüme planlıyor. Türkiye pazarı gösterdiği büyüme ve ihracat başarısıyla grubun bölge merkezi durumunda olurken 2021 cirosu ise 400 milyon TL oldu.
Türkiye'nin yanı sıra İsrail, Filistin, Malta, Kuzey Kıbrıs ve Güney Kıbrıs pazarlarını Türkiye'den yönettiklerini ifade eden Bel Türkiye Genel Müdürü Aytekin Yıldız, Türkiye'nin ihracat gücüyle büyümeyi hızlandırmak istediklerini kaydediyor.
KONJONKTÜR HIZLI DEĞİŞİYOR
Dünyada 33 tesisi olan grup açısından Türkiye'nin önemli bir pazar olduğunu ve Çorlu'da üretim tesisleri olduğunu kaydeden Aytekin Yıldız, önümüzdeki süreçte sağlıklı atıştırmalık ve vegan ürünlerle de pazarda yer almak istediklerini ifade ediyor.
Fakat Türkiye'de konjonktürün çok hızlı değiştiğini ifade eden Aytekin Yıldız, "Yatırım için stabilite gerekiyor. Biz 2019'da en son yatırımımızı yaptık. Türkiye için yenilikçi ürünler konusunda da yatırım iştahımız var. Fakat önümüzü biraz daha gördüğümüzde yurtdışı merkez ofise yatırım projelerimizi götürebiliriz.
Ancak Türkiye pazarına güveniyoruz, yeni yatırımlarımızla ülke ekonomisine istihdamına ve yerel kalkınmasına katma değer sağlıyoruz" diyor.
TÜRKİYE'DEN BEKLENTİ BÜYÜK
Bel Group, dünya genelinde 3,5 milyar Euroluk bir ciroya sahip. Beş marka ile 400 milyon tüketiciye ulaşan marka, 130 pazarda yer alıyor. Türkiye pazarında ise Çorlu'da 12 bin ton üretim kapasitesiyle yatırımlarını sürdüren grubun Türkiye'de yüksek beklenti içinde olduğunu söyleyen Aytekin Yıldız sözlerini şöyle sürdürüyor:
"Türkiye'den beklentimiz çok büyük. O nedenle farklı kategorilere giriyoruz. Tüketime yönelik potansiyelle ilgili bu, bir de diğer pazarlara erişim önemli bir güç. Grup olarak buradan ihracatı artırma hedefimiz var. Türkiye'den ihracat maliyet yapısı nedeniyle bir avantaja sahip."
157 YAŞINDAKİ ŞİRKETTE BEŞİNCİ KUŞAK YÖNETİMDE
Bel Group, Fransa’da kurulmuş, uluslararası bir aile şirketi. Dünya çapında 33 peynir üretim tesisi ve 12 binin üzerinde çalışanı var. Fransa merkezli şirketin yönetimi beşinci kuşağa emanet. Markalı sürülebilir peynirde iddialı olan şirketin ana markaları arasında La Vache qui rit, Mini Babybel, Kiri yer alıyor.
Dünyada peynir ülkesi olarak bilinen Fransa’da toplum tüketimi 1 milyon ton. Türkiye’de ise pazarın büyüklüğü 650 bin ton civarında. Peynir tüketim alışkanlığına bakıldığında ise yüzde 50 pay ile beyaz, yüzde 30 payla da kaşar peyniri ilk sırada yer alıyor.