Bursa ve Çin’deki fabrikalarında ürettiği kornaları 60’ın üzerinde ülkeye ihraç eden Seger Korna, Renault’un global tedarikçisi konumunda. Ayrıca Audi, Volkswagen, Nissan, Honda, Tesla gibi birçok başka markaya da korna üretiyor. Daha fazla global markaya satış yapmayı hedefleyen şirket, yeni bir yatırımla üretim kapasitesini yüzde 50 artırmayı planlıyor.
ÖZLEM BAY YILMAZ
[email protected]
Otomotiv sektörü, hem büyümeye hem de ihracata en çok katkı sağlayan sektörler arasında yer alıyor. Otomotiv yan sanayii de Türkiye’nin lokomotif sektörlerinden birini oluşturuyor. Anadolu’daki irili ufaklı pek çok yan sanayi şirketi bu alanda önemli işlere imza atıyor.
Temelleri 1981 yılında Bursa’da mütevazı bir atölyede Sinan Baykal ve ortakları tarafından atılan Seger Korna da bunlardan biri. Emaye bobin teli üretimiyle yola çıkan Sinan Baykal, zaman içinde bu işte zorlanıyor.
Sermaye sıkıntısının yanı sıra bobin ticaretindeki risklerin de yüksek olması nedeniyle “Başka ne üretebilirim?” diye düşünmeye başlıyor. Yaptığı araştırmalar sonucunda ise korna üretiminde karar kılıyor. Yanına Mehmet İpekli’yi de alarak bu alanda girişime soyunuyor.
Korna üretiminde zaman içinde uzmanlaşan şirket aradan geçen 36 yılda Türkiye’nin en büyük korna üreticisi olmayı başardı. Öyle ki Seger Korna bugün 60’tan fazla ülkeye ihracat yapar hale gelmiş durumda.
Üretimin yüzde 70’ini ihraç ettiklerini belirten şirketin ikinci kuşak temsilcisi Selim Baykal, “Renault’un global tedarikçisi olmakla beraber Audi, Volkswagen, Nissan, Honda, Tesla ve ağır segmentte MAN, Mercedes Benz, Isuzu, DAF, Otokar, Karsan, Temsa, Türk Traktör gibi birçok markaya korna üretiyoruz. Hedefimiz uluslararası alanda daha fazla global markaya hizmet vermek. 2016 yılını 42 milyon TL ciro ile kapattık. Bu yılki ciro hedefimiz ise 50 milyon TL” diyor.
ÇİN’DE DE TESİSİ VAR
Seger Korna’nın merkez fabrikası Bursa’da yer alıyor. Diğer bir üretim yeri ise Çin. 2003 yılında Çin’in Guangzhou Bölgesi’nde üretime başlayan şirket, daha sonra bu fabrikasını 2010 yılında daha büyük bir alana sahip Dongguan Bölgesi’ne taşıdı. Türkiye’de 240, Çin’de 160 kişi olmak üzere toplam 400 çalışanı bulunan şirket, her iki tesisinde yılda yaklaşık 15 milyon korna üretiyor.
Seger Koma, daha fazla büyümek için yatırımlarını sürdürüyor. Şirket, Bursa’daki fabrikasındaki mevcut iki adet korna montaj bandına ilave olarak otomasyon seviyesi çok daha yüksek olan üçüncü montaj hattını devreye almaya hazırlanıyor. Seger Yönetim Kurulu Başkan Vekili Selim Baykal, “1 milyon TL’nin üzerinde maliyeti olan bu yeni montaj hattı ile birlikte elektrikli korna üretim kapasitemiz yüzde 50 artacak” diyor.
YÜZDE 70’İ İHRACAT
Seger Korna’nın üretim portföyünde elektromanyetik kornalar, havalı kornalar, kompresörlü havalı kornalar, elektronik kornalar, geri vites kornaları, röleler ve yedek parçalar yer alıyor. Tabii bunlar kendi içlerinde de çeşitleniyor.
“Dünyanın kornasını üretiyoruz” sloganıyla hareket ettiklerini söyleyen Selim Baykal, bu konuda şunları anlatıyor: “Japonya’dan Filistin’e, Rusya’dan Güney Afrika Cumhuriyeti’ne, Polonya’dan Almanya’ya, Ürdün’den Romanya’ya kadar 60’dan fazla ülkeye korna satışımız bulunuyor.
En çok ihracat gerçekleştirdiğimiz ülkeler sırasıyla Romanya, Fransa, Amerika, İspanya ve Almanya. Koma üretimiyle birlikte hemen ihracata cia başladık. Ürettiğimiz kornaların yüzde 70’ini ihraç ediyoruz. Renault, Audi, Volkswagen, Nissan, Honda, Tesla, MAN, Mercedes Benz, Isuzu, DAF, Otokar, Karsan, Temsa, Türk Traktör gibi birçok markaya korna satıyoruz.”
RUSYA’DA OFİS AÇACAK
Geçen yıl yüzde 11’lik artışla yaklaşık 10 milyon dolarlık ihracat gerçekleştiren Seger Korna, bu yıl ise ihracatında yüzde 5’lik artış bekliyor. Şirketin bu yılki öncelikli hedef pazarını Rusya oluşturuyor. Selim Baykal, “Rusya’da hem OEM tarafında hem de aftermarket tarafında Seger Korna için yakalayabileceğimiz fırsatlar olduğuna inanıyoruz. Bu amaçla bu yıl içinde Rusya’da bir satış ofisi açmayı hedefliyoruz” diyor.
Seger Korna, hem OEM tarafında hem de satış sonrası yenileme pazarında tercih edilen, izlenen global bir korna markası olmayı hedefliyor. Bu hedef doğrultusunda da hem yurtiçinde hem de yurtdışında markalaşma çalışmaları yapıyor.
MOTOSİKLET KORNASI ÜRETTİ
Şirketlerin faaliyet gösterdikleri sektörde lider olmalarının yolu AR-GE yatırımlarından geçiyor. Bu bilinçle hareket eden Seger Korna da AR-GE’ye önem veriyor. Altı kişiden oluşan AR-GE bölümlerinin her yıl en az bir yeni ürün piyasaya sürmeyi hedeflediğini belirten Selim Baykal, cirolarının yüzde 2’sini AR-GE’ye ayırdıklarını dile getiriyor.
Seger’in farklı ülke kültürlerine uygun, çevreye duyarlı, kaliteli ürünler için sürekli araştırmalar gerçekleştirdiğine vurgu yapan Selim Baykal, şöyle devam ediyor: “Örneğin günümüzde artan motosiklet kullanımını dikkate alarak kapsamlı bir araştırma yaptık. Sonuç olarak gördük ki, motosiklet kullanıcısının yaşadığı en büyük problem, motosiklet yapısına uygun yüksek kalitede korna bulamaması. Bunun üzerine 25M ürünümüzü geliştirdik.
Tüm testlerden olumlu sonuçlar alan ürünümüz başta scooter ve mobilet tarzı olmak üzere tüm motosikletler için özel olarak üretildi. 25M başta Türkiye olmak üzere dünyada Peru, Ekvator, İran, Tunus ve Meksika pazarlarında satışa sunuldu.”
TESLA S'NIN KORNASINI YAPIYOR
Ürünün kullanılacağı aracın yanında, kullanılacağı ülke kültürüne göre de çalışmalar yaparak üretim gerçekleştirdikleri ifade eden Selim Baykal, geçmiş dönemlerde gerek havalı kornalarda, gerekse elektromanyetik kornalarda yaptıkları çalışmalar üzerine patentleri bulunduğunu söylüyor.
Selim Baykal, bu konuda şunları anlatıyor: "Mesela mevcut elektromanyetik kornalarımızın yaşam ömürlerini artırıcı ve ağır çevre koşullarında bile üst düzey çalışabilmelerini sağlayabilen geliştirme çalışmalarını tamamladık. Tesla S modelin kornası bize ait.
Ayrıca Mega Dadat kornamızın yanı sıra 20GK Geri Vites kornamız ile 81JH Çift Boynuz Havalı kornamız uluslararası pazarda yerini aldı. Yine Seger AR-GE departmanı olarak bu yıl içinde 21GK büyük geri vites kornası, supersonic korna ve üç borulu, plastik gövdeli kompakt havalı kornamız da pazara kazandırdığımız yeni ürünler arasında yer alıyor."
ÖZLEM BAY YILMAZ
[email protected]
Otomotiv sektörü, hem büyümeye hem de ihracata en çok katkı sağlayan sektörler arasında yer alıyor. Otomotiv yan sanayii de Türkiye’nin lokomotif sektörlerinden birini oluşturuyor. Anadolu’daki irili ufaklı pek çok yan sanayi şirketi bu alanda önemli işlere imza atıyor.
Temelleri 1981 yılında Bursa’da mütevazı bir atölyede Sinan Baykal ve ortakları tarafından atılan Seger Korna da bunlardan biri. Emaye bobin teli üretimiyle yola çıkan Sinan Baykal, zaman içinde bu işte zorlanıyor.
Sermaye sıkıntısının yanı sıra bobin ticaretindeki risklerin de yüksek olması nedeniyle “Başka ne üretebilirim?” diye düşünmeye başlıyor. Yaptığı araştırmalar sonucunda ise korna üretiminde karar kılıyor. Yanına Mehmet İpekli’yi de alarak bu alanda girişime soyunuyor.
Korna üretiminde zaman içinde uzmanlaşan şirket aradan geçen 36 yılda Türkiye’nin en büyük korna üreticisi olmayı başardı. Öyle ki Seger Korna bugün 60’tan fazla ülkeye ihracat yapar hale gelmiş durumda.
Üretimin yüzde 70’ini ihraç ettiklerini belirten şirketin ikinci kuşak temsilcisi Selim Baykal, “Renault’un global tedarikçisi olmakla beraber Audi, Volkswagen, Nissan, Honda, Tesla ve ağır segmentte MAN, Mercedes Benz, Isuzu, DAF, Otokar, Karsan, Temsa, Türk Traktör gibi birçok markaya korna üretiyoruz. Hedefimiz uluslararası alanda daha fazla global markaya hizmet vermek. 2016 yılını 42 milyon TL ciro ile kapattık. Bu yılki ciro hedefimiz ise 50 milyon TL” diyor.
ÇİN’DE DE TESİSİ VAR
Seger Korna’nın merkez fabrikası Bursa’da yer alıyor. Diğer bir üretim yeri ise Çin. 2003 yılında Çin’in Guangzhou Bölgesi’nde üretime başlayan şirket, daha sonra bu fabrikasını 2010 yılında daha büyük bir alana sahip Dongguan Bölgesi’ne taşıdı. Türkiye’de 240, Çin’de 160 kişi olmak üzere toplam 400 çalışanı bulunan şirket, her iki tesisinde yılda yaklaşık 15 milyon korna üretiyor.
Seger Koma, daha fazla büyümek için yatırımlarını sürdürüyor. Şirket, Bursa’daki fabrikasındaki mevcut iki adet korna montaj bandına ilave olarak otomasyon seviyesi çok daha yüksek olan üçüncü montaj hattını devreye almaya hazırlanıyor. Seger Yönetim Kurulu Başkan Vekili Selim Baykal, “1 milyon TL’nin üzerinde maliyeti olan bu yeni montaj hattı ile birlikte elektrikli korna üretim kapasitemiz yüzde 50 artacak” diyor.
YÜZDE 70’İ İHRACAT
Seger Korna’nın üretim portföyünde elektromanyetik kornalar, havalı kornalar, kompresörlü havalı kornalar, elektronik kornalar, geri vites kornaları, röleler ve yedek parçalar yer alıyor. Tabii bunlar kendi içlerinde de çeşitleniyor.
“Dünyanın kornasını üretiyoruz” sloganıyla hareket ettiklerini söyleyen Selim Baykal, bu konuda şunları anlatıyor: “Japonya’dan Filistin’e, Rusya’dan Güney Afrika Cumhuriyeti’ne, Polonya’dan Almanya’ya, Ürdün’den Romanya’ya kadar 60’dan fazla ülkeye korna satışımız bulunuyor.
En çok ihracat gerçekleştirdiğimiz ülkeler sırasıyla Romanya, Fransa, Amerika, İspanya ve Almanya. Koma üretimiyle birlikte hemen ihracata cia başladık. Ürettiğimiz kornaların yüzde 70’ini ihraç ediyoruz. Renault, Audi, Volkswagen, Nissan, Honda, Tesla, MAN, Mercedes Benz, Isuzu, DAF, Otokar, Karsan, Temsa, Türk Traktör gibi birçok markaya korna satıyoruz.”
RUSYA’DA OFİS AÇACAK
Geçen yıl yüzde 11’lik artışla yaklaşık 10 milyon dolarlık ihracat gerçekleştiren Seger Korna, bu yıl ise ihracatında yüzde 5’lik artış bekliyor. Şirketin bu yılki öncelikli hedef pazarını Rusya oluşturuyor. Selim Baykal, “Rusya’da hem OEM tarafında hem de aftermarket tarafında Seger Korna için yakalayabileceğimiz fırsatlar olduğuna inanıyoruz. Bu amaçla bu yıl içinde Rusya’da bir satış ofisi açmayı hedefliyoruz” diyor.
Seger Korna, hem OEM tarafında hem de satış sonrası yenileme pazarında tercih edilen, izlenen global bir korna markası olmayı hedefliyor. Bu hedef doğrultusunda da hem yurtiçinde hem de yurtdışında markalaşma çalışmaları yapıyor.
MOTOSİKLET KORNASI ÜRETTİ
Şirketlerin faaliyet gösterdikleri sektörde lider olmalarının yolu AR-GE yatırımlarından geçiyor. Bu bilinçle hareket eden Seger Korna da AR-GE’ye önem veriyor. Altı kişiden oluşan AR-GE bölümlerinin her yıl en az bir yeni ürün piyasaya sürmeyi hedeflediğini belirten Selim Baykal, cirolarının yüzde 2’sini AR-GE’ye ayırdıklarını dile getiriyor.
Seger’in farklı ülke kültürlerine uygun, çevreye duyarlı, kaliteli ürünler için sürekli araştırmalar gerçekleştirdiğine vurgu yapan Selim Baykal, şöyle devam ediyor: “Örneğin günümüzde artan motosiklet kullanımını dikkate alarak kapsamlı bir araştırma yaptık. Sonuç olarak gördük ki, motosiklet kullanıcısının yaşadığı en büyük problem, motosiklet yapısına uygun yüksek kalitede korna bulamaması. Bunun üzerine 25M ürünümüzü geliştirdik.
Tüm testlerden olumlu sonuçlar alan ürünümüz başta scooter ve mobilet tarzı olmak üzere tüm motosikletler için özel olarak üretildi. 25M başta Türkiye olmak üzere dünyada Peru, Ekvator, İran, Tunus ve Meksika pazarlarında satışa sunuldu.”
TESLA S'NIN KORNASINI YAPIYOR
Ürünün kullanılacağı aracın yanında, kullanılacağı ülke kültürüne göre de çalışmalar yaparak üretim gerçekleştirdikleri ifade eden Selim Baykal, geçmiş dönemlerde gerek havalı kornalarda, gerekse elektromanyetik kornalarda yaptıkları çalışmalar üzerine patentleri bulunduğunu söylüyor.
Selim Baykal, bu konuda şunları anlatıyor: "Mesela mevcut elektromanyetik kornalarımızın yaşam ömürlerini artırıcı ve ağır çevre koşullarında bile üst düzey çalışabilmelerini sağlayabilen geliştirme çalışmalarını tamamladık. Tesla S modelin kornası bize ait.
Ayrıca Mega Dadat kornamızın yanı sıra 20GK Geri Vites kornamız ile 81JH Çift Boynuz Havalı kornamız uluslararası pazarda yerini aldı. Yine Seger AR-GE departmanı olarak bu yıl içinde 21GK büyük geri vites kornası, supersonic korna ve üç borulu, plastik gövdeli kompakt havalı kornamız da pazara kazandırdığımız yeni ürünler arasında yer alıyor."