Türkiye’de kargo sektörü 2023 itibarıyla yaklaşık 2 milyar dolarlık bir büyüklüğe sahip. Sektörde günlük 5 milyon adete yakın paket taşınıyor.
13-26 Ekim tarihli sayıdan
E-ticaretin yaygınlaşmasıyla birlikte sektör de hızla büyüyor. Kargo sektörünün önümüzdeki 10 yılın sonunda 5,2 milyar dolarlık bir hacme ulaşması bekleniyor. Teknolojik yenilikler, sürdürülebilir lojistik çözümleri ve müşteri taleplerine hızlı yanıt verme kapasitesi, bu büyümede önemli rol oynayacak.
500 MİLYON TL YATIRIM
Günde 350 bin adet kargoyu adreslerine teslim eden ve son iki yılda hızlı bir büyüme sürecine giren Sürat Kargo da dijitalleşmeye büyük yatırım yapan kargo şirketlerinden biri. Sürat Kargo’yu 2021 yılında TMSF’den 335 milyon TL’ye satın alan Bacacı Grubu, geçen süreçte taşımacılık ve dijitalleşmeye 500 milyon TL yatırım yaptı. Bu yıl e-ticaret platformlarının yayılmasına paralel olarak Azerbaycan’a da kargo taşımaya başlayan şirket, gelecek yıl 10 ülkeye daha hizmet taşımayı planlıyor. Sürat Kargo Genel Müdürü Cem Oğuz, şirketin yurt dışında ilk etapta Türk Cumhuriyetleri ve Doğu Avrupa ülkeleriyle büyümesini sürdüreceğini söylüyor.
YURT DIŞI AÇILIMI
Günde 350 bin paketi adreslerine ulaştırdıklarını, Türkiye’den Azerbaycan’a ise günde ortalama 50 bin paketi aşan gönderi yaptıklarını dile getiren Cem Oğuz, “Azerbaycan’a günde 75 bin kargo ilettiğimiz oldu. Hatta kasım ayında e-ticaret platformlarının indirim günleriyle birlikte bu rakamın günde 100 bine çıkacağını öngörüyoruz. Sadece havayoluyla Azerbaycan’a sunduğumuz kargo hizmetini yeni ülkelere de taşıyacağız” diye konuşuyor. İlk etapta 25 milyon nüfuslu Özbekistan pazarı için çalışmalar yürüttüklerini kaydeden Cem Oğuz, ardından Doğu Avrupa’da Macaristan, Hırvatistan gibi ülkelere de açılmak istediklerini belirtiyor. 2025 yılında 10 ülkeye kargo hizmeti vermek üzere çalıştıklarını dile getiren Cem Oğuz, şunları aktarıyor: “Bugün yüzde yüz Türk sermayeli en büyük kargo şirketiyiz. 2022’den bu yana 500 milyon TL’ye yakın yatırım yaptık. Uluslararası iş hacmimizi de göz önünde bulundurarak dijitalleşme konusuna sürekli yatırım yapıyoruz. Şu anda aktarma merkezi sayımız 24’ten 26’ya çıktı ve daha önce hiçbir aktarma merkezimizde bulunmayan otomatik paket ayırıcı sistemi sayımız ise altıya ulaştı. Bu gelişmelerin tamamı 2022’nin son çeyreğinden sonra gerçekleşti. Bu yıl da teknolojiye yatırım yapmaya devam ediyoruz.”
HEDEF 10 MİLYAR TL
Cem Oğuz, 8 bin çalışanı olan şirketin geçen yıl 4,5 milyar TL ciro elde ettiklerini söylüyor. Bu yıl ise e-ticaret pazarındaki büyümeye paralel olarak yaptıkları yatırımın da meyvesini alacaklarını ve yılı 10 milyar TL ciro kapatacaklarını vurgulayan Cem Oğuz, yıl sonunda günlük taşıdıkları paket ortalamasının ise 400 binleri aşacağını belirtiyor.
“Anti vandalizme yatırım yapıyoruz”
İş hacminin artmasına paralel olarak, dijitalleşme ve yapay zekâ projeleriyle operasyonlarını daha verimli hale getirdiklerini söyleyen Cem Oğuz, müşteri deneyimini iyileştirdiklerini, artık kuryelerin hangi adrese hangi sıralamayla ve ne kadar sürede ulaşacağını sistemlerde yapılan optimizasyonlarla anlık olarak izlenebildiklerini kaydediyor. Müşteri deneyimini iyileştirmenin rekabetçi bir avantaj sağlamaya devam edeceğini aktaran Cem Oğuz, kargo kabinlerinde de ‘anti vandalizm’ yatırımlarını önceliklendirdiklerini iletiyor. Evde olmayan veya paketini ev yerine kargo kabinine bırakılması talebinde artış olduğunu anlatan Cem Oğuz, bu kabinlerin güvenliği içinde kabinlerde kullanılan çelikten, kabinin sabitlenmesine kadar ciddi yatırımları devreye aldıklarını söylüyor.