Koronavirüs salgını, fiziksel ortamda düzenlenen etkinlikleri online ortama taşıdı. Online etkinliklerin önümüzdeki dönemde de tercih edileceği öngörülüyor. Birçok kurum toplantılarını çevrim içi kanallar üzerinden sürdürmeyi planlıyor.
BURCU TUVAY
Pandemi süreci tüm dünyayı etkisi altına aldı. Bu süreçte şirketler dijitalleşmenin önemini bir kez daha anladılar. Zira bu dönemde Instagram ve Zoom gibi uygulamalar üzerinden düzenlenen online etkinliklerle aynı anda binlerce kişi bir araya geldi ve fiziki ortamda gerçekleştirilmesi zor olan organizasyonlara imza atıldı.
Normal dönemde programı uydurup, ulaşımı ayarlayıp katılımı zor olan etkinlikler, evimizde oturduğumuz bu süreçte bir tık uzağımıza geldi.
Online etkinliklerin önümüzdeki dönemde de tercih edileceği öngörülüyor. Birçok kurum, rutin toplantılarına çevrimiçi kanallar üzerinden devam etmeyi planlıyor. Bu etkinlikler arasında sanal ticari heyetler, farklı ülkelerin katılımıyla gerçekleşecek online forumlar, KOBİ'lere yönelik eğitimler de bulunuyor. Biz de kurumların online etkinlik ajandasını araştırdık.
DAYANIŞMA PLATFORMU KURDU
Borusan Holding, pandemi sürecinde Dayanışma Destek Platformu ismini verdiği bir projeyi hayata geçirdi. Burada her salı ve perşembe gerçekleştirilen webinarlar aracılığıyla pandemi sürecinde iş yaşamına yönelik bilgi birikimi ve know-how paylaşımı yapılıyor.
Borusan Holding İnsan Kaynakları ve Kurumsal İletişim Grup Başkanı Nursel Ölmez Ateş, "Önümüzdeki dönemde online etkinliklerin sürmesini bekliyorum. Daha uzun vadeli baktığımızda da tabii ki webinarlar bir eğitim ve bilgi paylaşım aracı olarak bizimle olmaya devam edecek" diyor.
900'DEN FAZLA GENCE ULAŞTI
Esas Sosyal, #genclereumutverin kampanyasıyla, Covid-19 ile mücadele sürecinde üniversitelerin eğitime ara vermeleri nedeniyle gerçekleştirilemeyen pek çok eğitim ve seminerin yarattığı boşluğu doldurdu ve gençlerin bu dönemde kendilerini geliştirmelerine destek oldu.
Esas Sosyal Kurucusu Emine Sabancı Kamışlı, "Nisan-mayıs döneminde gerçekleştirdiğimiz 18 etkinlikle 900'den fazla gence ulaştık. Kampanyamız haziran ayında da gençlerin okuldan işe geçiş süreçlerine odaklanan konulara yer vererek devam edecek" diye konuşuyor.
DİJİTAL SOHBETLER DÜZENLİYOR
Türkiye Kadın Girişimciler Derneği (KAGİDER), uzaktan çalışma sürecinin başlangıcından bugüne yani 2,5 aydır 'KAGİDER Dijital Sohbetler' başlığı altında her hafta yaklaşık 300 katılımcının takip ettiği online buluşmalar düzenliyor.
KAGİDER Başkanı Emine Erdem, iş yaşamı ve özel hayatların koşturmacası içerisinde yetişilemeyen pek çok etkinliğe bilgisayar başından kolayca katılımın mümkün olduğuna dikkat çekiyor. Erdem, "Pandemi sürecinin etkisiyle tüm iş yapış biçimlerine yansıyacak bu dijital dönüşümün etkinliklerde de kendisini göstereceğini düşünüyorum" diyor.
ANADOLU'YU DİJİTALE AÇTI
Türk Girişim ve İş Dünyası Konfederasyonu (TÜRKONFED), Dijital Anadolu projesi ve Dijital Dönüşüm Merkezi’ni online olarak KOBİ’lerin ücretsiz hizmetine açtı. KOBİ’lerin kapasitelerini geliştirdiği ‘İşimi Yönetebiliyorum’ projesi de online ortama taşındı.
TÜRKONFED Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Turan, “Online etkinlikler ve toplantılarla zamanı daha verimli kullanırken teknolojinin yarattığı hızın da avantajından yararlanıyoruz. Yaratıcı fikirlerin gelişmesini de destekleyen bir süreç yaşadık” diyor.
FARKINDALIĞI ARTIRIYOR
British American Tobacco (BAT) Türkiye, zihni geliştirmek, konsantrasyon problemlerini çözmek, kişisel farkındalığın oluşmasını desteklemek gibi amaçları olan ‘Mindfullness’ çalışmalarını etkinliklerinin bir parçası haline getirdi.
Aynı zamanda pazarlamanın yeni dönemde çok farklı bir sürece evrilmesiyle pazarlama iletişimi 4.0’a da ağırlık verilecek. BAT Türkiye Kafkaslar ve Kuzey Afrika İK Direktörü Gökçe Kulak, “İlerleyen süreçte online eğitimleri, çalışanlarımızın da talepleri doğrultusunda belirli bir ölçüde uygulamaya devam etmeyi düşünüyoruz” diye konuşuyor.
BUTİK EĞİTİMLER VERİYOR
Petrol Ofisi Madeni Yağlar tarafından kurumsal şirketlere online eğitimler veriliyor. Pandemi sürecinde sürdürülen ve muhtemelen sonrasında da devam edecek online eğitimler tüm sektörlere yönelik olarak düzenleniyor. Uygulama, katılımcılarca talep edilen başlıklar altında, ihtiyaç duyulan konularda özel oluşturulan butik eğitimlerden oluşuyor. Bir müşteri için birçok
SANAL TİCARİ HEYET DÜZENLİYOR
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), Ticaret Bakanlığı'nın koordinasyonu ile sanal ticaret heyetlerine başladı. Yıl içinde 28 ülkeye ticaret heyeti yapılması planlanıyor.
Haziran ayı içerisinde Kenya, Hindistan ve Güney Kore heyetleri gerçekleştirilecek. Temmuz ayında ise Pakistan ve Nijerya heyetleri planlar dahilinde. Kazakistan, Almanya, Bulgaristan, İngiltere de hedef ülkeler arasında yer alıyor.
BURCU TUVAY
[email protected]
Pandemi süreci tüm dünyayı etkisi altına aldı. Bu süreçte şirketler dijitalleşmenin önemini bir kez daha anladılar. Zira bu dönemde Instagram ve Zoom gibi uygulamalar üzerinden düzenlenen online etkinliklerle aynı anda binlerce kişi bir araya geldi ve fiziki ortamda gerçekleştirilmesi zor olan organizasyonlara imza atıldı.
Normal dönemde programı uydurup, ulaşımı ayarlayıp katılımı zor olan etkinlikler, evimizde oturduğumuz bu süreçte bir tık uzağımıza geldi.
Online etkinliklerin önümüzdeki dönemde de tercih edileceği öngörülüyor. Birçok kurum, rutin toplantılarına çevrimiçi kanallar üzerinden devam etmeyi planlıyor. Bu etkinlikler arasında sanal ticari heyetler, farklı ülkelerin katılımıyla gerçekleşecek online forumlar, KOBİ'lere yönelik eğitimler de bulunuyor. Biz de kurumların online etkinlik ajandasını araştırdık.
DAYANIŞMA PLATFORMU KURDU
Borusan Holding, pandemi sürecinde Dayanışma Destek Platformu ismini verdiği bir projeyi hayata geçirdi. Burada her salı ve perşembe gerçekleştirilen webinarlar aracılığıyla pandemi sürecinde iş yaşamına yönelik bilgi birikimi ve know-how paylaşımı yapılıyor.
Borusan Holding İnsan Kaynakları ve Kurumsal İletişim Grup Başkanı Nursel Ölmez Ateş, "Önümüzdeki dönemde online etkinliklerin sürmesini bekliyorum. Daha uzun vadeli baktığımızda da tabii ki webinarlar bir eğitim ve bilgi paylaşım aracı olarak bizimle olmaya devam edecek" diyor.
900'DEN FAZLA GENCE ULAŞTI
Esas Sosyal, #genclereumutverin kampanyasıyla, Covid-19 ile mücadele sürecinde üniversitelerin eğitime ara vermeleri nedeniyle gerçekleştirilemeyen pek çok eğitim ve seminerin yarattığı boşluğu doldurdu ve gençlerin bu dönemde kendilerini geliştirmelerine destek oldu.
Esas Sosyal Kurucusu Emine Sabancı Kamışlı, "Nisan-mayıs döneminde gerçekleştirdiğimiz 18 etkinlikle 900'den fazla gence ulaştık. Kampanyamız haziran ayında da gençlerin okuldan işe geçiş süreçlerine odaklanan konulara yer vererek devam edecek" diye konuşuyor.
DİJİTAL SOHBETLER DÜZENLİYOR
Türkiye Kadın Girişimciler Derneği (KAGİDER), uzaktan çalışma sürecinin başlangıcından bugüne yani 2,5 aydır 'KAGİDER Dijital Sohbetler' başlığı altında her hafta yaklaşık 300 katılımcının takip ettiği online buluşmalar düzenliyor.
KAGİDER Başkanı Emine Erdem, iş yaşamı ve özel hayatların koşturmacası içerisinde yetişilemeyen pek çok etkinliğe bilgisayar başından kolayca katılımın mümkün olduğuna dikkat çekiyor. Erdem, "Pandemi sürecinin etkisiyle tüm iş yapış biçimlerine yansıyacak bu dijital dönüşümün etkinliklerde de kendisini göstereceğini düşünüyorum" diyor.
ANADOLU'YU DİJİTALE AÇTI
Türk Girişim ve İş Dünyası Konfederasyonu (TÜRKONFED), Dijital Anadolu projesi ve Dijital Dönüşüm Merkezi’ni online olarak KOBİ’lerin ücretsiz hizmetine açtı. KOBİ’lerin kapasitelerini geliştirdiği ‘İşimi Yönetebiliyorum’ projesi de online ortama taşındı.
TÜRKONFED Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Turan, “Online etkinlikler ve toplantılarla zamanı daha verimli kullanırken teknolojinin yarattığı hızın da avantajından yararlanıyoruz. Yaratıcı fikirlerin gelişmesini de destekleyen bir süreç yaşadık” diyor.
FARKINDALIĞI ARTIRIYOR
British American Tobacco (BAT) Türkiye, zihni geliştirmek, konsantrasyon problemlerini çözmek, kişisel farkındalığın oluşmasını desteklemek gibi amaçları olan ‘Mindfullness’ çalışmalarını etkinliklerinin bir parçası haline getirdi.
Aynı zamanda pazarlamanın yeni dönemde çok farklı bir sürece evrilmesiyle pazarlama iletişimi 4.0’a da ağırlık verilecek. BAT Türkiye Kafkaslar ve Kuzey Afrika İK Direktörü Gökçe Kulak, “İlerleyen süreçte online eğitimleri, çalışanlarımızın da talepleri doğrultusunda belirli bir ölçüde uygulamaya devam etmeyi düşünüyoruz” diye konuşuyor.
BUTİK EĞİTİMLER VERİYOR
Petrol Ofisi Madeni Yağlar tarafından kurumsal şirketlere online eğitimler veriliyor. Pandemi sürecinde sürdürülen ve muhtemelen sonrasında da devam edecek online eğitimler tüm sektörlere yönelik olarak düzenleniyor. Uygulama, katılımcılarca talep edilen başlıklar altında, ihtiyaç duyulan konularda özel oluşturulan butik eğitimlerden oluşuyor. Bir müşteri için birçok
SANAL TİCARİ HEYET DÜZENLİYOR
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), Ticaret Bakanlığı'nın koordinasyonu ile sanal ticaret heyetlerine başladı. Yıl içinde 28 ülkeye ticaret heyeti yapılması planlanıyor.
Haziran ayı içerisinde Kenya, Hindistan ve Güney Kore heyetleri gerçekleştirilecek. Temmuz ayında ise Pakistan ve Nijerya heyetleri planlar dahilinde. Kazakistan, Almanya, Bulgaristan, İngiltere de hedef ülkeler arasında yer alıyor.