20 yıldır sadakat ve ödül puan projeleri hayata geçiren Biggplus Şirketler Grubu, 95 ülkede bin 500 proje üstlendi. 2019'da 200 milyon TL ciro yapan şirket bu yıl yüzde 35 büyümeyi, üç yıl sonra da 500 milyon TL ciroya ulaşmayı hedefliyor.
ÖZLEM BAY YILMAZ
[email protected]
Loyalty programları; segmente edilmiş haliyle müşteri sadakat, bayi ödüllendirme ve çalışan takdir ve bağlılık programları başarılı şirketlerin arkasındaki en büyük destekçilerden biri.
Bu programların sunduğu avantajlarla şirketler, markalarına sadık müşteriler, veri tabanı üzerinden yönetilen bayiler ve motive edilmiş mutlu çalışanlar oluşturup satışlarını artırarak kârlılıklarını yükseltiyorlar.
Biggplus Şirketler Grubu çatısı altında faaliyet gösteren BiggLoyalty, bu alanda Türkiye, Ortadoğu ve Avrupa'da faaliyet gösteren şirketlerden biri.
20 yıllık bir geçmişe sahip olan BiggLoyalty'nin hizmet verdiği müşterileri arasında, THY Shop & Miles, AvivaSa, Unilever, Coca-Cola, Samsung, General Electric, Turkcell ve Socar'ın da aralarında bulunduğu pek çok uluslararası şirket var. Grup, bugüne kadar 95 ülkede bin 500 proje üstlendi.
HEDEF YURTDIŞI
Başta Araş Holding olmak üzere pek çok kurumda üst düzey yönetici olarak çalıştıktan sonra Biggplus Şirketler Grubu'nu kuran Enis Karslıoğlu, şirketini önümüzdeki yıllarda global arenada daha aktif hale getirmeyi hedefliyor.
Yurtdışında büyümeye odaklandıklarını belirten Enis Karslıoğlu, "Ortadoğu ve Kuzey Afrika bölgesine hizmet veren Dubai ofisimizi ve lojistik merkezimizi iki yıl önce kurduk.
Geçen yıl da Avrupa'ya hitap eden Amsterdam ofisimizi ve lojistik merkezimizi devreye aldık. Bu yıl ise kısa bir süre sonra ABD'de hizmet verecek New Jersey lojistik merkezimizi ve ofisimizi açmayı planlıyoruz" diyor.
Geçen yıl 200 milyon TL ciroya ulaşan ve bu yıl yüzde 35'lik büyüme hedefleyen grubun faaliyetlerinin yüzde 10'luk kısmını yurtdışı oluşturuyor. Önümüzdeki yıllarda bu oranın yüzde 50'yi aşması planlanıyor.
YENİ OFİSLER AÇIYOR
Şirketler için sadakat uygulamaları yürüten BiggLoyalty'nin bilinen en büyük projesini, Türk Hava Yolları'nın müşterilerini ödüIlendirmek için kullandığı Shop & Miles oluşturuyor.
Shop & Miles projesini 95'i aşkın ülkede yöneten şirket, yine son kullanıcı alanında AvivaSa, çalışan sadakati programlarında Unilever, Kordsa, ABC Deterjan, Albaraka Türk, bayi sadakati alanında ise E.C.A ve Samsung gibi şirketlerle çalışıyor.
Enis Karslıoğlu, öncelikli hedeflerinin global projeleri artırmak ve Türkiye'den de IT ve servis sektöründe çok iyi şirketlerin çıkabileceğini dünyaya göstermek olduğunu vurguluyor.
Karslıoğlu, bu nedenle ekiplerini dil bilen yetenekli insanlarla zenginleştirip, dünya çapında sonuç alacak sadakat projelerine odaklandıklarını ifade ediyor.
Bu hedefi gerçekleştirmek için de yurtdışında ofisler ve lojistik merkezleri açtıklarını, yeni projeleri hayata geçirdiklerini söylüyor.
2020 BÜYÜME YILI OLACAK
Şirket, bu yıl İstanbul, Dubai ve Amsterdam'daki ofis ve lojistik merkezlerine ilaveten ABD'de de ofis açmaya ve yeni projeleri başlatmaya öncelik verecek. Loyalty alanında çok zor bir pazar olan ABD'de başarılı olabilmek için kapsamlı hazırlıklar yapılıyor.
ABD'de merkez olarak Nevv Jer-sey seçilmiş durumda. Enis Karslıoğlu, "2020 bizim için ABD ofisimizin ve lojistik merkezimizin devreye gireceği, hem yazılımlarımızı ihraç edeceğimiz hem de projelerimizde kullanmak üzere çok kıymetli Türk markalarımızın ürünlerini ihracata ve global pazarlara götüreceğimiz çok önemli bir büyüme yılı olacak" diye konuşuyor.
Dijital dönüşümün büyük hız kazandığı bu dönemde, BiggLoyalty, müşterileri için geliştirdiği ürün ve çözümlerde, CRM, big data, sosyal medya, mobil uygulamalar ve e-ticaret teknolojilerini kullanıyor.
Şirket, 2020 ve sonrasındaki 10 yıl için hem mobil tarafta seferberlik ilan etti hem de dijital teknolojilere yatırım yapmaya karar verdi. Bunun için de 5,5 milyon TL'lik yatırım bütçesi ayırdı.
İHRACATÇILARA DAVET
Şirketin yurtdışı ofislerinin sadece bulundukları ülkelerdeki şirketlere değil ihracat yapan Türk markalarına da faydası olacak. Enis Karslıoğlu, Türkiye'deki ihracatçı şirketlere global düzeyde bayi ve müşteri ağlarını güçlendirmeleri için projeler yapmaya başladıklarını da ifade ediyor.
Karslıoğlu, kurdukları büyük altyapı ile temel isteklerinin, dünya çapında ihracat yapan Türk markalarının loyalty projelerini uygulayarak, bayi ve satış noktalarında çok daha hızlı ve etkili büyümelerini sağlamak olduğunu söylüyor.
Türk markalarına veri toplatıp, müşteri sadakat projelerini gerçekleştirerek satışlarını artırıp kârlılıklarını yükseltmeyi hedeflediklerini de belirtiyor.
Türkiye İhracatçılar Meclisi'ne (TİM) üye birçok büyük firma yurtdışında bayi ve satış örgütü kurmak ve markasına bağlı müşteriler oluşturmak istiyor. Bigg-. Loyalty, bu firmalara satış arttırıcı bayi ödüllendirme ve son kullanıcı ödül puan projeleri sunuyor.
SEKTÖRÜN BÜYÜKLÜĞÜ 3 MİLYAR TL
Dünyada loyalty sektörünün hacmi 20 milyar doların üzerinde ve bu alanda faaliyet gösteren yüzlerce şirket var. Hem travel incentive firmaları hem de dijital ajanslar bu sektöre çözüm ve projeler geliştiriyorlar.
Bu alanda önde gelen ülke ise ABD. Türkiye'de de 1999 yılından bu yana gelişme gösteren sektörün büyüklüğü 3 milyar TL civarında. Sektör her yıl ortalama yüzde 20 büyüyor.
Enis Karslıoğlu, şu öngörülerde bulunuyor: "Şu anda ihracatta büyümek isteyen, bayisini önemseyen, müşterilerine değer yaratmak isteyen ej telekom, FMCG, gıda, içecek, otomotiv, finans, sigorta dahil birçok sektörün müşteri bağlılık projelerine ilgisi söz konusu.
Öte yandan önümüzdeki dönemde global çapta rekabet etmek ve çalışanlarını dijital ortamda takdir edip ödüllendirmek isteyen insan kaynakları yöneticilerinin de çalışan motivasyon ve ödüllendirme çözümlerimize büyük ilgi göstermelerini bekliyoruz."