2023 başında halka arz sürecini tamamlamaya hazırlanan Bisse Group, yurtdışında atağa kalkacak. Bisse Group İcra Kurulu Başkanı Onur Kefeli, “Gelecek iki yılda Türkiye'de 10 mağaza açacağız. Rusya'da ise 16 mağaza açarak çıkarma yapacağız" diyor.
4-17 Eylül 2022 tarihli sayıdan
Türkiye'nin önde gelen gömlek markalarından Bisse'nin hikayesi, 1976 yılında Artvin Yusufeli'den İstanbul'a gelen Mustafa Kefeli'nin bir atölyede çalışması ile başladı.
1976 yılında İstanbul Vefa'da tutulan 60 m2'lik dükkan ve iki küçük makine ile İbrahim ve Mustafa Kefeli kardeşlerin fason gömlek üretimine başlaması Bisse için atılan ilk temel oldu. İki kardeş 'Birlikte İlkemiz Sanatla Sanayiye Erişmek' ilkesini benimseyerek, bu ilkenin baş harflerinden oluşan Bisse markasına can verdiler.
2008 yılında abisi İbrahim Kefeli ile birlikte çıktıkları yolda ayrılarak Mustafa Kefeli tek başına devam etme kararı aldı.
2022'yi 450 milyon TL ciro ile kapatmaya hazırlanan Bisse, bugün yurtiçi ve yurtdışında toplam 45 mağaza ile faaliyet gösteren butik gömlek zincirine dönüştü.
Şirketin yönetimi bugün ikinci kuşak Onur ve Ongun Kefeli kardeşlere emanet. Önümüzdeki iki yıl içerisinde Rusya'ya toplam 16 mağaza açarak, tam anlamıyla bir çıkarma yapacaklarını söyleyen Bisse Group Yönetim Kurulu Üyesi ve İcra Kurulu Başkanı Onur Kefeli, İstanbul, Antalya, Bodrum, Selanik ve Katar havalimanlarına da şubeler açarak birbirine entegre olan uçuşlarda var olmak istediklerini belirtiyor.
Tokat Erbağ'da yaklaşık 200 milyon TL yatırımla yeni bir fabrika kurduklarını ifade eden Kefeli, "Bisse ve Kefeli Giyim olarak tekstil alanımızda 2023'ün ilk çeyreğinde halka arz sürecini tamamlayacağız. Oradan sağladığımız finansal katkıyı sadece yatırım alanında kullanacağız" diyor. Kefeli ile yeni yatırımlarını ve büyüme hedeflerini konuştuk.
Bisse olarak ne kadar mağazaya ulaştınız?
Yurtiçinde ve yurtdışında toplam 45 mağazamız var. Bunların 17'si yurtdışında. 450 corner'la da faaliyet gösteriyoruz.
Yurtdışında nasıl bir büyüme stratejisi izliyorsunuz? Buradaki hedefleriniz neler?
Yurtdışında master franchise sistemiyle ilerliyoruz. Azerbaycan'da mağaza sayımızı üçe çıkaracağız. Bunun yanı sıra Türkmenistan, Güney Afrika, İsviçre, Belçika'da mağazalarımız var. Katar'da bir şube açıyoruz. Kiev'deki üç mağazamızı kapattık. Moskova, Soçi ve St. Petersburg'a 2023 ve 2024'te 16 mağaza açacağız. Rusya'ya tam anlamıyla çıkartma yapmaya hazırlanıyoruz.
Yurtiçinde kaç mağaza açma hedefiniz var?
Türkiye'de yaklaşık 10 mağaza açacağız. Bunun için de 1,5 milyon ile 2 milyon TL arasında yatırım yapacağız. İzmir'de bir mağaza açma planımız var. İstanbul Havalimanı'nda dış hatlarda ikinci mağazayı açıyoruz. Dünyanın en iyi gömlekçisi olduğumuzu göstermek için butikleşerek bu stratejiyi yaptık. Buna entegre olarak Antalya, Bodrum, Selanik ve Katar havalimanlarına mağazalar açacağız. Birbirinden beslenen uçuşlarda ağlara sahip olmak istiyoruz. Mağazaların 40 metrekareyi geçmediği gömlek butikleri açacağız.
En büyük pazarlarınız hangi ülkeleri kapsıyor? Yeni pazarlara açılacak mısınız?
Siparişlerin yüzde 99'unu Avrupa'dan alıyoruz. En büyük pazarımız Almanya. Belçika ve Fransa'ya markalı ihracat yapıyoruz. 2024'e kadar başka bir ülke için üretim yapamayız çünkü tüm üretim bantlarımız
dolu. Türkiye'ye yurtdışından ciddi bir müşteri akıyor.
Artık tekstil sektöründe de dijitalleşme konusunda ciddi yatırımlar yapıldığını görüyoruz. Sizin bu konuda ne gibi çalışmalarınız var?
2023 yılında yazılım için 4,5 milyon dolar bütçe ayırdık. Personel ve ürünlerin daha iyi yönetildiği AR-GE sistemleri, ürün takip, personel takip ve primlendirme, müşteriye daha hızlı ve konforlu alışveriş sağlamaya yönelik yazılım yatırımı yapıyoruz.
Şu an ne kadarlık üretiminiz bulunuyor? Tokat'ta kuracağınız fabrikayla birlikte ne kadar üretime ulaşmış olacaksınız?
Kefeli Giyim'e ait Rami'de 2 bin metrekare alana kurulu günlük kapasitesi yaklaşık 2 bin 500 adet olan bir fabrikamız var. Yüzde 88 ihracat oranıyla üretim gerçekleştiriyor. Yeni fabrikamızı Tokat Erbağ'da kuruyoruz. 30 bin metrekare arazinin tahsisini aldık ve ilk deneme atölyemizi açtık. Bin 500 metrekarede şu an 120 kişilik istihdamla 15 Eylül'de üretim bandından ilk gömleğimizi alacağız. İlk etapta gömlekle başlayacak, ardından tişört ve pantolon üretimini de kendi üretim ağımızın içine alacağız. Tokat'ta günlük 10 bin adedin üzerinde bir üretim hedefimiz var.
Bu fabrika için ne kadarlık bir yatırım yapacaksınız?
Toplamda 10 bin metrekarelik bir fabrika olacak. Fabrika için yaklaşık 200 milyon TL yatırım yapacağız. Bu fabrikada toplam 2 binden fazla kişiyi istihdam edeceğiz. Burayı bir lojistik ve entegre tesise dönüştüreceğiz. Bu fabrika tamamen ihracat yapacak.
Ne kadar ihracat ve ciro hedefliyorsunuz?
Tokat'tan yıllık 100 milyon Euro ihracat hedefliyoruz. 2022'yi 450 milyon TL ciro ile tamamlamayı hedefliyoruz. Önümüzdeki yıl 1 milyar TL'den fazla ciro hedefimiz var. Bisse ve Kefeli Giyim olarak tekstil alanımızda 2023'ün ilk çeyreğinde halka arz sürecini tamamlayacağız. Oradan sağladığımız finansal katkıyı sadece yatırım alanında kullanacağız. Borsaya açılmakla birlikte yatırım gücümüzü daha çok artıracağız.
“DÜNYADA EN FAZLA DESEN YAPAN MARKAYIZ”
“Fiziksel mağazacılık dünyada azalıyor. Biz de e-ihracata başladık. Bugün bir mağaza açmanın çok ciddi bir maliyeti var. Dünyada büyük bir personel krizi var. Avrupa'da, Rusya'da ve ABD ile büyük web siteleriyle anlaştık. Kendi sitemizi bu sitelere açtık.
Dünyada en fazla desen yapan markayız. Bin 400 desenimiz var. Türkiye'de ve dünyada buna yaklaşan bir marka yok. Birçok markanın özel dikimle yaptığı üretimi seri olarak yapıyoruz. Dünyanın en kaliteli butik üretimini fabrikalaştırıyoruz."
“TOKAT’TA EĞİTİM AKADEMİSİ KURUYORUZ”
"Tokat'ta çok ciddi okumuş ve genç nüfus var. Tokat'ta bir eğitim akademisi kuruyoruz. Biz oradan diğer illerimize ve yurtdışına mağazacı ve yönetici yetiştireceğiz. Tokat Üniversitesi ile bir iş birliği yapmayı planlıyoruz. Fabrikanın içine örnek bir mağaza kurarak sektöre nitelikli eleman yetiştirmeyi hedefliyoruz."