DOLAR
34,59
0,30%
DOLAR
EURO
36,06
-0,48%
EURO
GRAM ALTIN
3019,09
1,91%
GRAM ALTIN
BIST 100
9549,89
1,94%
BIST 100
USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla

Restoran zincirlerinde yeni dönem önlemleri

27 Ekim 2022 | 15:52
Restoran zincirlerinde yeni dönem önlemleri
Koronavirüs salgını nedeniyle restoranlar da birçok önlem almak zorunda kaldı. Dijital menü, temassız ödeme gibi teknolojileri yoğun olarak kullanmaya başlayan restoran zincirleri, hijyen ve havalandırma gibi alanlarda da yeniliğe gitti.
BURCU TUVAY
[email protected]

Covid-19 salgınının ülkemizdeki etkisinin yavaşlamasıyla birlikte, her sektörde olduğu gibi gıda sektöründe de yasal prosedürlerle kontrollü sosyal hayata geçiş başladı. Ancak mart ayından bu yana salgının hayatımızda yaratmış olduğu büyük değişimler "yeni normal"de de kalıcı izler bırakmaya devam edecek.

Tabloyu görmek için görsellere tıklayın.



Bu anlamda, önümüzdeki süreçte paket servis ve temassız teslimata olan talebin devam edeceği ifade ediliyor. Bir yandan paket servis altın çağını yaşarken, diğer yandan restoranlar da yeniden tedbirli bir şekilde misafir ağırlamaya başladı.

Restoranlar bu döneme dijital menü, temassız ödeme gibi uygulamaları kullanmaya başlayarak girdi. Bir yandan da birçok işletme havalandırma konusunda teknolojik değişimlere gitti. Biz de yeni dönemde restoran zincirlerinin aldığı önlemleri ve planlarını araştırdık.

PAKET SERVİS ARTACAK

TFI TAB Gıda Yatırımları CMO'su Sinan Ünal, önümüzdeki süreçte de tedbir konusundaki hassasiyetin devam edeceğini söylüyor. Temassız teslimatı her kanalda arttırmak için çalışmalarının devam ettiğini söyleyen Ünal, "Hayat Eve Sığar" mobil uygulaması üzerinden her bir restoran için HES kodları oluşturulacağını vurguluyor.

Her bir ekip çalışanı kodlarını alıp günlük olarak restoran sorumlusuna iletecek. Ekipte sağlık riski bulunan bir çalışan saptandığında, yasal prosedürler adım adım uygulanarak gerekli tedbirler hayata geçirilecek. Ünal, "Paket servis cirolarının da kalıcı olarak şirketlerin daha büyük gelir kalemini oluşturduğu bir döneme gireceğiz" diye konuşuyor.

İMALATHANE AÇACAK

Bu dönemde dijitalleşmenin önem kazanacağını ifade eden Kaşıbeyaz Lezzet Grubu YKB Vekili Murat Kaşıbeyaz, paket servisin de daha ağırlık kazanacağını belirtiyor. Dünya Sağlık Örgütü'nden (DTÖ) hijyen sertifikasına sahip olduklarına dikkat çeken Kaşıbeyaz, tüketicilere daha taze ürünler sunabilmek için yeni imalathaneler açmayı planladıklarını söylüyor.

Kaşıbeyaz, "Donmuş gıdaya karşı olduğumuz için, Baklava Shop ve Satır Arası franchise'larımız için İzmir, Antalya ve Ankara'da imalathane açmaya hazırlanıyoruz. Böylece ürünler tazeliklerini koruyarak şubelere dağıtılmış olacak" diyor.

DİJİTALLEŞMEYE YATIRIM YAPTI

Little Caesars, pandemi ile birlikte temassız teslimat uygulaması "Sıfır Temas"ı başlattı. Tüm bu süreçte yüksek önlemler içeren yeni standardı korumak için şube denetimlerini ve personel eğitimlerini artırdı. Little Caesars Türkiye Genel Müdürü Banu Arıduru, iki yılda dijitalleşmeye 2 milyon TL'den fazla yatırım yaptıklarını söylüyor.

Pazarlamada dijitale ağırlık verdiklerini ve pazarlama bütçelerinin yüzde 60'ını dijital reklam yatırımlarının oluşturduğunu da belirtiyor. Arıduru, "Salgın döneminde de artan eve sipariş sürecini yönetirken yaptığımız bu dijital yatırımlar meyvesini verdi" diye konuşuyor.

EVE SERVİSE BAŞLAYACAK

BigChefs, pandemiden hemen önce hayata geçirdiği yeni menüsü "Gururla Bizden"de Türkiye'nin önde gelen 23 markasıyla işbirliğine giderek bu markaların kıyafetten aksesuara çeşitli ürünlerini sunmaya başladı. Profesyonel moda fotoğraflarından oluşan "Gururla Bizden" görsellerinin her birinde QR kod bulunuyor.

Böylece misafirler cep telefonlarıyla erişim sağladıkları menüyle hiç temas etmeden diledikleri siparişi verebiliyor. BigChefs CEO'su Altan Kosova, "Çok yakında misafirlerimizin sipariş verme ve ödeme süreçlerini de cep telefonları ile tamamen dijital ortamda yapmalarını sağlayacağız. Bu süreçte catering ve eve servis alanlarında hizmet vermek adına hazırlıklarımızı tamamlamak üzereyiz" diye konuşuyor.

MENÜLER DİJİTALLEŞTİ

Yeni dönemle birlikte tedbirleri en üst düzeye çıkardıklarını vurgulayan Develi Restoran CEO'su Nuri Develi, dijital menüleri de hizmete soktuklarını belirtiyor. Ayrıca temassız ödeme sistemini de devreye aldıklarını söylüyor.

Develi, "Covid-19 tehlikesinin öncelikle bilincinde olmalı ve ticari kaygılarımızdan daha çok sağlık kaygısı ile hareket etmeliyiz. Bundan dolayı dijitalleşme adına gelişmeleri yakından takip ediyoruz" diyor. Gelen konuklarından kendileriyle aynı hassasiyeti taşımalarını beklediklerini de sözlerine ekliyor.

İZLENEBİLİRLİK ÖNEM KAZANACAK

Bayramefendi Osmanlı Kahvecisi Dijital Pazarlama Uzmanı Mert Yiğitbaşı, restoran ve kafelerde özellikle müşteriye yakın duran, iletişimde kalmak durumunda olan pozisyonlardaki personelin önlemlerini eksiksiz almasının kritik bir öneme sahip olduğunu söylüyor.

Özellikle sipariş alma, ödeme yapma ve değerlendirme aşamalarının hızlı bir biçimde, küçük veya büyük işletme fark etmeksizin, dijitalleşmesini beklediklerini de ifade ediyor. Yiğitbaşı, "Ayrıca orta vadede gıda izlenebilirliğinin ve sorgulanabilirliğinin daha da önem kazanacağını ve müşterilerin gittikleri işletmelerden bu bilgilere kolaylıkla erişebilecekleri yapılar bekleyeceğini düşünüyoruz" diye konuşuyor.

TEMASSIZ ÖDEME GELİŞECEK

Temassız kredi kartı, cep telefonu ile ödeme, karekod okutma gibi temassız ödeme yöntemlerinin daha da gelişeceğini belirten Gürkan Restoran Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Gürkan Topçu, bir aplikasyon hazırlığı içinde olduklarını söylüyor.

Bu aplikasyon Gürkan Restoran Grubu'nun dört markasını tek çatı altında toplayacak. Topçu, "Bu sayede müşterilerimiz hem siparişlerini telefonlarına indirecekleri bu aplikasyonla verecekler hem de ödemelerini bu aplikasyon üzerinden gerçekleştirecekler" diyor.

CEM DOĞAN / DİVAN RESTORANLAR MÜDÜRÜ
"EVE SERVİS HİZMETİNE BAŞLADIK"
"Çalışma arkadaşlarımızın üniforma değiştirme sıklığından mal kabul prosedürlerinin yenilenmesine kadar her bir detayı en ince ayrıntısına kadar tasarladık. Kapsamlı bir Pandemi Rehberi hazırlayarak tüm çalışanlarımıza ulaştırdık.

Eve servis hizmetimize Yemek Sepeti Vale ve Getir Yemek platformları üzerinden başladık. DivanLife mobil uygulamamız sayesinde otel restoranlarımız misafirlerimizden online rezervasyon ve sipariş alabiliyor ve bu sayede misafirlerimizle dijital bir etkileşimde bulunabiliyoruz.
Mobil uygulama üzerinden sipariş, masadan sipariş, gel-al tipi hizmetleri uygun birimlerimizde devreye alacağız."
0


  • ALTIN GRAM - TL 3019,09 1,91%
  • ALTIN ONS 2714,46 1,6%
  • BIST 100 9549,89 1,94%
  • DOLAR/JAPON YENI 154,837 0,215%
  • DOLAR/KANADA DOLARI 1,39777 0,06873%
  • DOLAR/RUS RUBLESI 104,35 3,4169%
  • DOLAR/TURK LIRASI 34,5889 0,2978%
  • EURO/DOLAR 1,0418 -0,5869%
  • EURO/TURK LIRASI 36,0649 -0,4834%
  • STERLIN/DOLAR 1,25309 -0,51762%
EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL