Bu yıl mağaza sayısını 620'ye, cirosunu 1,5 milyar TL'ye çıkartmayı hedefleyen Penti, 62 milyon TL yatırım yapacak. Şirket yurtdışında mağaza sayısını artırmanın yanı sıra yeni bir model deneyerek internet sitesi franchise'ı da verecek.
AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
[email protected]
Penti, yurtiçinde 364, yurtdışında ise 170 olmak üzere toplamda 534 mağazasıyla Türkiye'nin hızlı büyüyen perakende markalarından biri. 2018 yılını yüzde 29 büyüme ve 1,1 milyar TL'yle kapatan Penti, 2019 yılı sonunda cirosunu 1,5 milyar TL'ye çıkarmayı hedefliyor. Mağaza sayısını bu yıl 620'ye çıkartmayı planlayan şirket, 62 milyon TL de yatırım yapacak.
Son dönemde yurtdışı büyümeye odaklanan şirket, mağaza açmanın yanı sıra e-ticaretle büyümek için yeni bir model uygulamaya hazırlanıyor. İnternet sitesi için franchise vermeyi planlayan şirket, bu modeli ilk olarak Avustralya pazarında deneyecek.
Mağaza bayiliği gibi e-ticaret bayiliği vereceklerini söyleyen Penti Yönetim Kurulu Başkanı Sami Kariyo, "Sitenin tüm tasarım ve alt yapısını biz vereceğiz. Ortağımız lojistiği kendi sağlayacak. Satış üzerinden kâr payı alacağımız bir model hayata geçireceğiz" diyor.
HEDEF ABD PAZARI
Avustralya'nın ardından hedefteki pazarlardan biri de ABD. Fiziksel mağazaların yanı sıra e-ticaret sitesi ile birlikte büyük bir operasyon ile ülkeye girmeyi planlayan şirketin hedefinde Chicago var.
Yurtdışında ilk internet mağazasını geçen yıl Romanya'da açan şirket, bu ülkede kendi operasyonunu yönetiyor. www.penti.com.ro'dan Romanya merkezli olmak üzere tüm Avrupa Birliği ülkelerine satış yapılması planlanıyor.
Penti'nin dijital dünyaya yaptığı yatırımlar ile birlikte online satış kanalı www.penti. com'da cirosunu bir önceki yıla göre yüzde160 artırdı. Bu büyüme hızının yurtiçinde katlanarak artmaya devam edeceğini ifade eden Penti Yönetim Kurulu Başkanı Sami Kariyo, ciro içinde e-ticaretin payının yüzde 4'e ulaştığını, 2019'da yüzde 70 büyüme öngördüklerini belirtiyor.
PENTİ YOUNG HIZLI BÜYÜYOR
Geçtiğimiz yıl ilk corner'ı ile Penti mağazalarında yer almaya başlayan, 3-15 yaş arası çocuk ve genç hedef kitleye hitap eden Penti Young markası da önümüzdeki dönemde şirketin büyümesine ivme katacak aktörlerden biri olacak.
Marka, bir önceki yıla göre tam iki kat ciro büyümesi gösterdi. 2018 yılını 30 nokta ile tamamlayan Penti Young, 2019 yılında açılacak 25 yeni nokta ile yıl sonunda 55'e ulaşacak. Kariyo, 2019'da Penti Young markasına özel mağazalar açmayı planladıklarını belirtiyor.
Penti, dijitalleşmeyi de mağazalarına taşımaya hazırlanıyor. Bunun için 2019'da Penti Future Store olarak adlandırılan amiral gemisi bir mağaza açmaya hazırlanan şirket, 1 milyon TL civarında yatırım yapacak. Sami Kariyo, bu proje ile müşterilerinin alışveriş deneyimini iyileştirmeyi hedeflediklerini belirtiyor.
AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
[email protected]
Penti, yurtiçinde 364, yurtdışında ise 170 olmak üzere toplamda 534 mağazasıyla Türkiye'nin hızlı büyüyen perakende markalarından biri. 2018 yılını yüzde 29 büyüme ve 1,1 milyar TL'yle kapatan Penti, 2019 yılı sonunda cirosunu 1,5 milyar TL'ye çıkarmayı hedefliyor. Mağaza sayısını bu yıl 620'ye çıkartmayı planlayan şirket, 62 milyon TL de yatırım yapacak.
Son dönemde yurtdışı büyümeye odaklanan şirket, mağaza açmanın yanı sıra e-ticaretle büyümek için yeni bir model uygulamaya hazırlanıyor. İnternet sitesi için franchise vermeyi planlayan şirket, bu modeli ilk olarak Avustralya pazarında deneyecek.
Mağaza bayiliği gibi e-ticaret bayiliği vereceklerini söyleyen Penti Yönetim Kurulu Başkanı Sami Kariyo, "Sitenin tüm tasarım ve alt yapısını biz vereceğiz. Ortağımız lojistiği kendi sağlayacak. Satış üzerinden kâr payı alacağımız bir model hayata geçireceğiz" diyor.
HEDEF ABD PAZARI
Avustralya'nın ardından hedefteki pazarlardan biri de ABD. Fiziksel mağazaların yanı sıra e-ticaret sitesi ile birlikte büyük bir operasyon ile ülkeye girmeyi planlayan şirketin hedefinde Chicago var.
Yurtdışında ilk internet mağazasını geçen yıl Romanya'da açan şirket, bu ülkede kendi operasyonunu yönetiyor. www.penti.com.ro'dan Romanya merkezli olmak üzere tüm Avrupa Birliği ülkelerine satış yapılması planlanıyor.
Penti'nin dijital dünyaya yaptığı yatırımlar ile birlikte online satış kanalı www.penti. com'da cirosunu bir önceki yıla göre yüzde160 artırdı. Bu büyüme hızının yurtiçinde katlanarak artmaya devam edeceğini ifade eden Penti Yönetim Kurulu Başkanı Sami Kariyo, ciro içinde e-ticaretin payının yüzde 4'e ulaştığını, 2019'da yüzde 70 büyüme öngördüklerini belirtiyor.
PENTİ YOUNG HIZLI BÜYÜYOR
Geçtiğimiz yıl ilk corner'ı ile Penti mağazalarında yer almaya başlayan, 3-15 yaş arası çocuk ve genç hedef kitleye hitap eden Penti Young markası da önümüzdeki dönemde şirketin büyümesine ivme katacak aktörlerden biri olacak.
Marka, bir önceki yıla göre tam iki kat ciro büyümesi gösterdi. 2018 yılını 30 nokta ile tamamlayan Penti Young, 2019 yılında açılacak 25 yeni nokta ile yıl sonunda 55'e ulaşacak. Kariyo, 2019'da Penti Young markasına özel mağazalar açmayı planladıklarını belirtiyor.
Penti, dijitalleşmeyi de mağazalarına taşımaya hazırlanıyor. Bunun için 2019'da Penti Future Store olarak adlandırılan amiral gemisi bir mağaza açmaya hazırlanan şirket, 1 milyon TL civarında yatırım yapacak. Sami Kariyo, bu proje ile müşterilerinin alışveriş deneyimini iyileştirmeyi hedeflediklerini belirtiyor.