Teknolojik alandaki gelişmeler bilgisayar oyunlarını artık daha gelişmiş ürünler haline getirirken, bu oyunlar için üretilen bilgisayarlar da daha ileri donanımlarla piyasaya sürülüyor.
GÖZDE YENİOVA
[email protected]
Böylelikle oyun dünyasındaki gelişmeler ile PC dünyasındaki gelişmeler birbirine paralel bir şekilde ilerliyor. Oyun sektörünün gelişimi son dönemde PC pazarında itici güç haline gelmeye başladı. PC pazarında oyun segmentinin payı giderek artıyor.
Tabloyu görmek için görsele tıklayın.
GfK araştırmasına göre, genel PC pazarı içerisinde oyun bilgisayarlarının payı 2015 yılının ilk çeyreğinde yüzde 4,5 iken bu yılın ilk çeyreğindebu oran yüzde 8,1’e çıktı. Masaüstü bilgisayar pazarında bu pay aynı dönemde yüzde 5,3’ten yüzde 18,8’e, dizüstü bilgisayarlarda ise yüzde 4,4’ten yüzde 6,7’e yükseldi. Gelecek yıllarda bu oranların artacağı düşünülüyor.
MİLYONLARCA OYUNCU VAR
Bugün platformlara göre oyuncu sayısına baktığımızda, PC ile oyun oynayan kullanıcı sayısı Kuzey Amerika’da 177 milyon, Avrupa'da 328 milyon, Asya'da ise 458 milyon kişi. Mobil üzerinden oyun oynayan kullanıcı sayısı ise Kuzey Amerika’da 111 milyon, Avrupa'da 196 milyon, Asya'da 194 milyon kişi civarında bulunuyor.
DFC Intelligence araştırmasına göre, dünya genelinde şu anda orta seviye PC oyuncusu sayısı 199 milyon kişi civarında. Yaklaşık 1 milyar kişi ise PC oyunları oynuyor. Oyun oynama oranındaki bu artış, PC üreticilerini de bu segmentteki üretimi ve ürün çeşitlerini artırmaya itiyor.
ÖNCELİKLİ ALAN OLACAK
HP Türkiye Kişisel Sistemler Grubu Tüketici Ürünleri Kategori Yöneticisi Fatih Atlıbatur, özellikle EMEA bölgesinde oyun PC ürünlerinin ortaya koyduğu potansiyelin çok ciddi bir seviyede olduğunu söylüyor. Atlıbatur, ‘Yakın gelecekte oyun pazarının birçok üretici için en öncelikli alanlardan biri olacağını düşünüyoruz. 2018 yılına kadar müşteri portföyümüz içerisinde oyun severlerin ciddi bir pay alacağını tahmin ediyoruz” diye konuşuyor.
Oyun bilgisayarı pazarında diğer segmentlere kıyasla çok daha fazla bir büyüme beklediklerini ifade eden Fatih Atlıbatur, ayrıca VR yani sanal gerçeklik teknolojisinin bu pazarda önemli bir unsur olacağını düşünüyor.
Atlıbatur, “VR teknolojisi daha güçlü bilgisayarlara ihtiyacı da beraberinde getirecek. Bu beklentilerimizeparalel olarak geliştirdiğimiz bilgisayarlarımız ile oyun severlere yepyeni deneyimler sunacağız” diyor.
SEGMENT BÜYÜYOR
Bu segmentin şu anda birçok üreticinin yatırım yaptığı ve gün geçtikçe büyüyen bir segment olduğunu vurgulayan Dell Türkiye Ülke Müdürü Didem Duru da diğer segmentlere kıyasla fiyat algısından çok kalite, performans ve garanti beklentisinin öne çıktığını söylüyor. Duru, “Dell Türkiye olarak ürün gamımız ve satış sonrası servisimizle çok doğru adreslendiğimizi düşünüyoruz. Pazardan ciddi bir pay kazanacağımız beklentisindeyiz” diyor.
Dell Türkiye, tüketici ürün gamında oyun bilgisayarları modellerini arttırıyor. Didem Duru’nun ifadesine göre, bu segment özellikle son bir yılda 3 bin TL ile 4 bin TL fiyat aralığındaki ürünlerin artmasıyla ve üreticilerin buradaki fırsatı görmeleriyle birlikte geçen yılın aynı dönemine göre iki kattan fazla artmış durumda.
VR İTİCİ GÜÇ OLACAK
ASUS Sistem İş Grubu Türkiye Ülke Müdürü Bora Aras, her ne kadar mobilitenin getirmiş olduğu değişim mobil oyunlar pazarını büyütmüş olsa da, günümüzde PC’lerin hala oyun pazarında gücünü koruduğunu ifade ediyor. Aras, bu büyüme eğilimini kendi segmentleri içerisinde de gördüklerini söylüyor. Bora Aras, “Özellikle VR gözlüklerin de boy göstermeye başlamasının bu pazarı çok daha büyük noktalara taşıması bekleniyor.
Bu sektörün büyümesini devam ettirmesi tabii ki oyun bilgisayar pazarını da büyütüyor” diye konuşuyor. Bora Aras’a göre, her ne kadar mobil veya oyun konsolları gibi rakipleri olsa da, PC’ler sundukları kolay ve rahat oyna-nabilirlik, sahip oldukları güçlü donanımlar, bu donanımların rahatlıkla değiştirilerek güncellenebilmesi, güç ve performansı uygun fiyata sunabilmeleri gibi birçok kriter nedeniyle gücünü koruyor.
Toshiba markasına sahip TNB’nin pazarlama müdürü Gamze Akın da bilgisayar oyunları pazarındaki artışın donanıma da yansıdığını ve oyun seg-mentindeki dizüstü bilgisayarlara olan talebin arttığını söylüyor. Akın, “Özellikle yüksek performans gerektiren profesyonel oyunların geliştirilmesi ve oyun turnuvalarının da katkısıyla oyun bilgisayarlarına olan talep ve buna bağlı olarak da satışlar artıyor” diyor. Oyun segmentine daha fazla odaklanma planları olduğunu ifade eden Akın, pazarı farklılaştıracak yeni yatırım fikirleri olduğunu söylüyor.
DELL TÜRKİYE MÜDÜRÜ DİDEM DURU
"Üç kattan fazla büyüdük"
"Dell Türkiye olarak bu segmentte pazardan daha fazla bir büyüme gösterdik. Özellikle Alienware ve Inspiron7000 ürünlerinde ciddi adet artışımız var. İlk çeyrekte geçen yılın aynı dönemine göre oyun bilgisayarı kategorisinde üç kattan fazla büyüdük. Hem ürünlerimizin yaygınlığını hem de satışını artırıyoruz.
Önde gelen perakendecilerle yaptığımız mağaza içi aktivitelerle bu adetlerin daha da artmasını bekliyoruz. Bilgisayar oyunu pazarının büyümesi, bilgisayar ve çevre birimleri gibi donanım ürünlerinin büyümesine en fazla katkısı olan etken. Hızla yeni oyunların lansmanlarının yapılması, bu oyunların işlemci ve grafik performansı gerektirmesi, oyuncuların sistemlerini yenileme ihtiyacını doğuruyor. Bu nedenle oyunlar donanım satışlarında lokomotif etkisi gösteriyor!'
ASUS SİSTEM İS GRUBU TÜRKİYE ÜLKE MÜDÜRÜ BORA ARAS
'Pazarda güçlü bir konumdayız
"Geçtiğimiz yıl özellikle yüksek performanslı grafik işlemciye sahip dizüstü bilgisayarlarımızda yüzde 30 seviyesinde artış gözlemledik. Özellikle VR uyumlu donanımlara olan talebin artacağına inanıyoruz. ROG masaüstü ve dizüstü bilgisayarlarımızda önemli bir artış bekliyoruz. Oyuncular için özel geliştirdiğimiz ROG serisi masaüstü ve dizüstü bilgisayarlarımız ile oyun bilgisayarları pazarında güçlü bir konumdayız.
Bu yıl Oculus Rift sanal gerçeklik deneyimini destekleyen ASUS G11CD ve ROG G20CB masaüstü bilgisayarları ile üç boyutlu oyun deneyimi yaşatmaya başladık. Gelecekte oyun bilgisayarı portföyümüz içerisinde başta VR oyun deneyimi olmak üzere birçok yenilikçi ürünlerimiz ile üstün oyun deneyimi sunmaya devam edeceğiz. Özellikle GTX grafik işlemcili ürünlerde pazar liderliğimizi koruyup daha da büyümeyi amaçlıyoruz!
GÖZDE YENİOVA
[email protected]
Böylelikle oyun dünyasındaki gelişmeler ile PC dünyasındaki gelişmeler birbirine paralel bir şekilde ilerliyor. Oyun sektörünün gelişimi son dönemde PC pazarında itici güç haline gelmeye başladı. PC pazarında oyun segmentinin payı giderek artıyor.
Tabloyu görmek için görsele tıklayın.
MİLYONLARCA OYUNCU VAR
Bugün platformlara göre oyuncu sayısına baktığımızda, PC ile oyun oynayan kullanıcı sayısı Kuzey Amerika’da 177 milyon, Avrupa'da 328 milyon, Asya'da ise 458 milyon kişi. Mobil üzerinden oyun oynayan kullanıcı sayısı ise Kuzey Amerika’da 111 milyon, Avrupa'da 196 milyon, Asya'da 194 milyon kişi civarında bulunuyor.
DFC Intelligence araştırmasına göre, dünya genelinde şu anda orta seviye PC oyuncusu sayısı 199 milyon kişi civarında. Yaklaşık 1 milyar kişi ise PC oyunları oynuyor. Oyun oynama oranındaki bu artış, PC üreticilerini de bu segmentteki üretimi ve ürün çeşitlerini artırmaya itiyor.
ÖNCELİKLİ ALAN OLACAK
HP Türkiye Kişisel Sistemler Grubu Tüketici Ürünleri Kategori Yöneticisi Fatih Atlıbatur, özellikle EMEA bölgesinde oyun PC ürünlerinin ortaya koyduğu potansiyelin çok ciddi bir seviyede olduğunu söylüyor. Atlıbatur, ‘Yakın gelecekte oyun pazarının birçok üretici için en öncelikli alanlardan biri olacağını düşünüyoruz. 2018 yılına kadar müşteri portföyümüz içerisinde oyun severlerin ciddi bir pay alacağını tahmin ediyoruz” diye konuşuyor.
Oyun bilgisayarı pazarında diğer segmentlere kıyasla çok daha fazla bir büyüme beklediklerini ifade eden Fatih Atlıbatur, ayrıca VR yani sanal gerçeklik teknolojisinin bu pazarda önemli bir unsur olacağını düşünüyor.
Atlıbatur, “VR teknolojisi daha güçlü bilgisayarlara ihtiyacı da beraberinde getirecek. Bu beklentilerimizeparalel olarak geliştirdiğimiz bilgisayarlarımız ile oyun severlere yepyeni deneyimler sunacağız” diyor.
SEGMENT BÜYÜYOR
Bu segmentin şu anda birçok üreticinin yatırım yaptığı ve gün geçtikçe büyüyen bir segment olduğunu vurgulayan Dell Türkiye Ülke Müdürü Didem Duru da diğer segmentlere kıyasla fiyat algısından çok kalite, performans ve garanti beklentisinin öne çıktığını söylüyor. Duru, “Dell Türkiye olarak ürün gamımız ve satış sonrası servisimizle çok doğru adreslendiğimizi düşünüyoruz. Pazardan ciddi bir pay kazanacağımız beklentisindeyiz” diyor.
Dell Türkiye, tüketici ürün gamında oyun bilgisayarları modellerini arttırıyor. Didem Duru’nun ifadesine göre, bu segment özellikle son bir yılda 3 bin TL ile 4 bin TL fiyat aralığındaki ürünlerin artmasıyla ve üreticilerin buradaki fırsatı görmeleriyle birlikte geçen yılın aynı dönemine göre iki kattan fazla artmış durumda.
VR İTİCİ GÜÇ OLACAK
ASUS Sistem İş Grubu Türkiye Ülke Müdürü Bora Aras, her ne kadar mobilitenin getirmiş olduğu değişim mobil oyunlar pazarını büyütmüş olsa da, günümüzde PC’lerin hala oyun pazarında gücünü koruduğunu ifade ediyor. Aras, bu büyüme eğilimini kendi segmentleri içerisinde de gördüklerini söylüyor. Bora Aras, “Özellikle VR gözlüklerin de boy göstermeye başlamasının bu pazarı çok daha büyük noktalara taşıması bekleniyor.
Bu sektörün büyümesini devam ettirmesi tabii ki oyun bilgisayar pazarını da büyütüyor” diye konuşuyor. Bora Aras’a göre, her ne kadar mobil veya oyun konsolları gibi rakipleri olsa da, PC’ler sundukları kolay ve rahat oyna-nabilirlik, sahip oldukları güçlü donanımlar, bu donanımların rahatlıkla değiştirilerek güncellenebilmesi, güç ve performansı uygun fiyata sunabilmeleri gibi birçok kriter nedeniyle gücünü koruyor.
Toshiba markasına sahip TNB’nin pazarlama müdürü Gamze Akın da bilgisayar oyunları pazarındaki artışın donanıma da yansıdığını ve oyun seg-mentindeki dizüstü bilgisayarlara olan talebin arttığını söylüyor. Akın, “Özellikle yüksek performans gerektiren profesyonel oyunların geliştirilmesi ve oyun turnuvalarının da katkısıyla oyun bilgisayarlarına olan talep ve buna bağlı olarak da satışlar artıyor” diyor. Oyun segmentine daha fazla odaklanma planları olduğunu ifade eden Akın, pazarı farklılaştıracak yeni yatırım fikirleri olduğunu söylüyor.
DELL TÜRKİYE MÜDÜRÜ DİDEM DURU
"Üç kattan fazla büyüdük"
"Dell Türkiye olarak bu segmentte pazardan daha fazla bir büyüme gösterdik. Özellikle Alienware ve Inspiron7000 ürünlerinde ciddi adet artışımız var. İlk çeyrekte geçen yılın aynı dönemine göre oyun bilgisayarı kategorisinde üç kattan fazla büyüdük. Hem ürünlerimizin yaygınlığını hem de satışını artırıyoruz.
Önde gelen perakendecilerle yaptığımız mağaza içi aktivitelerle bu adetlerin daha da artmasını bekliyoruz. Bilgisayar oyunu pazarının büyümesi, bilgisayar ve çevre birimleri gibi donanım ürünlerinin büyümesine en fazla katkısı olan etken. Hızla yeni oyunların lansmanlarının yapılması, bu oyunların işlemci ve grafik performansı gerektirmesi, oyuncuların sistemlerini yenileme ihtiyacını doğuruyor. Bu nedenle oyunlar donanım satışlarında lokomotif etkisi gösteriyor!'
ASUS SİSTEM İS GRUBU TÜRKİYE ÜLKE MÜDÜRÜ BORA ARAS
'Pazarda güçlü bir konumdayız
"Geçtiğimiz yıl özellikle yüksek performanslı grafik işlemciye sahip dizüstü bilgisayarlarımızda yüzde 30 seviyesinde artış gözlemledik. Özellikle VR uyumlu donanımlara olan talebin artacağına inanıyoruz. ROG masaüstü ve dizüstü bilgisayarlarımızda önemli bir artış bekliyoruz. Oyuncular için özel geliştirdiğimiz ROG serisi masaüstü ve dizüstü bilgisayarlarımız ile oyun bilgisayarları pazarında güçlü bir konumdayız.
Bu yıl Oculus Rift sanal gerçeklik deneyimini destekleyen ASUS G11CD ve ROG G20CB masaüstü bilgisayarları ile üç boyutlu oyun deneyimi yaşatmaya başladık. Gelecekte oyun bilgisayarı portföyümüz içerisinde başta VR oyun deneyimi olmak üzere birçok yenilikçi ürünlerimiz ile üstün oyun deneyimi sunmaya devam edeceğiz. Özellikle GTX grafik işlemcili ürünlerde pazar liderliğimizi koruyup daha da büyümeyi amaçlıyoruz!