Temizlik, boya badana, nakliye gibi alanlarda hizmet almak isteyenlerle hizmet verenleri bir araya getiren sanal pazar yerlerindeki platformlar giderek artıyor. Armut, Temizlikyolda ve Mutlubiev gibi online temizlik girişimleri arasındaki rekabet de giderek büyüyor.
GÖZDE YENİOVA
[email protected]
İkinci hatta üçüncü tur yatırım alarak büyüyüp Türkiye’ye yayılan bu girişimler şimdi de yurtdışına açılma planları yapıyor. İnternet girişimlerinde online pazar yeri kategorisi giderek önemli bir pay ediniyor. Özellikle son dönemde temizlik, boya badana ve nakliye gibi kategorilerde hizmet almak isteyenlerle verenleri bir araya getiren platformlarda artış gözleniyor.
Amerika ve Avrupa’da ev ve mekan temizliği alanında faaliyet gösteren Handy.com, Book A Tiger, TaskRabbit, Alfred, Washio, Rinse, Housekeep gibi pek çok başarılı girişim bulunuyor. Türkiye’de de bunun ilk örneği olarak Armut.com’u gördük.
Yatırım alarak büyüyen ve faaliyet alanlarını geliştiren Armut.com’a, temizlikyolda.com, mutlubiev.com gibi girişimler eklendi ve pazar büyüdü. Ev temizliği alanının sadece İstanbul’da 2,6 milyar TL’lik bir pazar olduğu ifade ediliyor.
Yeni girişimler ve eklenen şehirlerle pazarın daha da büyüyeceği tahmin ediliyor. Bu alanda faaliyet gösteren Türk şirketleri şimdi yurtdışına açılmak için de hazırlık yapıyor.
YATIRIMLA BÜYÜDÜ
Bu alanın ilk örneklerinden Armut.com, nakliye, boya badana ve temizlik gibi birçok farklı kategoride hizmet almak isteyenler ile hizmet verenleri bir araya getiren bir sanal pazaryeri. Armut.com, aylık 1,5 milyondan fazla ziyaretçiye ve 7 milyondan fazla sayfa gösterimine ulaştı. Armut’un kuruluşundan bu yana aldığı toplam yatırım da 4,2 milyon dolar oldu.
Armut.com Kurucu Ortağı Başak Taşpınar Değim, şu anda ev hizmetleri sektöründe açık ara lider olduklarını söylüyor. Ekonomist’in Garanti Bankası ve Kagider’le birlikte düzenlediği ‘Kadın Girişimci’ yarışmasında 2014’te ‘Gelecek Vaat Eden Kadın Girişimcisi’ seçilen Değim, Armut.com üzerinden yapılan hizmet talebinin geçen yıl 1 milyar TL’nin üzerine çıktığını belirtiyor. Armut.com üzerinden hizmet verenlerin sayısının da bu yıl ikiye katlanarak 90 bini aştığını ifade ediyor.
10 İLE YAYILDI
Yatırım alarak büyüyen bir başka girişim olan Temizlikyolda.com, 2013 yılında iki kardeş tarafından kuruldu. Temizlikyolda.com, şu an 26 ortaklı bir anonim şirket haline geldi ve 10’dan fazla çalışanıyla hizmet gösteriyor.
Faaliyet alanları arasında ev temizliği dışında ofis temizliği, kuru temizleme, halı yıkama gibi temizlik ihtiyaçları yer alıyor. Şirket, KKTC dahil 10 ilde hizmet veriyor ve günlük 10 bin TL, aylık ise 300 bin TL hacim yaratıyor.
50 bin kayıtlı kullanıcıya ulaşan Temizlikyolda.com, ilk olarak 2014’te Türk Telekom Pilot girişimleri hızlandırma programında 800 proje arasından en değerli ilk üç proje arasına seçildi.
Bundan sonra BIC Angel Investments’tan da 500 bin TL yatırım aldı. Son olarak üçüncü turda da 1 milyon TL’lik daha yatırım alan Temizlikyolda’nın yatırımcıları arasında Nevzat Aydın ve Sina Afra da bulunuyor. 5 milyon TL’lik değerlemeye ulaşan şirket, bir sonraki yatırımda bu rakamı ikiye katlayarak 10 milyon TL değerlemeye ulaşmayı hedefliyor.
4,5 MİLYON TL CİRO
Bu alandaki bir diğer girişim de Mutlubiev.com.tr İki yıl önce kurulan Mutlubiev’in 2016 yıl sonu ciro hedefi 4,5 milyon TL. 2017 yılında ise bu rakamın 10 milyon TL’nin üstüne çıkması bekleniyor. Pazarda sisteme kayıtlı 120’den fazla temizlik profesyoneli ile 15 bini aşkın kullanıcıya ulaştı.
Uzun vadede hedef ise haftada 10 bin ev. Mutlubiev Kurucu Ortağı Tayga Baltacıoğlu, “Bugüne kadar aldığımız yatırımlar ile Mutlubiev ailesini güçlendirmeye devam ediyoruz.
Birinci tur yatırımımızı Galata Business Angels’dan Umur Özal ve Fırat İşbe-cer‘den aldık. Ardından Umur Özal ve Fırat İşbecer’in Aydın Doğan Yalçındağ ile birlikte yaptıkları 410 bin TL’lik ikinci yatırım ile 5 milyon 410 bin TL’lik bir değerlemeye ulaştık” diye konuşuyor.
Aslında bu alanda kurulmuş eve-birilazim.com isimli bir şirket daha vardı. Ancak evebirilazim.com pazara erken veda eden bir girişim oldu. Çaycı ve Paypad’ın kurucusu Veysel Berk, “Evebirilazim operasyonunu durdurup tüm ekip olarak yoğunluğumuzu Çaycı ve PayPad projelerine verdik” diyor.
YURTDIŞI AÇILIMI
Yurtiçinde yayılarak büyüyen şirketler şimdi de yurtdışına açılma planları yapıyor. Hepsinin gelecek yıl hedefi yurtdışında operasyonlara başlamak. Temizlikyolda.com Kurucu Ortağı Hakan Kibar, “Üye işyerlerimizin şubelerinin olduğu Arap Yarımadası, Azerbaycan, Gürcistan gibi ülkelerde veya Avrupa’da global bir şirket olabiliriz.
Özellikle yurtdışından temizlik-yolda.com ile ilgilenen çok önemli isimler ve kuruluşlar ile görüşüyoruz. Onların bizi keşfederek irtibata geçmeleri bizleri gerçekten çok heyecanlandırıyor” diyor.
Armut.com Kurucu Ortağı Başak Taşpınar Değim de en önemli hedeflerinden birisinin yurtdışına açılmak olduğunu ifade ediyor. Değim, “Kolaylık, hizmet kalitesi ve güvenilirlik açısından iyi bir teknoloji geliştirdik ve bunu yurtdışına taşımamızın zamanının geldiğine inanıyoruz. 2017 yılında bunun için ilk adımları atacağız” diyor.
Değim, hedeflerinin Türkiye’nin de içinde bulunduğu coğrafyada bölgesel lider konumuna gelerek, müşterilerinin de desteğiyle yurtdışı-na açılıp Türkiye’yi teknoloji alanında da temsil etmek olduğunu söylüyor.
Mutlubiev’in ise yakın gelecekteki hedefi Türkiye’nin farklı şehirlerine yayılıp ulusal bir marka olmak. Şirket, 2018 yılı içinde ise Birleşik Arap Emirlikleri, İspanya ve İsrail gibi ülkelerde olacak.
GÖZDE YENİOVA
[email protected]
İkinci hatta üçüncü tur yatırım alarak büyüyüp Türkiye’ye yayılan bu girişimler şimdi de yurtdışına açılma planları yapıyor. İnternet girişimlerinde online pazar yeri kategorisi giderek önemli bir pay ediniyor. Özellikle son dönemde temizlik, boya badana ve nakliye gibi kategorilerde hizmet almak isteyenlerle verenleri bir araya getiren platformlarda artış gözleniyor.
Amerika ve Avrupa’da ev ve mekan temizliği alanında faaliyet gösteren Handy.com, Book A Tiger, TaskRabbit, Alfred, Washio, Rinse, Housekeep gibi pek çok başarılı girişim bulunuyor. Türkiye’de de bunun ilk örneği olarak Armut.com’u gördük.
Yatırım alarak büyüyen ve faaliyet alanlarını geliştiren Armut.com’a, temizlikyolda.com, mutlubiev.com gibi girişimler eklendi ve pazar büyüdü. Ev temizliği alanının sadece İstanbul’da 2,6 milyar TL’lik bir pazar olduğu ifade ediliyor.
Yeni girişimler ve eklenen şehirlerle pazarın daha da büyüyeceği tahmin ediliyor. Bu alanda faaliyet gösteren Türk şirketleri şimdi yurtdışına açılmak için de hazırlık yapıyor.
YATIRIMLA BÜYÜDÜ
Bu alanın ilk örneklerinden Armut.com, nakliye, boya badana ve temizlik gibi birçok farklı kategoride hizmet almak isteyenler ile hizmet verenleri bir araya getiren bir sanal pazaryeri. Armut.com, aylık 1,5 milyondan fazla ziyaretçiye ve 7 milyondan fazla sayfa gösterimine ulaştı. Armut’un kuruluşundan bu yana aldığı toplam yatırım da 4,2 milyon dolar oldu.
Armut.com Kurucu Ortağı Başak Taşpınar Değim, şu anda ev hizmetleri sektöründe açık ara lider olduklarını söylüyor. Ekonomist’in Garanti Bankası ve Kagider’le birlikte düzenlediği ‘Kadın Girişimci’ yarışmasında 2014’te ‘Gelecek Vaat Eden Kadın Girişimcisi’ seçilen Değim, Armut.com üzerinden yapılan hizmet talebinin geçen yıl 1 milyar TL’nin üzerine çıktığını belirtiyor. Armut.com üzerinden hizmet verenlerin sayısının da bu yıl ikiye katlanarak 90 bini aştığını ifade ediyor.
10 İLE YAYILDI
Yatırım alarak büyüyen bir başka girişim olan Temizlikyolda.com, 2013 yılında iki kardeş tarafından kuruldu. Temizlikyolda.com, şu an 26 ortaklı bir anonim şirket haline geldi ve 10’dan fazla çalışanıyla hizmet gösteriyor.
Faaliyet alanları arasında ev temizliği dışında ofis temizliği, kuru temizleme, halı yıkama gibi temizlik ihtiyaçları yer alıyor. Şirket, KKTC dahil 10 ilde hizmet veriyor ve günlük 10 bin TL, aylık ise 300 bin TL hacim yaratıyor.
50 bin kayıtlı kullanıcıya ulaşan Temizlikyolda.com, ilk olarak 2014’te Türk Telekom Pilot girişimleri hızlandırma programında 800 proje arasından en değerli ilk üç proje arasına seçildi.
Bundan sonra BIC Angel Investments’tan da 500 bin TL yatırım aldı. Son olarak üçüncü turda da 1 milyon TL’lik daha yatırım alan Temizlikyolda’nın yatırımcıları arasında Nevzat Aydın ve Sina Afra da bulunuyor. 5 milyon TL’lik değerlemeye ulaşan şirket, bir sonraki yatırımda bu rakamı ikiye katlayarak 10 milyon TL değerlemeye ulaşmayı hedefliyor.
4,5 MİLYON TL CİRO
Bu alandaki bir diğer girişim de Mutlubiev.com.tr İki yıl önce kurulan Mutlubiev’in 2016 yıl sonu ciro hedefi 4,5 milyon TL. 2017 yılında ise bu rakamın 10 milyon TL’nin üstüne çıkması bekleniyor. Pazarda sisteme kayıtlı 120’den fazla temizlik profesyoneli ile 15 bini aşkın kullanıcıya ulaştı.
Uzun vadede hedef ise haftada 10 bin ev. Mutlubiev Kurucu Ortağı Tayga Baltacıoğlu, “Bugüne kadar aldığımız yatırımlar ile Mutlubiev ailesini güçlendirmeye devam ediyoruz.
Birinci tur yatırımımızı Galata Business Angels’dan Umur Özal ve Fırat İşbe-cer‘den aldık. Ardından Umur Özal ve Fırat İşbecer’in Aydın Doğan Yalçındağ ile birlikte yaptıkları 410 bin TL’lik ikinci yatırım ile 5 milyon 410 bin TL’lik bir değerlemeye ulaştık” diye konuşuyor.
Aslında bu alanda kurulmuş eve-birilazim.com isimli bir şirket daha vardı. Ancak evebirilazim.com pazara erken veda eden bir girişim oldu. Çaycı ve Paypad’ın kurucusu Veysel Berk, “Evebirilazim operasyonunu durdurup tüm ekip olarak yoğunluğumuzu Çaycı ve PayPad projelerine verdik” diyor.
YURTDIŞI AÇILIMI
Yurtiçinde yayılarak büyüyen şirketler şimdi de yurtdışına açılma planları yapıyor. Hepsinin gelecek yıl hedefi yurtdışında operasyonlara başlamak. Temizlikyolda.com Kurucu Ortağı Hakan Kibar, “Üye işyerlerimizin şubelerinin olduğu Arap Yarımadası, Azerbaycan, Gürcistan gibi ülkelerde veya Avrupa’da global bir şirket olabiliriz.
Özellikle yurtdışından temizlik-yolda.com ile ilgilenen çok önemli isimler ve kuruluşlar ile görüşüyoruz. Onların bizi keşfederek irtibata geçmeleri bizleri gerçekten çok heyecanlandırıyor” diyor.
Armut.com Kurucu Ortağı Başak Taşpınar Değim de en önemli hedeflerinden birisinin yurtdışına açılmak olduğunu ifade ediyor. Değim, “Kolaylık, hizmet kalitesi ve güvenilirlik açısından iyi bir teknoloji geliştirdik ve bunu yurtdışına taşımamızın zamanının geldiğine inanıyoruz. 2017 yılında bunun için ilk adımları atacağız” diyor.
Değim, hedeflerinin Türkiye’nin de içinde bulunduğu coğrafyada bölgesel lider konumuna gelerek, müşterilerinin de desteğiyle yurtdışı-na açılıp Türkiye’yi teknoloji alanında da temsil etmek olduğunu söylüyor.
Mutlubiev’in ise yakın gelecekteki hedefi Türkiye’nin farklı şehirlerine yayılıp ulusal bir marka olmak. Şirket, 2018 yılı içinde ise Birleşik Arap Emirlikleri, İspanya ve İsrail gibi ülkelerde olacak.