Kişisel egzersizden online psikoloğa, katkısız gıda ürününden adım saymaya kadar pek çok alanda hizmet veren online sağlıklı yaşam girişimlerinin sayısı hızla artıyor. Bu platformlar, hizmet skalalarını genişleterek kısa zamanda yurtdışına açılmanın planlarını yapıyor.
Market alışverişimizi bile online yapmak zorunda kaldığımız bir dönemde özellikle kişisel sağlık hizmetlerini bulunduğumuz yerden almak önem kazandı.
Bu nedenle online sağlıklı yaşam girişimlerinin sayısı hızla artmaya, bu alanda hali hazırda kurulmuş olan start up'lar da büyümeye başladı.
Tabloyu görmek için görsele tıklayın.
Bu dönemde ilginin oldukça arttığı bu platformlar kullanıcı sayısını her geçen gün artırıyor.
Kişisel egzersiz, online psikolog, katkısız gıda ürünü, adım sayma, dijital hastane, evde kişisel bakım hizmeti gibi pek çok farklı alanda hizmet sunan bu platformlar, hizmet skalalarını genişleterek kısa zamanda yurtdışına açılmanın planlarını yapıyor.
Haberimizde bu alanda hizmet sağlayan 10 sağlıklı yaşam start up'ının büyüme hedeflerini araştırdık.
KİŞİSEL SAĞLIK ASİSTANI
Form Assist, akıllı telefonlara indirilebilen, kullanıcıların kendi ihtiyaç ve imkanı doğrultusunda tamamen kişiselleştirilmiş beslenme ve egzersiz danışmanlığı alabildiği bir sağlıklı yaşam uygulaması.
2021 yılı için uygulamayı kullanan kişi sayısının 70 bine, bire bir hizmet alan bireysel ve kurumsal üye sayısının ise aylık yaklaşık 6 bin 500'e ulaşmasını hedeflediklerini söyleyen Form Assist Kurucusu Burak Halaç, "Yurtdışında açılmayı planladığımız bölgeler ABD ve İngiltere gibi ülkeler olacak" diyor.
GURME YEMEK SERVİSİ
Gurme yemek servisi hizmeti sunan Meal Box, abonelik sistemine odaklı bir iş modeliyle, müşterilerine taze ve sağlıklı yemekler ulaştırıyor. Şu anda günlük 3 binin üzerinde abonesi bulunan platform için bu yıl 50 bin bireysel ve kurumsal yeni kullanıcı hedefleniyor.
Meal Box CEO'su Murat Demirhan, bu yıl yapacakları yatırımlarını "Hızlı paket servisi hizmetine İstanbul'da yeniden başlayacağız. Kalp dostu yemek paketi isimli bireysel yemek servisi ürünü lanse edeceğiz. İstanbul dışında Ankara ve İzmir'e açılacağız. İlk hedefimiz ülkeler AB ülkeleri" diye anlatıyor.
EVDEN PSİKOLOG DESTEĞİ
Evimdeki Psikolog, psikolojik destek almak isteyenler ile psikologları sesli, görüntülü ya da mesajlaşma yöntemiyle bir araya getiren online terapi platformu.
2018 yılından bu yana kadar 90 uzman ile 55 ülkeden 15 bin kullanıcıya psikolojik destek verdiklerini söyleyen Evimdeki Psikolog Kurucusu Aynur İlhan, 2021 yılının ikinci yarısında uzman sayısında en az iki katı arttırarak 15 bin yeni kullanıcıya daha ulaşmayı hedeflediklerini belirtiyor.
KLİNİKLERE DE GİRECEK
Hastanelerin idari, finansal, operasyonel ve medikal süreçlerini başka hiçbir yazılıma ihtiyaç duymadan yönetebilecekleri Medisoft Hastane Programı ise tamamen özel sağlık işletmelerinin ihtiyaçlarına yönelik olarak tasarlandı.
Talya Bilişim Yönetici Ortağı Nilüfer Durukal, "Türki Cumhuriyetleri ve Balkanlar öncelikli hedef bölgelerimiz. Bu yıl özellikle küçük poliklinikler ve muayenehaneler için geliştirdiğimiz Medic-linic ürünümüz ile çok daha büyük bir kesime ulaşacağımıza inanıyoruz" diye konuşuyor.
ADIM ATARKEN BAĞIŞ YAPILIYOR
Help Steps'te ise gün içinde atılan adımlar sistemdeki özel reklamlar, sponsorluklar ve pazaryeri sayesinde mali bir değere dönüşüyor. Kullanıcılar, biriktirdiği adımlarla ekranda seçtikleri sivil toplum kuruluşlarından dilediklerine adımlarıyla destek oluyor.
Uygulama kısa sürede 180 ülkeden yaklaşık 1 milyon kullanıcıya ulaştı. Şimdiye kadar 30 STK'ya belirli oranlarda düzenli destek sağlandı. 2021 yılında 10 milyondan fazla yerli kullanıcıya ulaşmak istediklerini söyleyen Help Steps Kurucusu ve Proje Yöneticisi Gözde Venedik, ABD, Avrupa ve Latin Amerika'da büyümek istediklerini vurguluyor.
KATKISIZ ÜRÜNLER SATIYOR
Gourmet Ladies, Ezgi Nur Aydın Hacıevli-yagil tarafından kurulan ev tüketimi odaklı lokal bir marka. Kahve, bitki çayları, katkısız fıstık ezmesi, baharat karışımı satışı yaptıklarını ve bin 500'den fazla müşteriye ulaştıklarını söyleyen Hacıevliyagil, bu yıl bu sayıyı 2 bine ulaştırmayı hedeflediklerini belirtiyor.
Hacıevliyagil, "Yeni çıkarmış olduğumuz "The Bean Kids" evde yetiştirme seti üzerinde de ekstra çalışmalarımız olacak, projemizi uygulanabilir kılmak adına geliştirmeler sağlıyoruz. MENA bölgesine ihracat yapmaya başladık, Dubai'den ilgi büyük" diyor.
İNGİLTERE'DE OFİS AÇTI
Sporzy, sporseverler ile iş süreçlerini diji -talleştirmek isteyen stüdyolar ve eğitmenleri, offline ve online aktiviteler üstünden bir araya getiren bir rezervasyon, ödeme platformu ve SaaS destekli pazaryeri.
Bu yılsonunda 500 eğitmen ve stüdyo ile 25 bin kullanıcıya ulaşmayı hedeflediklerini söyleyen Sporzy Operasyon Müdürü Anıl Atılgan, "Şubat ayında İngiltere'de ofisimizi açtık. İngiltere'den sonra ABD pazarına girmeyi planlıyoruz.
Orta Avrupa'daki fırsatları takip ediyoruz. 1 milyon 350 bin TL'lik çekirdek yatırım turumuzu tamamladık" diye konuşuyor.
MOBİL UYGULAMA YOLDA
Eski Tadında, topraktan ürün aşamasına kadar kimyasal, koruyucu, aroma verici, renk-lendirici, raf ömrü uzatıcı ve benzeri hiçbir katkı maddesi içermeyen ürünleri müşterilere sunan bir platform. Platformun kurucu ortağı Okan Arı, bu yıl içerisinde 45 bin ile 50 bin arasında yeni kullanıcı daha hedeflediklerini söylüyor.
Bu yıl İstanbul dışında Ankara, İzmir, Bursa gibi beş kente daha soğutuculu araçlarla teslimat yapılması hedefleniyor. Mobil uygulamanın da bu yıl içerisinde yayına alınması planlanıyor.
DİJİTAL HASTANE
Dijital bir hastane olan Bulutklinik, doktorların hasta verilerini yönetebilecekleri, hastaların doktorlara erişim sağlayabilecekleri uçtan uca bir sağlık çözümü. Bulutklinik Kurucu Ortağı Ali Hulusi Ölmez, platform üzerinden bir milyondan fazla hastanın sağlık hizmetlerinden yararlandığını söylüyor.
Platformda 150 bin reçete yazıldı. 5 binden fazla klinik hastalara hizmet sağlıyor. Ölmez, "Yıl sonu itibarıyla doktor sayımızı iki katına çıkartmak istiyoruz. Evden numune almayı İstanbul'da bu yıl başlattık. Şehirleri genişletmek istiyoruz" diye konuşuyor.
EVDE GÜZELLİK HİZMETİ
Melo App, bir dijital güzellik asistanı. Kişisel bakım ve güzellik hizmetlerini bulunduğunuz konumda almanızı sağlayan uygulamaya kayıtlı her biri sertifikalı ve alanında uzman binden fazla profesyonel bulunuyor.
2021 sonunda Türkiye'de 70 bin kullanıcıya ulaşmayı hedeflediklerini belirten platformun kurucusu Melis Bilgili, "Tahran'da da Melo App'e kayıtlı 22 güzellik uzmanı bulunuyor. Sunduğumuz dil seçenekleri ile buradaki operasyonu 2021 sonunda artırmayı hedefliyoruz" diyor.