Ayakkabı Dünyası, geçen yılki cirosunda yüzde 8 olan e-ticaretin payını 2020 yılında yüzde 35'e çıkartmayı hedefliyor. E ticaret kanalında büyüyen şirket, faaliyetlerini ‘multi brand-çoklu marka’ konseptinde devam edecek.
ÖZLEM BAY YILMAZ
[email protected]
Ayakkabı Dünyası'nın 1923 yılında küçük bir atölye ile başlayan yolculuğu; bugün yurtiçinde faaliyet gösteren 50 mağazası, online satış altyapısı ve 600'ün üzerinde çalışanı ile 'multi brand-çoklu marka' konseptinde devam ediyor.
Ayakkabı Dünyası'nın 2014 yılında Esas Holding ile gerçekleşen yatırım ortaklığı sonrası markalaşma çalışmaları daha da hızlandı. Koleksiyonundaki ürünlerle farklılaşan ve dünyanın önemli markalarını mağazalarında müşterileriyle buluşturan şirket, 2019 yılında 2,8 milyon adet ürün satışı gerçekleştirdi ve 1,7 milyon müşteriye ulaştı.
Ayakkabı Dünyası CEO'su Gürkan Ergenekon, şirketin halen 'brand destination' konumunda olduğunu ve bunu yıl sonunda Ayakkabı Dünyası'na ait marka yaratarak zenginleştirmeyi hedeflediklerini söylüyor. Gürkan Ergenekon, "Pandemi ile başlayan yeni dönemle beraber kendi markamızla büyümek, planlarımız arasında önemli bir yer tutuyor.
E-satış platformumuz bugün satışlarımızın yüzde 25'ini oluşturuyor. 2019'da 22 milyon kişinin ziyaret ettiği e-satış sitemizin geçen yılki ciro payı yüzde 8. İnternet mağazamızın toplam ciromuzdaki payını da 2020'de yüzde 35'e çıkartmayı hedefliyoruz" diyor.
Geçen yıl e-satış ile birlikte mağazalarından toplam 350 milyon TL ciro gerçekleştiren Ayakkabı Dünyası, 2020 yılının ilk altı ayında e-satış kanalı ile birlikte 100 milyon TL ciro elde etti. Yılın tamamını ise 240 milyon TL ciroyla kapatmayı hedefliyor.
Önümüzdeki dönemde müşteri deneyimini üst seviyede tutan dijital bir ayakkabı perakendecisi olmayı hedefleyen şirket, iki yıl içinde gelirinin en az yarısını e-satışlardan elde edecek.
Gelişmelere göre mağaza sayısı ile e-satış arasındaki dengeyi gözeteceklerini dile getiren Gürkan Ergenekon, şunları söylüyor: "Pandemide kârlılık anlamında artık sürdürülemeyecek mağazaları belirledik ve bu kapsamda 15 mağaza kapattık.
Ancak bu dönemde mağaza kapatmak ileride yenilerini açmayacağımız anlamına gelmiyor. Örneğin yeni bir mağazamızı Vega İstanbul'da ekim ayında açtık." Şirketin bugün Türkiye genelindeki 50 mağazası var.
Önümüzdeki günlerde Ayakkabı Dünyası'nın büyüme stratejisinde e-satışın yanı sıra AVM dışı mağazacılığın da olacağını belirten Gürkan Ergenekon, "Şu an sadece dört adet cadde mağazamız bulunuyor, burada ciddi bir fırsat olduğunu değerlendiriyoruz" diyor.
600'den fazla kişiye istihdam sağlayan Ayakkabı Dünyası'nın çalışanlarının yüzde 70'i merkez kadroda görev alıyor. Saha çalışan sayısının yüzde 34'ü kadın, yüzde 66'sı ise erkek. Özellikle sahadaki kadın çalışan istihdamını artırmayı planlayan şirket, bu oranı yüzde 50 seviyesine taşıyabilmeyi hedefliyor.
ÖZLEM BAY YILMAZ
[email protected]
Ayakkabı Dünyası'nın 1923 yılında küçük bir atölye ile başlayan yolculuğu; bugün yurtiçinde faaliyet gösteren 50 mağazası, online satış altyapısı ve 600'ün üzerinde çalışanı ile 'multi brand-çoklu marka' konseptinde devam ediyor.
Ayakkabı Dünyası'nın 2014 yılında Esas Holding ile gerçekleşen yatırım ortaklığı sonrası markalaşma çalışmaları daha da hızlandı. Koleksiyonundaki ürünlerle farklılaşan ve dünyanın önemli markalarını mağazalarında müşterileriyle buluşturan şirket, 2019 yılında 2,8 milyon adet ürün satışı gerçekleştirdi ve 1,7 milyon müşteriye ulaştı.
Ayakkabı Dünyası CEO'su Gürkan Ergenekon, şirketin halen 'brand destination' konumunda olduğunu ve bunu yıl sonunda Ayakkabı Dünyası'na ait marka yaratarak zenginleştirmeyi hedeflediklerini söylüyor. Gürkan Ergenekon, "Pandemi ile başlayan yeni dönemle beraber kendi markamızla büyümek, planlarımız arasında önemli bir yer tutuyor.
E-satış platformumuz bugün satışlarımızın yüzde 25'ini oluşturuyor. 2019'da 22 milyon kişinin ziyaret ettiği e-satış sitemizin geçen yılki ciro payı yüzde 8. İnternet mağazamızın toplam ciromuzdaki payını da 2020'de yüzde 35'e çıkartmayı hedefliyoruz" diyor.
15 MAĞAZA KAPATTI
Geçen yıl e-satış ile birlikte mağazalarından toplam 350 milyon TL ciro gerçekleştiren Ayakkabı Dünyası, 2020 yılının ilk altı ayında e-satış kanalı ile birlikte 100 milyon TL ciro elde etti. Yılın tamamını ise 240 milyon TL ciroyla kapatmayı hedefliyor.
Önümüzdeki dönemde müşteri deneyimini üst seviyede tutan dijital bir ayakkabı perakendecisi olmayı hedefleyen şirket, iki yıl içinde gelirinin en az yarısını e-satışlardan elde edecek.
Gelişmelere göre mağaza sayısı ile e-satış arasındaki dengeyi gözeteceklerini dile getiren Gürkan Ergenekon, şunları söylüyor: "Pandemide kârlılık anlamında artık sürdürülemeyecek mağazaları belirledik ve bu kapsamda 15 mağaza kapattık.
Ancak bu dönemde mağaza kapatmak ileride yenilerini açmayacağımız anlamına gelmiyor. Örneğin yeni bir mağazamızı Vega İstanbul'da ekim ayında açtık." Şirketin bugün Türkiye genelindeki 50 mağazası var.
Önümüzdeki günlerde Ayakkabı Dünyası'nın büyüme stratejisinde e-satışın yanı sıra AVM dışı mağazacılığın da olacağını belirten Gürkan Ergenekon, "Şu an sadece dört adet cadde mağazamız bulunuyor, burada ciddi bir fırsat olduğunu değerlendiriyoruz" diyor.
KADIN ÇALIŞAN ORANINI YÜZDE 50'YE ÇIKARACAK
600'den fazla kişiye istihdam sağlayan Ayakkabı Dünyası'nın çalışanlarının yüzde 70'i merkez kadroda görev alıyor. Saha çalışan sayısının yüzde 34'ü kadın, yüzde 66'sı ise erkek. Özellikle sahadaki kadın çalışan istihdamını artırmayı planlayan şirket, bu oranı yüzde 50 seviyesine taşıyabilmeyi hedefliyor.