Türkiye'nin outdoor pazarındaki en büyük oyuncusu Olgar, 2022'yi 1 milyar TL ciro ile tamamladı. Bu yıl hedef 3 milyar TL olurken, şirket Türkiye'de büyüme stratejisinin yanında yurtdışında büyüme stratejisini açıkladı.
17-30 Eylül 2023 tarihli sayıdan
Olgar Genel Müdürü Barış Andırınlı, "Türk Cumhuriyetlerinde Kazakistan'dan başlamak üzere büyüyeceğiz" diyor.
Takım sporları dışındaki ekstrem, aksiyon sporları, outdoor sporlar pazarında faaliyet gösteren Olgarlar, Quiksilver, Billabong, Salomon, Merrell, Jack Wolfskin gibi dünyaca ünlü 12 markanın Türkiye distribütörlüğünü yapıyor.
700 dağıtım noktası ve 145 bayisiyle hizmet veriyor. Hem distribütörlük hem perakende hem de bayilik alanlarında ilerliyor. Şu anda yurtiçinde dört ve yurt dışında 44 olmak üzere, toplam 48 SPX mağazası bulunuyor. Yurtdışında şu anda tamamı Gürcistan'da olmak üzere 4 adet mağazası bulunuyor.
YENİ PAZARLAR
Olgar'ın yurtiçinin yanında yurtdışında da büyütme hedefi var. Olgar Grubu, Kazakistan'ı odağına almış durumda. Önümüzdeki beş yıl Kazakistan önemli bir yatırım ülkesi olacak. Öncelikle Almatı'da mağazalaşma süreci başlayacak.
Rusya Ukrayna savaşı sonrasında birçok markanın Rus distribütörler ile çalışmadığını bunun kendileri için bir fırsat olduğunu ve Kazakistan pazarına girdiklerini söyleyen Olgar Genel Müdürü Barış Andırınlı, "2023 Eylül - Ekim ayında Kazakistan operasyonu başlayacak, ilk mağaza Almatı'da açılacak.
Astana ve Taşkent ile devam etmeyi planlıyoruz" diyor. 2024'te Kazakistan'da büyüme hızını daha da artıracak olan Olgar Grubu, ileriki dönemde de yine Azerbaycan, Türkmenistan ve Özbekistan'a odaklanacak.
Andırınlı, "Yurtdışındaki operasyonlarda da Türkiye modelini hedefliyoruz. Online, perakende ve toptan olmak üzere operasyon ilerletiliyoruz" diyor.
VAULT MARKASINI BÜYÜTECEK
Olgar Şirketler Grubu, yurtiçinde de yeni markalarla büyümesini sürdürüyor. Grubun franchise kanalıyla büyüttüğü VAULT markasının şu anda 12 mağazası bulunuyor. Bu yıl sonu itibarıyla 22 VAULT mağazası sayısına ulaşılacak.
2023 sonuna kadar franchise bedeli alınmıyor. 2024 yılı için geçerli olacak franchise bedeli ise bu ay içinde yatırımcı adayları ile paylaşılacak. Yine bünyesine yeni markalar eklemeye devam eden şirket, bisiklet ve yelken sektörüne yönelik çalışmalarını hızlandırdı.
Bir İngiliz markasıyla yelken sektörüne gireceklerini ve 2024 sezonunda güçlü tanıtımlar yapacaklarını söyleyen Barış Andırınlı, özellikle elektrikli bisiklet pazarına yönelik de çalışmaların sürdüğünü ifade ediyor.
REEL BÜYÜME SÜRÜYOR
2015 yılında yüzde 70 hissesi Kuveytli Global Capital Manage¬ments satılan şirket, 2022 yılını yaklaşık 1 milyar TL ciro ile tamamladı. Bu yıl ise 3 milyar TL ciro hedefi var. Şirket 2018 yılından bu yana reel olarak yıllık ortalama yüzde 17 büyüme performansı sergiliyor.
Barış Andırınlı, “Türkiye'de kesin veriler olmamakla birlikte outdoor pazar büyüklüğünün 2 milyar dolar olduğunu tahmin ediyoruz. Pazar büyüme eğilimi gösteriyor. Biz de pazarın üzerinde büyümeye devam ediyoruz” diyor.