Salomon, Merrell, Jack Wolfskin, Quiksilver, Roxy, DC, Billabong gibi dünyaca ünlü outdoor markalarını Türkiye’ye getiren Olgar Grup, SPX markasıyla faaliyet gösterdiği perakende işinde hedef büyüttü.
AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
[email protected]
Yaklaşık iki yıl önce SPX’in yüzde 70 hissesini Kuveytli Global Capital Management’a satan grup, şimdi bu markasını yurtdışına açmaya hazırlanıyor. Olgar Şirketler Grubu CEO’su Orkun Olgar, Gürcistan’dan yurtdışına açılmayı planladıklarını söylüyor. Olgar, “Büyümeye Gürcistan Tiflis’ten başlayacağız.
2018 sonuna kadar dört mağaza hedefliyoruz. Ardından İran pazarına girmeyi planlıyoruz. Diğer taraftan global markalarımızdan biri Kanada’daki distribütöründen memnun olmadığı için bizimle çalışmak istiyor. Orada şirket kurup büyümeyi hedefliyoruz” diyor. Şirket, önümüzdeki beş yılda yurtdışında 20 mağazaya ulaşmayı hedefliyor.
35 MİLYON TL HARCAYACAK
SPX markasıyla halihazırda 38 mağazası bulunan şirket, 2017 sonuna kadar bu rakamı 50’ye çıkarmayı ve bunun için de 35 milyon TL yatırım yapmayı planlıyor. Outdoor ürün pazarı son yedi yıldır hızlı bir büyüme sürecinde.
Pazardaki büyüme özellikle teknik özelliklere sahip outdoor ürünlerin şehir içinde de kullanılmaya başlamasıyla hızlandı. Su geçirmeyen ayakkabı, mont gibi ürünlerin artık günlük hayatta da kullanıldığını söyleyen Orkun Olgar, pazarın her yıl yüzde 20-30 büyüdüğünü belirtiyor.
Olgar Grup, bu dönemde trendlere bağlı olarak büyüklüğü bin metrekareye ulaşan deneyim mağazaları açmaya başladı. İlki Seyrantepe’de açılan bu mağazanın bir benzeri Mall Of İstanbul’da da açılacak.
Ardından İstanbul Anadolu Yakası’nda bir şube daha açmayı hedeflediklerini söyleyen Orkun Olgar, “Bu konseptte örneğin kayağınız tamir edilirken görme fırsatınız oluyor. Ürünleri deneyebileceğiniz alanlar var. İstanbul’un ardından Antalya, Ankara, Bursa gibi şehirlere de büyük metrekareli mağazalar açacağız” diyor.
YENİ KONSEPT GELİŞTİRDİ
Olgar Grup, bu yıl Routefield markasıyla yeni bir konsept geliştirdi. İlk şubesi Bursa Marka AVM’de açılan bu yeni konseptte Quiksilver, Vans gibi spor markalarının günlük hayata uygun ürünleri satılacak. Orkun Olgar, içinde kahve barı bulunan bu kon-septle daha geniş bir kesime hitap etmek istediklerini söylüyor.
AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
[email protected]
Yaklaşık iki yıl önce SPX’in yüzde 70 hissesini Kuveytli Global Capital Management’a satan grup, şimdi bu markasını yurtdışına açmaya hazırlanıyor. Olgar Şirketler Grubu CEO’su Orkun Olgar, Gürcistan’dan yurtdışına açılmayı planladıklarını söylüyor. Olgar, “Büyümeye Gürcistan Tiflis’ten başlayacağız.
2018 sonuna kadar dört mağaza hedefliyoruz. Ardından İran pazarına girmeyi planlıyoruz. Diğer taraftan global markalarımızdan biri Kanada’daki distribütöründen memnun olmadığı için bizimle çalışmak istiyor. Orada şirket kurup büyümeyi hedefliyoruz” diyor. Şirket, önümüzdeki beş yılda yurtdışında 20 mağazaya ulaşmayı hedefliyor.
35 MİLYON TL HARCAYACAK
SPX markasıyla halihazırda 38 mağazası bulunan şirket, 2017 sonuna kadar bu rakamı 50’ye çıkarmayı ve bunun için de 35 milyon TL yatırım yapmayı planlıyor. Outdoor ürün pazarı son yedi yıldır hızlı bir büyüme sürecinde.
Pazardaki büyüme özellikle teknik özelliklere sahip outdoor ürünlerin şehir içinde de kullanılmaya başlamasıyla hızlandı. Su geçirmeyen ayakkabı, mont gibi ürünlerin artık günlük hayatta da kullanıldığını söyleyen Orkun Olgar, pazarın her yıl yüzde 20-30 büyüdüğünü belirtiyor.
Olgar Grup, bu dönemde trendlere bağlı olarak büyüklüğü bin metrekareye ulaşan deneyim mağazaları açmaya başladı. İlki Seyrantepe’de açılan bu mağazanın bir benzeri Mall Of İstanbul’da da açılacak.
Ardından İstanbul Anadolu Yakası’nda bir şube daha açmayı hedeflediklerini söyleyen Orkun Olgar, “Bu konseptte örneğin kayağınız tamir edilirken görme fırsatınız oluyor. Ürünleri deneyebileceğiniz alanlar var. İstanbul’un ardından Antalya, Ankara, Bursa gibi şehirlere de büyük metrekareli mağazalar açacağız” diyor.
YENİ KONSEPT GELİŞTİRDİ
Olgar Grup, bu yıl Routefield markasıyla yeni bir konsept geliştirdi. İlk şubesi Bursa Marka AVM’de açılan bu yeni konseptte Quiksilver, Vans gibi spor markalarının günlük hayata uygun ürünleri satılacak. Orkun Olgar, içinde kahve barı bulunan bu kon-septle daha geniş bir kesime hitap etmek istediklerini söylüyor.