Türkiye un sektörünün en büyük üç firmasından biri olan Erişler Gıda, toplam un ihracatının yüzde 10’unu gerçekleştiriyor.
Ailenin üçüncü kuşak yöneticilerinden Abdullah Eriş, gıdanın farklı alanlarında da büyüyeceklerini söyledi. Noodle’dan sonra yağlı tohumlar Eriş’in yeni faaliyet alanı olacak.
ÖZLEM BAY YILMAZ
[email protected]
Eriş, “Soğuk press yağlar ve katkılı un çeşitlerini de piyasaya sunacağız” diyor. Dünya buğday üretiminin yaklaşık yüzde 2,5’ini gerçekleştiren Türkiye, geçen yıl 2 milyon 184 bin ton un ihraç etti. 2015 yılı sonunda ise 2 milyon 500 bin tonluk ihracat hedefi var.
12 milyon tonluk dünya un ticaretinin yüzde 20 - 25’lik kısmını üstlenen Türkiye, sektörün önde gelen ülkelerinden. Türkiye’nin bu konumda bulunmasının temelinde ise güçlü bir un sanayiinin varlığı yatıyor.
Erişler Gıda da sektörün en büyük kuruluşlarından biri. Sektörde ilk üçte yer alan şirket, Türkiye’nin un ihracatının yüzde 10’unu tek başına gerçekleştiriyor. Geçen yıl 90 milyon doların üzerinde ihracat gerçekleştiren Erişler Gıda’nın 2015 ihracat hedefi ise 100 milyon doların üzerinde.
2014 yılında 446 milyon TL ciro elden, bu yılsonunda ise 470 milyon TL ciro hedefleyen şirket, son dönemde gıda sektöründe un dışındaki alanlara yatırım yapmasıyla da dikkat çekiyor. Bir yıl önce girdikleri noodle üretiminde yüzde 25’lik pazar payına ulaşan şirket, 2016’da noodle ihracatına da başlayacak Ailenin üçüncü kuşağını temsil eden Erişler Gıda Perakende Grubu Genel Müdürü Abdullah Eriş, “Yeni ürünler gündemimizde.
Çok yakında Hindistan çekirdeği, aspir tohum, çörekotu, nar çekirdeği, keten tohumu, susam ve
üzüm çekirdeği yağı gibi ürünlerle farklı bir kategoride tüketicimizin karşısına çıkacağız. Ayrıca karışımlı unlar da üreteceğiz” diyor.
Yeni ürünler için bir yıldır geliştirme çalışmaları yürüten şirket, bu kategorilerdeki ürün sayısını zaman içinde artırmayı planlıyor.
YENİ ÜRÜNLER YOLDA
Erişler Gıda’nın temeli, 1920 yılında Ali Eriş tarafından Ordu/Fatsa’da zahire ticareti ile atıldı. 1950’li yıllarda babasından edindiği ticaret tecrübesiyle fındık ihracatına da başlayan Eriş, Türkiye’nin ilk fındık ihracatçılarından oldu.
1974 yılında ise ilk un değirmeni yatırımı gerçekleştirerek un imalatı sektörüne de girdi. O dönemde günlük 50 ton buğday kırım kapasitesine sahip bir tesiste 30 çalışanla sektörde kendine yer edinmeye çalıştı. Zaman içinde bu alanda büyük bir atılım yaptı. Bugün ise üçüncü kuşak dedelerinin mirası olan Eriş Un’u Türkiye’de un sektöründe lider konumdaki ilk üç firma arasına soktu.
Bugün 400’ün üzerinde çalışanı bulunan Erişler Gıda’nın Büyükçek-me’de iki, Silivri Ortaköy’de bir ve Silivri Kavaklı’da bir olmak üzere toplam dört üretim tesisi var. Şirket, günlük 2 bin 300 ton buğday kırma kapasitesine sahip.
Mevcut üretim tesislerinin kapasitelerinin, üretim hedefleri için yeterli olduğunu söyleyen Eriş, şöyle devam ediyor: “Bu nedenle şu an yeni bir tesis ihtiyacımız bulunmuyor. Fakat perakende pazarında ürün çeşitliliğimizi artırmak ve ihracattaki liderliğimizi perakende pazarına da taşımak hedeflerimiz arasında. Yeni ürün yatırımlarımız olacak. Yakında soğuk press yağlar ve un kategorisinde yeni ürünler çıkaracağız.”
HEDEF 250 MİLYON DOLAR
Şirket, 1996 yılında az sayıda ülke ile başladığı ihracat yolculuğunu bugün 50’yi aşkın ülke ile sürdürüyor. En çok ihracatı Uzakdoğu, Ortadoğu ve Afrika’ya yapıyor. Hedef pazarları ise Orta ve Latin Amerika. 230 bin tonun üzerinde un ihraç ederek 90 milyon dolarlık ihracat gerçekleştiren şirketin bu yılki ihracat hedefi ise 100 milyon doları aşmalı. 2016’da da daha çok ülkeye, daha yüksek miktarlarda un ihraç edilmesi planlanıyor.
2016’da satışlarından yüzde 10’luk bir artış hedeflediklerini söyleyen Abdullah Eriş, şunları anlatıyor: “Dolayısı ile üretimimiz de bu hedefle doğru orantılı olacak şekilde artacak. Türkiye’nin en çok ihracat yapan ilk 500 firması arasında 2014 yılında 187’inci sırada yer aldık. Bu listedeki yerimizi her yıl üst basamaklara taşıyoruz. 2023 yılındaki hedefimiz ise 400 bin ton un ihracatı ile 250 milyon dolarlık ihracat girdisi oluşturmak.”
NOODLE DA İHRAÇ EDECEK
Cirosunun yüzde 3’ünü AR-GE’ye ayıran şirket, Türkiye’nin AR-GE Şampiyonları arasında da yer alıyor. Erişler Gıda, listede üst sıralara yükselmeyi amaçlıyor.
Geçen yıl Nudo markasıyla noodle üretimine soyunan şirket, buna yönelik olarak 20 milyon TL’lik yatırım yaptı. Böylece ürkiye’nin ilk yerli noodle markasını tüketicilerle buluşturdu. Nudo’nun 3,5 yıllık bir ARGE çalışması sonucunda ortaya çıktığını belirten Eriş, ilk yılda yüzde 25’lik pazar payına ulaştıklarını söylüyor.
Nudo’nun perakende sektöründeki en büyük taşıyıcıları olduğunu ifade eden Eriş, “Uzakdoğu mutfağının değişmez noodle’ını Türk damak zevkine uygun hale getirdik. 6 şehirde 7 binden fazla kişinin katıldığı pazar araştırmaları yaptık. Ürünlerimizin beğeni oranı yüzde 85’in üzerinde çıktı. ‘Ayda dört ve üzeri adette tüketirim’ diyen kişi sayısı ise yüzde 60 oldu. Bu yüzden ürünümüze güvenimiz tam” diye anlatıyor.
Ürün, lezzet artırıcı MSG eklenmeyen ürün, koruyucu katkı maddesi, tatlandırıcı, yapay aroma, renklendirici de içermiyor. Nudo’nun bardak ve poşette körili, domatesli, soğanlı ve sebzeli çeşitleri bulunuyor. Bu sosların önümüzdeki günlerde daha fazla çeşitlendirilmesi planlanıyor. 200 gramlık paketleriyle piyasada yer alan Sofra ürün grubunda ise gramajı daha fazla olan ambalajlar piyasada olacak.
Nudo’yu diğer ürünlerle girdikleri pazarlara sokmayı planladıklarından da bahseden Eriş, kısa bir süre sonra noodle ihracatına başlamayı plandıklarını söylüyor. Eriş, “Özellikle Orta Asya ve komşu ülkeler, ardından da AB ve Afrika ülkeleri ile Arap yarımadasını hedefliyoruz. Dünyada şu an 645 noodle üreticisi var ve biz de Erişler Gıda olarak sağlıklı ve lezzetli noodle ile tüm dünyayı tanıştırmayı hedefleyen bu pazarın önemli bir oyuncusu olacağız” diyor.
Ailenin üçüncü kuşak yöneticilerinden Abdullah Eriş, gıdanın farklı alanlarında da büyüyeceklerini söyledi. Noodle’dan sonra yağlı tohumlar Eriş’in yeni faaliyet alanı olacak.
ÖZLEM BAY YILMAZ
[email protected]
Eriş, “Soğuk press yağlar ve katkılı un çeşitlerini de piyasaya sunacağız” diyor. Dünya buğday üretiminin yaklaşık yüzde 2,5’ini gerçekleştiren Türkiye, geçen yıl 2 milyon 184 bin ton un ihraç etti. 2015 yılı sonunda ise 2 milyon 500 bin tonluk ihracat hedefi var.
12 milyon tonluk dünya un ticaretinin yüzde 20 - 25’lik kısmını üstlenen Türkiye, sektörün önde gelen ülkelerinden. Türkiye’nin bu konumda bulunmasının temelinde ise güçlü bir un sanayiinin varlığı yatıyor.
Erişler Gıda da sektörün en büyük kuruluşlarından biri. Sektörde ilk üçte yer alan şirket, Türkiye’nin un ihracatının yüzde 10’unu tek başına gerçekleştiriyor. Geçen yıl 90 milyon doların üzerinde ihracat gerçekleştiren Erişler Gıda’nın 2015 ihracat hedefi ise 100 milyon doların üzerinde.
2014 yılında 446 milyon TL ciro elden, bu yılsonunda ise 470 milyon TL ciro hedefleyen şirket, son dönemde gıda sektöründe un dışındaki alanlara yatırım yapmasıyla da dikkat çekiyor. Bir yıl önce girdikleri noodle üretiminde yüzde 25’lik pazar payına ulaşan şirket, 2016’da noodle ihracatına da başlayacak Ailenin üçüncü kuşağını temsil eden Erişler Gıda Perakende Grubu Genel Müdürü Abdullah Eriş, “Yeni ürünler gündemimizde.
Çok yakında Hindistan çekirdeği, aspir tohum, çörekotu, nar çekirdeği, keten tohumu, susam ve
üzüm çekirdeği yağı gibi ürünlerle farklı bir kategoride tüketicimizin karşısına çıkacağız. Ayrıca karışımlı unlar da üreteceğiz” diyor.
Yeni ürünler için bir yıldır geliştirme çalışmaları yürüten şirket, bu kategorilerdeki ürün sayısını zaman içinde artırmayı planlıyor.
YENİ ÜRÜNLER YOLDA
Erişler Gıda’nın temeli, 1920 yılında Ali Eriş tarafından Ordu/Fatsa’da zahire ticareti ile atıldı. 1950’li yıllarda babasından edindiği ticaret tecrübesiyle fındık ihracatına da başlayan Eriş, Türkiye’nin ilk fındık ihracatçılarından oldu.
1974 yılında ise ilk un değirmeni yatırımı gerçekleştirerek un imalatı sektörüne de girdi. O dönemde günlük 50 ton buğday kırım kapasitesine sahip bir tesiste 30 çalışanla sektörde kendine yer edinmeye çalıştı. Zaman içinde bu alanda büyük bir atılım yaptı. Bugün ise üçüncü kuşak dedelerinin mirası olan Eriş Un’u Türkiye’de un sektöründe lider konumdaki ilk üç firma arasına soktu.
Bugün 400’ün üzerinde çalışanı bulunan Erişler Gıda’nın Büyükçek-me’de iki, Silivri Ortaköy’de bir ve Silivri Kavaklı’da bir olmak üzere toplam dört üretim tesisi var. Şirket, günlük 2 bin 300 ton buğday kırma kapasitesine sahip.
Mevcut üretim tesislerinin kapasitelerinin, üretim hedefleri için yeterli olduğunu söyleyen Eriş, şöyle devam ediyor: “Bu nedenle şu an yeni bir tesis ihtiyacımız bulunmuyor. Fakat perakende pazarında ürün çeşitliliğimizi artırmak ve ihracattaki liderliğimizi perakende pazarına da taşımak hedeflerimiz arasında. Yeni ürün yatırımlarımız olacak. Yakında soğuk press yağlar ve un kategorisinde yeni ürünler çıkaracağız.”
HEDEF 250 MİLYON DOLAR
Şirket, 1996 yılında az sayıda ülke ile başladığı ihracat yolculuğunu bugün 50’yi aşkın ülke ile sürdürüyor. En çok ihracatı Uzakdoğu, Ortadoğu ve Afrika’ya yapıyor. Hedef pazarları ise Orta ve Latin Amerika. 230 bin tonun üzerinde un ihraç ederek 90 milyon dolarlık ihracat gerçekleştiren şirketin bu yılki ihracat hedefi ise 100 milyon doları aşmalı. 2016’da da daha çok ülkeye, daha yüksek miktarlarda un ihraç edilmesi planlanıyor.
2016’da satışlarından yüzde 10’luk bir artış hedeflediklerini söyleyen Abdullah Eriş, şunları anlatıyor: “Dolayısı ile üretimimiz de bu hedefle doğru orantılı olacak şekilde artacak. Türkiye’nin en çok ihracat yapan ilk 500 firması arasında 2014 yılında 187’inci sırada yer aldık. Bu listedeki yerimizi her yıl üst basamaklara taşıyoruz. 2023 yılındaki hedefimiz ise 400 bin ton un ihracatı ile 250 milyon dolarlık ihracat girdisi oluşturmak.”
NOODLE DA İHRAÇ EDECEK
Cirosunun yüzde 3’ünü AR-GE’ye ayıran şirket, Türkiye’nin AR-GE Şampiyonları arasında da yer alıyor. Erişler Gıda, listede üst sıralara yükselmeyi amaçlıyor.
Geçen yıl Nudo markasıyla noodle üretimine soyunan şirket, buna yönelik olarak 20 milyon TL’lik yatırım yaptı. Böylece ürkiye’nin ilk yerli noodle markasını tüketicilerle buluşturdu. Nudo’nun 3,5 yıllık bir ARGE çalışması sonucunda ortaya çıktığını belirten Eriş, ilk yılda yüzde 25’lik pazar payına ulaştıklarını söylüyor.
Nudo’nun perakende sektöründeki en büyük taşıyıcıları olduğunu ifade eden Eriş, “Uzakdoğu mutfağının değişmez noodle’ını Türk damak zevkine uygun hale getirdik. 6 şehirde 7 binden fazla kişinin katıldığı pazar araştırmaları yaptık. Ürünlerimizin beğeni oranı yüzde 85’in üzerinde çıktı. ‘Ayda dört ve üzeri adette tüketirim’ diyen kişi sayısı ise yüzde 60 oldu. Bu yüzden ürünümüze güvenimiz tam” diye anlatıyor.
Ürün, lezzet artırıcı MSG eklenmeyen ürün, koruyucu katkı maddesi, tatlandırıcı, yapay aroma, renklendirici de içermiyor. Nudo’nun bardak ve poşette körili, domatesli, soğanlı ve sebzeli çeşitleri bulunuyor. Bu sosların önümüzdeki günlerde daha fazla çeşitlendirilmesi planlanıyor. 200 gramlık paketleriyle piyasada yer alan Sofra ürün grubunda ise gramajı daha fazla olan ambalajlar piyasada olacak.
Nudo’yu diğer ürünlerle girdikleri pazarlara sokmayı planladıklarından da bahseden Eriş, kısa bir süre sonra noodle ihracatına başlamayı plandıklarını söylüyor. Eriş, “Özellikle Orta Asya ve komşu ülkeler, ardından da AB ve Afrika ülkeleri ile Arap yarımadasını hedefliyoruz. Dünyada şu an 645 noodle üreticisi var ve biz de Erişler Gıda olarak sağlıklı ve lezzetli noodle ile tüm dünyayı tanıştırmayı hedefleyen bu pazarın önemli bir oyuncusu olacağız” diyor.