BURCU TUVAY
[email protected]
Kupadu’nun hedefinde İstanbul dışındaki büyükşehirlere yayılmak bulunuyor. Eğlenmek için konseptlerine uygun mekânı bulmakta zorlanan beş girişimci, Kupadu’yu kurarak birçok mekânı bir platformda bir araya getirdi.
Tekneden yalıya, restorandan platolara kadar sunmuş olduğu mekân ve araç önerilerini tek çatı altında toplayan Kupadu’ya melek yatırımcılar 5 milyon TL değerinde yatırım gerçekleştirdi.
Kupadu’nun hikayesi kısaca şöyle: Kupadu’nun kurucusu Cem Has, Londra’da görsel iletişim ve tasarım eğitimi aldıktan sonra 2010 yılına kadar profesyonel şirketlerde sanat direktörü olarak çalıştı. Beş yıl önce de MODD/works Reklam Ajansı’nı kurdu.
MODD/works’ün beşinci yılını kutlamak için mekân arayışına giren Has, istediği mekânı bulmakta zorlanınca Kupadu’yu yaklaşık beş ay önce hayata geçirdi.
Kupadu’da tekneden yalıya, restorandan platolara kadar 16 farklı kategoride mekân önerisi bulunuyor. Kupadu aracılığıyla alternatifli birçok mekânı ihtiyaçlarınıza göre şekillendirme fırsatına sahip oluyorsunuz.
Aynı zamanda dört farklı etkinlik kategorileriyle (düğün, kurumsal, parti, prodüksiyon) mekân seçiminde de kolaylık sağlanıyor. Etkinlik düzenlemeye uygun özel mülkiyet sahipleri de Kupadu sayesinde kapılarını kullanıma açarak ek gelir kazanıyor. Kupadu’da evinizi, klasik arabanızı, mekânınızı hatta odanızı bile kiralamanız mümkün.
BÜYÜKŞEHİRLER ÖNCELİKLİ
Cem Has, Kupadu ile kiralama hizmeti vermek ve kiralama hizmeti almak isteyenleri bir platformda bir araya getirdiklerini söylüyor. Has, “Bunun için herhangi bir komisyon talebinde bulunmuyoruz.
Kupadu hizmetlerinden yararlanmak için sadece www.kupadu.com adresine girerek ücretsiz olarak gerçekleştirilecek üyelik yeterli oluyor. Aynı zamanda kullanıcılar mekanlarını kendileri ekleyebiliyor.
Diğer sitelerde içerikler firmaya sunulur ve firmayı tanıyıp tanımadığı bilinmeyen kişiler tarafından eklenir. Bizde içeriği de talebi de tüketici oluşturuyor” diyor.
Kupadu’nun kısa vadedeki hedefleri arasında İstanbul dışındaki büyükşehirlere yayılmak bulunuyor. Aynı zamanda mekân alternatifi sayısının yılbaşına kadar 3 bine çıkarılması planlanıyor.
İlk ayda 50’nin üzerinde etkinliğe fayda sağladıklarını anlatan Cem Has, yıl sonuna kadar binin üzerinde etkinlik sahibini mekân sahibiyle buluşturmayı hedeflediklerini sözlerine ekliyor.