DOLAR
34,58
0,26%
DOLAR
EURO
36,22
-0,05%
EURO
GRAM ALTIN
2987,26
0,84%
GRAM ALTIN
BIST 100
9367,77
0,00%
BIST 100
USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla

Markalarda yenilenme logolara da yansıyor

Markalar tasarım trendlerinde, teknolojide ve tüketici davranışında meydana gelen değişikliklere uyum sağlamayan logolarında güncellemeye gidiyor.

22 Ağustos 2024 | 10:45
Markalarda yenilenme logolara da yansıyor

Marka kimliğinin basit bir grafik ile temsilidir logo. Markanın kullanıcı ile daha etkili iletişim kurmasını sağlayan logo, tasarım trendlerinde, teknolojide ve tüketici davranışında meydana gelen değişikliklere uyum sağlamak zorunda.

04 Ağustos - 17 Ağustos 2024 tarihli sayıdan

Markanın imajını ve inanılırlığını iletme yeteneğini kaybeden logolarda yenilenme gündeme geliyor. Bunu başarılı bir şekilde gerçekleştiren pek çok marka var. Örneğin; Apple, 1998’de ikonik renkli elma logosunu değiştirerek daha minimalist ve modern bir yaklaşıma geçti.

Yeni logo, sadece ‘tek renkli elma’ olarak anıldı ve markanın çağdaş ve şık bir imajını yansıttı. Bu değişim, Apple’ın tasarım ve teknoloji alanındaki liderliğini vurgulayarak sadık müşteri kitlesini daha da güçlendirdi.

Geçtiğimiz yıllarda ise logo yenileme trendine katılan araba markaları oldu. Bunların başında Volvo, Peugeot, Kia, Skoda, Citroen, Audi ve Opel yer aldı. Son dönemde ise Twitter’ın logo değişimi gündeme geldi. Twitter’ın logosu, platformun tarihi boyunca, şirketin marka kimliğini ve değerlerini yansıtacak şekilde birçok kez evrim geçirmişti.

Bu değişiklikler, Twitter’ın marka algısını ve tanınırlığını güçlendirmeye ve kullanıcı deneyimini geliştirmeye katkıda bulunmuştu. 24 Temmuz 2023’te ise platformda köklü bir değişim yaşandı. Twitter’ın yeni sahibi Elon Musk, kuş logosunu ‘X’ harfiyle değiştirdi.

CANAN EGÜZ COŞKUN

70’İNCİ YILINI KUTLUYOR

Türkiye’de de yenilenen vizyonuyla logosunda değişime giden şirketler var. Bunlara son olarak 70’inci yılını kutlayan ülkemizin köklü kuruluşlarından Alarko Şirketler Topluluğu da katıldı. Şirketin 7 bine yakın çalışanı, turizm, enerji, sanayi, tarım, taahhüt, yatırım, havacılık gibi kilit sektörlerde yenilikçi yatırımları ve uluslararası alandaki açılımlarıyla Türkiye’nin sembol kurumlarından olduğunu söyleyen Alarko Şirketler Topluluğu Kurumsal İletişim ve Sürdürülebilirlik Direktörü Canan Egüz Coşkun, “Yenilenen marka kimliğimizin ve logomuzun, Alarko’nun değişime olan inancını, yenilikçi açılımlarını, köklerinden beslenirken yüzünü geleceğe dönmüş duruşunu ve sürdürülebilir yarınların etkili bir paydaşı olma kararlılığını yansıtmasını istedik. ‘Değerin Yeni Tanımı’ olarak belirlediğimiz marka sloganımızın dönüşerek büyüdüğümüz bu yolda her adımımızda bizlere ilham vereceğine inanıyoruz” diye ekliyor.

ÇOK BOYUTLU DÖNÜŞÜM

Son yıllarda marka kimliklerinin de dahil olduğu çok boyutlu bir dönüşümden geçtiklerini vurgulayan Coşkun, şöyle devam ediyor: “Bugün sadece Türkiye’de değil global arenada da fark yaratan yatırımlara imza atıyoruz. Turizmde ‘Hillside’ markamızı ülke sınırlarının ötesine taşıyor, uluslararası bir zincir otel konseptine geçiyoruz.

Topraksız tarım ve seracılık alanında modern teknikler, dijital çözümler ve verimlilik artırıcı projelerimizle seracılıktan kurutulmuş gıdaya, gübreden tohuma kadar 360 derece yer almayı hedefliyoruz. Havacılıkta yolcu uçaklarının kargo uçaklarına dönüştürülerek ekonomiye yeniden kazandırılması için ciddi adımlar atıyoruz.”

Enerjide de yenilenebilir enerji ve enerji depolama alanlarına yatırım yaptıklarını belirten Coşkun, Türkiye’ye teknoloji transferi yapmayı, hızlı büyüyen yenilikçi şirketlere ortak olarak know-how’larını ileriye taşımayı önceliklendirdiklerini de sözlerine ekliyor.

FATİH SARUHAN

‘LONGEVITY’ TRENDİ YÜKSELİŞTE

Fakir Hausgeräte Türkiye’de ve Almanya’da süpürge ve ısıtıcı grubu ürünleriyle bilinen, 90 yıllık tecrübeyi geride bırakmış köklü bir marka. Markanın, süpürge ve ısıtıcıyla başlayan serüveni bugün mutfak grubu, havalandırma grubu, kişisel bakım ve ev bakım gruplarıyla güçlenerek devam ediyor. Çok yakında markanın pet bakım ürünleri de raflarda olacak. Öte yandan Fakir Hausgeräte yepyeni bir markayla farklı bir sektöre de giriş yaptı. Adı: iYO…

iYO, iyi yaşamı odağına alan bir marka olarak doğmuş. Özellikle Covid salgını sonrasında değişen alışkanlıklarımız ve ihtiyaçlarımız şirketi bu alanda daha etkin olmaya itmiş. Çok uzun yıllardır farklı markalarıyla sadece Türkiye’de değil ihracat yaptığı ülkelerde de bu değişimi net bir şekilde gözlemleme fırsatı bulduklarını söyleyen Fakir Hausgeräte Pazarlama ve Satış Grup Başkanı Fatih Saruhan, “Aslında çok iyi bir öngörü ve analizlerle öngörümüzü onayladık ve iYO’ya hayat verdik. Fikrin olgunlaşması ile hayata geçmesi arasında yaklaşık iki yılı aşan bir süreç var. Amacımız, sağlıklı yaş alma konusunda kalıplaşmış alışkanlıkların ötesinde teknolojiler geliştirmek, kullanıcı dostu, fonksiyonel ve şık tasarımlarla bu üstün teknolojiyi birleştirerek tüketiciye sunmaktı. İYO, aslında iyi yaşam odağı… İyi olma halini sahiplenen bir marka” diye anlatıyor.

ÇOKLU MARKA KARMASI

iYO olarak kullanıcıları için profesyonel olarak yapılan bütün cilt bakımlarını eve taşıyacak teknolojiler barındıran bir kategori yarattıklarını söyleyen Saruhan, şöyle devam ediyor: “Dünyada ciddi bir trend var ve bu yeni trendin uzun ömürlülük yani ‘Longevity’ ekseninde olduğunu gördük.

Burada iş sadece cilde bakmak değil, aslında nasıl yaşadığımız, nasıl hareket ettiğimiz, nasıl beslendiğimiz… İlk etapta yüz temizleme, yüz kaldırma ve sıkılaştırma, ağız ve dudak çevre bakımı ve led bakım olmak üzere dokuz ürünle tüketicinin karşısına çıktık. İlerleyen zamanda ihtiyaçlara, alışkanlıklara ve pazar şartlarına göre yeni kategoriler ve yeni ürünler geliştirmeyi planlıyoruz ki bu yaz hair care kategorisinde iYO Mine Care aileye dahil oldu.”

Bu ürünlerin iYO olarak farklı bir marka çatısı altında geliştirilmesinin ve ilerlemesinin temel sebebi, çoklu marka karması altında tüketici talep ve ihtiyaçlarını karşılayacak olması. iYO, çeşitli AVM’lerde yer alan iYO kiosklarında deneyimlenebiliyor ve satın alınabiliyor.

  • EKONOMİST REKLAM DEĞERLENDİRME KURULU Şahin Acar (ARED) Başkanı), Ayşenur Aydın (Sürdürülebilirlik ve Kurumsal İletişim Grup Müdürü), Burcu Özdemir Kayımtu (TWBA Group İstanbul CEO’su), Büşra Orakçıoğlu (Orka Holding Pazarlama Grup Başkanı / İcra Kurulu Üyesi), Duygu Süleymanoğlu (DİMES Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı (CMO), Gonca Karakaş (Effect BCW PR Ajans Başkanı), Gül Sağır Aydın (TurkNet’te Büyümeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı (CGO), Gülnur Uluğ (Muratbey İletişim ve İş Geliştirme Direktörü), Hülya Cesur (BÜMED Başkanı ve marka danışmanı), İge Mergen (SPI Int. Marketing Director), Karpat Polat (K A R P A T Independent Advertising Agency Creative Chairman) , Melis Karatay Ebin (CarrefourSA Pazarlama ve Kurumsal İletişim Grup Müdürü), Özge Akay (MGMedia CEO), Pelin Akın Çiftçioğlu (Little Caesars Pizza Pazarlama Direktörü), Şermin Topçu (İndico İletişim Ajans Başkanı), Tuğyan Çelik (TBWA\Istanbul Genel Müdür Yardımcısı), Haluk Erkmen (Puck Global Ajans Başkanı), Yalkın Yel (Reklamania Creative Ajans Başkanı)
0

EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL