DOLAR
34,52
0,11%
DOLAR
EURO
36,18
-0,17%
EURO
GRAM ALTIN
2963,24
0,03%
GRAM ALTIN
BIST 100
9367,77
3,72%
BIST 100
USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla

Markalar için 'Evrim' kaçınılmaz

Şirketler, markalarını canlı tutmak, müşteri gereksinimlerine ve isteklerine en üst düzeyde cevap verebilmek için markalarında yeniden konumlandırılmaya gidiyorlar.

03 Eylül 2024 | 15:56
Markalar için 'Evrim' kaçınılmaz

Var olmak için bir ihtiyaç olan evrim, marka dünyası için de kaçınılmaz… Çünkü markaların; günümüzün dinamik, küresel ve rekabetçi ekonomik ortamında kalabilmeleri için uyum sağlamaları ve gelişmelerine yardımcı olacak iyileştirmeler yapmaları şart. Bu noktada şirketler markalarını canlı tutmak, müşteri gereksinimlerine ve isteklerine en üst düzeyde cevap verebilmek için yeniden konumlandırılmaya gidiyor. Bu hamle, küçük ayarlamalar yaparken mevcut marka kimliğini korumayı da içeriyor.

18 - 31 Ağustos 2024 tarihli sayıdan

Son yıllarda markalarını yeniden konumlandıran pek çok şirket var. Türk züccaciye sektörünün önde gelen oyuncularından Schafer da onlardan biri. 2 bin 800’e varan ürün çeşidi ve geniş mağaza ağıyla yükselen temposunu 2024 yılında da sürdüren şirket, Türkiye geneline yayılmış 15’i franchise olmak üzere 70 mağazasıyla tüketicilere ulaşıyor. Şirket 2024 sonunda toplam 100 mağazaya ulaşmayı hedefliyor.

MURAT ASLAN

STRATEJİSİNİ ŞEKİLLENDİRİYOR

Bu yıl 20’nci yılını kutlayan Schafer’ın 2004 yılında Türkiye isim hakkını alan Aslan Ticaret’in ise 40’ıncı yılı… Bu çerçevede 2024 yılında değişime yönelik adımlar atan marka, yatırımlarını artırmış durumda. Marka kimliğini yenilemek üzere yeni ajans ve iş ortaklarıyla çalışmalara başladıklarını belirten Schafer’ın CEO’su Murat Aslan, “Tüketiciyi ve beklentilerini dinlediğimiz marka araştırmalarından hareketle, ürün ve marka stratejimizi şekillendiriyoruz. Markamızı iletişim ajanslarımızla birlikte yeniden konumlandırıyor, tüketici beklentileri ve değişen trendlere göre iletişim haritamızı yeniden belirliyoruz. Tüketici ile daha çok bağ kuran bir anlayışla bu yıl ürün ve iletişime daha çok yatırım yapıyoruz” diye anlatıyor.

20 ÜLKEDE FAALİYET GÖSTERİYOR

Yurt dışında da 20’yi aşkın ülkede faaliyet gösteren Schafer’ın; KKTC, Arnavutluk, Türkmenistan, Azerbaycan, Kosova, Kazakistan ve İran’da mağazaları var. Öte yandan 10 yılı aşkın süredir Türk züccaciye ürünlerinin, altı kıta ve 50’yi aşkın ülkeye ihracatını gerçekleştirdiklerini belirten Aslan, şunları anlatıyor: “Türkiye nereye dizi satıyorsa biz oraya ihracat yapabiliyoruz. Çünkü diziler önden kapıları açıyor. Yani şu anda 80 ülkeye Türk dizisi satılıyorsa, o kadar ülkeye Türk kahvesi de satılıyor. Çünkü o dizide sürekli Türk kahvesi içiliyor. Uçakla üç saat uçun ve bir daire çizin. Türkiye’nin üç saatlik uçak mesafesinde birçok ülkede varız. Amacımız o ülkelerin mutfak kültürüne göre ürünler geliştirerek, daha derinlemesine ihracat yapmak.”

Züccaciye kültürünün çok yaygın olduğu ABD’de de çok yakında operasyonlarına başlayacak olan şirket, bu pazarda bazı ürünlerle beraber e-ticaret ve network marketing üzerinden işe başlamayı planlıyor. Aslan, “Schafer Home ile şu anda ABD kültürüne özgün ürünler ürettik ve yakın bir zamanda ABD’deki e-ticaret platformlarının hepsinde de yer alacağız. ABD’de de sürekli artan bir ‘Made in Türkiye’ algısı var. Biz de bundan da faydalanarak bu pazara yeni bir ürün koleksiyonuyla giriyoruz” diye ekliyor.

E-İHRACATI HIZLI BÜYÜYOR

Schafer, geçen yıl cirosunun yüzde 28’ini e-ticaretten elde etmiş bulunuyor. Siteler hariç tutulduğunda Türkiye’deki e-ticaret oranı en yüksek şirketlerden biri olduklarına dikkat çeken Aslan, şöyle devam ediyor: “Bunu hem kendi sitemizden hem pazaryerlerinden hem de e-ihracattan yapıyoruz. E-ihracat çok hızlı büyüyor. Pazar yerlerini ağırlıklı olarak e-ihracatta kullanıyoruz. Bizim şu an e-ihracat ciromuz, fiziki ihracat ciromuzun belki dörtte biri kadar oldu ve bu alan diğerinden daha hızlı büyüyor.”

Franchise hizmetiyle de tüketicilerine destek veren şirket, herhangi bir isim hakkı bedeli almıyor. Buna karşılık yatırım için mobilya masrafının yarısı fatura ediyor. Öte yandan 5 milyon TL’lik teminat mektubu da isteniyor.

RAMAZAN KAYA

KADIN SAAT USTALARI YETİŞTİRİYOR

30 yılı geride bırakırken 158 mağaza ve shop in shop, 469 bayi, www.saatvesaat.com.tr ve pazar yerleri ile dünyanın en prestijli markalarını müşterileriyle buluşturan Saat & Saat, yurt içindeki geniş mağaza ağının yanı sıra yurt dışında da üç mağazasıyla hizmet veriyor. 2024 yılı sonuna kadar 13 mağaza daha açmayı planladıklarını belirten Saat&Saat Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya, üç yıl içerisinde Balkan ülkelerinde altı yeni mağaza açacaklarını söylüyor.

MARKA BİLİNİRLİĞİ YÜZDE 85

Raymond Weil, Maurice Lacroix, Universe Constant gibi dünyaca ünlü 30’dan fazla markanın Türkiye distribütörlüğünü üstlenen şirket son dönemde ise, İsviçre saatçiliğinin gözde markalarından Ebel’i de portföylerine katmış bulunuyor. 2024 yılı içinde Türkiye saat sektöründe yüzde 15’lik bir büyüme bekleniyor. Saat&Saat’in büyüme beklentisi ise yüzde 33. Bu yıl ve ilerleyen süreçte lisans marka distribütörlüklerine ve çevre ülkelerdeki mağaza ağını artırmaya odaklanan şirket, 30’uncu yılını kutlayan imaj kampanyalarını başlatmış durumda. ‘Türkiye’nin Saatçisi’ olarak yaptıkları çalışmalarla tüketicilerle olan duygusal bağlarını ve yüzde 85 oranındaki marka bilinirliklerini artırmayı hedeflediklerini belirten Kaya, “İmaj kampanyalarımızın desteğiyle yıl sonu rakamsal öngörüler açısından beklentilerimizi oldukça yüksek tutuyor ve her açıdan hedeflerimize ulaşacağımız bir yıl olacağını öngörüyoruz” diyor.

Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri’ne de önem verdiklerine değinen Kaya, şunları anlatıyor: “2021’de ‘Akıllı Saatler Öğrenci Gelişim KSS Projesi’ni başlattık. Bugüne kadar 216 okul, 45 bine yakın öğrenci ve bin 427 öğretmene ulaştık. Bu yıl sonunda 300 okulda 65 bin öğrenci ve bin 500 öğretmene ulaşmayı hedefliyoruz. Saat tamirciliği mesleğinde de kadın saat ustalarını destekleyen ‘Kadın Saat Ustası İncelikli İş Projesi’ni başlattık. İşkur destekli profesyonel eğitim programını hayata geçirerek, kadın saat ustaları yetiştiriyoruz. Yok olmakta olan bir mesleği gelecek nesillere aktarmayı amaçlıyoruz. Bu projemiz kapsamında, dört kadın saat ustasının istihdamını sağladık. Bu sayıyı artırmak üzere projemizi sürdürüyoruz.”

EKONOMİST REKLAM DEĞERLENDİRME KURULU Şahin Acar (ARED) Başkanı), Ayşenur Aydın (Sürdürülebilirlik ve Kurumsal İletişim Grup Müdürü), Burcu Özdemir Kayımtu (TWBA Group İstanbul CEO’su), Büşra Orakçıoğlu (Orka Holding Pazarlama Grup Başkanı / İcra Kurulu Üyesi), Duygu Süleymanoğlu (DİMES Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı (CMO), Gonca Karakaş (Effect BCW PR Ajans Başkanı), Gül Sağır Aydın (TurkNet’te Büyümeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı (CGO), Gülnur Uluğ (Muratbey İletişim ve İş Geliştirme Direktörü), Hülya Cesur (BÜMED Başkanı ve marka danışmanı), İge Mergen (SPI Int. Marketing Director), Karpat Polat (K A R P A T Independent Advertising Agency Creative Chairman) , Melis Karatay Ebin (CarrefourSA Pazarlama ve Kurumsal İletişim Grup Müdürü), Özge Akay (MGMedia CEO), Pelin Akın Çiftçioğlu (Little Caesars Pizza Pazarlama Direktörü), Şermin Topçu (İndico İletişim Ajans Başkanı), Tuğyan Çelik (TBWA\Istanbul Genel Müdür Yardımcısı), Haluk Erkmen (Puck Global Ajans Başkanı), Yalkın Yel (Reklamania Creative Ajans Başkanı)

0


  • ALTIN GRAM - TL 2963,24 0,03%
  • ALTIN ONS 2669,71 -0,07%
  • BIST 100 9367,77 3,72%
  • DOLAR/JAPON YENI 154,535 0,019%
  • DOLAR/KANADA DOLARI 1,39735 0,03866%
  • DOLAR/RUS RUBLESI 101,3 0,997%
  • DOLAR/TURK LIRASI 34,5233 0,1076%
  • EURO/DOLAR 1,0476 -0,0344%
  • EURO/TURK LIRASI 36,1799 -0,1661%
  • STERLIN/DOLAR 1,2591 -0,04049%
EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL