Türkiye, İstanbul başta olmak üzere Bodrum, İzmir, Kapadokya gibi turizm bölgelerinde uluslararası lüks markaların yatırım markajına girdi. 2019'da açılan Sofitel'in yanı sıra bu yıl da Peninsula ve Mandarin gibi lüks markalar İstanbul'da faaliyete geçecek.
LEVENT GÖKMEN
[email protected]
Dünyanın en çok merak edilen şehirleri arasında ilk 10'da yer alan İstanbul, Pera Palas, Park Bosphorus gibi yerli lüks otellerin ardından ilk uluslararası lüks otel ile 1955 yılında Hilton'un açılmasıyla tanıştı.
Tabloyu görmek için görsele tıklayın.
Hollywood yıldızlarının katıldığı törenle açılışı gerçekleştirilen Hilton İstanbul, Türkiye'nin tanıtımına ciddi katkı sağlamıştı.
Orient Express ile geçmişte dünya sosyetesinin ziyaret duraklarından biri olan İstanbul, son dönemde siyasi dalgalanmaların gölgesinde kalsa da hala cazibesini koruyor.
Lüks segment markaların ilgisinin giderek yoğunlaştığı Türkiye, Sofitel'den Mandarin'e kadar dünyanın önde gelen lüks otel zincirlerinin çekim merkezi haline geldi.
Bu zincirler İstanbul'dan Bodrum'a, Ankara'dan Kapadokya'ya kadar Türkiye'nin öne çıkan kentlerinde ve turizm bölgelerinde yatırım yapma yarışına girmiş durumda.
Bu ilgide Türkiye'nin tarihi ve doğal güzelliklerinin yanı sıra turistlerin en çok merak ettiği ülkeler arasında yer almasının da etkili olduğuna dikkat çekiliyor.
YENİ OTELLER GELİYOR
2020-2022 döneminde İstanbul, Bodrum ve Kapadokya'da yedi yeni lüks otelin açılması planlanıyor. Dünyanın en lüks otelleri arasında başı çeken Mandarin'in Türkiye'deki ikinci oteli olması planlan Mandarin İstanbul 2020 yazı sonunda açılacak.
Yine lüks segment Peninsula'nın Karaköy'de Galataport projesi içinde, Jumeriah'ın 2020 yılında Kuzu Grup'un Ataköy'deki SeaPearl projesi içinde açılması planlanıyor. Önümüzdeki yıllarda Hilton Grubu'nun lüks markası Cirudo, Radisson Collection gibi markalar da Bodrum'da otel açma planı yapıyor.
Bvlgari, Rosewood, Armani, Shangri-La gibi markalar İstanbul'un Boğaz hattında, Bodrum, Çeşme ve Kapadokya'da kendilerine yakışır yer arayışında. Zengin Japon ve Uzakdoğulu turistin Kapadokya ilgisinin bu markaların burada yoğunlaşmasını sağladığına da dikkat çekiliyor.
İndigo Group da 2022 yılında Kapadokya'da açmayı planladığı lüks segment otelinin işletmesi için görüşmeler yürütüyor. Türkiye'de çok sayıda beş yıldızlı otel bulunuyor. Ancak haberimize konu olan otellerin ortalama oda fiyatları kişi başı oda kahvaltı dahil 280 Euro+KDV'den başlıyor.
NİTELİKLİ TURİST ÇEKİYOR
Mandarin'i Bodrum'a getiren Astaş Holding Yönetim Kurulu Başkanı Vedat Aşçı, Türkiye'ye gelen lüks markaların başarısının dünyadaki diğer lüks markaların ülkemize ilgisini artırdığını vurguluyor.
Bahsi geçen lüks markaların Türkiye'yi lüks segment ürünlere ilgi duyan harcama gücü yüksek turistlere iyi tanıttığına dikkat çeken Aşçı, "Burada önemli olan çok sayıda değil nitelikli turistlere hitap edebilmek ve Türkiye'deki tesisleri yüksek fiyatlara satabilmek" diyor.
Aşçı, önümüzdeki yıllarda lüks markalara talebin artarak devam etmesinin beklendiğini ve bunun da lüks otel yatırımlarım Türkiye'ye getirmeye devam edeceğini söylüyor.
Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) Başkanı Müberra Eresin, Türkiye'ye gelen lüks zincir markaların Türkiye'nin imajına olumlu etki yaptığını söylüyor.
Eresin, uluslararası lüks markaların Türkiye'yi zincirlerine dahil etmeleriyle birlikte dünyada tanıtmaya başladıklarına da dikkat çekiyor. Bu durumun da nitelikli turist çekilmesini sağlayıp Türkiye'nin fiyatlarını artırmasını beklediklerine vurgu yapıyor.
PLANLANAN YATIRIMLAR
Tuna Şirketler Topluluğu, Taksim'de yaptığı 100 milyon dolarlık yatırımla turizm sektörüne yeni bir lüks marka getirdi. Tuna Şirketler Topluluğu ile dünyanın öncü otel gruplarından Accor Grubu işbirliğiyle uluslararası lüks otel markası Sofitel Hotels & Resorts'un Türkiye'deki ilk oteli geçen kasım ayında Taksim'de açıldı.
Tuna Yönetim Kurulu Başkanı Turan Tuna, İstanbul'un potansiyeli doğrultusunda turizmdeki ilk yatırımlarıyla Sofitel'i İstanbul'a kazandırdıklarını söylüyor. Turizm alanında büyüme planları kapsamında yeni yatırımlar yapacaklarını da ifade ediyor.
Tuna, önümüzdeki iki yıl içinde İstanbul'un değerli lokasyonlarında satın alma ya da yeniden inşa etme yoluyla bir otel yatırımı daha yapmayı planladıklarını anlatıyor.
The Edition markası ilk otelini İstanbul Levent'te 2011 yılında açmış ama bu otel 2017 yılında kapanmıştı. Bu otelin binasında Hyatt Grubu'nun yaşam tarzı markalarından olan Hyatt Centric'in Amerika'dan sonra Avrupa'daki ilk oteli Ekim 2018'de açıldı.
BODRUM ÖNE ÇIKIYOR
Mandarin'in 2014 yılında Bodrum'a gelmesiyle birlikte burada lüks otel açma yarışı da hızlandı. 250 milyon dolar yatırımla Bodrum'da hayata geçirilen Six Senses Kaplankaya oteli Mayıs 2018'den beri hizmet veriyor.
Phuket, Maldivler, Seyşeller, Bali gibi önemli destinasyonlarda otel ve tatil köyleri işleten Banyan Tree, Nef Yalıkavak projesiyle 2019 yazında Türkiye'ye gelip Avrupa pazarına girmiş oldu.
Ant Yapı Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Okay, Bodrum'daki Anthaven projelerinin içinde konumlanacak olan otellerinin Türkiye'ye ilk defa girecek olan Radisson Collection markasıyla işletileceğini söylüyor. Okay, Türkiye'ye lüks segment bir markayı kazandırarak ülkemizin dünyaya tanıtılmasına katkı sağlamayı hedeflediklerini vurguluyor.
Dünyanın en büyük otel zincirlerinden Radisson Hotel Group'un premium markası Radisson Collection'ın da 2020 sonunda Ant-haven'da faaliyete geçmesi planlanıyor. Otel aynı zamanda Radisson Group'un Türkiye'deki ilk premium oteli olacak.
Bodrum'da lüks proje yapan Besa Grup da The Bo Viera projesindeki otelinin işletmesi için Hilton'un üst segment markalarından Cirudo ile anlaştı. Otel 2021'de açılacak.