Türkiye’nin en eski kartpostal üreticilerinden Keskin Color, yurtdışı atağına kalktı. Şirket, 15 milyon TL yatırımla kurduğu yüksek teknolojili matbaa ile beş yılda ihracatın cirodaki payını yüzde 10’dan yüzde 40’a çıkarmayı hedefliyor.
ARAM EKİN DURAN
[email protected]
Keskin Color Genel Müdürü Reşit Keskin, “Özellikle Yunanistan, İsrail ve Kuveyt’e lisanslı ürün ihracatıyla bu yıl yüzde 25 büyüme hedefimiz var” diyor. İstanbul’da 1966 yılında Naci Keskin ve kardeşi Abdullah Keskin tarafından kartpostal üretimi yapmak amacıyla kurulan Keskin Color, 50’nci yılını geride bırakırken kırtasiye ürünleri ihracatında büyük atılım yapmaya hazırlanıyor.
Geçen yılı 38 milyon TL ciro ile kapatan şirket, 2017’de ihracatla yüzde 25 büyümeyi hedefliyor. Artan iş hacmini karşılamak üzere 15 milyon TL yatırımla İstanbul Selimpaşa’da 15 bin metrekarelik yüksek teknolojili bir matbaa kuran şirket, başta Yunanistan, Almanya, İsrail ve Kuveyt olmak üzere yurtdışına lisanslı kırtasiye ürünleri ihraç ederek büyüyecek.
KARTPOSTALDAN KIRTASİYEYE
İnternet ve e-mail nedeniyle yok olmaya yüz tutan kartpostalları Türkiye’ye sevdiren marka olarak bilinen Keskin Color, 2000’lerin başından bu yana kırtasiye ve ofis malzemeleri sektöründe faaliyet gösteriyor.
Türkiye’de kırtasiye ve ofis malzemeleri pazarının 3 milyar dolarlık büyüklüğe ulaştığını söyleyen Keskin Color Genel Müdürü Reşit Keskin, babasından ve amcasından devraldıkları bayrağı ihracatla ileri götüreceklerini ifade ediyor.
Keskin Color, Walt Disney, Hasbro, Warner Bros, Lucas Film, Cartoon Network gibi pek çok tanınmış uluslararası firmanın üretim lisansına sahip. Ayrıca yerli çizgi film Pepee ile Keskin Çocuk markası altında gelişimi destekleyici ürünler sektörüne de adım atmış durumda.
Önümüzdeki dönemde özellikle ihracata dönük üretimi artıracaklarını kaydeden Reşit Keskin, beş yıl içinde ihracatın cirodaki payını yüzde 10’dan yüzde 40’a çıkarmayı hedeflediklerini söylüyor.
Kağıt konfeksiyon ve kırtasiye-ofis malzemelerinin yanı sıra Türkiye’de ilk kez 4-D defter kapakları üretimine başladıklarını ifade eden Keskin, “Kaliteli ve daha uygun maliyetli üretimimizden dolayı, bazı ülkelerden lisanslı ürünleri üretmemiz için yoğun ilgi var.
Özellikle Yunanistan, İsrail, Suudi Arabistan ve Kuveyt’e lisanslı ürünler ihraç ederek bu yıl yüzde 25 büyümeyi hedefliyoruz” diye konuşuyor.
TURİZMDE KAYIPTA
Keskin Color, kırtasiye-ofis malzemeleri dışında turistik hediyelik eşya üretimine de devam ediyor. Reşit Keskin, son üç yılda turizmde yaşanan kayıpların turistik hediyelik eşya üretimine ağır darbe vurduğunu söylüyor. Keskin, “2016’da turistik hediyelik eşya üretiminde yüzde 60’a varan oranda gerileme yaşadık. Bu yıl kayıpları bir nebze de olsa telafi etmeyi umuyoruz” diyor.
ARAM EKİN DURAN
[email protected]
Keskin Color Genel Müdürü Reşit Keskin, “Özellikle Yunanistan, İsrail ve Kuveyt’e lisanslı ürün ihracatıyla bu yıl yüzde 25 büyüme hedefimiz var” diyor. İstanbul’da 1966 yılında Naci Keskin ve kardeşi Abdullah Keskin tarafından kartpostal üretimi yapmak amacıyla kurulan Keskin Color, 50’nci yılını geride bırakırken kırtasiye ürünleri ihracatında büyük atılım yapmaya hazırlanıyor.
Geçen yılı 38 milyon TL ciro ile kapatan şirket, 2017’de ihracatla yüzde 25 büyümeyi hedefliyor. Artan iş hacmini karşılamak üzere 15 milyon TL yatırımla İstanbul Selimpaşa’da 15 bin metrekarelik yüksek teknolojili bir matbaa kuran şirket, başta Yunanistan, Almanya, İsrail ve Kuveyt olmak üzere yurtdışına lisanslı kırtasiye ürünleri ihraç ederek büyüyecek.
KARTPOSTALDAN KIRTASİYEYE
İnternet ve e-mail nedeniyle yok olmaya yüz tutan kartpostalları Türkiye’ye sevdiren marka olarak bilinen Keskin Color, 2000’lerin başından bu yana kırtasiye ve ofis malzemeleri sektöründe faaliyet gösteriyor.
Türkiye’de kırtasiye ve ofis malzemeleri pazarının 3 milyar dolarlık büyüklüğe ulaştığını söyleyen Keskin Color Genel Müdürü Reşit Keskin, babasından ve amcasından devraldıkları bayrağı ihracatla ileri götüreceklerini ifade ediyor.
Keskin Color, Walt Disney, Hasbro, Warner Bros, Lucas Film, Cartoon Network gibi pek çok tanınmış uluslararası firmanın üretim lisansına sahip. Ayrıca yerli çizgi film Pepee ile Keskin Çocuk markası altında gelişimi destekleyici ürünler sektörüne de adım atmış durumda.
Önümüzdeki dönemde özellikle ihracata dönük üretimi artıracaklarını kaydeden Reşit Keskin, beş yıl içinde ihracatın cirodaki payını yüzde 10’dan yüzde 40’a çıkarmayı hedeflediklerini söylüyor.
Kağıt konfeksiyon ve kırtasiye-ofis malzemelerinin yanı sıra Türkiye’de ilk kez 4-D defter kapakları üretimine başladıklarını ifade eden Keskin, “Kaliteli ve daha uygun maliyetli üretimimizden dolayı, bazı ülkelerden lisanslı ürünleri üretmemiz için yoğun ilgi var.
Özellikle Yunanistan, İsrail, Suudi Arabistan ve Kuveyt’e lisanslı ürünler ihraç ederek bu yıl yüzde 25 büyümeyi hedefliyoruz” diye konuşuyor.
TURİZMDE KAYIPTA
Keskin Color, kırtasiye-ofis malzemeleri dışında turistik hediyelik eşya üretimine de devam ediyor. Reşit Keskin, son üç yılda turizmde yaşanan kayıpların turistik hediyelik eşya üretimine ağır darbe vurduğunu söylüyor. Keskin, “2016’da turistik hediyelik eşya üretiminde yüzde 60’a varan oranda gerileme yaşadık. Bu yıl kayıpları bir nebze de olsa telafi etmeyi umuyoruz” diyor.