Son yılların hızla büyüyen sektörü kuru temizleme, franchise şubelerle birlikte yaklaşık 300 milyon Euro’luk bir ekosisteme ulaştı. Franchising ile büyüyen DRYTÜRK Kuru Temizleme, 100 bin TL yatırımla aylık 80 bin TL ciro vaat ediyor.
BURCU TUVAY
[email protected]
Kuru temizleme sektörünün büyüklüğünün 300 milyon Euro’ya ulaştığı tahmin ediliyor. Bunda kuşkusuz çalışan kadın sayısındaki artış, tekstil çeşitliliği ve özelliklerinin gelişmesi, kentleşmenin artışı, iyi ve bakımlı giyinme ihtiyacı, otel yatırımlarının artması ve gelişen tüketici bilinci gibi nedenlerin rolü büyük.
Sektör teknoloji açısından kendisini oldukça geliştirmiş durumda. Çevre dostu profesyonel makinelerle, belli bir hiz-ıııet standardıyla hizmet veren kurumsal kimlik kazanmış firmalara dönüşen kuru temizlemeciler, franchising ile büyüyor. DRYTÜRK Kuru Temizleme de franchising ile büyüyen sektör oyuncularından biri..,
Türkiye’deki tek yerli kuru temizleme makineleri imalatçısı olan Ruşen Makine tarafından kurulan firma, şu an Türkiye genelinde 30 şube ile faaliyet gösteriyor. Şirketin yönetim kurulu başkanı Ferşat Ruşen, her ay ortalama 3-4 adet şube açılışı gerçekleştirdiklerini belirtiyor.
ROYALTY ALINMIYOR
Bu yıl hızlı bir büyüme gerçekleştirmeyi planladıklarını aktaran Ferhat Ruşen 2016 yılı sonuna kadar toplam 100 şubeye ulaşmayı hedeflediklerini ifade ediyor. Franchise giriş bedeli olarak 17 bin TL alınıyor. Eko adı verilen küçük ölçekli bir mağaza toplam 100 bin TL yatırımla kurulabiliyor. Şubeler için hedeflenen aylık ciro ise lokasyona göre 20 bin ile 80 bin TL arasında değişiyor.
Royalty bedeli alınmıyor. Kâr marjinm yüzde 80 olduğunu belirten Ferhat Ruşen, “Kum temizleme sektörünün en önemli özelliklerinden biri, hammadde sarfiyatı olmadan icra edilmesi. Yani kum temizleme işletmesi yok denecek kadar az değişken giderlerin yanında esas olarak sabit giderlerle döner. Bu özellik, kuru temizleme sektörünü çok kârlı hale getiriyor” diyor.
“HER NOKTADA OLACAĞIZ”
Bayilerin makinelerine ömür boyu garanti verdiklerini de söyleyen Ferhat Ruşen, sözlerini şöyle sürdürüyor: “Türkiye’nin her noktasında olmayı hedefliyoruz. Ancak, ilk etapta bütün büyük şehirlerdeki yapılanmamızı tamamlamak istiyoruz.
Bu çerçevede henüz bulunmadığımız Ankara, Antalya, Eskişehir, Gaziantep, Kayseri, Denizli, Malatya illerine öncelik tanıyoruz. Orta ve uzun vadede mutlaka yurtdışında da olacağız." DRYTÜRK mağazaları hem AVM’lerde hem de caddelerde bulunuyor. Açılacak bölgenin özellikleri dikkate alınarak tercih yapılıyor.
İŞİN AYNASI
Uygun yer: Ankara, Antalya, Eskişehir, Gaziantep, Kayseri, Denizli, Malatya illerine öncelik veriliyor. Hem AVM’ler hem de caddelerin bu konsept için uygun olduğu ifade ediliyor.
İlk sermaye: Franchise giriş bedeli olarak
17 bin TL alınıyor. Eko adı verilen küçük ölçekli bir mağaza toplam 100 bin TL yatırımla kurulabiliyor.
Ciro hedefi: Lokasyona göre aylık 20 bin ile 80 bin TL arasında değişiyor.
Kâr marjı: Yüzde 80.
Bayilerde aranan özellikler: İşinin başında duracak girişimciler aranıyor. Başvuru için: 0216 250 55 77 ya da [email protected]