Türkiye'de 151 şubeye ulaşan Köfteci Ramiz, 20 milyon TL yatırımla Akhisar'da yeni bir tesis kuruyor. Sucuk, sosis gibi işlenmiş et ürünlerine girmeye hazırlanan şirket, ayrıca kilo ile köfte ve et satılan 'Kilogram' isimli yeni markasıyla Türkiye'ye yayılmayı planlıyor.
AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
[email protected]
Köfteci Ramiz'in temelleri Makedonya göçmeni Ramiz Usta'nın 1928 yılında Manisa'nın Akhisar ilçesinde açtığı küçük köfteci dükkanıyla atıldı. Babalarının vefatının ardından işin başına geçen dört kardeş, Birol, Bircan, Birtan ve Bülent Taşkınlar, markayı 151 şubeli bir zincir haline getirdi.
Uzun yıllardır Köfteci Ramiz markasını büyüten kardeşler yeni bir yatırım atağına başlıyor. 20 milyon TL yatırımla Akhisar'da yeni bir tesis kuran Ramiz Gıda, bu yatırımla kapasitesini üç kat artıracak.
Şirket, 4 bin metrekaresi kapalı olmak üzere toplam 12 bin metrekarelik bir alana kurulan tesis sayesinde günlük ortalama 15 ton et işleme kapasitesine ulaşacak. Tesisin 16 Mart'ta devreye girmesiyle 60 olan istihdam sayısı ise 100'e ulaşacak.
İŞLENMİŞ ETE GİRİYOR
Artan kapasite doğrultusunda yeni iş alanlarına gireceklerini söyleyen Ramiz Gıda Yönetim Kurulu Üyesi Bircan Taşkınlar, işlenmiş et ürünleri üretmeye başladıklarını belirtiyor. Sucuk, sosis, salam, jambon gibi işlenmiş et ürünleriyle marketlere girilmesi hedefleniyor.
İlk aşamada Metro ile anlaşmak üzere olduklarını söyleyen Bircan Taşkınlar, "A101, BİM gibi marketlere de girip daha fazla kişiye ulaşmayı hedefliyoruz. Türk halkı sucuk, salam gibi ürünleri seviyor. Burada önemli bir potansiyel var" diye konuşuyor.
Ramiz Gıda'nın yeni projeleri bununla sınırlı değil. Ayrıca 'Kilogram' isimli yeni bir marka yaratan şirket, bu markayla 2019 sonuna kadar 15 şubeye ulaşmayı hedefliyor. İlk şubesi geçen yıl Akhisar'da açılan Kilogram'ın ilk aşamada İzmir ve Antalya'da şubeleşmesi hedefleniyor.
Kilogram, Köfteci Ramiz'den farklı olarak kilo ile köfte ve et satılan bir konsepte sahip. Gıda perakendesinde kilo ile köfte ve et satışının yükselen bir trend haline geldiğini söyleyen Bircan Taşkınlar, "Bu nedenle Kilogram markası için büyük metrekareleri tercih ediyoruz.
Pişmemiş ya da pişmiş olarak ürünlerimizi almak mümkün oluyor. Restoranlarımızda yerel ürünler de uygun fiyatlara şarküteri bölümünde satılıyor" diyor.
20 YENİ ŞUBE AÇACAK
Diğer taraftan Köfteci Ramiz markasının da büyümesi devam ediyor. 2006 yılından bu yana franchise sistemiyle büyüyen şirketin, 134'ü franchise olmak üzere, toplamda 151 şubesi bulunuyor. 2018 sonuna kadar Türkiye genelinde 20 franchise şube daha açılması hedefleniyor. Franchise giriş bedeli şehre ve semte göre değişiklik gösterirken royalty olarak aylık cirodan yüzde 2 pay alınıyor.
RUSYA'YA AÇILIYOR
Ramiz Gıda, Köfteci Ramiz markasıyla yurtdışında da büyüyor. Halihazırda Kıbrıs'ta ve Azerbaycan'da birer şubesi bulunan şirket, 2018'de Azerbaycan'da bir şube daha açmayı hedefliyor. Ayrıca Rusya'ya da açılacaklarını söyleyen Bircan Taşkınlar, "Rusya'da bir yatırımcıyla görüşmelerimiz sürüyor. 2018'de Rusya'da şubeleşmeyi hedefliyoruz" diyor.
AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
[email protected]
Köfteci Ramiz'in temelleri Makedonya göçmeni Ramiz Usta'nın 1928 yılında Manisa'nın Akhisar ilçesinde açtığı küçük köfteci dükkanıyla atıldı. Babalarının vefatının ardından işin başına geçen dört kardeş, Birol, Bircan, Birtan ve Bülent Taşkınlar, markayı 151 şubeli bir zincir haline getirdi.
Uzun yıllardır Köfteci Ramiz markasını büyüten kardeşler yeni bir yatırım atağına başlıyor. 20 milyon TL yatırımla Akhisar'da yeni bir tesis kuran Ramiz Gıda, bu yatırımla kapasitesini üç kat artıracak.
Şirket, 4 bin metrekaresi kapalı olmak üzere toplam 12 bin metrekarelik bir alana kurulan tesis sayesinde günlük ortalama 15 ton et işleme kapasitesine ulaşacak. Tesisin 16 Mart'ta devreye girmesiyle 60 olan istihdam sayısı ise 100'e ulaşacak.
İŞLENMİŞ ETE GİRİYOR
Artan kapasite doğrultusunda yeni iş alanlarına gireceklerini söyleyen Ramiz Gıda Yönetim Kurulu Üyesi Bircan Taşkınlar, işlenmiş et ürünleri üretmeye başladıklarını belirtiyor. Sucuk, sosis, salam, jambon gibi işlenmiş et ürünleriyle marketlere girilmesi hedefleniyor.
İlk aşamada Metro ile anlaşmak üzere olduklarını söyleyen Bircan Taşkınlar, "A101, BİM gibi marketlere de girip daha fazla kişiye ulaşmayı hedefliyoruz. Türk halkı sucuk, salam gibi ürünleri seviyor. Burada önemli bir potansiyel var" diye konuşuyor.
Ramiz Gıda'nın yeni projeleri bununla sınırlı değil. Ayrıca 'Kilogram' isimli yeni bir marka yaratan şirket, bu markayla 2019 sonuna kadar 15 şubeye ulaşmayı hedefliyor. İlk şubesi geçen yıl Akhisar'da açılan Kilogram'ın ilk aşamada İzmir ve Antalya'da şubeleşmesi hedefleniyor.
Kilogram, Köfteci Ramiz'den farklı olarak kilo ile köfte ve et satılan bir konsepte sahip. Gıda perakendesinde kilo ile köfte ve et satışının yükselen bir trend haline geldiğini söyleyen Bircan Taşkınlar, "Bu nedenle Kilogram markası için büyük metrekareleri tercih ediyoruz.
Pişmemiş ya da pişmiş olarak ürünlerimizi almak mümkün oluyor. Restoranlarımızda yerel ürünler de uygun fiyatlara şarküteri bölümünde satılıyor" diyor.
20 YENİ ŞUBE AÇACAK
Diğer taraftan Köfteci Ramiz markasının da büyümesi devam ediyor. 2006 yılından bu yana franchise sistemiyle büyüyen şirketin, 134'ü franchise olmak üzere, toplamda 151 şubesi bulunuyor. 2018 sonuna kadar Türkiye genelinde 20 franchise şube daha açılması hedefleniyor. Franchise giriş bedeli şehre ve semte göre değişiklik gösterirken royalty olarak aylık cirodan yüzde 2 pay alınıyor.
RUSYA'YA AÇILIYOR
Ramiz Gıda, Köfteci Ramiz markasıyla yurtdışında da büyüyor. Halihazırda Kıbrıs'ta ve Azerbaycan'da birer şubesi bulunan şirket, 2018'de Azerbaycan'da bir şube daha açmayı hedefliyor. Ayrıca Rusya'ya da açılacaklarını söyleyen Bircan Taşkınlar, "Rusya'da bir yatırımcıyla görüşmelerimiz sürüyor. 2018'de Rusya'da şubeleşmeyi hedefliyoruz" diyor.