Eskinin sayfiyesi Kartal günümüzün öne çıkan semtlerinden biri haline geldi. Fabrikadan dönüşümle öne çıkan bölge, metro, Marmaray gibi ulaşım projeleri ile daha da değerlenirken DKY’den Teknik Yapı’ya, Iş GYO’dan Mesa’ya kadar markalı konut üreticilerinin üssü oldu.
LEVENT GÖKMEN
[email protected]
Bölgede şu anda yapımı süren, planlama aşamasında olan toplam 45 proje bulunuyor. Adalar’ın tam karşısındaki konumu ile İstanbul’un eski sayfiyesi olan Kartal, önce fabrikalara şimdi de konutlara ev sahipliği yapmaya başladı.
Görsele tıklayın.
Geniş fabrika arazileri ile nitelikli konut üretimine zemin sağlayan bölgede değişim 2007 yılında başladı. Dünyaca ünlü mimar Zaha Hadid’in hazırladığı dönüşüm projesi tam olarak uygulanmasa da bölgede başlayan dönüşüm hareketi bugün Teknik Yapı’dan Mesa’ya, İş GYO’ya ve AND Gayrimenkul’e kadar birçok marka eliyle hız kazanmış durumda. Öyle ki; bölgede şu anda planlama ve inşaa aşamasında 45 markalı proje bulunuyor.
Bölgenin son 10 yıllık dönemde ciddi bir dönüşüm sürecinden geçtiğine dikkat çeken Eva Gayrimenkul Değerleme Genel Müdürü Cansel Turgut Yazıcı, “İstanbul Anadolu Adalet Sarayı’nın inşa edilmesi, Kartal-Kadıköy metrosunun açılması ve bu hattın Marmaray’a bağlanmasıyla bölgede ofis-ev ofis yatırımları arttı. Kartal sahil yolu ile Tuzla ve Kadıköy’e bağlanırken, Kadıköy- Kartal metrosunun açılmasıyla toplu taşımada da merkez ile entegresi sağlandı” diyor.
ÖNE ÇIKARAN 3 NEDEN
1- Kadıköy-Kartal metro hattı, hızlı tren, Sabiha Gökçen Havalimanı, Pendik Marina ve sahil hattı ile entegre ulaşım ağlarının kesişme noktasında yer alması.
2- Planlı gelişmesive Adalar manzarası.
3- Geniş fabrika arazileri ile proje üretmeye uygun alanlarının olması.
İKİNCİ DERECE MERKEZ
Kartal bölgesi İstanbul Çevre Düzeni Planı’na göre ikinci derece merkez olarak belirlenmiş durumda. Buna yönelik olarak yapılan Kartal Adalet Sarayı da bölgede beyaz yakalı çalışan nüfusun artmasına sebep oldu. Yine çalışan kesimin de konut ihtiyacının bölgeden karşılama oranı artarken, beraberinde ticari fonksiyonlu gayrimenkuller ve karma projelerin bölgede artışına yol açtı.
TSKB Gayrimenkul Değerleme Genel Müdürü Makbule Yönel Maya, Kartal’ın özelikle metro ve Adalet Sarayı projeleri ile bölgesel ivmesini artırdığını söylüyor.
Eski bir sanayi bölgesi olan Kartal’ın tekli mülkiyet ve geniş arsalar gibi çok önemli iki avantajı elinde bulundurduğuna dikkat çeken Makbule Yönel Maya, bu avantajlarla bölgede son 5 yılda önemli sayıda projenin hayata geçirildğini, konut yatırımlarının artmasıyla bölgede rekabetin de arttığını vurguluyor.
Maya, “Özellikle bölgeye yakın yerlere taşınma eğilimindeki büyük şirket ve operasyon merkezleri konut piyasasının hareketinde en büyük tetikleyici unsurlardan” diyor.
SAHİL KISMI DEĞERLİ
Bölgedeki konut fiyatları incelendiğinde, D-100 Karayolu’nun alt ve üst bölgesine göre değişim gözleniyor. Sahil yoluna inildikçe konut fiyatlarının arttığı görülüyor. Metrekare satış fiyatlarının ortalaması 6 bin 450 TL olurken, D-100 Karayolu alt bölgesinde metrekare satış fiyatlar 4 bin 900 TL, D-100 Karayolu üst bölgesinde 3 ila 6 bin TL arasında değişiyor.
Sahil kesiminde fiyatlar 9 bin TL’ye kadar çıkabiliyor. Eva Gayrimenkul Değerleme Danışmanlık’ın 2016 İstanbul Markalı Konut Sektör Raporu’na göre, bölgede markalı konut özelinde 2013 yılında yüzde 20, 2014’te yüzde 13, 2015’te yüzde 14 ve 2016 yılında ise yüzde 22 fiyat artışı yaşandı.
Kartal’ın Sabiha Gökçen Havalimanı, metro ve Marmaray hattı ile öne çıktığını belirten Amad Gayrimenkul Türkiye Müdürü Oğuzhan Olaş, bu haliyle bölgenin gayrimenkul yatırımcıları için yatırım yapılabilir bir bölge olduğunu söylüyor.
LEVENT GÖKMEN
[email protected]
Bölgede şu anda yapımı süren, planlama aşamasında olan toplam 45 proje bulunuyor. Adalar’ın tam karşısındaki konumu ile İstanbul’un eski sayfiyesi olan Kartal, önce fabrikalara şimdi de konutlara ev sahipliği yapmaya başladı.
Görsele tıklayın.
Bölgenin son 10 yıllık dönemde ciddi bir dönüşüm sürecinden geçtiğine dikkat çeken Eva Gayrimenkul Değerleme Genel Müdürü Cansel Turgut Yazıcı, “İstanbul Anadolu Adalet Sarayı’nın inşa edilmesi, Kartal-Kadıköy metrosunun açılması ve bu hattın Marmaray’a bağlanmasıyla bölgede ofis-ev ofis yatırımları arttı. Kartal sahil yolu ile Tuzla ve Kadıköy’e bağlanırken, Kadıköy- Kartal metrosunun açılmasıyla toplu taşımada da merkez ile entegresi sağlandı” diyor.
ÖNE ÇIKARAN 3 NEDEN
1- Kadıköy-Kartal metro hattı, hızlı tren, Sabiha Gökçen Havalimanı, Pendik Marina ve sahil hattı ile entegre ulaşım ağlarının kesişme noktasında yer alması.
2- Planlı gelişmesive Adalar manzarası.
3- Geniş fabrika arazileri ile proje üretmeye uygun alanlarının olması.
İKİNCİ DERECE MERKEZ
Kartal bölgesi İstanbul Çevre Düzeni Planı’na göre ikinci derece merkez olarak belirlenmiş durumda. Buna yönelik olarak yapılan Kartal Adalet Sarayı da bölgede beyaz yakalı çalışan nüfusun artmasına sebep oldu. Yine çalışan kesimin de konut ihtiyacının bölgeden karşılama oranı artarken, beraberinde ticari fonksiyonlu gayrimenkuller ve karma projelerin bölgede artışına yol açtı.
TSKB Gayrimenkul Değerleme Genel Müdürü Makbule Yönel Maya, Kartal’ın özelikle metro ve Adalet Sarayı projeleri ile bölgesel ivmesini artırdığını söylüyor.
Eski bir sanayi bölgesi olan Kartal’ın tekli mülkiyet ve geniş arsalar gibi çok önemli iki avantajı elinde bulundurduğuna dikkat çeken Makbule Yönel Maya, bu avantajlarla bölgede son 5 yılda önemli sayıda projenin hayata geçirildğini, konut yatırımlarının artmasıyla bölgede rekabetin de arttığını vurguluyor.
Maya, “Özellikle bölgeye yakın yerlere taşınma eğilimindeki büyük şirket ve operasyon merkezleri konut piyasasının hareketinde en büyük tetikleyici unsurlardan” diyor.
SAHİL KISMI DEĞERLİ
Bölgedeki konut fiyatları incelendiğinde, D-100 Karayolu’nun alt ve üst bölgesine göre değişim gözleniyor. Sahil yoluna inildikçe konut fiyatlarının arttığı görülüyor. Metrekare satış fiyatlarının ortalaması 6 bin 450 TL olurken, D-100 Karayolu alt bölgesinde metrekare satış fiyatlar 4 bin 900 TL, D-100 Karayolu üst bölgesinde 3 ila 6 bin TL arasında değişiyor.
Sahil kesiminde fiyatlar 9 bin TL’ye kadar çıkabiliyor. Eva Gayrimenkul Değerleme Danışmanlık’ın 2016 İstanbul Markalı Konut Sektör Raporu’na göre, bölgede markalı konut özelinde 2013 yılında yüzde 20, 2014’te yüzde 13, 2015’te yüzde 14 ve 2016 yılında ise yüzde 22 fiyat artışı yaşandı.
Kartal’ın Sabiha Gökçen Havalimanı, metro ve Marmaray hattı ile öne çıktığını belirten Amad Gayrimenkul Türkiye Müdürü Oğuzhan Olaş, bu haliyle bölgenin gayrimenkul yatırımcıları için yatırım yapılabilir bir bölge olduğunu söylüyor.