Kadının toplumdaki gücü konusunda farkındalığı artırmak amacıyla 'Kadın Gücü' projesini hayata geçiren Opet, istasyonlarında çalışan kadın sayısını 2020 yılına kadar 3 bin 500'e ulaştırmayı hedefliyor.
ÖZLEM BAY YILMAZ
[email protected]
Her istasyonda iki kadın hedefiyle Mayıs 2018'de yola çıkan şirket, dokuz ayda istasyonlarındaki kadın çalışan sayısını yüzde 24 artırdı. Opet ve Sunpet istasyonlarındaki çalışan kadınların sayısı bin 906'ya yükseldi.
Opet Yönetim Kurulu Üyesi Filiz Öztürk, yapılan araştırmalara göre kadınların aktif rol aldığı şirketlerde özellikle verimlilik ve kârlılığın arttığının görüldüğüne vurgu yapıyor.
Öztürk, "Bugüne kadar erkek işi olarak görülen akaryakıt satış yetkilisi, istasyon müdürü gibi işlerde aslında kadınların da çok başarılı olduğunu gözlemliyoruz. Projemizin toplumda önemli bir değişim yaratacağına inanıyoruz" diyor.
Şirket, 8 Mart Dünya Kadınlar Günü'ne özel çektiği reklam filmiyle de kadınların 'sadece bir gün değil, her gün yanında olduğunu' bir kez daha vurguladı.
Reklam filminde sporculardan bilim insanlarına, sanatçılardan akaryakıt satış istasyonunda çalışanlara kadar kadınların ilham veren ve umut dolu anlarına yer veriliyor. Film için 'Kadınım' şarkısı ise yeniden düzenlendi.