Dengeli ve kârlı büyüyeceklerini belirten Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mehmet Şencan, bu yıl yüzde 18-20 civarında büyümeyi planladıklarını söylüyor. Yatırım gelirlerinin düştüğünü ifade eden Şencan, "Yeni ürün ve alanlara yöneleceğiz" diyor.
GÖZDE YENİOVA SAYLAK
[email protected]
Sigorta sektörünün önemli oyuncularından biri olan Anadolu Sigorta, Eylül 2019'dan beri Mehmet Şencan liderliğinde yoluna devam ediyor. Bu yıl 95'inci yılını kutlamaya hazırlanan Anadolu Sigorta, tüm branşlarda hizmet veren bir şirket olarak önümüzdeki dönemde de kapsayıcı olmayı sürdürmeyi planlıyor.
Agresif rekabetten yana olmadıklarını belirten Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mehmet Şencan, dengeli büyüme ve pazar payını geçen yıla göre artırma hedefiyle hareket edeceklerini söylüyor. Yatırım gelirlerinin düşmesinden dolayı bu yıl sigortacılık faaliyetinden elde edilecek kârlılığının ön plana çıkacağını söyleyen Şencan, yeni ürünler üzerinde çalıştıklarını ifade ediyor.
Sektör ve Anadolu Sigorta 2019 yılını nasıl geçirdi?
Sigorta sektörüne batığımızda, ciro ve üretim artışı yüzde 20 büyüme gösteriyordu. Geçen yıl 57 milyar TL büyüklüğe ulaştı ve önceki yıla göre yüzde 21 artış oldu.
2018'de ağustos ayından itibaren zor bir dönem geçirmiştik. Onları aştık ancak yeterli büyüme olmadı.
Buna rağmen yüzde 21'lik büyüme enflasyona bakıldığında yüzde 8-9 reel büyümeye tekabül edi yor. Bu da bence iyi bir oran.
Anadolu Sigorta'da büyüme nasıl oldu?
Anadolu Sigorta olarak dengeli büyüme taraftarıyız. Geçen yıl yüzde 16 büyüdük. Kârlılıkta yüzde 30 büyüme gerçekleştirdik. Konsolide net kârımız 449 milyon TL oldu.
Solo aktif büyüklüğümüz 9 milyar 767 milyon TL. Yatırım portföy büyüklüğümüz 5 milyar 894 milyon TL olarak gerçekleşti. Yatırım gelirleri ve faiz oranları iyi durumdaydı. Faizler yüzde 24'ten yüzde 11'lere kadar düştü. Bundan dolayı yatırım gelirleri azalsa da 2019 yılını hedeflerimiz doğrultusunda kapattık.
Pazardaki rekabete bakıldığında sizin performansınız nasıl?
Pazar paylarına baktığımızda ilk sıralardayız. Pazar payımız yüzde 11,4 düzeyinde. 6-7 branşta lideriz. O bakımdan dengeli ve kârlı büyümeyi amaçlıyoruz. Agresif rekabeti desteklemiyoruz. Daha çok tatlı sert bir rekabet anlayışımız var.
Teknik kârlılık sorunu devam ediyor mu?
Geçen yıl yatırım gelirleri yüzde 24 arttı. Ancak şu andabu yarı yarıya düşmüş durumda. Şimdi sigorta şirketleri için ön plana sigortalarda faaliyet gelirleri çıkacak. Bununla beraber maliyetler ile iş süreçlerinin nasıl yönetilmesi gerektiği üzerine odaklanılacak. Başarı kriteri, doğru fiyatlama yapmak, hasarı iyi yönetmek, bunun için de iş süreçlerini mükemmel hale getirmek olacak.
Siz bu konuda nasıl bir pozisyon alıyorsunuz?
Sigorta, pazar penetrasyonu açısından küçük ve bizim bunu büyütmemiz gerekiyor. Bunun için yeni alanlara ve ürünlere yönelmeliyiz. Teknoloji yatırımları yaparak bu alanda çözümler geliştirmemiz gerekiyor. Pazarı büyüten lokomotif hep biz olduk, yine olacağız.
Teknoloji yatırımları kapsamında neler yapacaksınız?
Anadolu Sigorta'da dış kaynaklarımızla birlikte bin 900 kişi çalışıyor. Bunun dörtte biri teknoloji ekibi. Burada teknoloji çözümleri için büyük bir ekosistemimiz var. Ayrıca Insurtech'lerle yurtiçi ve yurtdışında işbirliği yapıyoruz. Bu kapsamda yeni ürünlerimizi sunacağız. Örneğin geçen yıl uçuş iptalleri için 'Uçuşum Güvende' diye bir ürün çıkardık. Bunun gibi yeni ürünler gelecek.
Yeni alanlarda hangi ürünlere kayış var?
Siber riskleri güvenceye alan sigortamız var. Orada ürünleri yayıp geliştirmek gerekiyor. Siber riskler ve iklim riskleri artıyor. Bu nedenle sigorta şirketlerinin de o kanallara yönelmesi gerekiyor. Biz de bu alanlardaki ürünler üzerinde çalışıyoruz. Kredi kefalet ve alacak sigortaları var. Biz hemen hemen hepsinde varız. Bunlarda pazarda ilk sıralardayız.
Toplam prim üretiminiz ne kadar? Bunların dağılımı nasıl oldu?
6,6 milyar TL prim üretimi ve yüzde 16 büyümeye sahibiz. Biraz sektörün gerisindeyiz. Ama bizim en önemli özelliğimiz bütün branşlarda varız. Ayrıca tüm Türkiye'deyiz. Bütün hizmetleri veriyoruz. Trafikte yüzde 9,6 ve kaskoda ise yüzde 13,6 seviyesindeyiz.
Bu yıl ajandanızdaki önemli gündem maddeleri neler?
'Bir Usta Bin Usta' sosyal sorumluluk projemiz uzun süre vardı. Şimdi yeni sosyal sorumluluk proje üzerinde çalışıyoruz. Antropologlardan oluşan bir ekiple araştırma yapıyoruz. Bizden beklentilerin ne olduğunu araştırıyoruz. Buna göre proje geliştireceğiz. Şu an beş proje var ve onlardan biri seçilecek. Bu yıl içinde karar verilecek.
2020 yıl sonu hedef ve beklentileriniz neler?
Dengeli büyümeyi ve kârlı olmayı planlıyoruz. Bütün branşlarda yer alarak kapsayıcı olmayı sürdüreceğiz. Yüzde 18-20 civarında büyümeyi hedefliyoruz. Pazar payımızı da koruyup bir miktar geliştirmek istiyoruz.
Sektördeki temel risk nedir?
Geçen yıl ciddi yatırım gelirleri vardı ve teknik kârı onlar kapatıyordu. Bu yıl faiz oranlarında yarı yarıya düşüş var. Bu da yatırım gelirlerini düşürecek. Bu nedenle faaliyet gelirlerine odaklanmamız gerek. Yeni ürünler sunmamız gerekli. Dijital tarafta yeni ürünler olacak. Yüzde 71 pazarımız acentelerden geliyor. Bu yüzden o kanal da önemli. Öte yandan pazarı büyütmek için çalışacağız.
Bu yılki istihdam planınız nasıl?
Acente sayımız 2 bin 197 ve acentelerimizin şirketimiz sistemine kayıtlı yaklaşık 4 bin 100 çalışanı var. Her daim insan kaynağına ihtiyacımız var. Büyüdükçe bu daha da artıyor. Teknolojiye yatırımlarımız yükseliyor ve bu nedenle bu tarafta da çalışanlara ihtiyaç oluyor. Biz dijitalleşmeyi acente ve şubelerle birlikte yürütüyoruz. Şu anda işlerimizde dijitalin payı henüz yüzde 5'in altında ancak bunu yükseltmeyi planlıyoruz.
GÖZDE YENİOVA SAYLAK
[email protected]
Sigorta sektörünün önemli oyuncularından biri olan Anadolu Sigorta, Eylül 2019'dan beri Mehmet Şencan liderliğinde yoluna devam ediyor. Bu yıl 95'inci yılını kutlamaya hazırlanan Anadolu Sigorta, tüm branşlarda hizmet veren bir şirket olarak önümüzdeki dönemde de kapsayıcı olmayı sürdürmeyi planlıyor.
Agresif rekabetten yana olmadıklarını belirten Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mehmet Şencan, dengeli büyüme ve pazar payını geçen yıla göre artırma hedefiyle hareket edeceklerini söylüyor. Yatırım gelirlerinin düşmesinden dolayı bu yıl sigortacılık faaliyetinden elde edilecek kârlılığının ön plana çıkacağını söyleyen Şencan, yeni ürünler üzerinde çalıştıklarını ifade ediyor.
Sigorta sektörüne batığımızda, ciro ve üretim artışı yüzde 20 büyüme gösteriyordu. Geçen yıl 57 milyar TL büyüklüğe ulaştı ve önceki yıla göre yüzde 21 artış oldu.
2018'de ağustos ayından itibaren zor bir dönem geçirmiştik. Onları aştık ancak yeterli büyüme olmadı.
Buna rağmen yüzde 21'lik büyüme enflasyona bakıldığında yüzde 8-9 reel büyümeye tekabül edi yor. Bu da bence iyi bir oran.
Anadolu Sigorta'da büyüme nasıl oldu?
Anadolu Sigorta olarak dengeli büyüme taraftarıyız. Geçen yıl yüzde 16 büyüdük. Kârlılıkta yüzde 30 büyüme gerçekleştirdik. Konsolide net kârımız 449 milyon TL oldu.
Solo aktif büyüklüğümüz 9 milyar 767 milyon TL. Yatırım portföy büyüklüğümüz 5 milyar 894 milyon TL olarak gerçekleşti. Yatırım gelirleri ve faiz oranları iyi durumdaydı. Faizler yüzde 24'ten yüzde 11'lere kadar düştü. Bundan dolayı yatırım gelirleri azalsa da 2019 yılını hedeflerimiz doğrultusunda kapattık.
Pazardaki rekabete bakıldığında sizin performansınız nasıl?
Pazar paylarına baktığımızda ilk sıralardayız. Pazar payımız yüzde 11,4 düzeyinde. 6-7 branşta lideriz. O bakımdan dengeli ve kârlı büyümeyi amaçlıyoruz. Agresif rekabeti desteklemiyoruz. Daha çok tatlı sert bir rekabet anlayışımız var.
“Göreve başladığımda ilk olarak bölgelere gittim. Ben sahadan geliyorum. Ülkenin dört bir tarafını işim dolayısıyla gezdim. Görev itibarıyla da hep böyle oldu. O nedenle saha, satış ve pazarlama, acenteler önemli. Nisan ayına kadar Anadolu turunu tamamlayacağız. Sahada olmayı seviyorum.”
Teknik kârlılık sorunu devam ediyor mu?
Geçen yıl yatırım gelirleri yüzde 24 arttı. Ancak şu andabu yarı yarıya düşmüş durumda. Şimdi sigorta şirketleri için ön plana sigortalarda faaliyet gelirleri çıkacak. Bununla beraber maliyetler ile iş süreçlerinin nasıl yönetilmesi gerektiği üzerine odaklanılacak. Başarı kriteri, doğru fiyatlama yapmak, hasarı iyi yönetmek, bunun için de iş süreçlerini mükemmel hale getirmek olacak.
Siz bu konuda nasıl bir pozisyon alıyorsunuz?
Sigorta, pazar penetrasyonu açısından küçük ve bizim bunu büyütmemiz gerekiyor. Bunun için yeni alanlara ve ürünlere yönelmeliyiz. Teknoloji yatırımları yaparak bu alanda çözümler geliştirmemiz gerekiyor. Pazarı büyüten lokomotif hep biz olduk, yine olacağız.
Teknoloji yatırımları kapsamında neler yapacaksınız?
Anadolu Sigorta'da dış kaynaklarımızla birlikte bin 900 kişi çalışıyor. Bunun dörtte biri teknoloji ekibi. Burada teknoloji çözümleri için büyük bir ekosistemimiz var. Ayrıca Insurtech'lerle yurtiçi ve yurtdışında işbirliği yapıyoruz. Bu kapsamda yeni ürünlerimizi sunacağız. Örneğin geçen yıl uçuş iptalleri için 'Uçuşum Güvende' diye bir ürün çıkardık. Bunun gibi yeni ürünler gelecek.
Yeni alanlarda hangi ürünlere kayış var?
Siber riskleri güvenceye alan sigortamız var. Orada ürünleri yayıp geliştirmek gerekiyor. Siber riskler ve iklim riskleri artıyor. Bu nedenle sigorta şirketlerinin de o kanallara yönelmesi gerekiyor. Biz de bu alanlardaki ürünler üzerinde çalışıyoruz. Kredi kefalet ve alacak sigortaları var. Biz hemen hemen hepsinde varız. Bunlarda pazarda ilk sıralardayız.
Toplam prim üretiminiz ne kadar? Bunların dağılımı nasıl oldu?
6,6 milyar TL prim üretimi ve yüzde 16 büyümeye sahibiz. Biraz sektörün gerisindeyiz. Ama bizim en önemli özelliğimiz bütün branşlarda varız. Ayrıca tüm Türkiye'deyiz. Bütün hizmetleri veriyoruz. Trafikte yüzde 9,6 ve kaskoda ise yüzde 13,6 seviyesindeyiz.
Bu yıl ajandanızdaki önemli gündem maddeleri neler?
'Bir Usta Bin Usta' sosyal sorumluluk projemiz uzun süre vardı. Şimdi yeni sosyal sorumluluk proje üzerinde çalışıyoruz. Antropologlardan oluşan bir ekiple araştırma yapıyoruz. Bizden beklentilerin ne olduğunu araştırıyoruz. Buna göre proje geliştireceğiz. Şu an beş proje var ve onlardan biri seçilecek. Bu yıl içinde karar verilecek.
2020 yıl sonu hedef ve beklentileriniz neler?
Dengeli büyümeyi ve kârlı olmayı planlıyoruz. Bütün branşlarda yer alarak kapsayıcı olmayı sürdüreceğiz. Yüzde 18-20 civarında büyümeyi hedefliyoruz. Pazar payımızı da koruyup bir miktar geliştirmek istiyoruz.
Sektördeki temel risk nedir?
Geçen yıl ciddi yatırım gelirleri vardı ve teknik kârı onlar kapatıyordu. Bu yıl faiz oranlarında yarı yarıya düşüş var. Bu da yatırım gelirlerini düşürecek. Bu nedenle faaliyet gelirlerine odaklanmamız gerek. Yeni ürünler sunmamız gerekli. Dijital tarafta yeni ürünler olacak. Yüzde 71 pazarımız acentelerden geliyor. Bu yüzden o kanal da önemli. Öte yandan pazarı büyütmek için çalışacağız.
“YENİ ÜRÜNLER GELECEK”
“Teknoloji ekibimizin yaptığı hackathon’umuz var. Orada sıralamaya girenlerle işbirliği yapmaya çalışıyoruz. İTÜ Teknokent’te bu kapsamda yapılan etkinliğine katılıp destekliyoruz.
İş Bankası’ndaki Work Up programında ortaklığımız var. Ayrıca Insurtech’lerle çalışıyoruz. Böyle büyük bir ekosistemimiz var. Ekibimizle ABD’den Çin’e kadar birçok ülkede yeni gelişmeleri takip ediyoruz. Önümüzdeki yıl bu alanda yeni geliştirmelerimiz olacak. Şu an hazırlıklarımız var. Yeni ürünler bu yıl içinde gelebilir.”
Bu yılki istihdam planınız nasıl?
Acente sayımız 2 bin 197 ve acentelerimizin şirketimiz sistemine kayıtlı yaklaşık 4 bin 100 çalışanı var. Her daim insan kaynağına ihtiyacımız var. Büyüdükçe bu daha da artıyor. Teknolojiye yatırımlarımız yükseliyor ve bu nedenle bu tarafta da çalışanlara ihtiyaç oluyor. Biz dijitalleşmeyi acente ve şubelerle birlikte yürütüyoruz. Şu anda işlerimizde dijitalin payı henüz yüzde 5'in altında ancak bunu yükseltmeyi planlıyoruz.