Emek yoğun iş alanlarından hazır giyim ihracatta rekora koşuyor. Sektör, son beş yıldır 17 milyar dolar dolayında seyreden ihracatını 2018'de 18,5 milyar dolar civarına çıkarmayı başardı. 2019'da ise yeni pazarlara açılarak 19 milyar dolarlık ihracat hedefleniyor.
SİBEL ATİK
[email protected]
Son beş yıldır ihracatı 17 milyar dolar dolayında kalan hazır giyim 2018'de şeytanın bacağını kırıp 18,5 milyar dolara ulaştı. Ekonomideki zorlu beklentilere rağmen 2019 yılında ihracat performansını artırmayı planlayan sektör, 19 milyar dolarla yeni bir rekora ulaşmayı hedefliyor.
Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Başkanı Hadi Karasu, 2018'de ihracatın 18,5 milyar doları bulduğunu söylüyor. Karasu, "2019'da hazır giyim ihracatımızı 19 milyar dolara çıkaracağımızı öngörüyoruz. Yurtiçinde ise dengelenme politikalarıyla birlikte hazır giyim harcamalarında reel büyümenin yine yüzde 2-3 aralığında kalacağını tahmin ediyoruz" diyor.
BEŞ YILDA 25 MİLYAR DOLAR
2018'de hazır giyim iç pazarı yüzde 20 büyüyerek 137 milyar TL'den 165 milyar TL'ye çıktı. İç pazardaki yükselen performans yurtdışı satışlara da yansıdı. 2017'de 515 milyar dolar olan küresel hazır giyim ticaretinden 17 milyar dolarla yüzde 3,3 pay alan Türkiye, dünyanın beşinci büyük hazır giyim tedarikçisi oldu.
Bu hacimle önümüzdeki beş yıl içinde yurtdışı satışlara ağırlık vermeyi planlayan sektör temsilcileri, ihracatta 25 milyar dolarlık gelire odaklandı. Hadi Karasu, Türkiye'nin hazır giyim ve konfeksiyon üretiminde ciddi bir küresel aktör olduğunu söylüyor.
Karasu, "Türkiye olarak mevcut ihracatımızı ciddi ölçüde arttıracak potansiyele sahibiz. Bu potansiyeli harekete geçirerek geçmiş beş yılın farkını kapatmak ve ihracatımızı beş yılda 25 milyar dolara çıkarmak için yol haritamızı uygulamaya koyduk" diyor.
SİPARİŞLER YENİDEN ARTIYOR
Türkiye, hazır giyim ihracatının yüzde 71'ini AB ülkelerine yapıyor. İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Mustafa Gültepe, güvenlik gerekçesiyle 2016 ve 2017 yıllarında Türkiye'ye gelmekte tereddüt eden alıcıların siparişlerinde yeniden artış olduğunu belirtiyor.
2019'da öncelikle 2018'deki düzeyi korumayı ve üzerine yüzde 10'luk bir artış koymayı hedeflediklerini aktaran Gültepe, sözlerine şöyle devam ediyor: "Hazır giyim ve konfeksiyon sektörümüz 81 ilimizde 33 bin 500'ü aşkın işletmeyle üretim yapıyor.
Ekim 2018 verilerine göre sektörde 511 bin insanımızı istihdam ediyoruz. 2019'da öncelikle bu düzeyi koruyup, Anadolu'daki yeni yatırımlarımızla ihracatımızda yüzde 10'luk artış doğrultusunda yeni istihdam yaratmaya çalışacağız."
HADİ KARASU TGSD BAŞKANI
“ÜRETİMDE BÜYÜME YÜZDE 3-4 OLACAK”
"2019'da iç ve dış pazar beklentilerine bağlı olarak üretimde yüzde 3-4 arası büyüme öngörüyoruz. Döviz kurlarındaki gelişmeler ile maliyetlerdeki artışın seyri de 2019'da sektör açısından belirleyici olacak.
Dijitalleşmeye artan taleple oluşan globalleşmeye karşı Endüstri 4.0'a dönüşüm sürecini gerçekleştireceğiz. Ekonomik belirsizliklere karşı finansal tedbirler alarak 25 milyar dolarlık ihracat hedefine daha hızlı ulaşabilmek için firmalarımıza her türlü desteği vereceğiz."
SİBEL ATİK
[email protected]
Son beş yıldır ihracatı 17 milyar dolar dolayında kalan hazır giyim 2018'de şeytanın bacağını kırıp 18,5 milyar dolara ulaştı. Ekonomideki zorlu beklentilere rağmen 2019 yılında ihracat performansını artırmayı planlayan sektör, 19 milyar dolarla yeni bir rekora ulaşmayı hedefliyor.
Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Başkanı Hadi Karasu, 2018'de ihracatın 18,5 milyar doları bulduğunu söylüyor. Karasu, "2019'da hazır giyim ihracatımızı 19 milyar dolara çıkaracağımızı öngörüyoruz. Yurtiçinde ise dengelenme politikalarıyla birlikte hazır giyim harcamalarında reel büyümenin yine yüzde 2-3 aralığında kalacağını tahmin ediyoruz" diyor.
BEŞ YILDA 25 MİLYAR DOLAR
2018'de hazır giyim iç pazarı yüzde 20 büyüyerek 137 milyar TL'den 165 milyar TL'ye çıktı. İç pazardaki yükselen performans yurtdışı satışlara da yansıdı. 2017'de 515 milyar dolar olan küresel hazır giyim ticaretinden 17 milyar dolarla yüzde 3,3 pay alan Türkiye, dünyanın beşinci büyük hazır giyim tedarikçisi oldu.
Bu hacimle önümüzdeki beş yıl içinde yurtdışı satışlara ağırlık vermeyi planlayan sektör temsilcileri, ihracatta 25 milyar dolarlık gelire odaklandı. Hadi Karasu, Türkiye'nin hazır giyim ve konfeksiyon üretiminde ciddi bir küresel aktör olduğunu söylüyor.
Karasu, "Türkiye olarak mevcut ihracatımızı ciddi ölçüde arttıracak potansiyele sahibiz. Bu potansiyeli harekete geçirerek geçmiş beş yılın farkını kapatmak ve ihracatımızı beş yılda 25 milyar dolara çıkarmak için yol haritamızı uygulamaya koyduk" diyor.
SİPARİŞLER YENİDEN ARTIYOR
Türkiye, hazır giyim ihracatının yüzde 71'ini AB ülkelerine yapıyor. İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Mustafa Gültepe, güvenlik gerekçesiyle 2016 ve 2017 yıllarında Türkiye'ye gelmekte tereddüt eden alıcıların siparişlerinde yeniden artış olduğunu belirtiyor.
2019'da öncelikle 2018'deki düzeyi korumayı ve üzerine yüzde 10'luk bir artış koymayı hedeflediklerini aktaran Gültepe, sözlerine şöyle devam ediyor: "Hazır giyim ve konfeksiyon sektörümüz 81 ilimizde 33 bin 500'ü aşkın işletmeyle üretim yapıyor.
Ekim 2018 verilerine göre sektörde 511 bin insanımızı istihdam ediyoruz. 2019'da öncelikle bu düzeyi koruyup, Anadolu'daki yeni yatırımlarımızla ihracatımızda yüzde 10'luk artış doğrultusunda yeni istihdam yaratmaya çalışacağız."
HADİ KARASU TGSD BAŞKANI
“ÜRETİMDE BÜYÜME YÜZDE 3-4 OLACAK”
"2019'da iç ve dış pazar beklentilerine bağlı olarak üretimde yüzde 3-4 arası büyüme öngörüyoruz. Döviz kurlarındaki gelişmeler ile maliyetlerdeki artışın seyri de 2019'da sektör açısından belirleyici olacak.
Dijitalleşmeye artan taleple oluşan globalleşmeye karşı Endüstri 4.0'a dönüşüm sürecini gerçekleştireceğiz. Ekonomik belirsizliklere karşı finansal tedbirler alarak 25 milyar dolarlık ihracat hedefine daha hızlı ulaşabilmek için firmalarımıza her türlü desteği vereceğiz."