Halka arz için SPK'ya başvuran Eksun Gıda; 2022 dokuz ayda 2,8 milyar TL ciroya ulaştı. İhracatın cirodaki payının yüzde 23,2'den yüzde 31'e çıktığını söyleyen Eksun Gıda Grubu Başkanı Ahmet Demir; "Rotamızda; Güney Amerika, Afrika, Ortadoğu ve Uzak Asya var" diyor.
22 Ocak - 04 Şubat 2023 tarihli sayıdan
Eksim Holding'in gıda alanındaki amiral gemisi olan Eksun Gıda; 1996'da Tekirdağ/Muratlı'da başladığı faaliyetlerine, ikisi Tekirdağ'da, biri Konya'da olmak üzere üç ayrı fabrikada devam ediyor. 1960'dan beri gıda sektöründe hizmet veren Altınapa Değirmencilik ve 1963'te paketli unu piyasaya süren Sinangil markası da 2004'ten bu yana Eksun Gıda bünyesinde yer alıyor.
Çok amaçlı, tahıllı, ekmeklik, lüks sandviçlik, tost ekmeklik, pidelik ve glutensiz unlar dahil çeşitli segmentlerde un üreten şirket, Sinangil ile 2021'de 'Gluten Yok' markalı glutensiz ekmek ve kurabiye ürünlerini de piyasaya sürdü.
2,8 MİLYAR TL CİRO
2021'de yüzde 49 büyümeyle 1,5 milyar TL ciroya ulaşan Eksun Gıda; 2022 yılı dokuz ayda cirosunu yüzde 187,1 artışla 2,8 milyar TL'ye yükseltti. Net kâr 202 milyon TL'ye, 2021 Ocak-Eylül'de yüzde 12 olan FVAÖK marjı yüzde 15,5'e çıktı. Eksun Gıda Grubu Başkanı Ahmet Demir; Nielsen Perakende Araştırma Raporu'na göre, 2022 Eylül itibarıyla toplam perakende un pazarında yüzde 9,7 hasılat payına ulaştıklarını söylüyor.
Market markaları hariç, toplam ciroyla pazar lideri olduklarına işaret eden Demir; günlük yaklaşık 2 bin ton buğday kırma ve 55 bin ton buğday depolama, yıllık ise 600 bin tonluk üretim kapasitesiyle hizmet verdiklerini kaydediyor.
HALKA ARZA HAZIRLANIYOR
Eksun Gıda, borsada işlem görmek için dokuz aylık finansalları üzerinden SPK'ya da başvurdu. Yapı Kredi Yatırım'ın liderliğinde yürütülen ve tamamı sermaye artışı şeklinde gerçekleştirilecek halka arzda, şirket paylarının yüzde 23,14'ünün halka arzı planlanıyor.
Ahmet Demir; 2023'te çift haneli büyümeyi ve Sinangil ile yurtiçi perakende un pazarında, market markaları toplamı hariç markalar arasında, pazar liderliğini korumayı hedeflediklerini belirtiyor. Demir, "'Sinangil Gluten Yok' markamızla ise glutensiz ekmek ve atıştırmalıklar gibi glutensiz paketli ürünler pazarında da liderliği hedefliyoruz" diyor.
"SEKTÖR FIRSATI İYİ DEĞERLENDİRDİ"
Eksun Gıda'nın ihracat portföyünde yaklaşık 30 ülke var. Un ihracatının konjonktüre bağlı olarak değişebildiğim aktaran Ahmet Demir, 2022'de Rusya ile savaş nedeniyle Ukrayna'nın giremediği pazarlara Türk sanayicilerinin girmeye başladığına dikkat çekiyor. Demir, "Türkiye, büyük bir un üretim kapasitesine sahip olduğu için fırsatı değerlendirdi ve un ihracat miktarları arttı.
Biz de artan un ihracatına paralel gelişme gösterdik" diyor. 2022'nin dokuz ayı itibarıyla ihracatın cirodaki payının 2021 dokuz aydaki yüzde 23,2'den yüzde 31'e çıktığını kaydeden Ahmet Demir, 2023 ihracat rotasında Güney Amerika, Afrika, Ortadoğu ve Uzak Asya olduğunu da sözlerine ekliyor.
“YENİLENEBİLİR ENERJİYE GEÇECEĞİZ”
“Kısa vadede yeni fabrika kurma planımız yok. Ancak kapasite artışı ve üretim tesislerinde sürdürülebilir enerji kaynaklarının kullanım oranını artırmayla ilgili yatırımlarımız devam ediyor. Enerji ve üretim verimliliğinde hedeflerimize bağlı kalmayı sürdüreceğiz.
Fabrikalarımızda, atık yönetimi ve sıfır çevresel kirlilik politikalarımızın yanı sıra yenilenebilir enerji kaynağına geçiş için projemiz var. 2023'te bu projeyi hayata geçirmeyi planlıyoruz. Doğaya fayda sağlayacak projeler üretip sürdürülebilir üretimi de destekleyeceğiz."