DOLAR
34,59
0,30%
DOLAR
EURO
36,06
-0,48%
EURO
GRAM ALTIN
3019,09
1,91%
GRAM ALTIN
BIST 100
9549,89
1,94%
BIST 100
USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla

16 yıllık profesyonel hayatını bıraktı, nasıl girişimci oldu?

16 yıl finans sektöründe yöneticilik yaptıktan sonra pandemide emekli olan Dicle Sarıfakıoğlu, hobisini işe dönüştürdü ve çikolata markası St. Chocco’yu kurdu. Kadın girişimci, ürünlerini Kuzey Amerika, İngiltere ve Avrupa ülkelerine ihraç etmeye hazırlanıyor.

19 Ağustos 2024 | 12:22
16 yıllık profesyonel hayatını bıraktı, nasıl girişimci oldu?

Hobisini işe dönüştürmeyi başaran girişimcilerin sayısı hızla artıyor. St. Chocco markasının kurucusu Dicle Sarıfakıoğlu da bu girişimcilerden biri. 16 yıl finans sektöründe yöneticilik yaptıktan sonra pandemide emekli olan Sarıfakıoğlu’nun bu dönemde keşfettiği yeni lezzetler bir hobiye dönüştü ve zaman içerisinde bu hobisini işe dönüştürmeye karar verdi.

04 Ağustos - 17 Ağustos 2024 tarihli sayıdan

2021 yılında DS Supply Solutions Danışmanlık şirketini kuran kadın girişimci, taze, donmuş ve freeze dry kurutulmuş meyve pazarına odaklandı. Solagron firmasının distribütörü olarak bu meyvelerin satışını gerçekleştirdi. Dönem dönem yaşadığı tatlı krizlerine sağlıklı bir atıştırmalık alternatifi arayışı içerisine giren Sarıfakıoğlu, yeni bir lezzet ve marka yaratmak üzere yola çıktı.

Türkiye’de tek olan Cryo Freeze Drying teknolojisi ile meyve kurutması yapan Solagron’un formunu, tadını, besin değerini koruyan, asla üzerinde şeker ilavesi olmayan bu meyveleri ile çikolatayı buluşturmaya karar verdi. Çikolata eğitimi alan Sarıfakıoğlu, kendi çikolata reçetesini oluşturarak Belçika çikolatasını Cryo Freeze Drying yöntemi aracılığıyla kurutulmuş meyveler ile buluşturdu ve böylece St. Chocco markası doğdu.

YENİ ÜRÜNLER YOLDA

Ürünleri alışılmışın dışında bir sunumla 200 gramlık premium kutularda piyasaya sunduklarını söyleyen Sarıfakıoğlu, St. Chocco’nun iş hayatında da özel bir hediye alternatifi olduğunu belirtiyor. Çilek, mangonun dışında eylül ayında piyasaya çıkacak sütlü çikolatalı portakal dilimi, beyaz çikolatalı frambuaz ve sütlü çikolatalı incir dilimleri ile ürün gamını genişleteceklerini ifade eden Sarıfakıoğlu, ürünlerinin Türkiye’de dört şehirde ve Kıbrıs’ta satışa sunulduğunu vurguluyor. Sarıfakıoğlu, 2024 yılında 1 milyon doların üzerinde ciroya ulaşmayı hedeflediklerini sözlerine ekliyor.

İHRACATA BAŞLAYACAK

Satış noktalarını da artıracaklarını söyleyen Sarıfakıoğlu, “İhracata Kıbrıs ile başladık. Dubai, Almanya ve Amerika ile çalışıyoruz, ürün taleplerimizi aldık. Kaliteli Belçika çikolatamız ve freeze dry meyvelerimiz, lezzet ve sağlığından ödün vermeden uzun mesafeler kat edebiliyor; dolayısıyla yeni ülke hedeflerimizin arasında Kuzey Amerika, İngiltere ve tüm Avrupa ülkeleri var” diyor.

“Kadınlara destek olmayı hedefliyorum”

“Bu işe başlarken en büyük motivasyonum topluma katkıda bulunmak, girişimci kadınlara, en çok da kızlarıma ilham ve cesaret vermek, özellikle kadınlara  yeni istihdam olanakları yaratmak ve hiçbir şey için geç olmadığını göstermekti. Kadın girişimcilere ve kendi kızlarıma ilham olmanın dışında benim için en önemli noktalar emeklilik çağına gelmiş olsam bile değer üretmeye devam etmek ve kadın istihdamı yaratmaktı.Avrupa Birliği Projesi olan ve kadın istihdamını destekleyen Women Up projesinden de hibe aldım  ve hibe şartı olan, en az üç aydır SGK’sı olmayan bir kadını iş hayatına kazandırdım. Kadınlara destek olmak ve kadınların ekonomiye olan katkılarını çoğaltmaya verdiğim önem, çözüm ortaklarımı seçerken de önceliklerim arasındaydı.”

0


  • ALTIN GRAM - TL 3019,09 1,91%
  • ALTIN ONS 2714,46 1,6%
  • BIST 100 9549,89 1,94%
  • DOLAR/JAPON YENI 154,837 0,215%
  • DOLAR/KANADA DOLARI 1,39777 0,06873%
  • DOLAR/RUS RUBLESI 104,35 3,4169%
  • DOLAR/TURK LIRASI 34,5889 0,2978%
  • EURO/DOLAR 1,0418 -0,5869%
  • EURO/TURK LIRASI 36,0649 -0,4834%
  • STERLIN/DOLAR 1,25309 -0,51762%
EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL