Kökeni neredeyse 80 yıl öncesine giden Hassan Group, teknik tekstil ile büyüyor. Otomotiv halılarından izolasyon keçelerine, temizlik bezlerinden medikal ürünlere kadar pek çok alanda üretim yapan grup 60 ülkeye de ihracat gerçekleştiriyor.
ÖZLEM BAY YILMAZ
obay@ekonomist.com.tr
Şirket, katma değerli üretim için yeni yatırımlara hazırlanıyor. Geçen yıl 232 milyon dolarlık ciroya ulaşan şirket bu yıl yüzde 5 büyüme hedefliyor. Günümüzde tekstil sadece konfeksiyon ve hazır giyim sektörünü kapsamıyor. İşin ‘teknik tekstil’ kısmı, uzay sanayiinden denizciliğe, inşaattan mobilyaya kadar pek çok farklı alana hizmet veriyor.
Kimyasallara, hava koşullarına ve mikroorganizmalara dayanıklı, yüksek aşınma dayanımının yanı sıra yanmazlık gibi özelliklere de sahip olan teknik tekstil ürünleri, yüksek performansları nedeniyle tercih ediliyor.
Büyüyen ve gelecek vaat eden bu ‘niş’ sektörde faaliyet gösteren şirket sayısı ise çok fazla değil. Hassan Group, bu az sayıdaki şirket arasında yer alıyor. Bugün ‘nonwoven’ (dokunmamış tekstil yüzeyleri) olarak birçok sektöre yarı mamul ve bitmiş ürünler üreten grubun ürün portföyünde, otomotiv halıları, izolasyon keçeleri, temizlik bezleri, medikal ürünler, filtrasyon keçeleri ve jeotekstiller yer alıyor.
İstanbul Esenyurt ve Tekirdağ Saray’da yaklaşık 150 bin metrekarelik kapalı alanda üretim yapan grup, ürünlerini beş kıtadaki 60 ülkeye ihraç ediyor. Şirket ağırlıklı olarak Almanya, Rusya, Kuzey Afrika ve Ortadoğu ülkelerine ihracat yapıyor.
Hassan Tekstil Genel Müdürü Ahmet Şişman, “Hedef pazarlarımız Doğu Avrupa, Afrika, Ortadoğu ülkeleri, Rusya ve çevresi ile ABD. 2016 yılında yüzde 5’lik büyüme gerçekleştirerek 232 milyon dolar ciroya ulaştık. Ciromuzun yüzde 35’i ihracattan geliyor. Yaklaşık 81 milyon dolarlık ihracatımızda da bu yıl yüzde 5’lik büyüme hedefliyoruz” diyor.
SAVAŞTAN DOĞAN FIRSAT
Hassan Group’un temelleri 1939 yılında Hasan Şişman tarafından atıldı. Hallaçlık (yorgancılık) yapan Hasan Şişman, kurduğu küçük atölyede pamuğu elle işleyerek yorgan imalatı yapıyordu. Şirketin kaderi İkinci Dünya Savaşı ile yeni bir yola evrildi.
Savaş nedeniyle İtalyan vatkaların ithalatı sekteye uğrayınca, vatka tüccarlarının yolu Hasan Şişman ile kesişti. Dönemin koşullarında tamamen el emeğiyle vatka üretimine başlayan Hasan Şişman, 1945 yılında ise ilk tarak makinesini alarak sanayileşme adına ilk adımını attı.
Şirket 1966’da dönemin büyük yatak üreticileri için yatak keçesi üretimine başladı. Üç yıl sonra ise yerli otomobil imalatına başlayan Tofaş, otomobil koltuk parçalarını üretmesi için Hassan ile işbirliğine gitti. Tofaş’ın ardından Renault ile de anlaşma sağlandı. Böylece şirket otomotiv sektörünün en büyük yerli koltuk üreticisi oldu.
80 YILLIK TARİH
Hasan Şişman zaman içinde işlerini büyütmeye devam etti. 1977 yılında Şiteks şirketini kurdu. Bu şirket yatak piyasasında büyüdü. 1985 yılında ise Hassan Tekstil ismiyle Hadımköy’de yeni bir fabrika faaliyete geçirildi.
Bununla birlikte sentetik vatkanın yanında ayakkabı ve suni deri sektörlerine de giriş yapılarak ürün gamı genişletildi. Bir süre sonra kapitone ve ev tekstili üretimi yapan Haspaş kuruldu.
1995 yılında grup bünyesine katılan Telasis ise İstanbul Hadımköy’de 12 bin metrekarelik kapalı alanda konfeksiyon sektöründe ithal ürünlere alternatif oluşturmak amacıyla yerli tela üretimine başlandı. Grup 1995 yılında Catsis’i kurarak bir dönem uzak kaldığı otomotiv piyasasına da yeniden giriş yaptı.
SEKTÖR SAYISI ARTTI
Hassan Tekstil Genel Müdürü Ahmet Şişman, sonraki gelişmeler hakkında şunları söylüyor: “Catsis’in modem tesisinde otomotiv sektörü için teknik tekstiller üretilmeye başlandı. Yine aynı yıl dış ticaret firması Teksis kurularak grup bünyesinde üretilen ürünler dünyaya ihraç edilmeye başlandı.
2000’li yıllara geldiğimizde Hasan Şişman’ın kurduğu şirket Hassan Şirketler Grubu haline geldi. 80 yıla yaklaşan tecrübesiyle birçok sektörde kullanılan nonwoven yüzeyleri üretebilen ve yaptığı yatırımlarla sektörün sanayileşmesinde öncü olan bir grup oldu.
2007 yılında grubun yedinci şirketi Pelsan ile plastik film sektörüne de giriş yaptık ve Türkiye’de ilk defa nefes alabilen bebek bezi filmlerini ürettik. 2011 yılında Merkas Tekstil’in kurulmasıyla başta çocuk bezine yönelik hijyen sektörü olmak üzere medikal, filtre ve konfeksiyon sektörlerine performans artırıcı mamuller de üretmeye başladık."
YENİ YATIRIMLAR YOLDA
Hassan Group bugün üçüncü kuşak yönetiminde faaliyetlerini sürdürüyor. Ahmet Şişman Hassan, Tekstil’in genel müdürlüğü görevini yürütürken, 10’u aşkın üçüncü kuşak üyesi ise grup şirketlerinin yönetiminde aktif rol alıyor.
Hassan Group, hem müşterilerinden gelen yeni talepleri karşılayabilmek hem de son teknolojiyle katma değerli ürünler üretebilmek için yeni yatırımlara büyük önem veriyor.
Yeni yatırımlarla birlikte kapasitelerini ve ihracat miktarlarını artırmayı amaçladıklarını ifade eden Ahmet Şişman, “2018 yılı için grup şirketlerimizden Hassan, Merkas ve Pelsan’da yeni hatlar kuruyoruz. Grubumuzun diğer üyeleri Şiteks ve Telasis’te de yeni yatırım planları mevcut. Netleşen yatırım tutarımız 20 milyon Euro civarında” diyor.
Grubun henüz yurtdışında bir üretim faaliyeti yok. Ancak gelecek planlarında yurtdışında üretim bulunuyor. Bunun için Avrupa ve Amerika kıtalarında farklı ülkeler mercek altına alınmış durumda. Şirketin halihazırda Rusya, Avrupa ve ABD’de irtibat ofisleri var.
AR-GE MERKEZİ KURDU
Grup, AR-GE ve inovasyona büyük önem veriyor. 2017 yılı içerisinde Sanayi Bakanlığı’na bağlı 449’uncu AR-GE Merkezi olduklarını dile getiren Ahmet Şişman, bu merkezde yapılacak AR-GE çalışmalarıyla yeni ürünler geliştirerek hem sektöre inovatif ürünler kazandırmayı hem de pazardaki ürün gamını genişletmeyi hedeflediklerinin altını çiziyor.
Grupta toplam 45 AR-GE çalışanı bulunduğunu ifade eden Şişman, “Yıllık ciromuzun yüzde 1,5’ini AR-GE ‘ye ayırıyoruz. AR-GE çalışmaları kapsamında 14 adet patent ve faydalı model başvuru ve belgeleri tamamlandı” diyor.
ÖZLEM BAY YILMAZ
obay@ekonomist.com.tr
Şirket, katma değerli üretim için yeni yatırımlara hazırlanıyor. Geçen yıl 232 milyon dolarlık ciroya ulaşan şirket bu yıl yüzde 5 büyüme hedefliyor. Günümüzde tekstil sadece konfeksiyon ve hazır giyim sektörünü kapsamıyor. İşin ‘teknik tekstil’ kısmı, uzay sanayiinden denizciliğe, inşaattan mobilyaya kadar pek çok farklı alana hizmet veriyor.
Kimyasallara, hava koşullarına ve mikroorganizmalara dayanıklı, yüksek aşınma dayanımının yanı sıra yanmazlık gibi özelliklere de sahip olan teknik tekstil ürünleri, yüksek performansları nedeniyle tercih ediliyor.
Büyüyen ve gelecek vaat eden bu ‘niş’ sektörde faaliyet gösteren şirket sayısı ise çok fazla değil. Hassan Group, bu az sayıdaki şirket arasında yer alıyor. Bugün ‘nonwoven’ (dokunmamış tekstil yüzeyleri) olarak birçok sektöre yarı mamul ve bitmiş ürünler üreten grubun ürün portföyünde, otomotiv halıları, izolasyon keçeleri, temizlik bezleri, medikal ürünler, filtrasyon keçeleri ve jeotekstiller yer alıyor.
İstanbul Esenyurt ve Tekirdağ Saray’da yaklaşık 150 bin metrekarelik kapalı alanda üretim yapan grup, ürünlerini beş kıtadaki 60 ülkeye ihraç ediyor. Şirket ağırlıklı olarak Almanya, Rusya, Kuzey Afrika ve Ortadoğu ülkelerine ihracat yapıyor.
Hassan Tekstil Genel Müdürü Ahmet Şişman, “Hedef pazarlarımız Doğu Avrupa, Afrika, Ortadoğu ülkeleri, Rusya ve çevresi ile ABD. 2016 yılında yüzde 5’lik büyüme gerçekleştirerek 232 milyon dolar ciroya ulaştık. Ciromuzun yüzde 35’i ihracattan geliyor. Yaklaşık 81 milyon dolarlık ihracatımızda da bu yıl yüzde 5’lik büyüme hedefliyoruz” diyor.
SAVAŞTAN DOĞAN FIRSAT
Hassan Group’un temelleri 1939 yılında Hasan Şişman tarafından atıldı. Hallaçlık (yorgancılık) yapan Hasan Şişman, kurduğu küçük atölyede pamuğu elle işleyerek yorgan imalatı yapıyordu. Şirketin kaderi İkinci Dünya Savaşı ile yeni bir yola evrildi.
Savaş nedeniyle İtalyan vatkaların ithalatı sekteye uğrayınca, vatka tüccarlarının yolu Hasan Şişman ile kesişti. Dönemin koşullarında tamamen el emeğiyle vatka üretimine başlayan Hasan Şişman, 1945 yılında ise ilk tarak makinesini alarak sanayileşme adına ilk adımını attı.
Şirket 1966’da dönemin büyük yatak üreticileri için yatak keçesi üretimine başladı. Üç yıl sonra ise yerli otomobil imalatına başlayan Tofaş, otomobil koltuk parçalarını üretmesi için Hassan ile işbirliğine gitti. Tofaş’ın ardından Renault ile de anlaşma sağlandı. Böylece şirket otomotiv sektörünün en büyük yerli koltuk üreticisi oldu.
80 YILLIK TARİH
Hasan Şişman zaman içinde işlerini büyütmeye devam etti. 1977 yılında Şiteks şirketini kurdu. Bu şirket yatak piyasasında büyüdü. 1985 yılında ise Hassan Tekstil ismiyle Hadımköy’de yeni bir fabrika faaliyete geçirildi.
Bununla birlikte sentetik vatkanın yanında ayakkabı ve suni deri sektörlerine de giriş yapılarak ürün gamı genişletildi. Bir süre sonra kapitone ve ev tekstili üretimi yapan Haspaş kuruldu.
1995 yılında grup bünyesine katılan Telasis ise İstanbul Hadımköy’de 12 bin metrekarelik kapalı alanda konfeksiyon sektöründe ithal ürünlere alternatif oluşturmak amacıyla yerli tela üretimine başlandı. Grup 1995 yılında Catsis’i kurarak bir dönem uzak kaldığı otomotiv piyasasına da yeniden giriş yaptı.
SEKTÖR SAYISI ARTTI
Hassan Tekstil Genel Müdürü Ahmet Şişman, sonraki gelişmeler hakkında şunları söylüyor: “Catsis’in modem tesisinde otomotiv sektörü için teknik tekstiller üretilmeye başlandı. Yine aynı yıl dış ticaret firması Teksis kurularak grup bünyesinde üretilen ürünler dünyaya ihraç edilmeye başlandı.
2000’li yıllara geldiğimizde Hasan Şişman’ın kurduğu şirket Hassan Şirketler Grubu haline geldi. 80 yıla yaklaşan tecrübesiyle birçok sektörde kullanılan nonwoven yüzeyleri üretebilen ve yaptığı yatırımlarla sektörün sanayileşmesinde öncü olan bir grup oldu.
2007 yılında grubun yedinci şirketi Pelsan ile plastik film sektörüne de giriş yaptık ve Türkiye’de ilk defa nefes alabilen bebek bezi filmlerini ürettik. 2011 yılında Merkas Tekstil’in kurulmasıyla başta çocuk bezine yönelik hijyen sektörü olmak üzere medikal, filtre ve konfeksiyon sektörlerine performans artırıcı mamuller de üretmeye başladık."
YENİ YATIRIMLAR YOLDA
Hassan Group bugün üçüncü kuşak yönetiminde faaliyetlerini sürdürüyor. Ahmet Şişman Hassan, Tekstil’in genel müdürlüğü görevini yürütürken, 10’u aşkın üçüncü kuşak üyesi ise grup şirketlerinin yönetiminde aktif rol alıyor.
Hassan Group, hem müşterilerinden gelen yeni talepleri karşılayabilmek hem de son teknolojiyle katma değerli ürünler üretebilmek için yeni yatırımlara büyük önem veriyor.
Yeni yatırımlarla birlikte kapasitelerini ve ihracat miktarlarını artırmayı amaçladıklarını ifade eden Ahmet Şişman, “2018 yılı için grup şirketlerimizden Hassan, Merkas ve Pelsan’da yeni hatlar kuruyoruz. Grubumuzun diğer üyeleri Şiteks ve Telasis’te de yeni yatırım planları mevcut. Netleşen yatırım tutarımız 20 milyon Euro civarında” diyor.
Grubun henüz yurtdışında bir üretim faaliyeti yok. Ancak gelecek planlarında yurtdışında üretim bulunuyor. Bunun için Avrupa ve Amerika kıtalarında farklı ülkeler mercek altına alınmış durumda. Şirketin halihazırda Rusya, Avrupa ve ABD’de irtibat ofisleri var.
AR-GE MERKEZİ KURDU
Grup, AR-GE ve inovasyona büyük önem veriyor. 2017 yılı içerisinde Sanayi Bakanlığı’na bağlı 449’uncu AR-GE Merkezi olduklarını dile getiren Ahmet Şişman, bu merkezde yapılacak AR-GE çalışmalarıyla yeni ürünler geliştirerek hem sektöre inovatif ürünler kazandırmayı hem de pazardaki ürün gamını genişletmeyi hedeflediklerinin altını çiziyor.
Grupta toplam 45 AR-GE çalışanı bulunduğunu ifade eden Şişman, “Yıllık ciromuzun yüzde 1,5’ini AR-GE ‘ye ayırıyoruz. AR-GE çalışmaları kapsamında 14 adet patent ve faydalı model başvuru ve belgeleri tamamlandı” diyor.