Sigorta sektöründe 2017 yılı iklim değişikliklerinin etkisinin net olarak görüldüğü bir yıl olmuştu. Dünyada Meksika Körfezi'nde üst üste oluşan Harvey, Irma ve Maria kasırgalarının yarattığı sigorta hasarı 92 milyar doları buldu. Bu bölgede her yıl kasırgalar oluşuyordu ancak yıllık ortalama sigorta hasarı tutarı 11 milyar dolar civarında kalıyordu.
TALİP YILMAZ
[email protected]
Hidrometeorolojik olayların da Türkiye'de etkileri oldu. Yıla, kar ağırlığı hasarlarıyla başlandı. Yaz aylarına geldiğimizde ise gündemimize sel ve dolu hasarları girdi. Sadece 18 ve 27 Temmuz'da İstanbul'da yaşanan sel ve dolu felaketlerinin sektöre maliyeti 1 milyar TL'yi buldu. Sigorta sektörü prim üretimi açısından ise 2017 yılını hayat dışı branşta yüzde 12 büyümeyle 39,7 milyar TL primle kapatmıştı.
2018 yılına gelindiğinde hasar yılı olan 2017'nin ardından beklentilerin daha iyimser olduğu görülüyor. Hayat dışı sigorta sektöründe 2018 yılının ilk çeyreğinde prim üretimi yüzde 17,7 artışla 12,7 milyar TL'ye ulaştı. 2018 için prim üretiminin
TRAFİKTE TAVAN FİYAT ETKİSİ
Sigorta sektörü, 40 civarında yerli ve yabancı oyuncunun yer aldığı, yüzde 20 civarında büyüme eğilimi gösteren bir alan. Ancak şirketler, prim üretimi hedefleri ve kamunun özellikle trafik tarafında tavan fiyat uygulamaları ile kârsızlık sorunu yaşamaya devam ediyor.
Yılın ilk çeyreğine bakıldığında, prim üretimindeki büyümenin ve prim üretiminin önemli bir kısmı hala zorunlu trafik sigortasından geliyor. Geçen yıl zorunlu trafik sigortasına tavan fiyat uygulaması gelmesi sonucunda sıfır büyüme yaşandığı için, hayat dışı sektör büyümesi de yaklaşık enflasyon seviyesinde oldu.
Bu yıl ise tavan fiyattaki artışla beraber büyüme başladı. Bu doğrultuda, geçen yıl ile karşılaştırdığımızda bu yıl sektör daha hızlı büyüyor ve enflasyonun üzerinde bir büyüme gerçekleştiği gözlemleniyor.
Unico Sigorta Genel Müdürü Cenk Tabakoğlu, bu durumun sektör açısından sevindirici olduğunu söylüyor. Tabakoğlu, "Burada unutmamamız gereken önemli nokta, sektörün en büyük sıkıntısı olan hasar primlerinin yükselmesi. Özellikle kasko ve trafikte kur artışı sonucu yedek parça ve işçilik maliyetleri yükselirken sektör bunu primlere yeterince yansıtamıyor" diyor.
ÖNE ÇIKACAK SEKTÖRLER
Hayat dışı sigorta sektöründe 2018'deki büyümenin 2017'den biraz daha yüksek ve yüzde 15 civarında olması bekleniyor. 2018'de ekonomik büyümenin ağırlıklı olarak tüketim, ihracat ve turizme dayalı sektörlerde olacağı, inşaat ve otomotiv gibi kur ve faizden etkilenen alanlarda büyümenin sınırlı kalacağı yorumları yapılıyor.
2018, trafik branşında prim artışları ile büyümenin tekrar başlayabileceği, yangın ve seyahat sigortalarında görece olarak daha iyi büyüme görebileceğimiz, ancak kaskoda ve endüstriyel sigortalarda büyümenin sınırlı olabileceği bir yıl olacak.
DİJİTAL ÖNEMLİ GÜNDEM
Sektörde yaşanan önemli gelişmelerden biri dijitalleşme ve süreçlerin dijital dönüşümü çalışmaları. Bu çalışmalar sektörün geneli tarafından yürütülüyor. Yeni teknolojiler, yeni dağıtım modelleri, değişen müşteri davranışları gibi etkenler tüm sektörleri olduğu gibi sigorta sektörünü de değişime zorluyor. Çünkü dijital çağın gereklerine uymak sigorta sektörü için de önem arz ediyor. Özellikle mobil uygulamalar ve etkin sosyal medya kullanımı bu alanda markaların fark yaratmasını sağlıyor. Bu noktadan hareketle sektörün bu yıl da yatırımlarına hız kesmeden devam etmesi bekleniyor.
Mobil kanallar üzerinden satış, müşteri ilişkileri yönetimi ve müşteri deneyimi çalışmaları dijital dönüşümde öne çıkacak çalışmaların başında geliyor. Pek çok kanalla entegre olabilen akıllı sistemler, mobilite, acentelerin dijitalleşmesi 2018 yılında sigorta sektörünün gündeminde önemli yer tutuyor.
İLHAMİ KOÇ ANADOLU SİGORTA GENEL MÜDÜRÜ
"YENİ ÜRÜNLERE VE DİJİTALLEŞMEYE YATIRIM YAPIYORUZ"
PAZAR PAYI YÜZDE 13,3
Hayat dışı sigorta sektöründe 2017'de 39,7 milyar TL'lik prim üretimi gerçekleşirken aynı dönemde Anadolu Sigorta'nın prim üretimi ise 4,7 milyar TL oldu. 2018 yılı ilk çeyrekte ise hayat dışı branşlarda sektör 12,7 milyar TL prim üretti. Bu dönemde şirketimiz 1 milyar 378 milyon TL prim üretimi ve yüzde 10,9 pazar payı ile sektördeki güçlü konumunu devam ettirdi. Hayat sigortalarındaki prim üretimimiz ise yüzde 16,9 artarak 1,9 milyar TL'ye ulaşırken toplam prim üretimindeki payı yüzde 13,3 seviyesinde gerçekleşti.
SİBER RİSKLERE KARŞI KORUYOR
Geçen yıl altı yeni ürün sunduk. Özellikle siber risk sigortası önemli ilgi görüyor ve hızlı büyüme eğiliminde. Teknolojinin ve dijitalleşmenin önemli etkilerinden biri olarak siber riskler, kimi zaman büyük kayıplara yol açabiliyor. Özellikle son yıllarda hızla artan siber saldırılar kurumların yanında bireyleri de hedef alıyor ve bu saldırılar sonucunda gerçekleşen kayıpların boyutları artıyor. Yıllık 150 TL primle bireyleri siber risklere karşı sigortalıyoruz. Yine KOBİ'lere yönelik de siber sigorta üzerinde çalışıyoruz.
TURBOJETLE HIZLANDI
Geçen yıl dijitalleşmeye 1 milyon dolar yatırım yaptık. Dijital kanalları kullanarak müşterilere nasıl daha iyi hizmet sunabileceğimize kafa yoruyoruz. Ayrıca hem poliçe satışında hem de hasar yönetiminde dijital kanalları daha etkin kullanmak için çalışıyoruz. İTÜ Çekirdek ile birlikte çalışıyoruz. Kolektif House'da çalışan bir ekibimiz var. Turbojet oradan çıktı. Hasar tarafındaki bir ürünümüz. Blockchain, IT ve IoT teknolojisinin bir arada kullanıldığı bir ürün. Kırılan camı tamirciye yaptırıp faturasının fotoğrafını bize gönderdiğiniz zaman beş saniye içinde tutar hesabınıza aktarılıyor. Bir diğer ürünümüz parametrik sigorta ürünü. Uçuş tarafında kullanılıyor. Örneğin uçağınızı kaçırdınız, uçak biletinin ücreti hesabınıza yatıyor.
CENK TABAKOĞLU UNİCO SİGORTA GENEL MÜDÜRÜ
"ÖZELLİKLE KASKO, YANGIN VE SEYAHATTE BÜYÜYECEĞİZ"
HIZLI BÜYÜYEN ŞİRKETLER ARASINDA
1. yılında, Unico Sigorta hayat dışı üretim yapan ilk 20 şirket içerisinde, en çok büyüyen üç şirketten biri oldu. Aviva Sigorta dönemi sonrası, yeni yönetim olarak şirketi üç yılda kâra geçirmeyi başardık. Sektörün içinde olduğu bu zorlu konjonktürde, 29 yılında yüzde 56 oranında büyüdük. Prim üretimimizi yaklaşık 470 milyon TL ile kapattık. Türkiye Sigorta Birliği kayıtlarına göre 2018 ilk çeyrek büyüme oranımız yüzde 34 ile neredeyse sektör ortalamasının iki katı oldu. 2018'i 600-650 milyon TL prim üretimiyle kapatmayı hedefliyoruz. Özellikle büyüme beklediğimiz branşlar ise kasko, yangın ve seyahat.
ACENTE VE DİJİTAL ÖNEMLİ
Unico Sigorta olarak, ilk adımlarımızdan beri acente ve broker satış kanalı ile büyümek isteyen bir şirket olduk. Prim üretimlerimiz de bu doğrultuda sağlıklı bir şekilde gelişiyor. Acente ve brokerlarımıza alternatif dağıtım kanallarımız aracılığıyla da gelir sağlıyoruz. Acente ve müşteri sayımızı hızla arttırıyoruz. Acente dostu şirket duruşumuzu korurken bir yandan da yenilikçi ürünümüz Unikasko ile dijital dünyada büyümeye devam ediyoruz.
2018 PROJELERİ
Yeni ürün geliştirmek 2. gündemimizin ana başlıklarından biri. Günümüzde tüketiciler basit, anlaşılabilir ve ulaşılabilir sigorta ürünleri istiyor. UniKasko bu fikir doğrultusunda ortaya çıkmış bir proje. Diğer yandan nesnelerin internetini kullanarak, telefon ya da internete bağlı şekilde, müşterilerimizi her anlamda koruyabilecek bir ürünümüz tamamlanmak üzere. Bu ürün için global hedeflerimiz de var. Yine iş ortaklarımızın üretim sürecine hız katacak ve onların operasyonel yüklerini azaltacak Unikolay adında yeni bir dijital platformu da yayına almak üzereyiz.
YAVUZ ÖLKEN AXA SİGORTA CEO'SU
"DÖRDÜNCÜ SANAYİ DEVRİMİ'NE HAZIRIZ”
YENİLİKÇİ BAKIŞ AÇISI GEREKİYOR
Sanayi 4.0'ın getirdiği faydalar ve risklerin sigorta sektörünü etkilemesi kaçınılmaz.
Sanayi 4.0 anlayışı ve uygulamalarının gelişmesi ve yayılmasıyla sektörün müşteri ihtiyaç ve beklentilerini öngören ve uygun çözümler sunan bir ortak olma yoluna gitmesi gerekiyor. Hem dünyada hem de Türkiye'de yenilikçi bakış açısı ve dijital dönüşüm yatırımlarıyla sigorta sektörüne öncülük eden, insanların daha iyi bir yaşam sürmelerini sağlama hedefiyle çalışan AXA Sigorta da bu değişime öncülük etmek için ortaya koyduğu "AXA 4.0" vizyonu doğrultusunda hazırlıklarını yapıyor.
FARK YARATAN ÜRÜNLER
Türkiye'de Sanayi 4.0 yolculuğunu AXA 4.0 vizyonu üzerine kuran AXA Sigorta, bu süreci Müşteri 4.0, Acente 4.0, Süreç 4.0 ve Çalışan 4.0 olarak dört koldan yürütüyor. Müşteri 4.0 tarafında AXA Sigortalıların ürün ve hizmetlere istedikleri her an ulaşabilmelerine ve yeni risklere uygun kişiselleştirilmiş ürünlere odaklanan şirket, müşterilerini mobil uygulamalar, yol güvenliğini odağına alan telematikli kasko ve özellikle iklim değişikliğinin etkilerine karşı parametrik sigorta gibi fark yaratan ürünlerle destekliyor.
RİSKLER VE FIRSATLAR VAR
Dördüncü Sanayi Devrimi, sigorta şirketleri için yarattığı fırsatlarla birlikte pek çok riski de beraberinde getiriyor. Artık sigortacılıkta teknolojinin de gelişimiyle bundan 10 yıl önce aklımıza gelmeyecek riskleri dikkate almalıyız. Biz de AXA 4.0 vizyonumuzla bu değişimde yerimizi alacak, operasyonel süreçlerde gerçekleştirilecek önemli değişiklikler ve otomasyon sayesinde hem hizmet kalitemizi artıracak hem de portföylerimizi daha etkin yöneteceğiz. Bu değişimin merkezinde çalışma arkadaşlarımız var. Çalışma arkadaşlarımızın da inovasyon ve ürün geliştirme konusunda elini güçlendirecek olan bu bakış açısı, verimliliğimizi ve müşteri odaklılığımızı da destekleyecek ve bizi bu yeni dünyaya daha da hazır kılacak.
NİHAT KIRMIZI DOĞA SİGORTA CEO'SU
MÜŞTERİYE SADIK OLMA PROGRAMIMIZ VAR"
ODAĞIMIZDA MÜŞTERİ VAR
Ulaşılabilir olmak, müşteriye daha fazla zaman ayırmak, Doğa Sigorta'nın en önemli çalışma prensibi. Müşteri şirkete bağımlı olmaz, şirketler müşterilere bağımlıdır. Müşteri eğer bize fırsat vermişse bunu en iyi şekilde kullanmalı ve sağladığımız koşulları en verimli hale getirmeliyiz. Biz şirketimizde bu temel ilkelerle, müşterinin bize verdiği kendilerine hizmet fırsatını en iyi şekilde kullanmayı amaçlıyoruz. Bizde müşteri sadakat programı yoktur, müşteriye sadık olma programı vardır.
EN DİNAMİK OYUNCUYUZ
Doğa Sigorta 4-5 yıllık bir süreçte sektörün en güçlü şirketlerinden biri haline geldi. Hem ürün dağılımında hem yönetsel hem de mali olarak sektörün en dinamik oyuncusuyuz. Düşüş eğilimi gösteren branşlar söz konusu olduğunda farklı branşlara yönelerek çapraz satış faktörüyle ilerliyoruz. Tüm branşlarda yenilenme ve gelişime yönelik aldığımız kararlarla, kârlılık konusunda yaşanan durgunlukları bertaraf edebiliyoruz. Sektöre adım attığımız günden bu yana faaliyet gösterdiğimiz tüm branşlarda bu yönde ilerleme kat ettik. Bu sayede büyümedeki istikrarımızı bu yıl da sürdürerek sektörde ilk sıralara yükselmeyi başardık.
ACENTELERİMİZDEN GÜÇ ALIYORUZ
Acentelerimizin bize duyduğu güvenin bir neticesi olarak, geçen yıl sürdürülebilir büyüme hedefimizi karşılayan bir tablo sunduk. Bu tablodan aldığımız güçle, 2018 yılında başta yangın, sağlık, kasko olmak üzere tüm branşlarda performansımızı artırmayı hedefliyoruz. Yeni dönem tüm branşlarda bir yenilenme ve gelişme hareketi olacak. Kefalet, siber riskler sigortası ve bireysel ürünlerle sigorta dünyasına farklı bir renk ve hareket getireceğiz. Acentelerimizden aldığımız güçle, yeni yatırımlarımızı hayata geçirerek daha büyük hedeflere doğru ilerleyeceğiz.
TALİP YILMAZ
[email protected]
Hidrometeorolojik olayların da Türkiye'de etkileri oldu. Yıla, kar ağırlığı hasarlarıyla başlandı. Yaz aylarına geldiğimizde ise gündemimize sel ve dolu hasarları girdi. Sadece 18 ve 27 Temmuz'da İstanbul'da yaşanan sel ve dolu felaketlerinin sektöre maliyeti 1 milyar TL'yi buldu. Sigorta sektörü prim üretimi açısından ise 2017 yılını hayat dışı branşta yüzde 12 büyümeyle 39,7 milyar TL primle kapatmıştı.
2018 yılına gelindiğinde hasar yılı olan 2017'nin ardından beklentilerin daha iyimser olduğu görülüyor. Hayat dışı sigorta sektöründe 2018 yılının ilk çeyreğinde prim üretimi yüzde 17,7 artışla 12,7 milyar TL'ye ulaştı. 2018 için prim üretiminin
TRAFİKTE TAVAN FİYAT ETKİSİ
Sigorta sektörü, 40 civarında yerli ve yabancı oyuncunun yer aldığı, yüzde 20 civarında büyüme eğilimi gösteren bir alan. Ancak şirketler, prim üretimi hedefleri ve kamunun özellikle trafik tarafında tavan fiyat uygulamaları ile kârsızlık sorunu yaşamaya devam ediyor.
Yılın ilk çeyreğine bakıldığında, prim üretimindeki büyümenin ve prim üretiminin önemli bir kısmı hala zorunlu trafik sigortasından geliyor. Geçen yıl zorunlu trafik sigortasına tavan fiyat uygulaması gelmesi sonucunda sıfır büyüme yaşandığı için, hayat dışı sektör büyümesi de yaklaşık enflasyon seviyesinde oldu.
Bu yıl ise tavan fiyattaki artışla beraber büyüme başladı. Bu doğrultuda, geçen yıl ile karşılaştırdığımızda bu yıl sektör daha hızlı büyüyor ve enflasyonun üzerinde bir büyüme gerçekleştiği gözlemleniyor.
Unico Sigorta Genel Müdürü Cenk Tabakoğlu, bu durumun sektör açısından sevindirici olduğunu söylüyor. Tabakoğlu, "Burada unutmamamız gereken önemli nokta, sektörün en büyük sıkıntısı olan hasar primlerinin yükselmesi. Özellikle kasko ve trafikte kur artışı sonucu yedek parça ve işçilik maliyetleri yükselirken sektör bunu primlere yeterince yansıtamıyor" diyor.
ÖNE ÇIKACAK SEKTÖRLER
Hayat dışı sigorta sektöründe 2018'deki büyümenin 2017'den biraz daha yüksek ve yüzde 15 civarında olması bekleniyor. 2018'de ekonomik büyümenin ağırlıklı olarak tüketim, ihracat ve turizme dayalı sektörlerde olacağı, inşaat ve otomotiv gibi kur ve faizden etkilenen alanlarda büyümenin sınırlı kalacağı yorumları yapılıyor.
2018, trafik branşında prim artışları ile büyümenin tekrar başlayabileceği, yangın ve seyahat sigortalarında görece olarak daha iyi büyüme görebileceğimiz, ancak kaskoda ve endüstriyel sigortalarda büyümenin sınırlı olabileceği bir yıl olacak.
DİJİTAL ÖNEMLİ GÜNDEM
Sektörde yaşanan önemli gelişmelerden biri dijitalleşme ve süreçlerin dijital dönüşümü çalışmaları. Bu çalışmalar sektörün geneli tarafından yürütülüyor. Yeni teknolojiler, yeni dağıtım modelleri, değişen müşteri davranışları gibi etkenler tüm sektörleri olduğu gibi sigorta sektörünü de değişime zorluyor. Çünkü dijital çağın gereklerine uymak sigorta sektörü için de önem arz ediyor. Özellikle mobil uygulamalar ve etkin sosyal medya kullanımı bu alanda markaların fark yaratmasını sağlıyor. Bu noktadan hareketle sektörün bu yıl da yatırımlarına hız kesmeden devam etmesi bekleniyor.
Mobil kanallar üzerinden satış, müşteri ilişkileri yönetimi ve müşteri deneyimi çalışmaları dijital dönüşümde öne çıkacak çalışmaların başında geliyor. Pek çok kanalla entegre olabilen akıllı sistemler, mobilite, acentelerin dijitalleşmesi 2018 yılında sigorta sektörünün gündeminde önemli yer tutuyor.
İLHAMİ KOÇ ANADOLU SİGORTA GENEL MÜDÜRÜ
"YENİ ÜRÜNLERE VE DİJİTALLEŞMEYE YATIRIM YAPIYORUZ"
PAZAR PAYI YÜZDE 13,3
Hayat dışı sigorta sektöründe 2017'de 39,7 milyar TL'lik prim üretimi gerçekleşirken aynı dönemde Anadolu Sigorta'nın prim üretimi ise 4,7 milyar TL oldu. 2018 yılı ilk çeyrekte ise hayat dışı branşlarda sektör 12,7 milyar TL prim üretti. Bu dönemde şirketimiz 1 milyar 378 milyon TL prim üretimi ve yüzde 10,9 pazar payı ile sektördeki güçlü konumunu devam ettirdi. Hayat sigortalarındaki prim üretimimiz ise yüzde 16,9 artarak 1,9 milyar TL'ye ulaşırken toplam prim üretimindeki payı yüzde 13,3 seviyesinde gerçekleşti.
SİBER RİSKLERE KARŞI KORUYOR
Geçen yıl altı yeni ürün sunduk. Özellikle siber risk sigortası önemli ilgi görüyor ve hızlı büyüme eğiliminde. Teknolojinin ve dijitalleşmenin önemli etkilerinden biri olarak siber riskler, kimi zaman büyük kayıplara yol açabiliyor. Özellikle son yıllarda hızla artan siber saldırılar kurumların yanında bireyleri de hedef alıyor ve bu saldırılar sonucunda gerçekleşen kayıpların boyutları artıyor. Yıllık 150 TL primle bireyleri siber risklere karşı sigortalıyoruz. Yine KOBİ'lere yönelik de siber sigorta üzerinde çalışıyoruz.
TURBOJETLE HIZLANDI
Geçen yıl dijitalleşmeye 1 milyon dolar yatırım yaptık. Dijital kanalları kullanarak müşterilere nasıl daha iyi hizmet sunabileceğimize kafa yoruyoruz. Ayrıca hem poliçe satışında hem de hasar yönetiminde dijital kanalları daha etkin kullanmak için çalışıyoruz. İTÜ Çekirdek ile birlikte çalışıyoruz. Kolektif House'da çalışan bir ekibimiz var. Turbojet oradan çıktı. Hasar tarafındaki bir ürünümüz. Blockchain, IT ve IoT teknolojisinin bir arada kullanıldığı bir ürün. Kırılan camı tamirciye yaptırıp faturasının fotoğrafını bize gönderdiğiniz zaman beş saniye içinde tutar hesabınıza aktarılıyor. Bir diğer ürünümüz parametrik sigorta ürünü. Uçuş tarafında kullanılıyor. Örneğin uçağınızı kaçırdınız, uçak biletinin ücreti hesabınıza yatıyor.
CENK TABAKOĞLU UNİCO SİGORTA GENEL MÜDÜRÜ
"ÖZELLİKLE KASKO, YANGIN VE SEYAHATTE BÜYÜYECEĞİZ"
HIZLI BÜYÜYEN ŞİRKETLER ARASINDA
1. yılında, Unico Sigorta hayat dışı üretim yapan ilk 20 şirket içerisinde, en çok büyüyen üç şirketten biri oldu. Aviva Sigorta dönemi sonrası, yeni yönetim olarak şirketi üç yılda kâra geçirmeyi başardık. Sektörün içinde olduğu bu zorlu konjonktürde, 29 yılında yüzde 56 oranında büyüdük. Prim üretimimizi yaklaşık 470 milyon TL ile kapattık. Türkiye Sigorta Birliği kayıtlarına göre 2018 ilk çeyrek büyüme oranımız yüzde 34 ile neredeyse sektör ortalamasının iki katı oldu. 2018'i 600-650 milyon TL prim üretimiyle kapatmayı hedefliyoruz. Özellikle büyüme beklediğimiz branşlar ise kasko, yangın ve seyahat.
ACENTE VE DİJİTAL ÖNEMLİ
Unico Sigorta olarak, ilk adımlarımızdan beri acente ve broker satış kanalı ile büyümek isteyen bir şirket olduk. Prim üretimlerimiz de bu doğrultuda sağlıklı bir şekilde gelişiyor. Acente ve brokerlarımıza alternatif dağıtım kanallarımız aracılığıyla da gelir sağlıyoruz. Acente ve müşteri sayımızı hızla arttırıyoruz. Acente dostu şirket duruşumuzu korurken bir yandan da yenilikçi ürünümüz Unikasko ile dijital dünyada büyümeye devam ediyoruz.
2018 PROJELERİ
Yeni ürün geliştirmek 2. gündemimizin ana başlıklarından biri. Günümüzde tüketiciler basit, anlaşılabilir ve ulaşılabilir sigorta ürünleri istiyor. UniKasko bu fikir doğrultusunda ortaya çıkmış bir proje. Diğer yandan nesnelerin internetini kullanarak, telefon ya da internete bağlı şekilde, müşterilerimizi her anlamda koruyabilecek bir ürünümüz tamamlanmak üzere. Bu ürün için global hedeflerimiz de var. Yine iş ortaklarımızın üretim sürecine hız katacak ve onların operasyonel yüklerini azaltacak Unikolay adında yeni bir dijital platformu da yayına almak üzereyiz.
YAVUZ ÖLKEN AXA SİGORTA CEO'SU
"DÖRDÜNCÜ SANAYİ DEVRİMİ'NE HAZIRIZ”
YENİLİKÇİ BAKIŞ AÇISI GEREKİYOR
Sanayi 4.0'ın getirdiği faydalar ve risklerin sigorta sektörünü etkilemesi kaçınılmaz.
Sanayi 4.0 anlayışı ve uygulamalarının gelişmesi ve yayılmasıyla sektörün müşteri ihtiyaç ve beklentilerini öngören ve uygun çözümler sunan bir ortak olma yoluna gitmesi gerekiyor. Hem dünyada hem de Türkiye'de yenilikçi bakış açısı ve dijital dönüşüm yatırımlarıyla sigorta sektörüne öncülük eden, insanların daha iyi bir yaşam sürmelerini sağlama hedefiyle çalışan AXA Sigorta da bu değişime öncülük etmek için ortaya koyduğu "AXA 4.0" vizyonu doğrultusunda hazırlıklarını yapıyor.
FARK YARATAN ÜRÜNLER
Türkiye'de Sanayi 4.0 yolculuğunu AXA 4.0 vizyonu üzerine kuran AXA Sigorta, bu süreci Müşteri 4.0, Acente 4.0, Süreç 4.0 ve Çalışan 4.0 olarak dört koldan yürütüyor. Müşteri 4.0 tarafında AXA Sigortalıların ürün ve hizmetlere istedikleri her an ulaşabilmelerine ve yeni risklere uygun kişiselleştirilmiş ürünlere odaklanan şirket, müşterilerini mobil uygulamalar, yol güvenliğini odağına alan telematikli kasko ve özellikle iklim değişikliğinin etkilerine karşı parametrik sigorta gibi fark yaratan ürünlerle destekliyor.
RİSKLER VE FIRSATLAR VAR
Dördüncü Sanayi Devrimi, sigorta şirketleri için yarattığı fırsatlarla birlikte pek çok riski de beraberinde getiriyor. Artık sigortacılıkta teknolojinin de gelişimiyle bundan 10 yıl önce aklımıza gelmeyecek riskleri dikkate almalıyız. Biz de AXA 4.0 vizyonumuzla bu değişimde yerimizi alacak, operasyonel süreçlerde gerçekleştirilecek önemli değişiklikler ve otomasyon sayesinde hem hizmet kalitemizi artıracak hem de portföylerimizi daha etkin yöneteceğiz. Bu değişimin merkezinde çalışma arkadaşlarımız var. Çalışma arkadaşlarımızın da inovasyon ve ürün geliştirme konusunda elini güçlendirecek olan bu bakış açısı, verimliliğimizi ve müşteri odaklılığımızı da destekleyecek ve bizi bu yeni dünyaya daha da hazır kılacak.
NİHAT KIRMIZI DOĞA SİGORTA CEO'SU
MÜŞTERİYE SADIK OLMA PROGRAMIMIZ VAR"
ODAĞIMIZDA MÜŞTERİ VAR
Ulaşılabilir olmak, müşteriye daha fazla zaman ayırmak, Doğa Sigorta'nın en önemli çalışma prensibi. Müşteri şirkete bağımlı olmaz, şirketler müşterilere bağımlıdır. Müşteri eğer bize fırsat vermişse bunu en iyi şekilde kullanmalı ve sağladığımız koşulları en verimli hale getirmeliyiz. Biz şirketimizde bu temel ilkelerle, müşterinin bize verdiği kendilerine hizmet fırsatını en iyi şekilde kullanmayı amaçlıyoruz. Bizde müşteri sadakat programı yoktur, müşteriye sadık olma programı vardır.
EN DİNAMİK OYUNCUYUZ
Doğa Sigorta 4-5 yıllık bir süreçte sektörün en güçlü şirketlerinden biri haline geldi. Hem ürün dağılımında hem yönetsel hem de mali olarak sektörün en dinamik oyuncusuyuz. Düşüş eğilimi gösteren branşlar söz konusu olduğunda farklı branşlara yönelerek çapraz satış faktörüyle ilerliyoruz. Tüm branşlarda yenilenme ve gelişime yönelik aldığımız kararlarla, kârlılık konusunda yaşanan durgunlukları bertaraf edebiliyoruz. Sektöre adım attığımız günden bu yana faaliyet gösterdiğimiz tüm branşlarda bu yönde ilerleme kat ettik. Bu sayede büyümedeki istikrarımızı bu yıl da sürdürerek sektörde ilk sıralara yükselmeyi başardık.
ACENTELERİMİZDEN GÜÇ ALIYORUZ
Acentelerimizin bize duyduğu güvenin bir neticesi olarak, geçen yıl sürdürülebilir büyüme hedefimizi karşılayan bir tablo sunduk. Bu tablodan aldığımız güçle, 2018 yılında başta yangın, sağlık, kasko olmak üzere tüm branşlarda performansımızı artırmayı hedefliyoruz. Yeni dönem tüm branşlarda bir yenilenme ve gelişme hareketi olacak. Kefalet, siber riskler sigortası ve bireysel ürünlerle sigorta dünyasına farklı bir renk ve hareket getireceğiz. Acentelerimizden aldığımız güçle, yeni yatırımlarımızı hayata geçirerek daha büyük hedeflere doğru ilerleyeceğiz.