Dört yıl önce Türkiye’den çıkmak üzere olan kahve zinciri markası Gloria Jean’s’in isim haklarını, Hacı Sayid’in ikinci kuşak temsilcisi Mehmet Dinçerler satın almıştı. Markayı yeniden yaratan Dinçerler, şirketi Anadolu’ya odaklanarak büyütmek istiyor.
AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
[email protected]
Halen 60 mağazası olan ve yıl sonunda bunu 67’ye çıkarmayı planlayan Gloria Jean’s, 2017’de Anadolu’da 25 mağaza açmayı hedefliyor. Hacı Sayid’in ikinci kuşak yöneticisi Mehmet Dinçerler, dört yıl önce Türkiye haklarını satın aldığı Gloria Jean’s’ Coffees’i 60 mağazayla Türkiye’nin en büyük ikinci kahve markası haline getirdi.
Gloria Jean’s’i sıfır mağazayla alan ve konsepti yeni baştan yaratan Dinçerler, önümüzdeki dönemde Anadolu’da büyümeye hız verecek. 2016 yılı sonunu 67 mağazayla kapatmayı planlayan şirket, 2017’de ise 10 milyon dolarlık yatırımla 25 mağaza açmayı hedefliyor.
Gloria Jean’s CEO’su Mehmet Dinçerler, Van’dan Antalya’ya kadar Anadolu’da 22 şehirde şubeleri olduğunu söylüyor. Dinçerler, gelecek planları hakkında şöyle konuşuyor: “Anadolu artık İstanbul’dan daha avantajlı. Hem kiralar daha uygun hem de pazar doymuş değil.
Örneğin Isparta mağazamızın cirosu Suadiye mağazamızdan daha yüksek. Biz de bu potansiyeli değerlendirerek bir Türkiye markası yaratmak istiyoruz. Anadolu’nun kılcal damarlarına kadar yayılacağız. Kütahya ve Çorum’da yakın zamanda açılışlar yapacağız. Hedefimizde Alanya, İzmir, Fethiye gibi yerler var."
FRANCHISE VERİYOR
Mağazalarının yüzde 40’ı franchise olan şirket, kendi mağazalarını açmanın yanı sıra franchise sistemiyle de büyümeye devam edecek. Gloria Jean’s Coffees ailesine katılmak isteyenlerden 50 bin dolar + KDV franchise bedeli alınıyor.
Bu bedelin içinde; isim hakları, personel eğitimi, açılış sürecindeki destek, personel alımları ve operasyon yönetimi gibi kalemler yer alıyor. Metrekare başına yatırım bedeli 2 bin doları buluyor. Mağaza açıldıktan sonra net cirodan aylık yüzde 6 royalty alınıyor. Bu bedel mağaza takibi, reklam, operasyon ve eğitim için harcanıyor.
Türkiye’de kişi başına düşen kah-ve tüketimi dört yıl önce 700 gram iken bugün 1,3 kilograma kadar çıkmış durumda. Buna rağmen Türkiye’de kahve tüketimi hala dünya ortalamasının çok gerisinde. Dünyada ortalama 7 kilogram kahve tüketildiğine dikkat çeken Mehmet Dinçerler, bu nedenle Türkiye’de hala ciddi bir potansiyel olduğunu söylüyor.
EN HIZLISI TÜRKİYE
Türkiye, dünyada 42 ülkede 3 bin şubesi bulunan Gloria Jean’s’in en hızlı büyüdüğü ülke konumunda. Geçtiğimiz iki yıl üst üste en hızlı gelişen ülke ödülü aldıklarını belirten Mehmet Dinçerler, “Gloria Jean’s Türkiye’yi çok önemsiyor. Bölgede yeni bir franchise verdikleri zaman örnek olarak bizi gösteriyorlar ve eğitim için Türkiye’ye gönderiyorlar” diyor.
Mehmet Dinçerler, Gloria Jean’s’in önümüzdeki birkaç yıl içinde Ortadoğu ve Avrupa’da üretim tesisi açmayı planladığını da belirtiyor. Dinçerler, tesisin Türkiye’de açılması için talip olduklarını ve görüşmelerin devam ettiğini belirtiyor.
HACI SAYİD ATAĞA KALKACAK
Dinçerler Ailesi 2017'de Hacı Sayid ile de atılım yapmaya hazırlanıyor. Türkiye'nin en eski baklava markalarından biri olan Hacı Sayid'in 44 şubesi bulunuyor. 2015'te 4 bin metrekare olan üretim tesisini 14 bin metrekareye çıkartarak ciddi bir yatırım yapan şirket, 2017'de mağazalaşmaya hız verecek. İstanbul'da büyümeye devam edeceklerini söyleyen Mehmet Dinçerler, 2017'de 10 yeni şube açmayı planladıklarını belirtiyor.
AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
[email protected]
Gloria Jean’s’i sıfır mağazayla alan ve konsepti yeni baştan yaratan Dinçerler, önümüzdeki dönemde Anadolu’da büyümeye hız verecek. 2016 yılı sonunu 67 mağazayla kapatmayı planlayan şirket, 2017’de ise 10 milyon dolarlık yatırımla 25 mağaza açmayı hedefliyor.
Gloria Jean’s CEO’su Mehmet Dinçerler, Van’dan Antalya’ya kadar Anadolu’da 22 şehirde şubeleri olduğunu söylüyor. Dinçerler, gelecek planları hakkında şöyle konuşuyor: “Anadolu artık İstanbul’dan daha avantajlı. Hem kiralar daha uygun hem de pazar doymuş değil.
Örneğin Isparta mağazamızın cirosu Suadiye mağazamızdan daha yüksek. Biz de bu potansiyeli değerlendirerek bir Türkiye markası yaratmak istiyoruz. Anadolu’nun kılcal damarlarına kadar yayılacağız. Kütahya ve Çorum’da yakın zamanda açılışlar yapacağız. Hedefimizde Alanya, İzmir, Fethiye gibi yerler var."
FRANCHISE VERİYOR
Mağazalarının yüzde 40’ı franchise olan şirket, kendi mağazalarını açmanın yanı sıra franchise sistemiyle de büyümeye devam edecek. Gloria Jean’s Coffees ailesine katılmak isteyenlerden 50 bin dolar + KDV franchise bedeli alınıyor.
Bu bedelin içinde; isim hakları, personel eğitimi, açılış sürecindeki destek, personel alımları ve operasyon yönetimi gibi kalemler yer alıyor. Metrekare başına yatırım bedeli 2 bin doları buluyor. Mağaza açıldıktan sonra net cirodan aylık yüzde 6 royalty alınıyor. Bu bedel mağaza takibi, reklam, operasyon ve eğitim için harcanıyor.
Türkiye’de kişi başına düşen kah-ve tüketimi dört yıl önce 700 gram iken bugün 1,3 kilograma kadar çıkmış durumda. Buna rağmen Türkiye’de kahve tüketimi hala dünya ortalamasının çok gerisinde. Dünyada ortalama 7 kilogram kahve tüketildiğine dikkat çeken Mehmet Dinçerler, bu nedenle Türkiye’de hala ciddi bir potansiyel olduğunu söylüyor.
EN HIZLISI TÜRKİYE
Türkiye, dünyada 42 ülkede 3 bin şubesi bulunan Gloria Jean’s’in en hızlı büyüdüğü ülke konumunda. Geçtiğimiz iki yıl üst üste en hızlı gelişen ülke ödülü aldıklarını belirten Mehmet Dinçerler, “Gloria Jean’s Türkiye’yi çok önemsiyor. Bölgede yeni bir franchise verdikleri zaman örnek olarak bizi gösteriyorlar ve eğitim için Türkiye’ye gönderiyorlar” diyor.
Mehmet Dinçerler, Gloria Jean’s’in önümüzdeki birkaç yıl içinde Ortadoğu ve Avrupa’da üretim tesisi açmayı planladığını da belirtiyor. Dinçerler, tesisin Türkiye’de açılması için talip olduklarını ve görüşmelerin devam ettiğini belirtiyor.
HACI SAYİD ATAĞA KALKACAK
Dinçerler Ailesi 2017'de Hacı Sayid ile de atılım yapmaya hazırlanıyor. Türkiye'nin en eski baklava markalarından biri olan Hacı Sayid'in 44 şubesi bulunuyor. 2015'te 4 bin metrekare olan üretim tesisini 14 bin metrekareye çıkartarak ciddi bir yatırım yapan şirket, 2017'de mağazalaşmaya hız verecek. İstanbul'da büyümeye devam edeceklerini söyleyen Mehmet Dinçerler, 2017'de 10 yeni şube açmayı planladıklarını belirtiyor.