Mağaza sayısı yerine kârlılığa odaklanan McDonald’s, 2016 yılında satışta ve müşteri sayısında yüzde 10’un üzerinde büyüdü ve son 10 yılın en iyi performansını sergiledi. Bunda fiyatları aşağı çekip sürümden kazanma stratejisi önemli rol oynadı.
AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
[email protected]
Bu yıl yeni kasa sistemine geçmeye hazırlanan şirket, 6 milyon doları dijital dönüşüme olmak üzere 10 milyon dolarlık yatırım yapmayı planlıyor. Son 10 yılda AVM’lerin de verdiği ivmeyle hız kesmeden büyüyen yeme içme sektöründe dengeler değişiyor.
Birkaç yıl öncesine kadar mağaza sayısını artırmaya çalışan şirketler artık verimliliğe odaklanıyor. 6,5 milyar liralık büyüklüğe ulaşan hızlı servis restoran pazarının önemli oyuncularından McDonald’s da bunlardan biri.
Türkiye genelinde 260 restoranı bulunan şirket, artık mağaza sayısını artırmak yerine müşteri sayısını artırmaya çalışıyor. Bu strateji doğrultusunda 2016’da 15,50 TL olan Big Mac menü fiyatını 11,50’ye düşüren şirket, restoran başına yıllık 191 bin olanmüşteri sayısını yüzde 14 artırarak 260 bine çıkardı. Bu sayede geçen yıl satışlarını da yüzde 12 arttırdı. Bu strateji ciroya da olumlu yansıdı. 2015 yılında 700 milyon TL olan ciro 2016’da 750 milyon TL’ye ulaştı.
10 YILIN EN İYİ PERFORMANSI
McDonald’s Türkiye Genel Müdürü Oğuz Uçanlar, “Geçen yıl son 10 yılın en iyi büyüme performansı oldu. Ekim ayında yeni stratejiye geçtik. Rakiplerimizin zam yaptığı dönemde fiyat düşürdük. Restoran başın düşen müşteri sayımızı artırarak daha geniş bir kitleye ulaşmak istiyoruz” diyor.
Mc Donald’s bu yıl da aynı stratejiyle büyümeye devam edecek. Şirket, bu yıl restoran başına düşen müşteri sayısını 240 bin kişiye çıkarmayı, satışları ise yüzde 10’un üzerinde artırmayı planlıyor. 2017’de İstanbul, Ankara ve Antalya gibi pazarlarda mağazalaşmayı planlayan McDonald’s mağaza sayısını 260 civarında tutmayı planlıyor.
YENİ KASA SİSTEMİ
Tüm restoran kasalarının altyapısını değiştirmeye hazırlanan McDonald’s, dijital bir altyapıya geçecek. Yeni sistem kasalar ilk olarak İstanbul’da Merter ve Özdilek AVM’de denenecek. Oğuz Uçanlar, bu konuda şunları söylüyor: “Yeni sistemde sipariş verilen nokta ile siparişin teslim alındığı noktalar farklı olacak. Müşteri fişiyle siparişini takip edebilecek. Bu sistemle kalabalık saatlerde kuyruğu engellemeyi hedefliyoruz.”
McDonald’s, 2017 büyüme planları çerçevesinde 6 milyon doları dijital dönüşüme olmak üzere 10 milyon dolarlık yatırım planlıyor. Şirket, fark yaratmak için kahve, pasta gibi ürünlerin satıldığı McCafe konseptiyle de büyümeye devam ediyor. Halihazırda McCafe sayısı 29’a ulaşmış durumda. 2017’de markanın yüzde 20 büyütülmesi hedefleniyor.
120 MİLYON DOLAR YATIRIM
Türkiye'de 42 ilde 260'ın üzerinde restoranı bulunan McDonald's ürünlerinin yüzde 95'ini Türkiye'den tedarik ediyor. Şirket, 450 farklı ürünü 70'in üzerinde tedarikçiden alıyor. Tedarikçiler bugüne kadar McDonald's için 120 milyon doların üzerinde yatırım yaptı. Oğuz Uçanlar, tedarikçilerle birlikte 17 bin kişilik bir ekosistem oluşturduklarını söylüyor.
AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
[email protected]
Bu yıl yeni kasa sistemine geçmeye hazırlanan şirket, 6 milyon doları dijital dönüşüme olmak üzere 10 milyon dolarlık yatırım yapmayı planlıyor. Son 10 yılda AVM’lerin de verdiği ivmeyle hız kesmeden büyüyen yeme içme sektöründe dengeler değişiyor.
Birkaç yıl öncesine kadar mağaza sayısını artırmaya çalışan şirketler artık verimliliğe odaklanıyor. 6,5 milyar liralık büyüklüğe ulaşan hızlı servis restoran pazarının önemli oyuncularından McDonald’s da bunlardan biri.
Türkiye genelinde 260 restoranı bulunan şirket, artık mağaza sayısını artırmak yerine müşteri sayısını artırmaya çalışıyor. Bu strateji doğrultusunda 2016’da 15,50 TL olan Big Mac menü fiyatını 11,50’ye düşüren şirket, restoran başına yıllık 191 bin olanmüşteri sayısını yüzde 14 artırarak 260 bine çıkardı. Bu sayede geçen yıl satışlarını da yüzde 12 arttırdı. Bu strateji ciroya da olumlu yansıdı. 2015 yılında 700 milyon TL olan ciro 2016’da 750 milyon TL’ye ulaştı.
10 YILIN EN İYİ PERFORMANSI
McDonald’s Türkiye Genel Müdürü Oğuz Uçanlar, “Geçen yıl son 10 yılın en iyi büyüme performansı oldu. Ekim ayında yeni stratejiye geçtik. Rakiplerimizin zam yaptığı dönemde fiyat düşürdük. Restoran başın düşen müşteri sayımızı artırarak daha geniş bir kitleye ulaşmak istiyoruz” diyor.
Mc Donald’s bu yıl da aynı stratejiyle büyümeye devam edecek. Şirket, bu yıl restoran başına düşen müşteri sayısını 240 bin kişiye çıkarmayı, satışları ise yüzde 10’un üzerinde artırmayı planlıyor. 2017’de İstanbul, Ankara ve Antalya gibi pazarlarda mağazalaşmayı planlayan McDonald’s mağaza sayısını 260 civarında tutmayı planlıyor.
YENİ KASA SİSTEMİ
Tüm restoran kasalarının altyapısını değiştirmeye hazırlanan McDonald’s, dijital bir altyapıya geçecek. Yeni sistem kasalar ilk olarak İstanbul’da Merter ve Özdilek AVM’de denenecek. Oğuz Uçanlar, bu konuda şunları söylüyor: “Yeni sistemde sipariş verilen nokta ile siparişin teslim alındığı noktalar farklı olacak. Müşteri fişiyle siparişini takip edebilecek. Bu sistemle kalabalık saatlerde kuyruğu engellemeyi hedefliyoruz.”
McDonald’s, 2017 büyüme planları çerçevesinde 6 milyon doları dijital dönüşüme olmak üzere 10 milyon dolarlık yatırım planlıyor. Şirket, fark yaratmak için kahve, pasta gibi ürünlerin satıldığı McCafe konseptiyle de büyümeye devam ediyor. Halihazırda McCafe sayısı 29’a ulaşmış durumda. 2017’de markanın yüzde 20 büyütülmesi hedefleniyor.
120 MİLYON DOLAR YATIRIM
Türkiye'de 42 ilde 260'ın üzerinde restoranı bulunan McDonald's ürünlerinin yüzde 95'ini Türkiye'den tedarik ediyor. Şirket, 450 farklı ürünü 70'in üzerinde tedarikçiden alıyor. Tedarikçiler bugüne kadar McDonald's için 120 milyon doların üzerinde yatırım yaptı. Oğuz Uçanlar, tedarikçilerle birlikte 17 bin kişilik bir ekosistem oluşturduklarını söylüyor.