Marks & Spencer, GAP, Banana Republic ve Aéropostale markalarıyla perakendede faaliyet gösteren Fiba Holding’in Yargıcı’yı satın almak için masaya oturduğu öne sürülüyor. Kadın giyim markası Yargıcı’nın yüzde 75’i Kuveytli Global Investment House’a ait bulunuyor. Kuveytli fon Yargıcı’yı beş yıl önce satın almıştı. Yargıcı, bu yıl Almanya’daki yatırımları ile yurtdışına açılmayı planlıyor.
AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
[email protected]
Son günlerde sağlık sektöründeki satın alma haberleriyle gündeme gelen Fiba Holding’in bu kez perakende sektöründe bir satın alma için harekete geçtiği konuşuluyor. Piyasalarda Fiba Holding’in perakende sektörünün önemli oyuncularından Yargıcı ile masaya oturduğu yönünde söylentiler var.
Bünyesinde Marks & Spencer, GAP, Banana Republic ve Aero-postale gibi global markaları bulunduran Fiba, bu hamlesiyle ilk kez bir Türk markasını bünyesine katarken perakende sektöründeki gücünü artırmayı hedefliyor. Edindiğimiz bilgiye göre Fiba, Kuveytli fonun yüzde 75’lik hissesinin yanı sıra Emir Yargıcı’nın yüzde 25’lik hissesini de almak istiyor. Pazarlık yapıyan bedele ilişkin ise henüz bilgi edinemedik.
FON İLE HIZLI BÜYÜDÜ
Türkiye’nin en eski markalarından biri olan Yargıcı’nın temelleri, Emir Yargıcı ve kardeşinin 1978 yılında Osmanbey’de erkek gömleği üzerine açtığı ilk mağaza ile atıldı.
Türkiye’de hazır giyim sektörünün yeni yeni oluşmaya başladığı dönemlerde Türkiye’de ‘sıra dışı’ kabul edilen pastel renklerdeki erkek gömlekleri üretmeye başlayan Emir Yargıcı’nın farklı çizgisi, kadın müşterilerin de ilgisini çekti.
Talep üzerine 1988 yılında Yargıcı mağazalarında ilk kez kadın koleksiyonu sunulmaya başladı. 2001 yılından itibaren sadece kadın koleksiyonu tasarlamaya başlayan Yargıcı, bugün mağazalarında hazır giyimin yanı sıra dekorasyon ürünlerine ve ev aksesuarlarına da yer veriyor.
Yargıcı, 2011 yılında Kuveytli Global Investment House’a satılmasının ardından hızlı bir büyüme sürecine girdi. Mayıs 2011’de yüzde 55, 2012’de de yüzde 20’lik hisse devirleriyle Yargıcı’nın yüzde 75’ine sahip olan Kuveytli Global Investment House, Yargıcı markasına yaptığı yatırımda beşinci yılı bu yıl dolduruyor.
Bu nedenle fonun bu yıl markayla ilgili stratejik bir karar alması bekleniyordu. Kuveytli Global Investment House’un Türkiye’de Yargıcı dışında SPX ve Bıçakçılar Medikal’de de yatırımları bulunuyor.
YURTDIŞINA AÇILACAK
2015’i 55 mağaza ve 150 milyon TL ciroyla kapatan Yargıcı, bu yılı 60 mağazayla kapatmayı hedefliyor. Kasım 2015’te yurtdışında markalaşma-ya yönelik devlet destek programı Turquality’ye kabul edilen Yargıcı, bu yıl ilk kez yurtdışına açılmaya hazırlanıyordu.
İlk aşamada Almanya’da altı mağaza açmayı planlayan şirketin beş yıllık hedefinde ise bu ülkedeki mağaza sayısını 20’ye çıkarmak var. Fiba’nın Rusya, Ukrayna ve Polonya gibi ülkelerde güçlü olması nedeniyle, önümüzdeki dönemde Yargıcı’nın bu pazarlara da açılmasının gündeme gelmesi bekleniyor.
PERAKENDEYE 1999'DA GİRDİ
Perakende sektörüne 1999 yılında Marks & Spencer markasıyla adım atan Fiba Holding, kısa bir süre sonra bu markanın Rusya ve Ukrayna haklarını da almıştı. Grup, 2008 yılında GAP ve Banana Republic markalarının Türkiye haklarını aldı ve kısa bir süre sonra bu markaların Rusya, Ukrayna ve Polonya haklarını da bünyesine kattı. 2011 yılında Amerika'nın önemli genç giyim markalarından Aeropostale'yi Türkiye'ye getiren grubun, dört marka ile dört ülkede 100 civarında mağazası bulunuyor.
AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
[email protected]
Son günlerde sağlık sektöründeki satın alma haberleriyle gündeme gelen Fiba Holding’in bu kez perakende sektöründe bir satın alma için harekete geçtiği konuşuluyor. Piyasalarda Fiba Holding’in perakende sektörünün önemli oyuncularından Yargıcı ile masaya oturduğu yönünde söylentiler var.
Bünyesinde Marks & Spencer, GAP, Banana Republic ve Aero-postale gibi global markaları bulunduran Fiba, bu hamlesiyle ilk kez bir Türk markasını bünyesine katarken perakende sektöründeki gücünü artırmayı hedefliyor. Edindiğimiz bilgiye göre Fiba, Kuveytli fonun yüzde 75’lik hissesinin yanı sıra Emir Yargıcı’nın yüzde 25’lik hissesini de almak istiyor. Pazarlık yapıyan bedele ilişkin ise henüz bilgi edinemedik.
FON İLE HIZLI BÜYÜDÜ
Türkiye’nin en eski markalarından biri olan Yargıcı’nın temelleri, Emir Yargıcı ve kardeşinin 1978 yılında Osmanbey’de erkek gömleği üzerine açtığı ilk mağaza ile atıldı.
Türkiye’de hazır giyim sektörünün yeni yeni oluşmaya başladığı dönemlerde Türkiye’de ‘sıra dışı’ kabul edilen pastel renklerdeki erkek gömlekleri üretmeye başlayan Emir Yargıcı’nın farklı çizgisi, kadın müşterilerin de ilgisini çekti.
Talep üzerine 1988 yılında Yargıcı mağazalarında ilk kez kadın koleksiyonu sunulmaya başladı. 2001 yılından itibaren sadece kadın koleksiyonu tasarlamaya başlayan Yargıcı, bugün mağazalarında hazır giyimin yanı sıra dekorasyon ürünlerine ve ev aksesuarlarına da yer veriyor.
Yargıcı, 2011 yılında Kuveytli Global Investment House’a satılmasının ardından hızlı bir büyüme sürecine girdi. Mayıs 2011’de yüzde 55, 2012’de de yüzde 20’lik hisse devirleriyle Yargıcı’nın yüzde 75’ine sahip olan Kuveytli Global Investment House, Yargıcı markasına yaptığı yatırımda beşinci yılı bu yıl dolduruyor.
Bu nedenle fonun bu yıl markayla ilgili stratejik bir karar alması bekleniyordu. Kuveytli Global Investment House’un Türkiye’de Yargıcı dışında SPX ve Bıçakçılar Medikal’de de yatırımları bulunuyor.
YURTDIŞINA AÇILACAK
2015’i 55 mağaza ve 150 milyon TL ciroyla kapatan Yargıcı, bu yılı 60 mağazayla kapatmayı hedefliyor. Kasım 2015’te yurtdışında markalaşma-ya yönelik devlet destek programı Turquality’ye kabul edilen Yargıcı, bu yıl ilk kez yurtdışına açılmaya hazırlanıyordu.
İlk aşamada Almanya’da altı mağaza açmayı planlayan şirketin beş yıllık hedefinde ise bu ülkedeki mağaza sayısını 20’ye çıkarmak var. Fiba’nın Rusya, Ukrayna ve Polonya gibi ülkelerde güçlü olması nedeniyle, önümüzdeki dönemde Yargıcı’nın bu pazarlara da açılmasının gündeme gelmesi bekleniyor.
PERAKENDEYE 1999'DA GİRDİ
Perakende sektörüne 1999 yılında Marks & Spencer markasıyla adım atan Fiba Holding, kısa bir süre sonra bu markanın Rusya ve Ukrayna haklarını da almıştı. Grup, 2008 yılında GAP ve Banana Republic markalarının Türkiye haklarını aldı ve kısa bir süre sonra bu markaların Rusya, Ukrayna ve Polonya haklarını da bünyesine kattı. 2011 yılında Amerika'nın önemli genç giyim markalarından Aeropostale'yi Türkiye'ye getiren grubun, dört marka ile dört ülkede 100 civarında mağazası bulunuyor.