Tencere denince akla gelen ilk markalardan biri olan ama iflas süreci yaşayan Emsan, Karaca Şirketler Grubu'na geçtikten sonra eski günlerine dönmeye çalışıyor. Türkiye'de ve yakın bölgede büyümeyi planlayan şirket, 2020'de 15 milyon TL yatirım yapacak.
TALİP YILMAZ
[email protected]
Mutfak ve sofra sektöründe faaliyet gösteren Karaca Şirketler Grubu, 2019 yılını tahminen 1,5 milyar TL'nin üzerinde ciro ile kapattı.
Çatısı altında Karaca, Karaca Home, Jumbo, Emsan ve Cookplus markaları bulunan grup, 2020 yılında 200 milyon TL yatırım yapmayı planlıyor.
Grup şirketlerinden Emsan, son dönemde hızlı bir büyüme trendi içinde. Hatırlanacağı üzere iflas süreci yaşayan ve 2008'de Karaca Şirketler Grubu tarafından satın alınan Emsan, 'tencere' denilince akla ilk gelen markalardan biriydi.
Karaca bünyesine dahil olduktan sonra ürün çeşitlemesine giden Emsan, pişirme grubu odaklı bir markayken bugün gelinen noktada iş hacminin yüzde 50'sini mutfaktan yüzde 50'sini de sofra ürünlerinden sağlıyor. Bunun yanında küçük ev aletleri tarafında da ürünler portföye dahil edilmiş durumda.
YÜZDE 40 BÜYÜME
Son yıllarda satış noktası konusunda da önemli adımlar atan Emsan, yurtiçinde 10 yurtdışında da dört mağaza açtı.
Karaca çatısı altına girmeden önce 50'lerde olan satış noktası sayısını da 600'lerin üzerine çıkardı.
2020 yılında da hızla büyümeye devam edeceklerini söyleyen Emsan Genel Müdürü Arif Yıldırım, mağazalaşma, yeni ürünler, yurtdışı atılımı başlıklarında 15 milyon TL'nin üzerinde yatırım yapacaklarını kaydediyor.
Bu yatırımlarla birlikte 2020 büyüme hedeflerinin yüzde 40 olduğunu da anlatıyor. Yıldırım, "Mağaza sayımızı iki katına çıkararak 20-25 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz.
Satış noktalarında da yüzde 30'a yakın artış planlıyoruz. Şu an 600 civarında satış noktamız var, buna 180 nokta daha ekleyeceğiz" diyor.
Yaptıkları pazar araştırmalarında tüketicinin marka algısında 'güven ve dayanıklılık' konularına vurgu yaptığını gördüklerini söyleyen Arif Yıldırım, bu araştırmalar sonrasında dayanıklılık ve uzun ömürlülük üzerine bir konumlama yaptıklarını ifade ediyor.
Yine ulaşılabilir fiyatlama politikası kapsamında ürün fiyatlarını yüzde 30 civarında aşağı çektiklerini de söylüyor.
YENİ PAZARLAR
Emsan'ın Kuzey Irak, Azerbaycan, Tunus ve İngiltere'de mağazaları bulunuyor. Türk Cumhuriyetleri, Tunus, Cezayir, Fas, Katar ise hedef pazarları arasında yer alıyor.
Bulunduğu pazarlarda daha agresif büyüme planı olan Emsan, buralarda 2020'de satışlarını üç kat artırmayı hedefliyor.
E-TİCARET ATILIMI
Son yıllarda birçok sektör e-ticarete yatırım yapıyor. Türkiye’de sektörde e-ticaretin payının yüzde 15’lerde olduğunu aktaran Arif Yıldırım, son dönemde bu alana büyük önem verdiklerini ve paylarını Avrupa ortalamasına çıkardıklarını anlatıyor.
Yıldırım, “Zengin ürün portföyü, marka bilinirliğine yönelik çalışmalar, ürün fiyatlamasında yeni stratejiler gibi faktörlerle e-ticaret satışlarını hızlandırmaya devam edeceğiz” diyor.