2020'nin ilk çeyreğinde yüzde 20 büyüyen Kaya Çiftliği, yılı 270 milyon TL ciro ile kapatmayı hedefliyor. Şirket, "Bi'tıkla Kaya Çiftliği" markasıyla bu ay online satışa da başladı. Ayrıca, 10-20 arasında franchise vererek yeni mağazalar açmayı da planlıyor.
ÖZLEM BAY YILMAZ
Türkiye'nin peynircilik geleneğinin başladığı Edirne'nin İpsala ilçesinde doğan Kaya Çiftliği, bugün 21 ildeki 108 mağazasıyla Türkiye geneline ve tüketicilere aracısız olarak ulaşıyor.
Ürünlerini sadece kendi mağazalarında tüketicilerle buluşturan şirketin 109 perakende noktası var. Şirketin şubeleri ağırlıklı olarak İstanbul, İzmit ve İzmir'de yer almakla beraber Marmara, Karadeniz ve Ege bölgelerindeki başka illerde de şubeleri bulunuyor.
Kaya Çiftliği Yönetim Kurulu Başkanı Zülfikar Kaya, "Kendimize minimum 10 şube açma hedefi koyduk. Doğru bir nokta yakaladığımız sürece bu sayıyı 20'ye de çıkarabiliriz" diyor. "Bi'tıkla Kaya Çiftliği" markasıyla bu ay online satışa da başladıklarını belirten Kaya, perakendedeki başarılarını e-ticarette de devam ettirmeyi öngördüklerini ifade ediyor.
KORONAVİRÜS ETKİSİ
40 dönüm arazi üzerinde kurulu 2 bin 500 metrekarelik fabrikasında ayda 3 bin ton süt işleyen Kaya Çiftliği, beş ana grup altında 140 çeşit ürün sunuyor. 700 kişiye istihdam sağlayan ve geçen yıl 210 milyon TL ciroya ulaşan şirketin bu yılki ciro hedefi ise 270 milyon TL.
Zülfikar Kaya, koronavirüs krizinin etkisinin cirolarına yansımasını yıl sonunda göreceklerini dile getiriyor. Kaya, "Pandemi herkesi olduğu gibi bizi de etkiledi. Satışlarımızın olumlu veya olumsuz yönde etkilendiği şubelerimiz oldu. Bu süreçte süt, peynir gibi temel besinlere olan talep arttı" diyor.
İHRACATA BAŞLADI
Bu yıl yurtdışı hedeflerine ağırlık veren Kaya Çiftliği, 2020'nin ilk çeyreğinde yüzde 20 büyüme gerçekleştirdi. İhracattaki ilk adımlarını Ortadoğu'ya açılarak attıklarını belirten Zülfikar Kaya, şöyle devam ediyor: "Ürünlerimiz Kuveyt'te ulusal ve yerel marketlerde satılıyor. Dubai'ye açılmayı planlıyoruz. Avrupa ve diğer Ortadoğu ülkeleriyle görüşmelerimiz devam ediyor. Yeni anlaşmalar yaparak taleplere karşılık vermeyi ve Türk kahvaltı kültürünü tüm dünyaya yayıp tanı-tabilmeyi hedefliyoruz."
Kaya Çiftliği, yeni mağazalarla büyümesini sürdürecek. Bu dönemde franchise başvurularını değerlendirmeye devam ettiklerini belirten Zülfikar Kaya, mağazalarının yatırım bedelinin ortalama 700-800 bin TL olduğunu söylüyor. Şirket bu hizmeti anahtar teslim veriyor. Mağazaların merkezi konumda olmasına, cephesinin en az 8 metre olmasına dikkat ediyor. Teşhir için 80-100 metrekare, depolama için ise en az 40 metrekarelik alana sahip olmasını istiyor.
TAM OTOMATİK SİSTEMLE BÜYÜMESİ HIZLANDI
1980'li yılların başında 'Kaya Kardeşler' ismiyle küçük bir bakkaliye olarak açılan Kaya Çiftliği, 2000'li yılların başlarında Edirne'nin İpsala ilçesinde ufak bir mandırayla birlikte süt ürünleri üretimine başladı.
Zülfikar Kaya, ardından fabrika satış mağazaları kurarak bu alanda zincir mağazacılık kuran ilk şirket olduklarını söylüyor. Kaya, "2017 yılında tam otomatik sisteme geçerek verimliliğimizi yüzde 100 arttırdık. İşte o günden sonra Kaya Çiftliği büyümede hız kazandı" diyor.
ÖZLEM BAY YILMAZ
[email protected]
Ürünlerini sadece kendi mağazalarında tüketicilerle buluşturan şirketin 109 perakende noktası var. Şirketin şubeleri ağırlıklı olarak İstanbul, İzmit ve İzmir'de yer almakla beraber Marmara, Karadeniz ve Ege bölgelerindeki başka illerde de şubeleri bulunuyor.
Kaya Çiftliği Yönetim Kurulu Başkanı Zülfikar Kaya, "Kendimize minimum 10 şube açma hedefi koyduk. Doğru bir nokta yakaladığımız sürece bu sayıyı 20'ye de çıkarabiliriz" diyor. "Bi'tıkla Kaya Çiftliği" markasıyla bu ay online satışa da başladıklarını belirten Kaya, perakendedeki başarılarını e-ticarette de devam ettirmeyi öngördüklerini ifade ediyor.
KORONAVİRÜS ETKİSİ
40 dönüm arazi üzerinde kurulu 2 bin 500 metrekarelik fabrikasında ayda 3 bin ton süt işleyen Kaya Çiftliği, beş ana grup altında 140 çeşit ürün sunuyor. 700 kişiye istihdam sağlayan ve geçen yıl 210 milyon TL ciroya ulaşan şirketin bu yılki ciro hedefi ise 270 milyon TL.
Zülfikar Kaya, koronavirüs krizinin etkisinin cirolarına yansımasını yıl sonunda göreceklerini dile getiriyor. Kaya, "Pandemi herkesi olduğu gibi bizi de etkiledi. Satışlarımızın olumlu veya olumsuz yönde etkilendiği şubelerimiz oldu. Bu süreçte süt, peynir gibi temel besinlere olan talep arttı" diyor.
İHRACATA BAŞLADI
Bu yıl yurtdışı hedeflerine ağırlık veren Kaya Çiftliği, 2020'nin ilk çeyreğinde yüzde 20 büyüme gerçekleştirdi. İhracattaki ilk adımlarını Ortadoğu'ya açılarak attıklarını belirten Zülfikar Kaya, şöyle devam ediyor: "Ürünlerimiz Kuveyt'te ulusal ve yerel marketlerde satılıyor. Dubai'ye açılmayı planlıyoruz. Avrupa ve diğer Ortadoğu ülkeleriyle görüşmelerimiz devam ediyor. Yeni anlaşmalar yaparak taleplere karşılık vermeyi ve Türk kahvaltı kültürünü tüm dünyaya yayıp tanı-tabilmeyi hedefliyoruz."
Kaya Çiftliği, yeni mağazalarla büyümesini sürdürecek. Bu dönemde franchise başvurularını değerlendirmeye devam ettiklerini belirten Zülfikar Kaya, mağazalarının yatırım bedelinin ortalama 700-800 bin TL olduğunu söylüyor. Şirket bu hizmeti anahtar teslim veriyor. Mağazaların merkezi konumda olmasına, cephesinin en az 8 metre olmasına dikkat ediyor. Teşhir için 80-100 metrekare, depolama için ise en az 40 metrekarelik alana sahip olmasını istiyor.
TAM OTOMATİK SİSTEMLE BÜYÜMESİ HIZLANDI
1980'li yılların başında 'Kaya Kardeşler' ismiyle küçük bir bakkaliye olarak açılan Kaya Çiftliği, 2000'li yılların başlarında Edirne'nin İpsala ilçesinde ufak bir mandırayla birlikte süt ürünleri üretimine başladı.
Zülfikar Kaya, ardından fabrika satış mağazaları kurarak bu alanda zincir mağazacılık kuran ilk şirket olduklarını söylüyor. Kaya, "2017 yılında tam otomatik sisteme geçerek verimliliğimizi yüzde 100 arttırdık. İşte o günden sonra Kaya Çiftliği büyümede hız kazandı" diyor.